Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Arts

Gestart door richard, januari 18, 2013, 00:13:51

Vorige topic - Volgende topic

Sander Scc

Citaat van: Drumfather SCC op maart 23, 2013, 13:03:10
En ja hoor... Nou komen de kontenkruupers ineens weer opzetten  :O

Kon je op wachten; Altijd maar kritiek maar als meneer wegvalt is het ineens iets wat met respect behandeld moet worden en word het weer bedekt met de Mantel der Liefde en mooie woorden!

Feit is gewoon; Als je niet presteerd en geen chemie meer hebt met alles waardoor de ploeg slecht functioneerd en het publiek teleurgesteld word moet je weg, Arts was nooit een Clubman!

Dus ik ben wél blij  :proost

Hier sluit ik me bij aan!
Cambuur is een club waar je moet presteren.
En hij mag blij zijn dat hij 5 jaar Cambuur op zn CV heeft staan. Hoeveel trainers hebben we voor hem wel niet versleten..

:0= Dag Arts!! On to the next one..

|:) Welkom Dwight  |:)

Dokkumer

Voor zijn inzet, petje af
Voor zijn tactisch inzicht, wisselbeleid en omgang met bepaalde mensen, petje diep over de ogen.

Geen zin meer in natrappen, maar zoals gisteren al op FB gemeld "Als het omschakelmoment van Arts net zo lang duurt als het omschakelen van Cambuur, zal het heel lang duren voordat er een nieuwe club voor Arts komt."

brambo3004

Citaat van: Sander Scc op maart 23, 2013, 16:17:28
Citaat van: Drumfather SCC op maart 23, 2013, 13:03:10
En ja hoor... Nou komen de kontenkruupers ineens weer opzetten  :O

Kon je op wachten; Altijd maar kritiek maar als meneer wegvalt is het ineens iets wat met respect behandeld moet worden en word het weer bedekt met de Mantel der Liefde en mooie woorden!

Feit is gewoon; Als je niet presteerd en geen chemie meer hebt met alles waardoor de ploeg slecht functioneerd en het publiek teleurgesteld word moet je weg, Arts was nooit een Clubman!

Dus ik ben wél blij  :proost

Hier sluit ik me bij aan!
Cambuur is een club waar je moet presteren.
En hij mag blij zijn dat hij 5 jaar Cambuur op zn CV heeft staan. Hoeveel trainers hebben we voor hem wel niet versleten..

:0= Dag Arts!! On to the next one..

|:) Welkom Dwight  |:)

En ik sluit me er ook bij aan. Het was trainer nummer zoveel. Geen sprankelende persoonlijkheid (allesbehalve zelfs), er valt genoeg op zijn functioneren aan te merken en iedere boerenlul kon met de spelersgroepen van de afgelopen jaren de play-offs halen. Nou prima, eindelijk weg, maar het blijft een matige trainer.

SCCFRANEKER


piene hassus

Wel even ut ferstand dr bij houwe meensen. Cambuur ken niet eens winne fan ploegen die feul minder punten hewwe. Dan hewwe we niks te soeken inne eredifisie. Dan mutte dr 15 eredifisie waardige speulers bij komme die dr gelyk staan en wie sal dat betale??

dit is mien club


Tuurlijkw el er vol voor gaan bam :proost
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Len Cantello

Citaat van: piene hassus op maart 26, 2013, 10:52:09
Wel even ut ferstand dr bij houwe meensen.
Waarom? Virtueel staan we maar drie puntjes achter op nr. 1. Als het gaat lopen, zijn we tot alles in staat! Wij zijn SC Cambuur!

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

piene hassus

Lees myn berichtje nog maar us

Dokkumer

Citaat van: piene hassus op maart 26, 2013, 10:52:09
Wel even ut ferstand dr bij houwe meensen. Cambuur ken niet eens winne fan ploegen die feul minder punten hewwe. Dan hewwe we niks te soeken inne eredifisie. Dan mutte dr 15 eredifisie waardige speulers bij komme die dr gelyk staan en wie sal dat betale??
Waarom kinne we niet winne fan feul mindere ploegen? Omdat we niet mochten winne fan die belchinees! At je bij Fortuna met 0-0 in balbesit un seintsje kreie fan rustig an, sakt mie de broek fanne kont! En das mar 1 foorbeeld.

