Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

24-08-2013 PEC Zwolle - Cambuur

Gestart door HilversumOnTour, augustus 10, 2013, 18:08:10

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op augustus 21, 2013, 21:01:20
Dok, ik bedoel de uitkaart. Dat de wedstrijdstatus door de lokale driehoek is vastgesteld, daar twijvel ik niet aan.

Verexcuseer me... Ik had een zware Pall Mall voor mijn snufferd hangen. Boodschap kwam niet goed over ;) Dan is de uitkaart problematiek NOG steeds niet de verantwoordelijkheid van Croontje en co...

Don

Citaat van: Dokkumer op augustus 21, 2013, 20:04:50
1. Vind jij het normaal dat er bussen uit Drenthe moeten komen? Extra onnodige kosten die op de supporters verhaald worden.
2. Principe was dat de uitkaart bij buscombi's afgeschaft zou worden. Duidelijke afspraak geweest, maar daarna dus weer doodleuk geschonden... Extra regeltjes is nergens voor nodig en als controlemiddel ook niet. Iedereen moet zich immers al identificeren, dus waarom dubbele controle?

Helaas zijn deze afspraken nooit vastgelegd in het uitkaartreglement of op papier gezet. Ik ben bang dat we met mevrouw Tromp weer van voor af aan kunnen beginnen.

Ook in de eredivisie geldt dat niet bij alle uitwedstrijden de uitkaart verplicht is. Cambuur moet in het vooroverleg de lokale driehoek overtuigen een zo vrij mogelijke vervoersregeling te krijgen voor haar supporters. Als blijkt dat het hoe dan ook een buscombi wordt, zoals wij altijd naar zwolle en gae hebben, dan hebben we dat te accepteren, maar dan hoeven er in mijn ogen niet nog meer beperkende maatregelen opgelegd te worden. In dat geval grijpen we terug naar het oude buscombi systeem van voor de uitkaart en registreren we iedereen op de oude manier. Zo is dit ook met sparta-uit gegaan afgelopen seizoen. En de graafschap-uit was in eerste instantie ook een buscombi afgelopen seizoen, maar werd toen enkele weken voor de wedstrijd omgedraaid in een auto combi, omdat anders de uitkaart niet toegepast zou worden. Op deze manier wordt de uitkaart ten gunste van de supporters en gebruikt en niet tegen de supporters.
Stand Up For The Culture - http://www.cambuurculture.nl

SCC-J

Citaat van: Treb op augustus 21, 2013, 19:56:03
En weer allemaal redenen zoeken..  :_schater
Binnen een paar jaar zijn we opeens minder fanatiek geworden dat is dus de reden.   :O

Don

Citaat van: Dokkumer op augustus 21, 2013, 20:54:31
Dat pliesies en Ferdje zich bemoeien met de "wedstrijdstatus" van thuiswedstrijden is logisch, maar voor uitwedstrijden? Daar zakt mijn broek van af. Behoort zoals jij en vele anderen wel weten besloten te worden door de driehoek aldaar.

Of heeft Croontje grootheidswaanzin à la van Gaal: "Ik ben de baas van Leeuwarden, Zwolle, Deventer, Groningen, Hoerenveen en 13 andere plaatsen"? :R
De gemeente Leeuwarden probeert wel degelijk een vinger in de pap te hebben bij onze uitwedstrijden. Wijzigingen in het uitkaartreglement worden tegengehouden door de gemeente hier in Leeuwarden. (Bijv. Pasfoto op de uitkaart schrappen is door de gemeente tegengehouden)

Een grote stap vooruit zou het zijn als we er in slagen de uitkaart te koppelen aan de (s)cc. Volgens mij is de kvc hier ook voorstander van, alleen schijnt het vrij complex te zijn zo'n koppeling? Maar voor alles is een oplossing denk ik dan.

Ik vrees echter dat het alweer te laat is om de heleboel tijdens het huidige seizoen nog op de kop te gooien... tenzij iedereen: de bvo kvc en gemeente Leeuwarden ook gaan inzien dat het huidige uitkaart systeem niet werkt.
Stand Up For The Culture - http://www.cambuurculture.nl

Treb

Citaat van: Don op augustus 21, 2013, 21:43:47
De gemeente Leeuwarden probeert wel degelijk een vinger in de pap te hebben bij onze uitwedstrijden. Wijzigingen in het uitkaartreglement worden tegengehouden door de gemeente hier in Leeuwarden. (Bijv. Pasfoto op de uitkaart schrappen is door de gemeente tegengehouden)

Een grote stap vooruit zou het zijn als we er in slagen de uitkaart te koppelen aan de (s)cc. Volgens mij is de kvc hier ook voorstander van, alleen schijnt het vrij complex te zijn zo'n koppeling? Maar voor alles is een oplossing denk ik dan.

