Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur-Almere

Gestart door Specuveter, februari 02, 2026, 22:21:56

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Jansen
0 (0%)
Mulders
0 (0%)
Amofa
3 (7.9%)
Baouf
0 (0%)
Galvez
0 (0%)
Balk
0 (0%)
Souren
2 (5.3%)
Apkakou
1 (2.6%)
Ferrah
1 (2.6%)
van der Sande
29 (76.3%)
Sjostrand
1 (2.6%)
Henstra
0 (0%)
Kooistra
0 (0%)
Marsman
1 (2.6%)
Berkhout
0 (0%)
Rolke
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 38

Stemmen gesloten: maart 09, 2026, 00:50:13

sunderland

Citaat van: Lore op maart 04, 2026, 13:13:53
Misschien is dat ook wel zo, maar in de eredivisie gaat het ook weer met betere spelers om zich heen spelen. Misschien wordt de balans dan ook wel weer beter!
laat misschien maar weg. Klopt helemaal wat je schrijft

sunderland

Wat mij ook opviel is de intensiteit waarmee we speelden. Groningen promoveerde 2 jaar terug ook met een hele hoge intensiteit viel mij toen op. We konden het toen lang niet bijbenen. Komt ook door het goede spel en goede spelers. Als je zondag Ajax en Feyenoord zag dan ben ik er van overtuigd dat we ook van hun hadden gewonnen op dit moment

denistel

Citaat van: Lowieke op maart 04, 2026, 12:54:35
Diemers is de beste speler van Cambuur, maar zou nog beter zijn als hij wat minder dominant was. Hij wil teveel de man zijn die de boel op sleeptouw neemt. De corners van Sjostrand waren prima, laat die ze maar nemen. En Souren lijkt beter te spelen zonder Diemers, maar ligt dat aan Diemers of aan Souren zelf.

mee eens hoor vind het spel ook veel sneller en dan kan de tegenstander
het niet meer belopen waardoor we kans op kans kregen.

Vlampiep

Citaat van: denistel op maart 04, 2026, 17:38:28
mee eens hoor vind het spel ook veel sneller en dan kan de tegenstander
het niet meer belopen waardoor we kans op kans kregen.
Helemaal mee eens dat we het de tegenstander moeilijk maakten door de snelle balcontacten en passes.

Galdiano

Citaat van: Vlampiep op maart 04, 2026, 18:49:58
Helemaal mee eens dat we het de tegenstander moeilijk maakten door de snelle balcontacten en passes.

Er was een moment op rechts dat het over 5 of 6 schijven ging. Almere werd in de kleine ruimte helemaal weggetikt. Je zag Henk applaudisseren. Zo direct hebben wij nog niet eerder gespeeld. Er zit een versnelling in het spel sinds Diemers er niet is. Je zag het tegen Vitesse vorig jaar, je ziet het nu weer.

Mede forumleden vragen wel eens of ik iets tegen Diemers heb. Het antwoord is simpelweg nee.
Ik vind hem een prima kerel, wel overwogen, snapt het spelletje en een goede leider voor de jongens als ik het van een afstand kan inschatten.

Het gaat mij puur om het spel.
Het is een grootverdiener, dan verwacht ik veel. Vorig jaar heeft hij echt te weinig laten zien.
Dit jaar gaat het beter. Maar hij is absoluut niet onmisbaar. Dat laat het team nu weer zien.
Alles draait om Diemers, we zijn te voorspelbaar. 1 of 2 man op Diemers en het loopt gewoon moeizamer.

Er is zo'n andere dynamiek zonder Diemers. Ik kijk daar veel liever na dan het eindeloze gekap en gedraai.
Souren laat nu echt zien wat hij kan. Liever Souren er volgend jaar bij dan Diemers.
Ik vrees dat Diemers het niet kan belopen volgend jaar, dat zag je tegen Jong Ajax ook weer helaas.
Als er veel ruimtes liggen heeft Diemers daar moeite mee.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Dit is een beetje de discussie Maulun of Paulissen. Het ene type neemt even tijd te zodat iedereen in positie staat en om dan te passen. De ander is directer ... dat is voor het publiek zeker leuker. De TS zal daarin een keuze maken wat het beste is voor ons spel.

sunderland

Citaat van: Galdiano op maart 04, 2026, 19:36:22
Er was een moment op rechts dat het over 5 of 6 schijven ging. Almere werd in de kleine ruimte helemaal weggetikt. Je zag Henk applaudisseren. Zo direct hebben wij nog niet eerder gespeeld. Er zit een versnelling in het spel sinds Diemers er niet is. Je zag het tegen Vitesse vorig jaar, je ziet het nu weer.

