Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

mark1989

Citaat van: Lore op augustus 02, 2025, 17:57:12
Yes, maar laat er nou net jurisprudentie bestaat over dit soort situaties met Cambuur. In de uitspraak met betrekking tot Cambuur stelde de rechtbank dat het in principe een zaak is van de knvb. En dat zij alleen keken of het in strijd was met de regelenenten. In ons geval waren er geen regelementen en dus vond de rechtbank dat de knvb zelf mocht oordelen. In dit geval zijn er wel regelementen. Daar is de knvb zelfs flexibel mee omgegaan en daar hield Vitesse zich niet aan.

Natuurlijk probeert Vitesse dit. Maar het zou heel heel raar zijn als ze iets zouden bereiken. Alhoewel ik het mega pijnlijk voor Vitesse vind. Dit is einde oefening

Ik denk ook dat het einde oefening is. De rechter zal niet een oordeel willen vellen over de inhoudelijke zaak. En dus kan de rechter alleen toetsen of de zaak zorgvuldig en conform de reglementen van de KNVB is verlopen. Aangezien er een langdurig contact is geweest en er een onafhankelijke beroepscommissie heeft geoordeeld. Dat lijkt me zorgvuldig.
En dan blijft alleen nog het argument over over het maatschappelijk belang vs het besluit van de KNVB. Maar ook dat lijkt me voor een rechter moeilijk te toetsen en voor vitesse moeilijk hard te maken.

CambuurArnhem

Waarom kan een club niet tijdelijk worden buitengesloten  van meedoen aan de competitie? Bijvoorbeeld voor een jaar en daarna kijken of ze (weer) voldoen aan de licentie eisen? Voor al die fouten in het verleden hebben ze toch al puntenaftrek gehad. Waarom moet zo'n club helemaal verdwijnen? Misschien stel ik domme vragen. Maar ik snap het gewoon niet. Volgens mij had Vitesse de zaken net op een goede manier voorelkaar gekregen. "Te laat", hoor ik dan...

Bernardo

Citaat van: CambuurArnhem op augustus 02, 2025, 20:51:40
Waarom kan een club niet tijdelijk worden buitengesloten  van meedoen aan de competitie? Bijvoorbeeld voor een jaar en daarna kijken of ze (weer) voldoen aan de licentie eisen? Voor al die fouten in het verleden hebben ze toch al puntenaftrek gehad. Waarom moet zo'n club helemaal verdwijnen? Misschien stel ik domme vragen. Maar ik snap het gewoon niet. Volgens mij had Vitesse de zaken net op een goede manier voorelkaar gekregen. "Te laat", hoor ik dan...

Dat is het belachelijke aan betaald voetbal Nederland, dat we geen open piramide hebben. In het buitenland zetten ze clubs die niet aan de regels voldoen 2/3 divisies of meer terug en kunnen ze vanzelf weer terugkomen.

Bankzitter

Citaat van: CambuurArnhem op augustus 02, 2025, 20:51:40
Waarom kan een club niet tijdelijk worden buitengesloten  van meedoen aan de competitie? Bijvoorbeeld voor een jaar en daarna kijken of ze (weer) voldoen aan de licentie eisen? Voor al die fouten in het verleden hebben ze toch al puntenaftrek gehad. Waarom moet zo'n club helemaal verdwijnen? Misschien stel ik domme vragen. Maar ik snap het gewoon niet. Volgens mij had Vitesse de zaken net op een goede manier voorelkaar gekregen. "Te laat", hoor ik dan...

In theorie kan Vitesse volgend seizoen weer een licentie aanvragen.
Alleen in de praktijk kan dat niet omdat ze geen inkomsten hebben, maar wel de kosten (oa de stadionhuur, personeelskosten ect.).
Dus zullen ze een faillissement moeten aanvragen.

En het verhaal dat ze het voor elkaar hebben dat hebben we net iets te vaak gehoord ... met Parry, met Franke, met Braasch en kornuiten.
Nu zouden lokale ondernemers weer jaarlijks het gat van 2,5 miljoen gaan vullen... nou mischien een of twee seizoenen maar dat houdt ook weer een keertje op.

Galdiano

Citaat van: CambuurArnhem op augustus 02, 2025, 20:51:40
Waarom kan een club niet tijdelijk worden buitengesloten  van meedoen aan de competitie? Bijvoorbeeld voor een jaar en daarna kijken of ze (weer) voldoen aan de licentie eisen? Voor al die fouten in het verleden hebben ze toch al puntenaftrek gehad. Waarom moet zo'n club helemaal verdwijnen? Misschien stel ik domme vragen. Maar ik snap het gewoon niet. Volgens mij had Vitesse de zaken net op een goede manier voorelkaar gekregen. "Te laat", hoor ik dan...

