Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Den Haag - Cambuur [16-1-26]

Gestart door Inferno-058, december 30, 2025, 18:46:09

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Janssen
12 (30%)
Mulders
0 (0%)
Amofa
0 (0%)
Baouf
24 (60%)
Galvez
0 (0%)
Balk
0 (0%)
Rolke
0 (0%)
Diemers
0 (0%)
Ferrah
0 (0%)
van der Sande
4 (10%)
Sjostrand
0 (0%)
Kian Visser
0 (0%)
Kooistra
0 (0%)
Apkakou
0 (0%)
Marsman
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 40

Stemmen gesloten: januari 21, 2026, 22:16:42

Marc S

Citaat van: oost op januari 17, 2026, 10:06:57
Dit is toch puur genieten  |:) kan er een hele analyse op loslaten maar winnen bij de koploper is gewoon ontzettend knap. Ik denk dat Ado en wij dit seizoen veel beter zijn dan Volendam excelsior en Telstar vorige seizoen |:)

Denk het ook, in iedergeval veel beter dan Telstar en Excelsior. Telstar die ging via de play-offs omhoog tegen een Willem 2 die sinds December geen wedstrijd gewonnen had. Excelsior hadden zowel wij als Ado vorig jaar al bijna ingehaald. Denk ook wel dat Ado en Cambuur beide beter zijn dan Volendam, maar dat dit verschil minder groot is dan met Excelsior en Telstar.

Derkx R.H.

ADO en Cambuur op promotiekoers: 'Het mag eigenlijk niet meer misgaan'
Vandaag om 09:00
PRAAT MEE!

Chris Tempelman
Journalist VI
Cambuur won voor de tweede keer dit seizoen van ADO Den Haag en deed goede zaken in de Keuken Kampioen Divisie. Het verschil bedraagt nog twee punten (met een wedstrijd minder gespeeld) in Haags voordeel, maar in Leeuwarden en Den Haag kunnen ze zich opmaken voor promotie naar de Eredivisie.

Jort van der Sande en Remco Balk maakten de doelpunten van de bezoekers in de eerste helft, vlak voor tijd deed invaller Jesse Bal iets terug namens de thuisclub. Met Thijs Jansen (doelman van Cambuur) en Jesse Bal (doelpuntenmaker aan Haagse zijde) blikken we terug op de topper en proberen we stiekem vooruit te kijken naar de aanstaande promotie.

Hoe kijk je terug op de wedstrijd?

Bal: ?De tweede helft speelden we beter dan de eerste, we kregen meer kansen. Ik vond zeker niet dat we slecht speelden, ik vond ook niet dat we minder waren dan Cambuur. Een gelijkspel had misschien nog wel verdiend geweest. Het begin was te slap, de 0-1 viel uit een corner en de 0-2 was een ongelukkig moment, maar zelf cre?erden we ook te weinig.?

Jansen: ?Wij stonden vanaf het begin gelijk aan. Goed in de duels, scherp als ploeg. We kregen snel grip op ADO. Die twee snelle goals helpen dan ook natuurlijk. De ploegen zijn aan elkaar gewaagd, dat zag je ook deze wedstrijd weer. Die vrije trap die ik in de tweede helft pak was een lekkere. Belangrijk zijn in zo?n wedstrijd is altijd mooi voor een doelman. Stiekem baal ik dat ik de nul niet hield, maar de winst is het belangrijkste.?

Wat dacht je toen de 1-2 vlak voor tijd nog viel?

Bal: ?Hij viel op een lekker moment. Het publiek reageerde er goed op en je voelt dat er nog wat mogelijk is. Zeker toen ik zag dat er acht minuten extra tijd bijkwam, geloofde ik er nog in. We hebben het geprobeerd, maar echt hele grote kansen kregen we niet meer. Misschien had de aansluitingstreffer iets eerder moeten vallen.?

Toen ik die acht minuten op het bord zag, dacht ik wel even dat het nog lastig kon worden

? Thijs Jansen
Jansen: ?Je weet dat op zo?n moment het stadion achter ADO gaat staan. We moesten het hoofd koel houden en rustig blijven. Dat hebben we gedaan. Toen ik die acht minuten op het bord zag, dacht ik wel even dat het nog lastig kon worden. Het geeft ze toch hoop dat er nog tijd is om iets te forceren, maar we hielden netjes stand.?

