Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Rkc-Cambuur

Gestart door Specuveter, oktober 19, 2025, 09:01:05

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Janssen
1 (4.8%)
Marsman
0 (0%)
Amofa
0 (0%)
Berkhout
1 (4.8%)
Galvez
0 (0%)
Balk
1 (4.8%)
Souren
0 (0%)
Diemers
1 (4.8%)
Ferrah
0 (0%)
Rolke
0 (0%)
Sjostrand
16 (76.2%)
van der Sande
0 (0%)
Kooistra
1 (4.8%)
Henstra
0 (0%)
Binder
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Stemmen gesloten: oktober 30, 2025, 12:28:02

De Gast

Citaat van: Oud Cambuur op oktober 24, 2025, 23:14:23
Henk heeft hier 100% gelijk in maar je hebt er verder niks aan

Je zag de scheids heel even twijfelen en toen toch maar niet geven.. De slapjanus. Vorige week ook al.
Ze hebben onze hele uitgangspositie naar de klote geholpen.

mark1989

#196
Ik vind het probleem vooral dat je killersmentaliteit mist voor de goal. Elke goal moet van de flanken komen.
Balk is geen spits en mist te veel kansen en ook fysiek. Bij de omschakeling kom je steeds een middenvelder te kort. Daarbij heb je 2 spelers die niet goed kunnen dekken. Diemers en Souren. Daarmee komt te veel op de verdediging aan. En ja elke goal is een fout van iemand. Maar punt is dat er te veel ruimte ligt voor een tegenstander.

Dan speel ook nog met een rechtsback die een vleugel is. 
Henk heeft al meerdere keren aangegeven dat je uit niet mooi hoeft te spelen. Speel dan ook iets meer vanuit een gesloten verdediging. Desnoods 2  zessen.

En ik snap niet dat 10 minuten voor tijd alles wissels opgemaakt moeten worden. Als er iemand geblesseerd raakt speel je met 10 man. Was tegen almere ook al zo.

PePe

Citaat van: De Gast op oktober 24, 2025, 23:34:15
Je zag de scheids heel even twijfelen en toen toch maar niet geven.. De slapjanus. Vorige week ook al.
Ze hebben onze hele uitgangspositie naar de klote geholpen.

Zet een beeldscherm langs de lijn, zodat de scheids bij twijfel, ff kan kijken!!!!!!!!

wiekie1969

#198
Totaal onnodige nederlaag. Eerste kwartier moet je 2-0 voor staan. Dat gebeurt weer niet en die lui scoren uit 2 aanvallen 2 keer.  Totale wanorde in de verdediging. Ook bij de 3-2. Slappe hap.   De keeper straalt niks uit en blijft maar wat staan. Nog niet een punt extra gepakt dit seizoen. Galvez is voor de keutel te duur. Die is zo onverschillig als de neten. Aanpakken gvd. Wiebe is natuurlijk geen rechtsback, maar dan moet je hem coachen en dat gebeurde niet.  En die Berkhout loopt 95 minuten lang uit de positie. Waar was hij bij de 1-0 en de 2-0. Diemers had een off-day, net als Amofa. Dat kan een keer gebeuren, maar dan moeten andere jongens opstaan. En dat zie je dan vervolgens weer niet. Vd Sande loopt met 20 kilo zand op de rug, al weken heel erg matig. Souren kan het niet belopen in de omschakeling. Ferrah was niet fit, dat kon je duidelijk zien. Dan kom je terug tot 2-2. Ipv door te drukken, zakken we weer in en laten die lui voetballen. Snapte er niks van. Ook had je 2 penalties moeten hebben. Schandalige arbitrage. En dan de wissels. Tja, het voegt allemaal niet veel toe. Jammer. Zullen slimmer moeten worden, heel vaak worden er bij de 16 vd tegenstander verkeerde keuzes gemaakt. De meedogenloosheid ontbreekt in dit elftal. Maar dat heeft ook met kwaliteit te maken.

EdsjeSCC

Citaat van: mark1989 op oktober 25, 2025, 00:15:29
Ik vind het probleem vooral dat je killersmentaliteit mist voor de goal. Elke goal moet van de flanken komen.
Balk is geen spits en mist te veel kansen en ook fysiek. Bij de omschakeling kom je steeds een middenvelder te kort. Daarbij heb je 2 spelers die niet goed kunnen dekken. Diemers en Souren. Daarmee komt te veel op de verdediging aan. En ja elke goal is een fout van iemand. Maar punt is dat er te veel ruimte ligt voor een tegenstander.

