Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Genomineerd voor speler van het jaar: Monteiro en Van de Streek.
Genomineerd voor trainer van het jaar: Sipke Hulshoff.
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Citaat van: Collingwood op mei 03, 2017, 16:08:15
Genomineerd voor speler van het jaar: Monteiro en Van de Streek.
Genomineerd voor trainer van het jaar: Sipke Hulshoff.

:proost Heb je ook een linkje of weet je hoeveel er in het totaal zijn genomineerd?

Bernardo

Volgens mij zijn gewoon alle periode winnaars genomineerd. Dus de beste speler van eerste periode etc.

El Ma-kri-niii

Citaat van: Bernardo op mei 04, 2017, 09:44:18
Volgens mij zijn gewoon alle periode winnaars genomineerd. Dus de beste speler van eerste periode etc.
Nouri, Boere, Monteiro en Vd Streek zijn genomineerd als beste spelers.
Beste trainer: Maurice Steijn, Pascal Jansen (PSV 2), Roy Hendriksen en Sipke Hulshoff.
Beste talent: Frenkie de Jong, Lammers, Veerman en Manu García.

De winnaars van de periode zijn steeds genomineerd. In het geval van Roy Hendriksen is dat natuurlijk lachwekkend, aangezien die gewoon dertiende wordt met Helmond Sport.


Collingwood

Hendriksen is inderdaad belachelijk, maar voor de rest heeft het toch een aardig lijstje opgeleverd. Toch vreemd dat ze het op deze manier doen. In één periode goed presteren is niet meteen een goede reden om genomineerd te worden voor een prijs die over een heel seizoen gaat.
Kalmte alleen kan u redden.

Collingwood

'Manchester City wil miljoenen pompen in NAC Breda'

Manchester City gaat miljoenen pompen in NAC Breda, zo schrijft De Telegraaf. Het is de bedoeling dat de Bredase club definitief onderdeel gaat uitmaken van holding City Football Group, waar de Abu Dhabi United Group achter zit. De Abu Dhabi United Group werd speciaal opgericht om in 2008 zaken te doen met Manchester City, maar in de loop der jaren werden ook andere clubs overgenomen.

Manchester City en NAC gingen vorig jaar al een samenwerking voor vijf jaar met elkaar aan. De Jupiler League-club krijgt jonge spelers van de Premier League-club tot zijn beschikking. De Engelsen willen nu een trainingscomplex gaan bouwen dat nog groter en luxer is dan De Toekomst van Ajax of de accommodatie van Vitesse op Papendal, zo omschrijft het dagblad. Het samenwerkingsmodel lijkt veel op dat van Chelsea en Vitesse.
.
De City Football Group beschouwt NAC als 'een eerste station waar jonge talenten, die overal in de wereld worden gescout, verder worden opgeleid onder de vleugels van Manchester City'. Met de bouw van nieuwe faciliteiten verzekert men zich van de beste omstandigheden voor de voetballers. Talenten die over de streep moeten worden getrokken krijgen naar verluidt al plannen van het nieuwe complex te zien.

Onder de vlag van holding City Football Group bezit de Abu Dhabi United Group al clubs in de Verenigde Staten, Australië, Uruguay en Japan. In 2013 werd New York City FC opgericht en een jaar later werd een meerderheidsbelang van tachtig procent in de club Melbourne Heart overgenomen, waarna de club omgedoopt werd tot Melbourne City FC. De sjeiks hebben verder aandelen van Yokohama F. Marinos en eerder dit jaar werd de overname van Club Atlético Torque afgerond.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304622
Kalmte alleen kan u redden.

Dokkumer

Wat ben ik blij dat de contacten met City inmiddels wat verwaterd zijn. Stel je voor dat die olieslurpers hier zulke plannen hadden. Na Chelsea 2 nu ook City 2 :R

okkele

knjb wil achilles een paar uur voor de laatste wedstrijd al laten degraderen !
:(
wat een aanfluiting deze kutbond.
had achilles in enschede gespeeld was het een heel ander verhaal.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Collingwood

#1943
Beroepscommissie handhaaft straf, Achilles '29 formeel gedegradeerd

Achilles '29 is formeel gedegradeerd naar de Tweede Divisie. De beroepscommissie handhaafde de straf van drie punten die de licentiecommissie eerder oplegde. Hierdoor is nummer negentien FC Dordrecht niet meer in te halen. Toch kan het zijn dat de ranglijst na de laatste speelronde alsnog op de kop gaat.