Gaat het om het kampioenschap of om promotie?

Bal: ?We staan nog steeds bovenaan, we willen graag kampioen worden. Dat is het doel. Natuurlijk gaat het om promoveren, maar die schaal maakt het af. Het zijn ook waarschijnlijk twee feestjes, eerst voor de promotie en daarna de titel. Maar zover is het nog niet. We moeten zo blijven spelen, dan moet het lukken. Maar we mogen niet verslappen en denken dat het allemaal vanzelf goed komt. We moeten wel wedstrijden blijven winnen.?

Ondersteunend beeld bij het artikel? Pro Shots
Jesse Bal maakt de aansluitingstreffer, maar dat was niet genoeg voor een resultaat.

Jansen: ?Om promotie. Dat is het eerste doel, de rest is extra. ADO staat het hele seizoen al bovenaan, maar we hebben nu wel twee keer van ze gewonnen en zijn ze tot op twee punten genaderd. Als we wedstrijden zo beginnen als we vandaag deden heb ik er alle vertrouwen in, maar we blijven tegen elkaar zeggen dat we het wedstrijd voor wedstrijd moeten nemen. Dat is de enige manier om het voor elkaar te krijgen.?

ADO Den Haag en Cambuur hebben toch bewezen de twee beste ploegen in de Keuken Kampioen Divisie te zijn?

Bal: ?Dat lijkt me wel. Dat laten we al het hele seizoen zien, maar het is wel jammer dat je twee keer van ze verliest. Cambuur heeft gewoon een prima elftal, we zijn aan elkaar gewaagd. Dat heb je in beide onderlinge wedstrijden ook kunnen zien.?

Ondanks deze nederlaag mag het eigenlijk niet meer misgaan, toch?

? Jesse Bal
Jansen: ?De verschillen zijn klein, details beslissen. Dat we twee keer winnen zegt dat als we strijden in zo?n topwedstrijd, we ze aankunnen. Het is zeker niet zo dat we dat tegen andere ploegen niet doen, maar we moeten op onze hoede zijn. Altijd honderd procent geven is noodzakelijk, zeker nu. De afstand naar de nummer drie is er, het is aan ons om dat zo te houden.?

Kun je je al iets voorstellen bij spelen in de Eredivisie?

Bal: ?Ja hoor, het moet de volgende stap voor de club en voor mij als speler zijn. Ik ben van Jong Sparta naar ADO Den Haag gekomen en maak dit ? om de prijzen spelen in de KKD ? voor het eerst mee. Het bevalt prima, ik maak veel minuten. Dat ik vandaag niet startte, had ik wel verwacht. We kunnen voorin met verschillende spelers op verschillende manieren spelen. Het zou fantastisch zijn als we naar de Eredivisie promoveren. Ondanks deze nederlaag mag het eigenlijk niet meer misgaan, toch??

Jansen: ?Zeker. Ik ben er stiekem wel aan toe. Je wilt als speler altijd meer. Ik denk dat ik na een aantal jaar in de Keuken Kampioen Divisie toe ben aan de stap. Ik ontwikkel me en word steeds stabieler als doelman. Ten opzichte van vorig seizoen heb ik weer een stap gemaakt. Eredivisie spelen is altijd het doel geweest. Zo ver is het nog niet, het komt alleen steeds dichterbij.?

Gasgeve

Ik ben geen fan van R?lke, maar moet toch even zeggen dat hij ons wel vaak uit de brand helpt. In de spits, op 6 of op 10. Op 6 is het billen knijpen, maar toch hij staat er weer voor ons in deze topper.

sunderland

Citaat van: Gasgeve op januari 17, 2026, 11:32:56
Ik ben geen fan van R?lke, maar moet toch even zeggen dat hij ons wel vaak uit de brand helpt. In de spits, op 6 of op 10. Op 6 is het billen knijpen, maar toch hij staat er weer voor ons in deze topper.
moet je eens terug lezen over R?lke op 6.
Hij was de eerste helft 1 van de besten van het veld!