Mede forumleden vragen wel eens of ik iets tegen Diemers heb. Het antwoord is simpelweg nee.
Ik vind hem een prima kerel, wel overwogen, snapt het spelletje en een goede leider voor de jongens als ik het van een afstand kan inschatten.

Het gaat mij puur om het spel.
Het is een grootverdiener, dan verwacht ik veel. Vorig jaar heeft hij echt te weinig laten zien.
Dit jaar gaat het beter. Maar hij is absoluut niet onmisbaar. Dat laat het team nu weer zien.
Alles draait om Diemers, we zijn te voorspelbaar. 1 of 2 man op Diemers en het loopt gewoon moeizamer.

Er is zo'n andere dynamiek zonder Diemers. Ik kijk daar veel liever na dan het eindeloze gekap en gedraai.
Souren laat nu echt zien wat hij kan. Liever Souren er volgend jaar bij dan Diemers.
Ik vrees dat Diemers het niet kan belopen volgend jaar, dat zag je tegen Jong Ajax ook weer helaas.
Als er veel ruimtes liggen heeft Diemers daar moeite mee.
je weet wel weer een wedstrijd op te noemen waarin iedereen het moeilijk had. Je mag ook wel de wedstrijden opnoemen waarin Diemers erg goed was. Dat zijn er dit seizoen ook wel 15

EdsjeSCC

Citaat van: sunderland op maart 04, 2026, 21:36:57
je weet wel weer een wedstrijd op te noemen waarin iedereen het moeilijk had. Je mag ook wel de wedstrijden opnoemen waarin Diemers erg goed was. Dat zijn er dit seizoen ook wel 15

Haha laat gaan joh.
We hebben ook zoveel goede wedstrijden met hem gespeeld, maar dat zijn sommigen schijnbaar alweer vergeten. Wij kunnen goed spelen met en zonder, zoals het hoort. Prima toch.

En dat gekap en gedraai hoeft van mij ook niet altijd, maar ik denk dat we dat juist heel erg nodig hebben in de eredivisie. Iemand die heel vaak aanspeelbaar is, de bal nauwelijks kwijt raakt en de rest van het team lucht geeft en tijd geeft om uit de verdedigende stellingen te komen

Gasgeve

Citaat van: Galdiano op maart 04, 2026, 19:36:22
Er was een moment op rechts dat het over 5 of 6 schijven ging. Almere werd in de kleine ruimte helemaal weggetikt. Je zag Henk applaudisseren. Zo direct hebben wij nog niet eerder gespeeld. Er zit een versnelling in het spel sinds Diemers er niet is. Je zag het tegen Vitesse vorig jaar, je ziet het nu weer.

Mede forumleden vragen wel eens of ik iets tegen Diemers heb. Het antwoord is simpelweg nee.
Ik vind hem een prima kerel, wel overwogen, snapt het spelletje en een goede leider voor de jongens als ik het van een afstand kan inschatten.

Het gaat mij puur om het spel.
Het is een grootverdiener, dan verwacht ik veel. Vorig jaar heeft hij echt te weinig laten zien.
Dit jaar gaat het beter. Maar hij is absoluut niet onmisbaar. Dat laat het team nu weer zien.
Alles draait om Diemers, we zijn te voorspelbaar. 1 of 2 man op Diemers en het loopt gewoon moeizamer.

Er is zo'n andere dynamiek zonder Diemers. Ik kijk daar veel liever na dan het eindeloze gekap en gedraai.
Souren laat nu echt zien wat hij kan. Liever Souren er volgend jaar bij dan Diemers.
Ik vrees dat Diemers het niet kan belopen volgend jaar, dat zag je tegen Jong Ajax ook weer helaas.
Als er veel ruimtes liggen heeft Diemers daar moeite mee.
Souren 212 KKD wedstrijden, 12 goals, 11 assists.
Diemers alleen dit seizoen al 6 goals en 12 assists.

Zegt genoeg. Vergelijking van niks.

Galdiano

Citaat van: Gasgeve op maart 05, 2026, 09:29:39
Souren 212 KKD wedstrijden, 12 goals, 11 assists.
Diemers alleen dit seizoen al 6 goals en 12 assists.

Zegt genoeg. Vergelijking van niks.

Meen je dit serieus?  :_schater ben je iemand die alleen naar de statestieken gaat kijken?
Deze statestieken zeggen echt helemaal niets.
Dan zou je op langer termijn moeten kijken hoe spelers renderen om Souren en Diemers heen.
Hoeveel ballen worden er vooruit gespeeld, hoeveel keypasses worden door overige spelers gegeven, hoe snel wordt een bal veroverd etc.