Ik vrees echter dat het alweer te laat is om de heleboel tijdens het huidige seizoen nog op de kop te gooien... tenzij iedereen: de bvo kvc en gemeente Leeuwarden ook gaan inzien dat het huidige uitkaart systeem niet werkt.

We hebben genoeg uitkaarten verkocht om zelfs het uitvak in de arena vol te krijgen. Er is gewoon geen animo voor omdat er niks op het spel staat en het geen aansprekende tegenstander is.

Successupporters dus.

Dat is het hele verhaal. 

Dokkumer

Complex hoeft het niet te zijn lijkt me.. Je (S)CC zou automatisch ook een uitkaart moeten worden. Pasfoto inleveren bij bestellen kaart en de gegevens incl. digitale foto invoeren in een database. Probleem van een aparte uitkaart opgelos.


denistel

Citaat van: pvanbuijtene op augustus 21, 2013, 19:48:12
Eigen principes zijn bij vele belangrijker dan steunen van de club... dat is te respecteren, wel jammer... we hebben fantastische supporters maar niet de beste uitsupporterscen dat is jammer... ik reken mijzelf ook als een matige uitsupporter overigens... probeer dit jaar de mindere clubs in uitwedstrijden te bezoeken.. grote clubs laat ik eerste instantie schieten.. buscombi maakt mij weinig uit al vind ik dat coke snuiven om mij heen ook niet alltijd prettig, maar so be it..niet dat iedereen snuift voor de goede orde, maar al vaak meegemaakt... afgelopen jaren vooral de dichtbijzijnde gezocht..zwolle veendam eagles en agovv... tijd en geld is voornamelijk het probleem...

rondritten door de hele stad enz enz klote gedoe...met de auto bist er in een uurke en kest meteen
naar het stadion riede,,bijv naar zwolle gaan ze eerst een rondit maken van 20 min terwijl je gewoon
de afslag zwolle noord kunt nemen en na 500 m ben je bij het stadion
al het gedoe er om heen daar heb ik geen zin in ju en betaalst die oek nog scheel.

auto combi is sneller en goedkoper en kest er ff uit wanneer je zelf wilt

Dokkumer

Citaat van: denistel op augustus 21, 2013, 22:04:49
rondritten door de hele stad enz enz klote gedoe...met de auto bist er in een uurke en kest meteen
naar het stadion riede,,bijv naar zwolle gaan ze eerst een rondit maken van 20 min terwijl je gewoon
de afslag zwolle noord kunt nemen en na 500 m ben je bij het stadion
al het gedoe er om heen daar heb ik geen zin in ju en betaalst die oek nog scheel.

auto combi is sneller en goedkoper en kest er ff uit wanneer je zelf wilt
Desnoods verzamel je een aantal kilometer van Zwolle vandaan met de auto's en word je in bussen naar het stadion en terug gebracht. Scheelt enorm in de kosten.

pvanbuijtene

Citaat van: denistel op augustus 21, 2013, 22:04:49
rondritten door de hele stad enz enz klote gedoe...met de auto bist er in een uurke en kest meteen
naar het stadion riede,,bijv naar zwolle gaan ze eerst een rondit maken van 20 min terwijl je gewoon
de afslag zwolle noord kunt nemen en na 500 m ben je bij het stadion
al het gedoe er om heen daar heb ik geen zin in ju en betaalst die oek nog scheel.

auto combi is sneller en goedkoper en kest er ff uit wanneer je zelf wilt
Eens Otto... autocombi is veeel beter... ik maak me daarentegen niet zo druk of we om rijden of niet.. as we dr maar komen:)

Bernardo

Citaat van: Treb op augustus 21, 2013, 22:02:39
We hebben genoeg uitkaarten verkocht om zelfs het uitvak in de arena vol te krijgen. Er is gewoon geen animo voor omdat er niks op het spel staat en het geen aansprekende tegenstander is.

Successupporters dus.

Dat is het hele verhaal.

