Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur -Dkv

Gestart door Specuveter, mei 02, 2026, 11:17:57

Vorige topic - Volgende topic

okkele

Citaat van: justremco op mei 03, 2026, 12:21:29
Over welke oefenwedstrijd gaat dit?
vitesse.
stond al gepland maar gaat nu niet meer door.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

NRG

Het blijft bijzonder. In Engeland leggen ze gewoon een doek over een paar stoelen en daar gebeurt bijna nooit iets. Ook zie je daar in de stadions niemand met gezichtsbedekkende kleding. Hier lopen alleen maar losers met capuchons die het voor iedereen verpesten.

sunderland

Citaat van: Oud Cambuur op mei 02, 2026, 18:27:10
Dat jullie Sander de vries in deze column serieus nemen beetje anti sfeer maken vooraf meer is het niet
precies , waar bemoeit Sander de Vries hem mee. De zelfde die schrijft dat Ferrah een verdediger is.  :R

sunderland

Citaat van: NRG op mei 03, 2026, 23:13:52
Het blijft bijzonder. In Engeland leggen ze gewoon een doek over een paar stoelen en daar gebeurt bijna nooit iets. Ook zie je daar in de stadions niemand met gezichtsbedekkende kleding. Hier lopen alleen maar losers met capuchons die het voor iedereen verpesten.
in Engeland is het respect veel groter voor de medemens, als je door een pub loopt en je stompt per ongeluk iemand zeggen zij sorry ipv jij. En de straffen zijn duidelijk. De politie heeft daar ook veel meer respect en kun je gewoon uitgebreid praatje mee maken.

James

Citaat van: NRG op mei 03, 2026, 23:13:52
Het blijft bijzonder. In Engeland leggen ze gewoon een doek over een paar stoelen en daar gebeurt bijna nooit iets. Ook zie je daar in de stadions niemand met gezichtsbedekkende kleding. Hier lopen alleen maar losers met capuchons die het voor iedereen verpesten.

Ik denk ook zeker dat het hier kan alleen dan moet je het wel aan de voorkant goed regelen. Mensen die zich misdragen moeten meteen de consequentie voelen. Het zal eerst veel problemen opleveren maar zodra het onkruid verbannen is dan is het in het stadion veilig. Daarna zul je het rond het stadion moet regelen. Strenger straffen is niet de oplossing als je niet handhaaft.

Bijv. ADO en Vitesse gaan hier te keer. Hoeveel worden er op dat moment opgepakt? En hoeveel zijn er naderhand de pineut? Ik denk heel erg weinig. Het beste is meteen arresteren zodat je niet later nog een heel welles/nietes krijgt en je ook een signaal afgeeft van je gedraagt je niet dan ook gelijk een probleem. Maar hier moet je wel mankracht voor vrijmaken. En uiteraard geld hetzelfde voor Cambuursupporters die vanaf Noord verhaal willen halen. Insluiten op Oost en arresesteren. Vuurwerk is niet normaal maar dat gedrag ook niet. Want is het opkomen voor supporters op Oost of een gelegheid zien om te gaan rellen? Maar als je het probleem steeds op dezelfde manier blijft aanpakken blijf je er achteraan rennen.

Vlampiep

Bij het vroegtijdig verlaten uit het stadion bij de wedstrijd tegen Vitesse zagen we groepjes ratten met zwarte jasjes met capuchonnetjes en telefoontjes om het stadion struinen. Deze gaven waarschijnlijk info aan de rattenkolonie in het stadion. De hele bende na de wedstrijd had voorkomen kunnen worden als de politie, die overigens veel te laat is ingezet en opgeroepen, tijdig deze ratten hadden geneutraliseerd.

PePe

Vitesse en ADO fans geen toegang meer geven, nooit meer!!

Delfzijl/Cambuur

Ach jongens..... die haat en ellende maakt het plezier in het voetbal helemaal kapot voor velen.
In vroegere tijden met Cambuur - Heerenveen zat alles nog door elkaar. Geel blauw, blauw wit zat 4 stoelen verder. Hoogst irritant ook toen al , dat wel geef ik toe.
Maar geen gedonder, wie verloor baalde enorm. Maar volgende keer pakken we hun.
Zo ging dat. Nu is er haat nijd en de zwarte club,wat ik nooit zal begrijpen.
Doe je dan stoer mee met de grote clubs die het ook doen?
Onze kleuren zijn blauw geel, onderscheid je toch van de rest van nederland en keer in ons eredivisie seizoen weer terug in ons geel/blauw. De derby is weer terug, het zijn de 2 mooiste wedsrijden van het jaar. Verkloot ze niet maar koester het