Er is geen club die dat financieel kan overleven.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

mark1989

#5240
Citaat van: CambuurArnhem op augustus 02, 2025, 20:51:40
Waarom kan een club niet tijdelijk worden buitengesloten  van meedoen aan de competitie? Bijvoorbeeld voor een jaar en daarna kijken of ze (weer) voldoen aan de licentie eisen? Voor al die fouten in het verleden hebben ze toch al puntenaftrek gehad. Waarom moet zo'n club helemaal verdwijnen? Misschien stel ik domme vragen. Maar ik snap het gewoon niet. Volgens mij had Vitesse de zaken net op een goede manier voorelkaar gekregen. "Te laat", hoor ik dan...

Dan verliest Vitesse haar plek in de 1e divisie en moet weer onderaan beginnen. De KNVB heft Vitesse niet op. Maar dat gaat vanzelf, omdat er geen geld meer binnenkomt. En opnieuw licentie aanvragen betekent onderaan beginnen ik dacht 4e divisie. Net als RBC heeft gedaan. Die zijn nu aardig op weg. Alleen denk ik dat RBC nooit de 1e divisie meer haalt. Voor Vitesse zou dat wel kunnen. Maar het is heel lastig om in de 2e divisie te promoveren. Daar zitten grote amateurclubs in met behoorlijke sponsors. Uit vaak hechte kleine stadjes.

Volgens de licentiecommissie had Vitesse nog steeds de zaken niet voor elkaar. Er lagen wel ideeen en een soort globaal plan met toezeggingen, maar met denk ik te weinig zekerheden.

Inferno-058

Citaat van: Lore op augustus 01, 2025, 11:31:32
Oef wanneer moet dat geweest zijn? Mijn piek qua uitwedstrijden zat rond 1998 - 2008 denk ik.
Het is wat ik gehoord heb. Was toen zelf nog niet zo'n fanatieke supporter...

Naastismis

Citaat van: mark1989 op augustus 02, 2025, 22:56:26
Dan verliest Vitesse haar plek in de 1e divisie en moet weer onderaan beginnen. De KNVB heft Vitesse niet op. Maar dat gaat vanzelf, omdat er geen geld meer binnenkomt. En opnieuw licentie aanvragen betekent onderaan beginnen ik dacht 4e divisie. Net als RBC heeft gedaan. Die zijn nu aardig op weg. Alleen denk ik dat RBC nooit de 1e divisie meer haalt. Voor Vitesse zou dat wel kunnen. Maar het is heel lastig om in de 2e divisie te promoveren. Daar zitten grote amateurclubs in met behoorlijke sponsors. Uit vaak hechte kleine stadjes.

Volgens de licentiecommissie had Vitesse nog steeds de zaken niet voor elkaar. Er lagen wel ideeen en een soort globaal plan met toezeggingen, maar met denk ik te weinig zekerheden.

RBC is gewoon in de 5de klasse begonnen, en is al doorgedrongen tot de 3de divisie. Vorig seizoen bij de beslissingswedstrijd voor promotie was het stadion uitverkocht. Het leeft daar dus wel.

Lore

Citaat van: Naastismis op augustus 03, 2025, 14:59:56
RBC is gewoon in de 5de klasse begonnen, en is al doorgedrongen tot de 3de divisie. Vorig seizoen bij de beslissingswedstrijd voor promotie was het stadion uitverkocht. Het leeft daar dus wel.

Het zou toch ook een ultiem mooi sportverhaal zijn als ze terug zouden keren in de KKD?

mark1989

Citaat van: Lore op augustus 04, 2025, 12:59:05
Het zou toch ook een ultiem mooi sportverhaal zijn als ze terug zouden keren in de KKD?

Ik zou het fantastisch vinden. ik hou van die kleine clubjes.
Ik vrees alleen dat ze nooit door de 2e divisie heen komen. Heel lastig om daar bij de eerste 2 te komen.

Noordcambuur

Top 8 KKD.

1e Willem 2
2e Almere C.
3e Roda JC
4e De Graafschap
5e RKC
6e Cambuur
7e Emmen
8e Dordrecht

Oud Cambuur

1 Almere
2 Willem II
3 Cambuur
4 Rkc
5 Roda Jc
6 Helmond Sport
7 Dordrecht
8 De Graafschap

mark1989

Citaat van: Noordcambuur op augustus 05, 2025, 16:03:37
Top 8 KKD.

1e Willem 2
2e Almere C.
3e Roda JC
4e De Graafschap
5e RKC
6e Cambuur
7e Emmen
8e Dordrecht

Mee eens. Dit is ongeveer onze plek.

Derkx R.H.

1.Jong Ajax
2.Cambuur
3.Almere
4.Willem II
5.RKC
6. Jong Feijenoord(Dord)
7. Roda
8. FC Den Bosch

fred

Vitesse verliest kort geding en verdwijnt de komende jaren uit het betaalde voetbal.