Voetbal is zoveel meer dan doelpunten en assists.  :y
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lowieke

Citaat van: Galdiano op maart 05, 2026, 09:50:53
Meen je dit serieus?  :_schater ben je iemand die alleen naar de statestieken gaat kijken?
Deze statestieken zeggen echt helemaal niets.
Dan zou je op langer termijn moeten kijken hoe spelers renderen om Souren en Diemers heen.
Hoeveel ballen worden er vooruit gespeeld, hoeveel keypasses worden door overige spelers gegeven, hoe snel wordt een bal veroverd etc.

Voetbal is zoveel meer dan doelpunten en assists.  :y

Jij houdt dat allemaal bij en je weet daarom dat Souren voor een elftal beter is dan Diemers? Of is het meer een indruk die je zelf hebt? Ik vind het jammer dat Souren met Diemers minder lijkt te functioneren dan als Diemers er niet is, maar als ik moest kiezen tussen die tweee, dan nam ik altijd Diemers. Zeker als we volgend jaar in de eredivisie spelen.

sunderland

#311
Citaat van: Galdiano op maart 05, 2026, 09:50:53
Meen je dit serieus?  :_schater ben je iemand die alleen naar de statestieken gaat kijken?
Deze statestieken zeggen echt helemaal niets.
Dan zou je op langer termijn moeten kijken hoe spelers renderen om Souren en Diemers heen.
Hoeveel ballen worden er vooruit gespeeld, hoeveel keypasses worden door overige spelers gegeven, hoe snel wordt een bal veroverd etc.

Voetbal is zoveel meer dan doelpunten en assists.  :y
de statistieken van Diemers zijn in alles zoveel beter. Maar laat gaan man, iedereen heeft zijn voorkeuren en ook moeten spelers eruit volgens sommigen zoals Ferrah.. Daarbij spelen ze beide op andere posities dus gaat die vergelijking niet op.

Stanley

Citaat van: sunderland op maart 05, 2026, 17:36:57
de statistieken van Diemers zijn in alles zoveel beter. Maar laat gaan man, iedereen heeft zijn voorkeuren en ook moeten spelers eruit volgens sommigen zoals Ferrah.. Daarbij spelen ze beide op posities dus gaat die vergelijking niet op.
Iedereen mag op zijn eigen manier naar het spelletje kijken en Diemers is zonder twijfel de beste voetballer van Cambuur, maar deel toch de mening van Galdiano en doe dat niet alleen. In de afgelopen dagen heb ik heel wat Cambuur aanhangers gesproken en die kijken er ook zo tegen aan. Waarom het spel met Diemers minder aantrekkelijk is weet ik ook niet precies, maar een feit is dat iedereen die ik sprak, het spel zonder Diemers ook aantrekkelijker vonden. Mijn persoonlijke irritatie is het vele kappen en draaien.
Het belangrijkste blijft promotie en nog liever Kampioen. 

Gasgeve

Citaat van: Stanley op maart 05, 2026, 21:48:30
Iedereen mag op zijn eigen manier naar het spelletje kijken en Diemers is zonder twijfel de beste voetballer van Cambuur, maar deel toch de mening van Galdiano en doe dat niet alleen. In de afgelopen dagen heb ik heel wat Cambuur aanhangers gesproken en die kijken er ook zo tegen aan. Waarom het spel met Diemers minder aantrekkelijk is weet ik ook niet precies, maar een feit is dat iedereen die ik sprak, het spel zonder Diemers ook aantrekkelijker vonden. Mijn persoonlijke irritatie is het vele kappen en draaien.
Het belangrijkste blijft promotie en nog liever Kampioen.
Wat grappig, iedereen die ik spreek zegt dat niet. Beste wedstrijd van het seizoen is nog steeds tegen Willem II met Diemers als grote man.

Josli

Ik snap dat vergelijken niet zo. Voetbal is een teamsport. Souren en Diemers vullen elkaar niet zo goed aan. Daar is iedereen het wel redelijk over eens denk ik (al zou ik het best wel eens willen zien met een goede 6 achter ze). Dat zegt niets over hun individuele capaciteiten. Hun statistieken vergelijken is al helemaal gek. Ze spelen niet op de dezelfde positie. Daarnaast neemt Diemers bijna alle dode spelmomenten.
Diemers is een heerlijke voetballer. Maar hij vertraagd ook wel vaak en dat roept bij veel mensen wel eens wat ergernis op. Dat deed hij overigens altijd al. Ik vind hem in het drukzetten ook niet altijd super. Maar goed, je kunt niet alles hebben.