Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuwe hoofdtrainer

Gestart door Destroyer, maart 25, 2026, 17:24:42

Vorige topic - Volgende topic

Specuveter

Citaat van: EdsjeSCC op april 01, 2026, 12:00:16
Ja idd, Champions League spelen we pas over een jaar of 5...
Heeft hij nog wel mooi de tijd om aan het elftal te schaven

michello

Reedijk is trainer geweest van Baouf bij Anderlecht. Niet dat het wat uit zal maken natuurlijk, maar wel een leuk feitje.

michello

Dit is de andere kant, en als je dit leest snap ik de keuze van Plat ook wel wat meer:

Plat, ex-speler van onder andere FC Volendam en PEC Zwolle, was bezig aan zijn derde seizoen als trainer van Jong FC Volendam. Sindsdien zijn veel spelers via het Volendamse beloftenteam doorgestroomd naar de hoofdmacht en is de kwaliteit verbeterd. Dit seizoen al maakten zes spelers hun debuut in het profvoetbal, het seizoen ervoor waren dat er maar liefst tien. Plat liet Jong FC Volendam in de Jack?s League (Tweede Divisie) herkenbaar aanvallend voetbal spelen en was geliefd onder de spelers en staf. Met een dertiende plaats is het talentvolle team nog vol actief in de strijd handhaving op het derde niveau van Nederland.

?Vertrek voelt dubbel?
?Dit is een mooie kans en uitdaging in een andere rol dan ik bij Volendam had?, stelt Plat. ?Daarnaast kan ik weer samenwerken met Dick, die ik goed ken en ook graag wil helpen om PEC voor de Eredivisie te behouden. Toch voelt mijn vertrek dubbel, omdat ik een leuke tijd heb gehad en omdat we op de goede weg zijn richting het doel waarvoor we met z?n allen keihard voor werken, namelijk de Eredivisie. In de ideale situatie komen we elkaar daar volgend jaar weer tegen, maar dat wordt nog een flinke klus, vooral voor PEC. Via deze weg wil ik graag nog alle spelers, staf en mensen binnen de club bedanken die mijn verblijf zo prettig hebben gemaakt. En ik hoop veel spelers nog in de top terug te zien!?

'Bijdrage Johan groot'
Ook technisch directeur Jasper van Leeuwen heeft dubbele gevoelens bij het vertrek van Plat. ?Toen Johan mij vertelde van de interesse van Zwolle was dat geen complete verrassing, gezien zijn ambities en goede klik met Dick. Het is altijd mooi als iemand gezien wordt en nieuwe kansen krijgt, maar met de Volendam pet op was het natuurlijk wel even balen. Want Johan heeft een heel belangrijke rol gespeeld bij Jong FC Volendam en zijn vertrek kan natuurlijk impact hebben op dat proces.?

Bankzitter

Wie het ook wordt... trainers hebben het hier altijd lastig .

Naast Henk en interim Sipke / Slot moet je helemaal terug naar 2014 voor de laatste succesvolle trainer (Lodeweges).
Daarna Keizer, Maas, Dijkhuizen,Hake, interim Boschaart /  Haar en tenslotte Ultee.
Allemaal weinig succesvol hier.

NRG

Citaat van: Bankzitter op april 02, 2026, 11:49:15
Wie het ook wordt... trainers hebben het hier altijd lastig .

Naast Henk en interim Sipke / Slot moet je helemaal terug naar 2014 voor de laatste succesvolle trainer (Lodeweges).
Daarna Keizer, Maas, Dijkhuizen,Hake, interim Boschaart /  Haar en tenslotte Ultee.
Allemaal weinig succesvol hier.

Ik hoop gewoon dat de nieuwe trainer in elk geval een eerlijke kans krijgt. De rol van Henk de Jong wordt puur symbolisch. Daar kunnen we niet meer op terugvallen.

Specuveter

Plat word volgende week gepresenteerd.

NRG

Citaat van: Specuveter op april 02, 2026, 12:24:28
Plat word volgende week gepresenteerd.

We gaan het zien. Hoop dat de nieuwe trainer, wie het ook wordt, in elk geval een eerlijke kans krijgt. Over Plat als trainer heb ik verder geen oordeel, want ik ken hem niet. Maar ik kende Baouf ook niet. En Ferrah ook niet. Om van Sj?strand maar te zwijgen.