Dan speel ook nog met een rechtsback die een vleugel is. 
Henk heeft al meerdere keren aangegeven dat je uit niet mooi hoeft te spelen. Speel dan ook iets meer vanuit een gesloten verdediging. Desnoods 2  zessen.

En ik snap niet dat 10 minuten voor tijd alles wissels opgemaakt moeten worden. Als er iemand geblesseerd raakt speel je met 10 man. Was tegen almere ook al zo.

Wat een slap geouwehoer allemaal man.

Wees blij dat wij een coach hebben die kiest voor voetbal en aanvallen! Je voetbalt een hoop kansen bij elkaar en als je er daar 3 van in schiet is het allemaal hosanna. Maak je ze een keer niet dan is dat pech.
1000x liever deze aanpak en af en toe op je bek dan dat voorzichtige kut voetbal wat dan hopelijk een punt oplevert

Trainert!

Even de samenvatting terug gekeken.

Pass buitenkant voet sjostrand op balk moet gewoon een goal zijn. Dan mis je kwaliteit bij balk.
De goal van Balk daarna is ook weer rommelig. Het lijkt niet eens op schieten.

Wat met name berkhout doet bij de 3-2, die loopt als een blinde geleidehond met de aanvaller me, staat er bij en kijkt er naar. Blij als Baouf weer terug is, kan berkhout weer banken.
Wat Amofa daarna staat te dekken, is mij een raadsel. Je zou toch zeggen dat je weet wen ziet wie er vrij staat.

4-2, is het in onze 16 een 3 tegen 1 situatie. Hoe dan?

Die lange kopt hem wel mooi binnen trouwens, maar wij hebben binder ;(

Johan-12

Citaat van: Galdiano op oktober 24, 2025, 22:33:56
Volgens mij spelen wij gewoon prima. Maar je scoort te moeilijk. We zijn te afhankelijk van de buitens.
Met dit spel krijg je nou eenmaal wat meer tegen, maar dan moet je zelf gewoon meer maken.
Met Baouf zal het echt wel weer goed staan, maar dan missen wij nog steeds de killer voorin.

Vorig seizoen koste dit ons gewoon promotie.
Ik snap gewoon niet dat je weer zoveel risico neemt voorin door Binder en Visser te halen.  :|
De keuze voor Visser als 2e of 3e spits snap ik wel.
We missen alleen een onomstreden nummer 9, eentje die 15+ maakt en wie zijn naam als eerste op papier van Henk staat.

Bankzitter

Met een gemiddelde van 2 goals per wedstrijd kun je toch niet zeggen dat we een probleem met afmaken hebben?
Ik erger me wel dat we nooit scoren uit een hoekschop... dat zijn net even die extra goals waarmee je wedstrijden over het dode punt helpt.
En we hebben nog geen penalty gehad... wordt iedere keer maar weggewuifd.

Johan-12

Citaat van: Bankzitter op oktober 25, 2025, 07:47:24
Met een gemiddelde van 2 goals per wedstrijd kun je toch niet zeggen dat we een probleem met afmaken hebben?
Ik erger me wel dat we nooit scoren uit een hoekschop... dat zijn net even die extra goals waarmee je wedstrijden over het dode punt helpt.
En we hebben nog geen penalty gehad... wordt iedere keer maar weggewuifd.

Met die corners heb je gelijk, daar komt nooit wat uit. Zelfs niet iets van gevaar.
We scoren wel, maar er is zoveel kans op nog meer goals. We missen ook best veel kansen. Balk en vd Sande zijn gewoon geen echte spitsen. Van de Sande speelt nu ook ff wat minder na goed begin.

Hopelijk brengt Baoef zijn aanwezigheid achterin weer wat meer stabiliteit en duel kracht.
Want we gaan wat te makkelijk met kansen om, maar zijn achterin wat te lief.

wiekie1969

Het is heel simpel. We hewwe geen echte 9, de 6 is geblesseed en dat kost ons straks wederom promotie.

wiekie1969

Citaat van: EdsjeSCC op oktober 25, 2025, 04:10:50
Wat een slap geouwehoer allemaal man.