Tuurluk sil je fersterke mutte. Suwiesu mut je de as -oppe kieper na- intakt sien te houwen. Kieke at je een jonge as Adje nog een jaarke hure kenne. Martijn vd Laan, El Makrini en Bakens kinne wel un stapke hoger, Droste in form oek wel en ik bin benijd hoet un jonge as Bijker um hout.
Dan hef je de eerste 4/5 man al binnen. Kieke nar transferfrije jonges en miskien hure fan andere klups waart se búten de boat falle.

piene hassus

Inne krant hek lezen datze oek gien inset hadden. Dan ken je t inne eredivisie wel skudde. Bovendien duurt ut un half seisoen foort de ploeg inspeuld is. Dan staanne je al op groate achterstand

richard

Meneer snapt niet waarom ie ontslagen is.......gelukkig heeft ie nu genoeg tijd om een hele grote spiegel te kopen.......dokkumer kan hier nu een slotje op ben wel klaar met dit topic en hij is nier meer bij de club!!

Dokkumer

Slotje komt binnenkort Richard. Even voor degene die het artikel in de HaH nog niet gelezen hebben:


Alfons Arts: ,,Ik heb als trainer niet gefaald. Ik ben zwaar teleurgesteld." (Foto VI Images)

Alfons Arts: ,,Ontslag respectloos, mokerslag"

LEEUWARDEN – Trainer Alfons Arts is door Cambuur aan de kant gezet. Een noodzakelijke beslissing, verklaarde de club het ontslag. In Huis Aan Huis vertelt hij voor het eerst zijn kant van het verhaal.

De Raad van Commissarissen en directie achtten deze beslissing noodzakelijk om de te realiseren doelstellingen te verwezenlijken, zo liet de club middels een persbericht weten. Een verhaal dat de nodige vraagtekens oproept. Waarom zouden de doelstellingen niet gerealiseerd kunnen worden? De competitie is nog in volle gang, SC Cambuur staat er prima voor en maakt zelfs kans op rechtstreekse promotie...

,,Ik kan er ook niets mee'', zo laat Arts weten. ,,Waar gaat het in godsnaam over? Nergens toch? Ze hebben mij verteld dat het om de wisselende resultaten ging. Dat was de reden om uit elkaar te gaan. Als voorbeeld noemden ze de wedstrijden FC Den Bosch uit, Veendam thuis en Fortuna Sittard uit. Daarop ben ik geslachtofferd. Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Kom op zeg, om drie wedstrijden... Dan zijn er wel meer clubs waar de trainer ontslagen kan worden. Ook Sparta, MVV en De Graafschap zijn dan wisselvallig. Ook die laten punten liggen. Ondanks de tegenvallende resultaten van die drie wedstrijden staan wij er uitstekend voor."

Respectloos

Als we nu 10 punten achter de koploper zouden staan, dan kon ik mij er nog iets bij voorstellen, maar nu niet. Dit is een beslissing geweest op basis van emotie. Misschien wilden ze een daad stellen richting de spelersgroep, een schokeffect creëren zoals dat zo mooi heet, maar zo ga je niet met mensen om. Ik vind het respectloos. Iets anders kan ik er niet van maken. Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil, zoekt een reden. Zo denk ik er over.''

Menzo

De mededeling dat het einde oefening was, kwam voor Arts als een donderslag bij heldere hemel. ,,Er waren totaal geen tekenen die in die richting wezen. Niets, helemaal niets wees op ontslag. Ik heb er echt heel veel moeite mee om het te plaatsen. Ik kan het moeilijk verkroppen. Ik heb de directie ook gevraagd wat ik als trainer anders had moeten of kunnen doen, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Nogmaals, hier kan ik niks mee. Ik heb als trainer niet gefaald. Ik ben zwaar teleurgesteld.''

