Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Bernardo

Jupiler League bereid om beloftenteams te begroeten http://t.co/UW1GLYghn9

Gelukkig zijn wij daar weg.   l0l

jeff

Citaat van: Bernardo op mei 22, 2013, 20:22:25
Jupiler League bereid om beloftenteams te begroeten http://t.co/UW1GLYghn9

Gelukkig zijn wij daar weg.   l0l
Het moderne voetbal slaat toe

SCCornjum

Citaat van: Bernardo op mei 22, 2013, 20:22:25
Jupiler League bereid om beloftenteams te begroeten http://t.co/UW1GLYghn9

Gelukkig zijn wij daar weg.   l0l

Maar ook de "amateurs'' uit de topklasse zullen toetreden.

De plannen van Fox komen donderdag ter sprake tijdens een vergadering van de zestien clubs in de Jupiler League. Naast de toetreding van de beloftenteams staan ook de verdeling van de televisiegelden en de competitie-opzet op de agenda. Inmiddels is ook duidelijk dat de kampioenen Achilles '29 en Katwijk onder voorwaarden bereid zijn om te promoveren uit de Topklasse. Zij kunnen op voor hen beter behapbare licentie-eisen rekenen.

Het plan is om hen toe te staan om hen stapsgewijs naar het aantal van zestien contractspelers (dat is nu een eis) toe te laten groeien. In het eerste seizoen na promotie is acht professionals voldoende. Ook is de amateurs bijna een verdubbeling van de entreefee in het vooruitzicht gesteld. Oorspronkelijk konden zij rekenen op een bijdrage van 80.000 euro in de kosten. Dat bedrag zal worden opgetrokken naar 150.000 euro.
Watching Football Is Not A Crime

brambo3004

En de rest van de eerste-divisie-clubs dan? Wel 16 contractspelers? Lekkere competitievervalsing dan!

SCCornjum

Verder is het natuurlijk duidelijk dat ik seizoen 13-14 de eredivisie volg, geen of in ieder geval minder nieuws uit Emmen, Almere of Velsen-zuid............

We zien elkaar bij de eerste training, of DTD - Cambuur vrijdag 28 juni 19:00 in Jelsum.

Be There..

http://www.youtube.com/watch?v=RaulqwqxMlU
Watching Football Is Not A Crime

Yellow Army

Volgend seizoen wel beloftenelftallen en geen topklassers in de JL meldt VI.

Vanaf volgend seizoen beloftenteams in Jupiler League

23/05/2013 15:24

De clubs uit de Jupiler League zijn onder protest akkoord gegaan met de toetreding van beloftenteams. Welke ploegen dat zijn is nog niet bekend. De grootste gegadigden lijken Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente.

De KNVB heeft de clubs de garantie gegeven dat er geen competitievervalsing gaat plaatsvinden op het tweede niveau van Nederland. Dit omdat bijvoorbeeld Ajax en PSV een samenwerkingsverband hebben met respectievelijk Almere City FC en FC Eindhoven. Specifiek dit onderwerp was een groot struikelblok voor de andere betrokken clubs.

De bond wil vervalsing tegen gaan door bijvoorbeeld de onderlinge wedstrijden van Eindhoven en PSV in te delen in de eerste vier ronden van een periode. Dit om de beslissende fase van een periodetitel soepel te laten verlopen.

Daarnaast stelde de KNVB een expliciete regel op voor de toe te treden tweede teams van clubs uit de Eredivisie. Zo mogen die elftallen slechts drie dispensatiespelers van voetballers ouder dan 23 jaar op stellen. Het akkoord van de clubs uit de Eerste Divisie werd min of meer opgelegd door televisiezenders Fox en Eredivisie Live.

Attractiever
De zenders gaven aan dat de productiekosten van een miljoen euro per jaar bij de clubs kwam te liggen wanneer er geen akkoord zou komen. De zenders denken de competitie attractiever te maken met de toetreding van de beloftenteams.

Daarbij werd ook direct duidelijk dat er geen Topklassers naar de Jupiler League kunnen promoveren. Dit omdat de clubs in de Jupiler League de televisiegelden, die aanzienlijk hoger liggen dan de voorgaande jaren, niet willen verdelen over nog meer clubs.

Dat is met name een hard gelag voor Katwijk en Achilles '29, de kampioenen van de Topklasse zaterdag en zondag. Komend weekend strijden beide teams om de algehele Topklasse-titel. Waar de kampioen van de Topklasse de voorgaande jaren promotierecht kreeg, is dat dit seizoen uitgesloten.
Area 58

Ronnie tng


marrumer

gelukkig zitten wij niet meer in de jupiler league

Sonnema

Echt waar belachelijk, ze gaan akkoord onder protest dus de KNVB drukt het er maar doorheen?? Ze maken het niet aantrekkelijker maar de KNVB verkloot het voetbal in Nederland

Yellow Army

Citaat van: Yellow Army op mei 23, 2013, 15:40:08Het akkoord van de clubs uit de Eerste Divisie werd min of meer opgelegd door televisiezenders Fox en Eredivisie Live.

Het zijn de tv-zenders die het erdoor hebben gedrukt.
Area 58

Bernardo

Voorzitter Derks: 'Dit is een afgang van bovenste plank'
23/05/2013 17:10

Harrie Derks, voorzitter van het Centraal Orgaan Top- en Hoofdklassen (COTH), is ontstemd over het nieuws dat beloftenteams hun intrede doen in de Jupiler League, terwijl de toetreding van de Topklasse-clubs lijkt uitgesloten.

'Dit is een afgang van de bovenste plank', aldus Derks in gesprek met Voetbal International. 'Als je op die wijze toenadering zoekt tot Katwijk en Achilles '29 (kampioenen Topklasse zaterdag en zondag, red.) en wij ons in allerlei bochten wringen en voorbereidingen treffen voor toetreding tot de Jupiler League. En dan krijg je dit, waar gaat dit over?'

'Wij hebben langdurig gesproken met de KNVB, de Coƶperatie Eerste Divisie (CED) en het onderzoeksbureau van de KNVB om de doorstroming naar de Jupiler League te realiseren', gaat Derks verder. 'Dit is een hard gelag, maar wij staan voorlopig aan de kant.'

'Iedereen, van de spelers tot trainers en sponsors, is enorm teleurgesteld. Nota bene woensdag hebben de afdelingen amateurvoetbal en betaald voetbal een akkoord bereikt over de pilot die ging over de toetreding van de Topklassers. Dat was ook bekend bij de CED.'

'Na alle commotie hebben wij besloten er vol voor te gaan nu. Als het even kan gaan wij met Achilles '29 gebruiken maken van ons promotierecht. In dat geval zeggen wij volmondig ja', besluit Derks, die ook voorzitter is van Zondag Topklasser Achilles, zijn relaas. (Marco Timmer)

thankyou

Heel onwerkelijk . AMF
Cambuur, Beer & Loyal Mates

kgscc

Dordrecht, Sparta en Eindhoven waren tegen de belofte eftallen. Rest onder protest voor in verband met tv-gelden. Als het er niet door kwam kost het tv-geld, nu krijgen ze tv-geld.
Heel vreemd allemaal

marrumer

#673
spannend eagles-volendam is bezig nu al 1-0  :y

Dokkumer

Citaat van: kgscc op mei 23, 2013, 18:07:48
Dordrecht, Sparta en Eindhoven waren tegen de belofte eftallen. Rest onder protest voor in verband met tv-gelden. Als het er niet door kwam kost het tv-geld, nu krijgen ze tv-geld.
Heel vreemd allemaal
Gewoon een vorm van chantage :R