Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur merchandise

Gestart door Holwerd voor Cambuur, juni 29, 2013, 21:37:16

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Een wapen, of blazoen, is in de heraldiek een teken dat is verbonden aan een persoon, een familie, een stad of staat, of een groep bij elkaar horende mensen. Traditioneel werd het gedragen op het schild.
aldus wikipedia
Henk, held, bedankt

Clint

In een brief van 7 juni 1964 geeft jonkheer Ruurd Carel van Cammingha toestemming  aan de BVO Cambuur om het schild uit het familiewapen te gebruiken.
Hij geeft de volgende omschrijving van het familiewapen: "In goud een liggend rood hert, de voorpoten uitgestrekt, vergezeld van drie zwarte kammen met twee rijen tanden, twee van boven en een van onderen. Gekroonde helm met goudroode dekkleeden. Helmteken: een uitkomend rood hert. Schildhouders: twee roodgetongde zilveren leeuwen. Het wapengeheel staande op een gouden arabesk".

Cambuur heeft dit originele schild uit het wapen in gebruik gekregen van de Van Cammingha's en heeft het een eigen 'tintje' gegeven zoals het er nu uitziet. Dit is gedaan door de Leeuwarder fotograaf Dick van der Heijde.
In een brief van 19 december 1969 vond de Jonkheer de uitvoering bijzonder smaakvol en sierlijk.

Aldus Clintpedia.

Dokkumer

Clint, je hebt ons al die jaren voorgelogen  l0l

drg


Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

dizzhead

In ieder geval geen logo, dat schild weer.  :?

Dokkumer

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 23, 2013, 13:15:58


aldus Kuzmapedia
Ik vind die middelste de mooiste.. En die linksonder.. Moet die bevallen ofzo? :devil

drg

Van mij mogen ze 't schild met 2 leeuwen er wel op zetten, heb ik ook nog ergens op een shirt van Edel Grass.  :thumbsup

Maar als ze gewoon 't originele schild houden van 64 vind ik 't ook prima, zal me eigenlijk worst wezen zolang dat blauw/gele randje er maar niet om heen zit.

Dokkumer

Citaat van: drg op oktober 23, 2013, 16:27:59
Van mij mogen ze 't schild met 2 leeuwen er wel op zetten, heb ik ook nog ergens op een shirt van Edel Grass.  :thumbsup

Maar als ze gewoon 't originele schild houden van 64 vind ik 't ook prima, zal me eigenlijk worst wezen zolang dat blauw/gele randje er maar niet om heen zit.
In het seizoen van het 40 jarig bestaan werd inderdaad het familiewapen op de shirts gedragen.

ForzaCambuur1

Citaat van: Dokkumer op oktober 23, 2013, 18:35:54
In het seizoen van het 40 jarig bestaan werd inderdaad het familiewapen op de shirts gedragen.

Dat blijft echt een hele mooie!!

mindra

hallo

onze dochter van 15 maanden oud slaapt sinds haar geboorte met een cambuur knuffel, een soort van klein vierkant doekje met op de bovenkant een beertje ofzo en kan niet zonder meer slapen.

nu begint deze beetje bij beetje kapot te gaan.
ben overal al geweest waar ze fan artikelen verkopen maar ze zijn der niet meer.
op het stadion zeggen ze dat ze niet meer komen.

Mijn vraag: is er iemand die z'n knuffel heeft en dit meisje er blij mee wil maken?

meindert

papier

Citaat van: mescc op oktober 22, 2013, 13:29:37
Als ze dan toch graag iets nieuws willen uitbrengen... dan graag een simpel sjaaltje...

Zal meer om het idee gaan, gestreept in clubkleuren met geborduurd logo. Ik hoop toch dat die komt nu het oude logo terug is.

Dokkumer


Hier op commando een nieuwe sjaal. Oldehove gedeelte vind ik echt prachtig, het SC Cambuur daarentegen weer stukken minder. Vind de gele kant wat amateuristisch ogen, dus per saldo gematigd positief.

Tukker

Citaat van: Dokkumer op januari 13, 2014, 17:32:52

Hier op commando een nieuwe sjaal. Oldehove gedeelte vind ik echt prachtig, het SC Cambuur daarentegen weer stukken minder. Vind de gele kant wat amateuristisch ogen, dus per saldo gematigd positief.
Mooi zo in de nac/vitesse/roda kleuren  :P
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Dokkumer

Dat lijkt zo, maar het is echt blauw ;)