Alfons Arts kan zijn ontslag moeilijk verkroppen en zo onbegrijpelijk is dat niet. Arts, die sinds juli 2007 werkzaam was bij Cambuur en in oktober 2010 Stanley Menzo opvolgde als hoofdtrainer, kan terug kijken op een succesvolle periode. Hij wist weliswaar niet te promoveren, maar was er steeds dichtbij. Arts maakte – met weinig financiële middelen – van een degradatiekandidaat een topclub in de Jupiler League. Hij haalde talenten naar Cambuur die zich door wisten te ontwikkelen als volwaardige eredivisiespelers en deed goede oude tijden herleven. Cambuur telt weer mee in de Jupiler League, maar blijkbaar is dat niet voldoende. Ook met een klein budget wordt het kampioenschap geëist. Het realisme is in Leeuwardenver te zoeken...

Eenzaam

Arts: ,,Dit ontslag werpt echt een smet op mijn Cambuurperiode. Natuurlijk heb ik in die zes jaar heel veel mooie momenten meegemaakt en ben ik de club dankbaar dat ik dekansheb gekregen om mij te ontwikkelen, maar dit is een mokerslag. Ik wilde het seizoen graag afmaken. Het liefst met een prijs. En die kans is groter dan ooit. Zeker nu Veendam failliet is gegaan en we met een wedstrijd minder gespeeld zo dicht bij de koploper staan. Maar het seizoen is voor mij voorbij. Mijn rol is uitgespeeld en ik moet machteloos toekijken. Dat valt me enorm zwaar. Gelukkig krijg ik veel positieve reacties van de spelers en collega-trainers. Die snappen er ook niets van en steken mij een hart onder de riem. Dat is mooi, maar weet je, ik kan er niet zoveel mee. Ik voel me verschrikkelijk klote. Het is hier thuis stil, het is eenzaam en ik weet niet waar ik het zoeken moet. Het is echt klote.''

Afscheid

Vandaag neemt Arts afscheid van de spelers, met wie hij nog steeds een hele goede band heeft, en gaat hij z'n kantoor opruimen. ,,Het is over en uit. Daarkanik niets aan veranderen. Alfons Arts is voorlopig exit. Dat doet pijn, heel veel pijn. Vooral de manier waarop. Ik zal het een plekje moeten geven, maar daar heb ik het verschrikkelijk moeilijk mee. Dat mag je best weten.''

SCC-J

Wat een dom interview eenzijdig lul verhaal! Hele seizoen al wisselvallig en Rvc ligt die 3 wedstrijden uit... arts weet zelf ook wel beter lijkt me ..
En hij heeft de talenten gehaald en beter gemaakt?? pfff

Ik heb de directie ook gevraagd wat ik als trainer anders had moeten of kunnen doen, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Nogmaals, hier kan ik niks mee Als je dat zelf niet weet is het maar beter dat je weg bent lijkt me.

Doei Arts!

Slotje!

mario

Citaat van: Dokkumer op maart 27, 2013, 12:35:09
Alfons Arts kan zijn ontslag moeilijk verkroppen en zo onbegrijpelijk is dat niet. Arts, die sinds juli 2007 werkzaam was bij Cambuur en in oktober 2010 Stanley Menzo opvolgde als hoofdtrainer, kan terug kijken op een succesvolle periode. Hij wist weliswaar niet te promoveren, maar was er steeds dichtbij. Arts maakte – met weinig financiële middelen – van een degradatiekandidaat een topclub in de Jupiler League. Hij haalde talenten naar Cambuur die zich door wisten te ontwikkelen als volwaardige eredivisiespelers en deed goede oude tijden herleven. Cambuur telt weer mee in de Jupiler League, maar blijkbaar is dat niet voldoende. Ook met een klein budget wordt het kampioenschap geëist. Het realisme is in Leeuwardenver te zoeken...

Wie is de auteur? Dit is zo meer een opinie stuk dan een interview.

Goudvinger

Ongelofelijk zure reacties hier over iemand die altijd z'n stinkende best voor onze club heeft gedaan, walgelijk.  :R