Stiens

SC Cambuur heeft nieuwe trainer bijna binnen: Johan Plat tekent voor 2 jaar in Leeuwarden

SC Cambuur gaat met Johan Plat de eredivisie in. De 39-jarige trainer gaat, als de laatste contractuele plooien zijn gladgestreken, voor twee jaar tekenen.

Met Johan Plat haalt SC Cambuur een jonge en vernieuwende oefenmeester in huis, passend in de lijn die voetbalbaas Lars Lambooij de voorbije jaren heeft ingezet in Leeuwarden.

De uit Purmerend afkomstige Plat zit sinds september vorig jaar zonder club, nadat hij werd ontslagen bij CD Castell?n. Plat werkte aanvankelijk als assistent-trainer van Dick Schreuder bij de ambitieuze Spaanse club. Na het ontslag van Schreuder in januari 2025, nam Plat het stokje over om negen maanden later zelf zijn cong? te krijgen.

Vertrek De Jong
Cambuur zocht de voorbije weken naar een nieuwe hoofdtrainer, nadat bekend werd dat Henk de Jong na dit seizoen stopt als eindverantwoordelijke. De Jong blijft de komende vier seizoenen wel verbonden aan Cambuur. De exacte invulling van zijn takenpakket is nog onduidelijk, maar De Jong gaat op zowel sportief als organisatorisch vlak een rol spelen bij de club.

Zodoende gaat De Jong dus ook nauw samenwerken met Plat, die als voetballer bij onder meer PEC Zwolle, Telstar en Hansa Rostock in Duitsland speelde.

Vernieuwen
Vernieuwen. Verjongen. Verbeteren. Dat is kortgezegd het beleid van Cambuur, sinds de komst van Lambooij naar Leeuwarden. En die sportieve koers legde de club geen windeieren. Cambuur verkoopt voetballers inmiddels voor bedragen met zes nullen. Milan Smit, Benjamin Pauwels en onlangs Oscar Sj?strand zijn de vruchten van dat beleid.

De transferinkomsten zijn noodzakelijk om de financi?n van de club op orde te krijgen. Tegelijk wil Cambuur uiteraard ook doorbouwen aan de selectie. Handhaving in de eredivisie is volgend seizoen het doel, maar de club wil dat bovenal doen met spelers die zich ontwikkelen en kapitaal vertegenwoordigen.

Aanvallend voetbal
De naderende komst van Plat past feilloos in die filosofie. Niet per se een grote naam of een indrukwekkend cv. W?l een trainer die zijn ploegen aanvallend laat spelen en spelers ontwikkelt.

Cambuur heeft volgend seizoen veel trainers met het hoogste diploma in dienst. Naast De Jong zijn Edwin de Graaf en Rik Reinsma zijn gewaardeerde assistent-trainers in Leeuwarden. De Graaf beschikt al over het hoogste trainersdiploma, terwijl Reinsma is toegelaten voor de cursus waarmee ook hij dit benodigde papiertje kan behalen.

Bron: Lc.nl

De Gast

Weer een omhooggevallen assistent.. daar hebben we al zoveel minne ervaringen mee.

Specuveter

Daar was hij al
Soms heeft Specuveter het wel eens bij het rechte eind :_schater

Poetser

Ik weet niet of ik hier heel erg blij mee ben. :|

R058

Citaat van: De Gast op april 02, 2026, 13:09:12
Weer een omhooggevallen assistent.. daar hebben we al zoveel minne ervaringen mee.
Ah natuurlijk. Omhooggevallen. Meteen maar weer beginnen met zeiken. Wacht nou eerst eens af dat je hem hoort praten over zijn voetbalidee en de eerste oefenwedstrijden en ga daarna oordelen over zijn kwaliteit. Lambooij baseert deze keuze echt niet op niks lijkt mij.

Lowieke

Citaat van: Poetser op april 02, 2026, 13:22:49
Ik weet niet of ik hier heel erg blij mee ben. :|
Ik ook niet meteen. We wachten af. Was toen Ultee kwam wel blij, maar later was dat toch minder;  wie weet gaat het deze keer andersom. Hij houdt van aanvallend voetbal, dat is in ieder geval positief.

michello

Even logisch denken. Als je Lambooij zou zijn dan zou je toch als eerst Schreuder bellen voor een referentie? Jaren samengewerkt dan is hij de enige die Plat goed kent. Wel of geen breuk, hij zal toch wel wat zinnigs kunnen zeggen?

Bernardo

Niemand kent hem en nu alweer afbranden. Geef hem gewoon eerst 1 wedstrijd de kans  :devil