Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur-Mallorca

Gestart door denistel, juli 08, 2013, 11:53:37

Vorige topic - Volgende topic

cambuurlegend

Citaat van: SCC op juli 24, 2013, 09:29:10

Ik ergerde me wel aan Dijkstra gisteren, die kopieerde Paul Beekmans in zijn laatste seizoen: met handen en voeten coachen, om eigen onkunde te verbloemen.

Precies mijn gedachte , liep erbij alsof zijn benen in het gips zaten en maar met zijn armen zwaaien die het moet gezegd aanzienlijk soepeler bewegen dan zijn benen. Wat is de reden dat hij de voorkeur krijgt boven Makrini ? die veel dynamischer is , veel meer ballen veroverd en veel meer strijd met zich meebrengt. En toch gaan we dit seizoen naar de nieuwe gemaakte leider Dijkstra zitten kijken, sommige dingen zijn onverklaarbaar.

Roofvogel

Citaat van: cambuurlegend op juli 24, 2013, 10:32:13
Precies mijn gedachte , liep erbij alsof zijn benen in het gips zaten en maar met zijn armen zwaaien die het moet gezegd aanzienlijk soepeler bewegen dan zijn benen. Wat is de reden dat hij de voorkeur krijgt boven Makrini ? die veel dynamischer is , veel meer ballen veroverd en veel meer strijd met zich meebrengt. En toch gaan we dit seizoen naar de nieuwe gemaakte leider Dijkstra zitten kijken, sommige dingen zijn onverklaarbaar.

Als je goed kijkt heb je met Dijkstra iemand die een bal kan afpakken zonder een kaart te krijgen, je hebt iemand staan die een lange bal kan geven en die het spel een beetje kan verdelen en dat heeft el Makrini niet echt.  Makrini is in mijn ogen een zeer harde werker, kan ook goed voetballen hoor maar pakt veel te veel kaarten.

cambuurlegend

Citaat van: Roofvogel op juli 24, 2013, 10:48:11
Als je goed kijkt heb je met Dijkstra iemand die een bal kan afpakken zonder een kaart te krijgen, je hebt iemand staan die een lange bal kan geven en die het spel een beetje kan verdelen en dat heeft el Makrini niet echt.  Makrini is in mijn ogen een zeer harde werker, kan ook goed voetballen hoor maar pakt veel te veel kaarten.

Dijkstra pakt alleen een bal af als die toevallig zijn kant op komt rollen hoor, werd af en toe kinderlijk eenvoudig voorbij gelopen,daarnaast zag je gister dat wanneer hij onder druk een pass vooruit moet geven dat het dan voornamelijk resulteerd in balverlies. Maar als jij denkt dat we in de Eredivisie beter af zijn met Dijkstra als met Makrini spreek ik je over 5 wedstrijden wel weer.

Clint

Citaat van: Roofvogel op juli 24, 2013, 10:48:11
en die het spel een beetje kan verdelen en dat heeft el Makrini niet echt. 

Ik mis een spelverdeler die de echte lijnen uitzet met steekpassjes en mensen voor het doel zet. Ik mis een dirigent en zonder dirigent maakt het orkest geen muziek.

Sandor moet de skoentsjes maar weer aantrekken. :clint

Roofvogel

Citaat van: clint op juli 24, 2013, 11:05:19
Ik mis een spelverdeler die de echte lijnen uitzet met steekpassjes en mensen voor het doel zet. Ik mis een dirigent en zonder dirigent maakt het orkest geen muziek.

Wel edele heer Clint daar hij u een punt. vandaar dat ik ook zei een beetje bij Dijkstra.

Roofvogel

Citaat van: cambuurlegend op juli 24, 2013, 11:03:39
Dijkstra pakt alleen een bal af als die toevallig zijn kant op komt rollen hoor, werd af en toe kinderlijk eenvoudig voorbij gelopen,daarnaast zag je gister dat wanneer hij onder druk een pass vooruit moet geven dat het dan voornamelijk resulteerd in balverlies. Maar als jij denkt dat we in de Eredivisie beter af zijn met Dijkstra als met Makrini spreek ik je over 5 wedstrijden wel weer.

Nou wat leuk dan heb je misschien gelijk wat wil je dan een taart ofzo?

cambuurlegend

Citaat van: Roofvogel op juli 24, 2013, 11:07:59
Nou wat leuk dan heb je misschien gelijk wat wil je dan een taart ofzo?

Nee dan ga jij op je nederige knieen je excuses maken , voor de onzin die je op 24 juli op dit forum hebt geschreven die taart mag je samen met Dijkstra opeten.

DC

Ik zie in Paco wel een speler die dat kan, zit enorm veel voetbal in die jongen.
Het is (nog) geen Sandor qua steekpasses maar volgens mij gaan we nog veel plezier beleven aan die jongen mits hij fit blijft.
Gisteren een paar mooie combinaties met Oebele, die wisten elkaar wel aardig te vinden.

