Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jody Lukoki

Gestart door drg, augustus 01, 2013, 10:30:49

Vorige topic - Volgende topic

RotterdamLeeuwarden

Fijn dat Frank de Boer de derde keus van Ajax naar Cambuur laat gaan.
Lukoki: Success hier !!
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Cambuur058

 :0= Jooooody Lukoki!

Volop dreiging! Lekker gespeeld, ook gelijk man of the match.

drg

Ik denk dat wel duidelijk is waarom deze jongen in de basis hoort  |:)

Galdiano

Hij zal echt wel wedstrijden hebben waar die niks laat zien, maar voor dit soort spelers kom e naar het stadion!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Len Cantello

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Len Cantello

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

bok

hij reageerde wel regelmatig geirriteerd naar zijn collega's.
Moet zich wat inhouden.
Verder een goede voetballer.

KristCambuur

Geweldige speler! Heb van hem genoten! |:)
Cambuur till I die!

Viper

Lukoki maakt snel vrienden bij Cambuur

LEEUWARDEN - Twee keer meetrainen met Cambuur was te weinig om Jody Lukoki (foto) een basisplaats te gunnen, zondag tegen NAC. Maar hij werd uitgeroepen tot man van de wedstrijd.

De Ajax-huurling viel in de tweede helft in en stal de harten van het Leeuwarder publiek.

,,De spelers staan achter je, het publiek staat achter je, dat geeft je een boost.''



In LC staat het volledige artikel. Misschien dat iemand die digitaal heeft.

Yellow Army

Citaat van: Viper op augustus 05, 2013, 08:50:55
Lukoki maakt snel vrienden bij Cambuur

LEEUWARDEN - Twee keer meetrainen met Cambuur was te weinig om Jody Lukoki (foto) een basisplaats te gunnen, zondag tegen NAC. Maar hij werd uitgeroepen tot man van de wedstrijd.

De Ajax-huurling viel in de tweede helft in en stal de harten van het Leeuwarder publiek.

,,De spelers staan achter je, het publiek staat achter je, dat geeft je een boost.''



In LC staat het volledige artikel. Misschien dat iemand die digitaal heeft.

Zal zo ff kijken
Area 58

WouterZz

Jody Lukoki in sneltreinvaart lieveling van het publiek

LEEUWARDEN – De wedstrijd was nog niet eens begonnen, of zijn naam werd al gescandeerd. Jody Lukoki maakt snel vrienden bij Cambuur.

Twee keer meetrainen was te weinig om de Ajax-huurling meteen een basisplaats te gunnen. Toch heeft Jody Lukoki alles in zich om een vaste waarde te worden. Hij staart zich daar evenwel niet blind op: ,,Met mijn snelheid is het ideaal om in te vallen.'' De twintigjarige Lukoki, die zondag na de wedstrijd tegen NAC op huizenjacht ging in Leeuwarden, stapte na rust onbevangen het veld in als vervanger van Oliver Feldballe. ,,De spelers staan achter je, het publiek staat achter je, dat geeft je een boost. Ik was sowieso ontspannen. Ik deed gewoon mijn ding en mijn stinkende best. Als ik dat doe, dan ga ik ook meer minuten maken.'' Trainer Lodeweges heeft hem beloofd dat hij veel aan spelen toekomt, zo vertelde Lukoki. ,,En dat hij me beter gaat maken. Wat er beter moet? Ik moet volwassen worden in mijn spel, mijn momenten kiezen om acties te maken. Als er twee man voor mij staan, moet ik de bal terugspelen. Soms zit ik zo in een actie, dan kijk ik naar beneden en haal ik mezelf uit de wedstrijd.'' Toch is Lukoki een speler die leeft van acties, zoals een spits leeft van doelpunten. Het balletje achter het standbeen bijvoorbeeld was geen actie met voorbedachten rade; hij deed gewoon wat in hem opkwam. ,,Ik moet niet te veel denken. Als ik dat doe, ga ik juist twijfelen. Ik doe wat als eerste in me opkomt. Ik ga op mijn gevoel af.'' Wat hem opvalt bij Cambuur, is dat het er zo ontspannen aan toe gaat. ,,Bij Ajax is de druk veel groter. Niets moet hier. BijAjax moet je winnen, hier zijn we tevreden met een gelijkspel.'' Ook Lukoki koesterde het eerste punt, al besefte hij ook dat het zomaar anders had kunnen lopen. ,,Hooi kreeg een goede kans. Gelukkig pakte hij hem goed.'' Met hij bedoelde Lukoki Leonard Nienhuis, de Groninger die tot eerste doelman is benoemd. Zijn redding in de een-tegen-een-situatie was cruciaal. ,,Ja, die was heel lekker'', erkende Nienhuis. ,,En belangrijk. Spitsen reageren meestal op de keeper, maar ik bleef heel lang staan, liet hem de keuze maken.'' Keepen in de eredivisie is anders dan een treetje lager, heeft hij ervaren. ,,In de Jupiler League heb je het veel drukker. Er komen veel meer ballen in de buurt van de goal. Nu is het heel rustig, krijg je misschien vier tot zes ballen. Twee daarvan zijn cruciaal en die moet je pakken. Dan moet je er staan. Ik denk dat ik dat vandaag heb gedaan.'' De 0-0 heeft het team vertrouwen gegeven, aldus Nienhuis. Toch mag de ploeg er volgens hem niet tevreden mee zijn. ,,We moeten wel gaan scoren. Veel kansen hebben we vandaag niet gehad. Misschien moeten we meer halen uit standaardsituaties. Gaan we ook besloten trainen? Dat wist ik niet. Ik denk wel dat dat een goede zaak is. Dergelijke situaties kunnen soms net het verschil maken.'' Nienhuis' provinciegenoot Mart Dijkstra liet zich in de 69ste minuut wisselen wegens kramp. ,,Heel irritant'', aldus de Cambuur-aanvoerder. ,,Misschien komt het omdat ik nu op het middenveld speel. In de jeugd had ik dat ook. Het heeft iets te maken met het afvoerstelsel van de spieren. We gaan zoeken naar een oplossing, zoals compressiekousen.'' Los van zijn persoonlijk ongemak was Dijkstra tevreden over de openingswedstrijd. ,,In de voorbereiding tegen die Turken en de Spanjaarden verloren we twee ballen en kregen we twee goals tegen. Zulke momenten hebben we vandaag niet gehad.''

LC

Viper


Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Viper op augustus 05, 2013, 09:09:56
Top WouterZz! |:)

En dan ook de andere (wedstrijd)verslagen????? _O_ please???
Bij voorbaat dank uit buitenland  _O_
Henk, held, bedankt

SCC-J

Citaat van: Galdiano op augustus 04, 2013, 15:34:33
Hij zal echt wel wedstrijden hebben waar die niks laat zien, maar voor dit soort spelers kom e naar het stadion!
KUT Cliché . ik kom voor geen 1 speler, ik kom voor Cambuur.
Die lukoki hype vind ik wel erg overdreven!!