Specuveter

Citaat van: sunderland op januari 17, 2026, 12:49:41

Eerlijk is Eerlijk.
Hij was gisteren onopvallend goed
Zoals ??n nummer 6 hoort te zijn |:)

Oud Cambuur

Citaat van: Specuveter op januari 17, 2026, 12:55:46
Eerlijk is Eerlijk.
Hij was gisteren onopvallend goed
Zoals ??n nummer 6 hoort te zijn |:)
Inderdaad vulde het prima in er was niks op aan te merken. Maar snap ook de mensen die het riskant vonden heeft er 1 wedstrijd eerder gestaan en bakte er toen niks van.

denistel

deed inderdaad goed beter dan ik had gedacht hoor, op naar de volgende
3 pt pakken en steeds dichter bij de ere divisie geraken

sunderland

Citaat van: Oud Cambuur op januari 17, 2026, 14:13:48
Inderdaad vulde het prima in er was niks op aan te merken. Maar snap ook de mensen die het riskant vonden heeft er 1 wedstrijd eerder gestaan en bakte er toen niks van.
riskant?..we wisten idd niet hoe het zou gaan. Er waren bijna geen andere opties.

sunderland

Citaat van: denistel op januari 17, 2026, 19:04:01
deed inderdaad goed beter dan ik had gedacht hoor, op naar de volgende
3 pt pakken en steeds dichter bij de ere divisie geraken
hij deed het idd beter dan iedereen dacht. De wedstrijd liep ook zo. Als je nu tegen Eindhoven speelt en die zakken terug waardoor een 6 constant de bal krijgt en moet verdelen met tempo etc dan zal het ook weer heel anders zijn met R?lke.

michello

Het leek wel of de scheidsrechter iets wilde goedmaken, na het debacle van RKC uit. Was bijna opzichtig. Vond het overigens zeker geen rood voor Amofa, de bal ging teveel naar de hoek. Penalty voor ADO was het natuurlijk 100% de tweede helft.

zeewolde

Citaat van: michello op januari 18, 2026, 08:34:47
Het leek wel of de scheidsrechter iets wilde goedmaken, na het debacle van RKC uit. Was bijna opzichtig. Vond het overigens zeker geen rood voor Amofa, de bal ging teveel naar de hoek. Penalty voor ADO was het natuurlijk 100% de tweede helft.
die in de eerste helft leek me eerder een penalty.
Die jij bedoelt lijkt eerst de bal gespeeld te worden.

Maar die speler van ADO had ook rood kunnen krijgen voor natrappen op Mulders in het strafschopgebied

KlinkHamer

Citaat van: sunderland op januari 16, 2026, 22:26:24
Wil toch de Graaf nog eens noemen, tactisch is het dit jaar zoveel beter met vandaag als hoogte punt eerste helft. Middenveld was grote klasse!
Hier heb je een punt Sunderland. Bij de thuiswedstrijd tegen Ado is ervoor gekozen om er een "moeras"wedstrijd van te maken om Vlak niet aan de bal te laten komen maar vooral om Kilo niet uit de rug van Diemers te laten lopen. Bij deze wedstrijd zag je dat er verder naar voren druk gezet werd zodat Kilo op de laatste lijn kwam te voetballen en de verbinding met Vlak en van Mieghem niet uit de verf kwam. Heel slim en mooi om te zien hoe dat gebeurde in de eerste 10 min. Dit is voetbalgogme en zeker weten dat Edwin daar een belangrijke rol in speelt, je ziet dat de spelers daar in mee gaan en dan niet alleen het middenveld maar ook de backs (wat was Mulders weer goed!). 
Zit er geen moment meer over in , promotie komt eraan.
Met zoveel individuele klasse en tactische vernuft kan dit elftal linkerrijtje eredivisie spelen, zonder een half elftal aan nieuwe spelers.
maandag 6-4-26 thuis tegen Dordt.......

Galdiano

Citaat van: KlinkHamer op januari 18, 2026, 11:09:40
6-4--26 thuis tegen Dordt.......

Ik hoop zo dat we in een uitwedstrijd kunnen promoveren.
Het heeft iets magisch om het midden in de nacht te vieren met duizenden die staan te wachten.
Promoveren thuis is veel te geregiseerd als je het mij vraagt.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Eewal

Maar mij geen geen moer uit waar, de ?ls we maar promoveren is veel belangrijker.