Roofvogel

Citaat van: cambuurlegend op juli 24, 2013, 11:14:48
Nee dan ga jij op je nederige knieen je excuses maken , voor de onzin die je op 24 juli op dit forum hebt geschreven die taart mag je samen met Dijkstra opeten.

Blijf jij maar lekker negatief doen kerel. We kunnen ook eens proberen positief vooruit te kijken.

Collingwood

Precies. Op basis van gisteren, maar ook vorige week woensdag, zeg ik: we missen nog creativiteit, zowel op het middenveld als voorin.

Het spel was gisteren veel te afhankelijk van Oepie. Feldballe was gisteren sowieso erg flets, maar lijkt me hoe dan ook ook niet de man van de steekbal (meer iemand die een individuele actie maakt). Daarom snap ik ook wel dat de TS vooral nog graag een nieuwe buitenspeler ziet komen (aan alleen Oepie in die rol heb je niet genoeg).

Daarnaast stonden er op het middenveld in aanvallend opzicht teveel dezelfde types. Zowel Bakker en Van Moorsel hebben veel loopvermogen en een uitstekende basistechniek, maar ze zijn niet de man van de splijtende pass. Hopelijk kan Ritzmaier die rol wat meer op zich nemen.

Overigens ben ik voor de rest niet zo negatief als sommigen hier op het forum. Cambuur kon over het algemeen de bal aardig in de ploeg houden, alleen werd er amper iets gecreëerd vanwege het eerder genoemde gebrek aan creativiteit. Ik vond met name Leeuwin ijzersterk spelen (verdedigend rustig, en opbouwend steeds de juiste man inspelen), en ook Bijker was erg goed. Verdedigend zit het wel aardig snor, naar mijn idee, al zou een nieuwe centrale verdediger voor naast Leeuwin inderdaad niet misstaan.

Het niveau van Mallorca moet niet onderschat worden, die hebben in de voorbereiding nog geen wedstrijd verloren.

Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

Cambuur forum en positief....mmmmmm

cambuurlegend

Citaat van: Roofvogel op juli 24, 2013, 11:25:09
Blijf jij maar lekker negatief doen kerel. We kunnen ook eens proberen positief vooruit te kijken.

Jammer hoe sommige mensen negativiteit en realiteit met elkaar verwarren ! Het is in mijn optiek heel simpel als het goed is is het goed en als het slecht is is het slecht. Als ik dan naar een hele matige wedstrijd heb zitten kijken , tegen een Spaanse ploeg op 70 % , en ik zie mensen schrijven Dijkstra voortreffelijk , Bakker er goed etc dan snap ik daar helemaal niks van. En dat heeft helemaal niks met negatief doen te maken.

Roofvogel

Citaat van: cambuurlegend op juli 24, 2013, 11:40:13
Jammer hoe sommige mensen negativiteit en realiteit met elkaar verwarren ! Het is in mijn optiek heel simpel als het goed is is het goed en als het slecht is is het slecht. Als ik dan naar een hele matige wedstrijd heb zitten kijken , tegen een Spaanse ploeg op 70 % , en ik zie mensen schrijven Dijkstra voortreffelijk , Bakker er goed etc dan snap ik daar helemaal niks van. En dat heeft helemaal niks met negatief doen te maken.

Ik weet ook wel dat het niet een goede wedstrijd was maar zo slecht als mensen het riep roepen was het ook niet. Ik heb trouwens ook niet gezegd dat Dijkstra voortreffelijk was want ook hij maakte gisteravond dikke fouten. Ik heb wel een leuk eerste half uur gezien en er zit wel voetbal in maar dan moeten ze wel uitgaan van eigen kunnen.

Lore

Citaat van: richard op juli 24, 2013, 00:06:57
Als je zulke dingen zegt pffffff voorhoede is afhankelijk van achterhoede en middenveld.............baltempo, alles achteruit, verkeerd staan en daarom verkeerd opendraaien, coaching op goede of verkeerde been aanspelen......we speelden precies zoals arts het voor ogen had!!

In principe met je eens, maar een Barto mist gewoon te veel en creëert zelf te weinig. Hemmen vond ik dan weer te veel inleveren.

Middenveld mist echt wat creativiteit. Dijkstra denkt altijd dat de oplossing achteruit ligt, vond Markrini wel goed invallen, maar dat was al tegen een ander team, dus moeilijk te vergelijken. Ook Vd laan is te mager.

Als de mensen die erbij komen echte versterkingen zijn, dan zou het kunnen!

zeewolde

Citaat van: cambuurlegend op juli 24, 2013, 11:40:13

Dus Cambuur speelde voluit (100%) en Mallorca op 70%?