Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Johan Plat

Gestart door Stiens, april 08, 2026, 12:26:05

Vorige topic - Volgende topic

Stiens

Johan Plat nieuwe hoofdtrainer SC Cambuur

SC Cambuur heeft een nieuwe hoofdtrainer. Met ingang van het seizoen 2026/2027 zal Johan Plat eindverantwoordelijk zijn voor het eerste elftal. De 39-jarige oefenmeester heeft zijn handtekening gezet onder een contract voor twee seizoenen, met een optie voor nog een seizoen.



Menig voetballiefhebber zal Plat nog kennen van zijn tijd als speler. Tussen 2007 en 2015 was hij actief voor onder meer FC Volendam, PEC Zwolle, Hansa Rostock en Roda JC. Na zijn actieve carri?re maakte hij vrijwel direct de overstap naar het trainersvak en op zijn CV prijken inmiddels clubs als VV Katwijk, FC Volendam, PEC Zwolle en het Spaanse CD Castell?n. Bij die laatste twee clubs was hij de eerste assistent van Dick Schreuder en in Spanje later nog actief als hoofdtrainer.

?Het begin van een nieuw tijdperk?, zo reageert technisch manager Lars Lambooij desgevraagd. ?De positie van hoofdtrainer is misschien wel de belangrijkste positie binnen de club en daar moet je altijd klaar voor zijn. Toen Henk bij ons had aangegeven een stap terug te willen doen konden we dan ook snel schakelen. Johan maakte in de gesprekken die we hebben gehad een uitstekende indruk, zowel voetbalinhoudelijk als op menselijk vlak. Zijn attractieve manier van spelen past haast naadloos bij waar wij als club voor staan en ik kijk uit naar een succesvolle samenwerking.?

De hoofdpersoon zelf laat weten veel zin te hebben in deze nieuwe uitdaging: ?Ben enorm blij en trots om voor deze club te mogen werken. SC Cambuur is een echte volksclub met fanatieke supporters en een prachtig nieuw stadion. De huisstijl in Leeuwarden is aanvallend en attractief voetbal en dat is precies waar ik ook voor sta. Ik kan niet wachten om er samen met iedereen binnen de club iets moois van te maken en de volgende stap te zetten in de Eredivisie.?

Welkom bij de club en veel succes!


Bron: Cambuur.nl

Bens

Welkom bij deze mooie club. Maak er wat moois van. Help mee Cambuur in de eredivisie te houden.

Vlampiep

Denk dat Plat een goede keus is geweest, maar mijn onderbuik zegt, als er geen behoorlijk budget wordt uitgetrokken voor een representatieve selectie voor komend seizoen, wordt het voor Plat een kansloze missie.
De belangstelling voor onze sterkhouders is aanzienlijk en het bestuur is er alles aanngelegen de schuldlast te verlagen en zullen niet schromen hun voor een goede transfer van de hand te doen.

Noordcambuur

Welkom bij Cambuur en heel veel succes  :thumbsup

Benniepos

Natuurlijk moet er afgelost worden, maar ook zullen de inkomsten omhoog gaan qua sponsoring, Seizoenkaarten en TV gelden. Dus ben niet bang, gezien onze hoge kwalitatieve scoutinggroep dat er een deugelijke selectie komt te staan

michello

Succes! Op naar de Platte kar!  :proost

Noordcambuur

Als de reacties leest op sociale media phoeee niet best en dat zijn Cambuur supporters.

B.v. Het gaat hem niet worden?
Deze ligt er in november al uit daar durf ik wel een weddenschap op te zetten.

Galdiano

Citaat van: Vlampiep op april 08, 2026, 13:01:09
Denk dat Plat een goede keus is geweest, maar mijn onderbuik zegt, als er geen behoorlijk budget wordt uitgetrokken voor een representatieve selectie voor komend seizoen, wordt het voor Plat een kansloze missie.
De belangstelling voor onze sterkhouders is aanzienlijk en het bestuur is er alles aanngelegen de schuldlast te verlagen en zullen niet schromen hun voor een goede transfer van de hand te doen.

Ik heb hem nog niet gehoord. Maar ik zou maar eens naar de nieuwe podcast van het LC luister. Te gast is Pieter Kooi. Als ik mij goed heb laten informeren spreekt hij wel het ??n en ander uit. En is er ambitie.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Andy King

Welkom Johan! Veel succes en laat het maar zien.
(2x verliezen en dan dit forum maar even overslaan. Er wordt hier volgend seizoen kwalificatie voor Europees voetbal verwacht. Vandaar.)

Scc4-ever

Welkom en Veel succes .  |:)

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op april 08, 2026, 13:17:39
Als de reacties leest op sociale media phoeee niet best en dat zijn Cambuur supporters.

B.v. Het gaat hem niet worden?
Deze ligt er in november al uit daar durf ik wel een weddenschap op te zetten.
je moet je eigen kompas volgen en niet die van anderen. Dat negatieve hangt altijd in de lucht bij Cambuur en is helemaal nergens op gebaseerd. Dan kunnen ze straks roepen zie je wel. Dat soort mensen vind het geweldig als het slecht zal gaan.
Kom nu meer dan 40 jaar en het altijd zo geweest. Eerst maar een 10 wedstrijden zien en dan oordelen

NRG

Citaat van: Noordcambuur op april 08, 2026, 13:17:39
Als de reacties leest op sociale media phoeee niet best en dat zijn Cambuur supporters.

B.v. Het gaat hem niet worden?
Deze ligt er in november al uit daar durf ik wel een weddenschap op te zetten.

Ik hoop gewoon dat ie een eerlijke kans krijgt en dat er niet na 2 verloren wedstrijden om Henk de Jong wordt geroepen. Dat tijdperk ligt straks definitief achter ons.

Josli

Citaat van: Noordcambuur op april 08, 2026, 13:17:39
Als de reacties leest op sociale media phoeee niet best en dat zijn Cambuur supporters.

B.v. Het gaat hem niet worden?
Deze ligt er in november al uit daar durf ik wel een weddenschap op te zetten.

90% van de supporters heeft gelukkig geen zak verstand van voetbal en/of heeft geen idee wie het is.
Deze trainer past mooi in het beleid om jong talent met goede data aan te trekken. Ze gaan nu de de selectie samenstellen met Lambooij, de beide de Jong's en de nieuwe trainer. Dat lijkt mij een perfecte situatie.

PePe

Het is wel wennen aan het idee, dat onze Henk wordt vervangen. Maar ook het elftal zal gaan wijzigen. Door selecteren werd hier veel besproken, en is nu echt aan de orde. Alle vertrouwen dat het goed gaat komen.

De Gast

Ik hoor Henk telkens roepen dat deze trainer van het aanvallende voetbal is en dat dat hier prima past. Maar hoe moeten wij volgend jaar aanvallend voetbal spelen? Is dat niet totaal onrealistisch? Dan mag je eerst het hele elftal wel vervangen en 15 spelers regelen die nog een niveautje hoger zitten dan een Sjostrand en Ferrah.