Wees blij dat wij een coach hebben die kiest voor voetbal en aanvallen! Je voetbalt een hoop kansen bij elkaar en als je er daar 3 van in schiet is het allemaal hosanna. Maak je ze een keer niet dan is dat pech.
1000x liever deze aanpak en af en toe op je bek dan dat voorzichtige kut voetbal wat dan hopelijk een punt oplevert


Helemaal eens. Tot nu toe hebben we een mooi seizoen. Met name de thuiswedstrijden zijn heel goed . Klantenbinding. 

wiekie1969

Citaat van: Johan-12 op oktober 25, 2025, 07:52:55
Met die corners heb je gelijk, daar komt nooit wat uit. Zelfs niet iets van gevaar.
We scoren wel, maar er is zoveel kans op nog meer goals. We missen ook best veel kansen. Balk en vd Sande zijn gewoon geen echte spitsen. Van de Sande speelt nu ook ff wat minder na goed begin.

Hopelijk brengt Baoef zijn aanwezigheid achterin weer wat meer stabiliteit en duel kracht.
Want we gaan wat te makkelijk met kansen om, maar zijn achterin wat te lief.

Niet alleen achterin.

sunderland

Citaat van: mark1989 op oktober 25, 2025, 00:15:29
Ik vind het probleem vooral dat je killersmentaliteit mist voor de goal. Elke goal moet van de flanken komen.
Balk is geen spits en mist te veel kansen en ook fysiek. Bij de omschakeling kom je steeds een middenvelder te kort. Daarbij heb je 2 spelers die niet goed kunnen dekken. Diemers en Souren. Daarmee komt te veel op de verdediging aan. En ja elke goal is een fout van iemand. Maar punt is dat er te veel ruimte ligt voor een tegenstander.

Dan speel ook nog met een rechtsback die een vleugel is. 
Henk heeft al meerdere keren aangegeven dat je uit niet mooi hoeft te spelen. Speel dan ook iets meer vanuit een gesloten verdediging. Desnoods 2  zessen.

En ik snap niet dat 10 minuten voor tijd alles wissels opgemaakt moeten worden. Als er iemand geblesseerd raakt speel je met 10 man. Was tegen almere ook al zo.
h? Mark, waarom noem je nu allemaal dingen op waarmee we wel 2 e staan en die altijd goed waren? Waarom benoemde je die 2 weken geleden niet?

sunderland

Citaat van: EdsjeSCC op oktober 25, 2025, 04:10:50
Wat een slap geouwehoer allemaal man.

Wees blij dat wij een coach hebben die kiest voor voetbal en aanvallen! Je voetbalt een hoop kansen bij elkaar en als je er daar 3 van in schiet is het allemaal hosanna. Maak je ze een keer niet dan is dat pech.
1000x liever deze aanpak en af en toe op je bek dan dat voorzichtige kut voetbal wat dan hopelijk een punt oplevert
idd . !!! Heb nog niks terug gelezen maar dit zat er een keer aan te komen. Vond en vind ons veld spel zoveel beter als vorig seizoen. Enige is dat Ferrah te veel naar binnen speelt ( wat ie verdomd goed kan met zijn balvastheid) maar daardoor minder in 1 tegen 1 situaties komt net als Moussa van de week. Dat misten we gisteren vond ik.

Bankzitter

Ik baal ook, maar zo'n wedstrijd zat er aan te komen en knap dat het pas na 11 wedstrijden is.
Niet eens kansloos (penalty momenten) en misschien had je gewoon op 2-2 voor een punt moeten gaan.

Ferrah had een off day., dat kan een keer. Kan liggen aan onze taktiek, of dat RKC een mannetje opoffere aan hem, maar denk dat niet zoveel invloed had... het lukte gewoon een keer niet.

Sj?strand deed wel weer bijzondere dingen. Die kan soms nog eens extra versnellen, voorzet met de buitenkant... weinig buitens die dat soort acties in huis hebben.

Als dit de ondergrens is, dan maak ik me geen zorgen (waarmee ik niet zeg dat het goed genoeg was).
Na Jong Ajax kun je pas zeggen of we goed herstellen of dat terug gaan zakken.