De Groesbekers kregen de straf voor het niet nakomen van de gestelde licentie-eisen. De club leende vijf miljoen euro bij een Braziliaanse bank, maar dat geld kwam te laat binnen. Nadat meerdere termijnen niet waren gehaald, volgde begin deze week een automatische straf.

De KNVB noemt in gesprek met VI de uitspraak van de beroepscommissie definitief. Door de puntenaftrek lijkt de strijd onderin de Jupiler League beslist. Achilles heeft met nog één wedstrijd te spelen vijf punten minder dan nummer negentien FC Dordrecht. Zelfs een overwinning, vanavond op Jong PSV, haalt niks meer uit.

Toch geeft Achilles niet op. Donderdagmiddag liet voorzitter Frans Derks aan VI weten niet op te geven. 'Wij knokken door totdat we neervallen.'

De Groesbekers zoeken het nu in de vormfout. Inzet is de beroepsprocedure. Woensdagavond moest in allerijl de beroepszaak plaatsvinden. Volgens Achilles kon dat niet. 'Er staat in de reglementen van de KNVB een bepaalde periode die moet zitten tussen de aankondiging van het beroep en de zitting van het beroep. Volgens ons kan de zitting pas op zijn vroegst maandag plaatsvinden', liet Derks woensdag aan VI weten.

Woensdagmiddag volgde een kort geding. De rechter gaf de KNVB gelijk, maar die uitspraak vocht Achilles vervolgens op donderdag weer aan. Het kan nog weken duren alvorens duidelijk wordt of de uitspraak van de kortgedingrechter gegrond is. Is dit zo, dan blijft de straf staan. Mocht Achilles in het gelijk worden gesteld, dan volgt er een heel andere situatie. 'Dan moet de beroepszaak over worden gedaan of er wordt een andere datum aangeplakt', meent Derks. 'De maandag bijvoorbeeld. Dat verandert alles.'

Wat is nu het geval? Straffen die de licentiecommissie oplegt moeten worden uitgevoerd in het huidige seizoen. Als Achilles in het gelijk wordt gesteld, dan vindt de beroepszaak formeel dus na het huidige seizoen plaats. In dat geval is Achilles van mening, dat het op z'n vroegst in 2017/18 strafpunten kan krijgen. Dan is bij gunstige resultaten vrijdagavond, niet Achilles maar FC Dordrecht alsnog gedegradeerd.

Derks blijft strijdbaar. 'Ik heb donderdag de spelers al gewaarschuwd dat er vrijdag slecht nieuws zou kunnen komen. Dat we drie punten in mindering zouden kunnen krijgen. Maar er verandert niets aan onze situatie. Deze strijd is nog niet gestreden.'

Vanavond speelt Achilles een thuiswedstrijd tegen Jong PSV. Tegelijkertijd trappen FC Den Bosch en FC Dordrecht af in Brabant.

https://www.vi.nl/nieuws/beroepscommissie-handhaaft-straf-achilles-29-formeel-gedegradeerd

Wat een zootje weer. Bij Twente was dit toch wat minder snel geregeld...
Kalmte alleen kan u redden.

okkele

en dus weer een rechtszaak NA de competitie.
:R
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Bernardo

Alleen doet deze rechtzaak er niet meer toe. Achilles sowieso gedegradeerd

Dokkumer

Dat zal inderdaad ook het argument van de KNVB zijn. Totaal geen rekening houdende met het aspect dat dit de voorbereiding op de wedstrijd en dus de motivatie enorm verstoord heeft.
Ik zal niet zeggen dat Achilles anders gewonnen had, maar ik stoor me enorm aan het moment waarop de uitspraak gedaan wordt. Dan heb je gewoon direct invloed op de wedstrijden en dat wordt normaliter gewoon matchfixing genoemd.

Collingwood

De Graafschap is al druk bezig met volgend seizoen. De afgelopen dagen zijn Tim Receveur (VVV), Lars Nieuwpoort (Almere) en Myenty Abena (Jong Utrecht) vastgelegd.
Kalmte alleen kan u redden.

Gasgeve

3 goeie aankopen voor de Jupiler League. Goed werk daar.

justremco

Citaat van: Gasgeve op mei 09, 2017, 19:34:34
3 goeie aankopen voor de Jupiler League. Goed werk daar.

Voor de middenmoot ja