Lowieke

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 05, 2026, 00:20:10
Ach jongens..... die haat en ellende maakt het plezier in het voetbal helemaal kapot voor velen.
In vroegere tijden met Cambuur - Heerenveen zat alles nog door elkaar. Geel blauw, blauw wit zat 4 stoelen verder. Hoogst irritant ook toen al , dat wel geef ik toe.
Maar geen gedonder, wie verloor baalde enorm. Maar volgende keer pakken we hun.
Zo ging dat. Nu is er haat nijd en de zwarte club,wat ik nooit zal begrijpen.
Doe je dan stoer mee met de grote clubs die het ook doen?
Onze kleuren zijn blauw geel, onderscheid je toch van de rest van nederland en keer in ons eredivisie seizoen weer terug in ons geel/blauw. De derby is weer terug, het zijn de 2 mooiste wedsrijden van het jaar. Verkloot ze niet maar koester het

Volledig mee eens. Zou mooi zijn een gele tribune achter ' ons' doel.  Maar ja, dan doe je niet mee met die zwarte  gehoodiede losers van al die andere clubs. Het voetbal kan zulke supporters missen als kiespijn. Zou toch lekker zijn als je zonder suppoosten en politie gewoon naar een  voetbalwedstrijd kunt gaan.

Inferno-058

Citaat van: PePe op mei 04, 2026, 20:26:28
Vitesse en ADO fans geen toegang meer geven, nooit meer!!
Collectief straffen is nooit een oplossing!  :rodekaart

Poetser

Citaat van: Inferno-058 op mei 05, 2026, 10:18:48
Collectief straffen is nooit een oplossing!  :rodekaart

Begin maar eens met collectief gedragen.

sunderland

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 05, 2026, 00:20:10
Ach jongens..... die haat en ellende maakt het plezier in het voetbal helemaal kapot voor velen.
In vroegere tijden met Cambuur - Heerenveen zat alles nog door elkaar. Geel blauw, blauw wit zat 4 stoelen verder. Hoogst irritant ook toen al , dat wel geef ik toe.
Maar geen gedonder, wie verloor baalde enorm. Maar volgende keer pakken we hun.
Zo ging dat. Nu is er haat nijd en de zwarte club,wat ik nooit zal begrijpen.
Doe je dan stoer mee met de grote clubs die het ook doen?
Onze kleuren zijn blauw geel, onderscheid je toch van de rest van nederland en keer in ons eredivisie seizoen weer terug in ons geel/blauw. De derby is weer terug, het zijn de 2 mooiste wedsrijden van het jaar. Verkloot ze niet maar koester het
alles doorelkaar? Nog nooit meegemaakt in 45 jaar dat ik bij Cambuur kom. Gelukkig niet. Maar dat gedoe wel met jou eens. Denken we n? echt dat beide burgemeesters fans toelaten?

Lore

Citaat van: Lowieke op mei 05, 2026, 10:10:54
Volledig mee eens. Zou mooi zijn een gele tribune achter ' ons' doel.  Maar ja, dan doe je niet mee met die zwarte  gehoodiede losers van al die andere clubs. Het voetbal kan zulke supporters missen als kiespijn. Zou toch lekker zijn als je zonder suppoosten en politie gewoon naar een  voetbalwedstrijd kunt gaan.

Ik was voor het werk afgelopen zondag bij Zwolle - Heracles, maar daar heb je precies hetzelfde groepje achter de goal. Triest om te zien

mark1989

#28
Citaat van: Lowieke op mei 05, 2026, 10:10:54
Volledig mee eens. Zou mooi zijn een gele tribune achter ' ons' doel.  Maar ja, dan doe je niet mee met die zwarte  gehoodiede losers van al die andere clubs. Het voetbal kan zulke supporters missen als kiespijn. Zou toch lekker zijn als je zonder suppoosten en politie gewoon naar een  voetbalwedstrijd kunt gaan.

Helemaal mee eens.
En dan zie ik dat sneue spandoek weer van "Stop collectief straffen" en dan denk ik :"juist wel collectief straffen." kijk eens in de spiegel en probeer je eens te gedragen. Dan hoeft niemand gestraft te worden.
Het probleem is een klein groepje losers met  hoodies en kapuchon. Die kunnen we missen als kiespijn. De meeste mensen in het stadion willen gewoon gezelligheid. Een leuke sfeer. geen dingen op het veld gooien. Niet rellen. Maar gewoon normaal doen.

We zouden eigenlijk een supportersgroepje moeten oprichten voor normale mensen. Die niet coke snuiven en hoodies dragen. maar gewoon gezellig bier drinken, over voetbal praten. Met supporters van de tegenstander bier drinken en af en de club aanmoedigen.

zeewolde

Eens , als jouw buurman te hard rijdt moet jij ook een boete krijgen.

Als jij naast een drugspand woont en dat huis wordt afgesloten, moet jouw huis ook worden afgesloten.

En dat collectieve straffen kunnen we op nog veel meer manieren  doen.