Financiële zal zeker ook meespelen, je gaat dan toch keuzes maken,

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Bubba op augustus 21, 2013, 17:48:32
Paar redenen waarom er volgens mij weinig mensen naar uitwedstrijden meegaan:
1. De uitkaart
Ik begrijp (oprecht) niet wat het probleem in met de uitkaart. Vrijwel iedereen hier heeft een sk en heeft bij het aanschaffen zich moeten legitimeren en een copie van zijn paspoort/ id kaart achter moeten laten. Wat is het verschil met een uitkaart. Is het het verschil dat de anonimiteit bij een kleine groep uitsupporters kleiner wordt? Zijn supporters bang voor iets kleins of onschuldigs gestraft te worden? Is het een principiele kwestie niet gecontroleerd te willen worden (wettelijk zijn voetbalsupporters verplicht zich te kunnen identificeren) Of is het een gevoelskwestie dat de club niet achter zijn supporters staat en ze niet vertrouwt?
Citaat van: Bubba op augustus 21, 2013, 17:48:32
2. De combiregeling (zeker de buscombi schrikt een heleboel mensen af en dat kan ik soms ook best begrijpen).
Ik kan me hierbij heel goed bij inleven. Als ik met mijn dochtertje van 15 mee zou willen en ik lees hier de taferelen in de bussen, dan wordt dat never nooit niet!
Citaat van: Bubba op augustus 21, 2013, 17:48:32
3. De kosten (de gemiddelde Cambuursupporter heeft geen cent te makken en € 35,00 voor een retourtje Zwolle is nogal wat)
32,50 (30,- voor KvC leden) is best veel geld, vooral als je het 17 keer per seizoen uitgeeft!! maar het is niet veel duurder dan met de auto. Ik ben voor een kaartje 23,50 kwijt en voor een retourtje met de auto (L'den - Olle) ben je zeker 5 a 6 euro kwijt pp. Je komt dan aan dezelfde prijs ongeveer.
Citaat van: Bubba op augustus 21, 2013, 17:48:32
4. De supporters kiezen daarom andere wedstrijden als Ajax, Feyenoord of DKV
Kan ik me goed voorstellen, wanneer je een maximum bedrag te besteden hebt ga je keuzes maken.
Citaat van: Bubba op augustus 21, 2013, 17:48:32
5. Fox, elke wedstrijd van Cambuur is live op TV te volgen, ik weet dat er soms hele groepen bij elkaar komen, thuis of in de kroeg, om voor de TV te hangen.
Een abonnement is volgens mij flink prijzig geworden, een verhoging met zo'n 50 % volgens mij. Maar met een groep 1 wedstrijd kopen is natuurlijk heel goedkoop.
Henk, held, bedankt

Eewal

Citaat van: Treb op augustus 21, 2013, 22:02:39
We hebben genoeg uitkaarten verkocht om zelfs het uitvak in de arena vol te krijgen. Er is gewoon geen animo voor omdat er niks op het spel staat en het geen aansprekende tegenstander is.

Successupporters dus.

Dat is het hele verhaal.

Jij gaat dit seizoen dus naar alle uitwedstrijden? Er staat komende zaterdag heel veel op het spel! Mij krijg je gewoon de bus niet in omdat ik de sfeer in de bus vijandig vind en dat is niet de reden waarom ik naar een uitwedstrijd van Cambuur wil. Dat is voor het voetbal. Ik wil sensatie op het veld. 5 ME-busjes om me heen is dat voor mij niet. En dat er 5 ME-busjes omheen rijden komt door dat gedoe als afgelopen zaterdag. Goed bezig al die stenengooiertjes  :wall

Dokkumer

@Kuzmanovic... De uitkaart an sich is in mijn ogen niet eens het grote struikelblok, maar de extra regelgeving die opgenomen is in die uitkaart. Bij een strikte -en ja dat gebeurt bij voetbal klaarblijkelijk vaker- toepassing van die regels ben je in je doen en laten nog beperkter dan een TBS-er in een isoleercel. Daar heb ik moeite mee..

Plus... Waarom nog de uitkaart als het toch een buscombi is waar iedereen zich al moet identificeren? Dubbele controle is nergens voor nodig en geeft alleen maar gedoe. De uitkaart is naar mijn weten bedoeld om het aantal buscombi's te verminderen, waarom dan nog die verplichting voor een buscombi?

Dokkumer

Overigens het argument "waarom een buscombi, er is al jaren niks gebeurd?" wordt door de autoriteiten geheid beantwoord met "door de buscombi blijven ongeregeldheden nagenoeg uit." Wij als supporters interpreteren zaken heel anders als autoriteiten, beide draaien het zo dat het in "eigen" voordeel uitkomt.. Zo eerlijk moet ik wel zijn.
Helaas trek je als supporter toch aan het kortste eind, omdat de autoriteiten hun eigen visie hebben en daaraan vast zullen houden.

denistel

met de auto combi,s is toch oek niks gebeurd de laatste  jaren dokkie.