Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Isma?l Baouf

Gestart door zeewolde, augustus 12, 2025, 10:15:01

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Het lijkt mij dat wij geen haast hebben, maar:

'FC Twente in contact met Cambuur en verdediger Baouf': Forse vraagprijs
Door Flemming op za. 21 maart 2026
39  17
Delen op Facebook
Delen op Twitter
Delen op Whatsapp
Delen via Mail
Delen via link

ismael-baouf-sc-cambuur-2025
FC Twente heeft serieuze belangstelling voor SC Cambuur-verdediger Isma?l Baouf. Erik ten Hag gaf eerder al aan dat de negentienjarige Marokkaan in beeld is, maar nu is duidelijk dat de interesse concreet is. Baouf is een rechtsbenige centrumverdediger met een lengte van 1,83 meter en is hard op weg om met Cambuur te promoveren naar de Eredivisie.

I. Baouf
I. BAOUF
Defender

19
"Vanavond zit er iemand van Twente op de tribune bij Cambuur - Jong AZ", schrijft de doorgaans goed ge?nformeerde Tys op fctwente.net. twente 4-ever, tevens een insider, reageert: "De interesse in Baouf is zeer serieus. Er is ook al contact geweest met Cambuur en zijn management." Tys: "Die hebben ze al meermaals uitgebreid bekeken, echter loopt er bij Cambuur met Galvez en Sj?strand ook 2 andere talenten rond, terwijl Ferrah helaas niet meedoet vanavond."

Een videocompilatie van Baouf.

Forse vraagprijs
Baouf zal niet goedkoop zijn. De centrumverdediger is volgens Transfermarkt de op ??n na waardevolste speler van de Keuken Kampioen Divisie met een waarde van 2,5 miljoen euro. Alleen Jong AZ-speler Kasper Boogaard is meer waard (drie miljoen euro). Hieruit blijkt wel dat Baouf, die een contract tot medio 2028 met de optie voor nog een seizoen heeft in Leeuwarden, wordt gezien als een groot talent.

Cambuur-trainer Henk de Jong noemde de verdediger onlangs een van de beste verdedigers ter wereld in zijn leeftijdscategorie. De Jong hing een prijskaartje van 'minimaal vijf miljoen euro' om de nek van Baouf, die al in verband werd gebracht met de Franse club AS Saint-?tienne.

Carri?re Baouf
Baouf speelde in de jeugdopleidingen van Sporting Charleroi en RSC Anderlecht. Afgelopen zomer nam SC Cambuur hem over van laatstgenoemde club. De negentienjarige Marokkaan draait een uitstekend seizoen en maakte ook al opvallend veel doelpunten: zes in 23 competitiewedstrijden. Met zijn lengte van 1,83 meter is Baouf niet de langste centrumverdediger. In het verleden speelde de jongeling al veel jeugdinterlands voor Belgi? en sinds oktober 2024 voor Marokko

mark1989

FC Twente heeft dit seizoen ongeveer + 10 miljoen transfer opbrengsten. Dat is het saldo van in- en uitgaande transfers. Met name de verkoop van Sem Steijn aan Feyenoord leverde hen fors veel geld op. En Sadilek ging voor ongeveer 5 mln.
Dit is een grove schatting op basis van openbare info. Jaarlijks heeft Twente ook nog een transfer budget uit hun begroting. Ik denk dat twente wel 2 tot 5 mln transfer budget heeft.
Kortom FC Twente heeft deze zomer denk rond de 14 mln te besteden.
Dus als ze Baoeff willen kunnen ze een mooi bedrag neerleggen. En er moet een doorverkoop percentage op.

Lore

Citaat van: mark1989 op maart 23, 2026, 07:32:52
FC Twente heeft dit seizoen ongeveer + 10 miljoen transfer opbrengsten. Dat is het saldo van in- en uitgaande transfers. Met name de verkoop van Sem Steijn aan Feyenoord leverde hen fors veel geld op. En Sadilek ging voor ongeveer 5 mln.
Dit is een grove schatting op basis van openbare info. Jaarlijks heeft Twente ook nog een transfer budget uit hun begroting. Ik denk dat twente wel 2 tot 5 mln transfer budget heeft.
Kortom FC Twente heeft deze zomer denk rond de 14 mln te besteden.
Dus als ze Baoeff willen kunnen ze een mooi bedrag neerleggen. En er moet een doorverkoop percentage op.

Ja, maar Baouf heeft alleen 1 seizoen in de KKD gespeeld. Dat heeft hij fantastisch gedaan, maar het blijft natuurlijk een gok(je). Voor FC Twente zou 5 miljoen echt een behoorlijk grote inkomende transfer zijn. Ik kan niet geloven dat zij dit risico kunnen nemen. Lille, de top 3, Duitsland en Engeland zullen veel clubs zijn die dit risico makkelijker kunnen nemen

Bankzitter

Een grote club kan een jonge speler ook nog een jaar verhuren. Wellicht hier zelfs. De stap naar (sub)top is best nog groot, het KKD niveau is dit seizoen niet heel hoog.

mark1989

Mee eens. Daarom denk ik dat hij ook niet naar FC Twente gaat. Ik wilde alleen maar aangeven dat ze het geld wel hebben.

Lore

Citaat van: mark1989 op maart 23, 2026, 15:23:01
Mee eens. Daarom denk ik dat hij ook niet naar FC Twente gaat. Ik wilde alleen maar aangeven dat ze het geld wel hebben.

Ja, ik ben wel benieuwd wat de strategie is van Cambuur. Ik denk dat het verstandig is de definitieve selectie van Marokko af te wachten. Stel dat hij mee kan naar het wk (of beter nog speelt) dan gaat de prijs weer omhoog

michello

Twente gaat never 5 miljoen voor Baouf betalen denk ik.  De duurste inkomende transfer ooit bij hen is  7.5 miljoen. Maar je weet het nooit met de nieuwe TD Ten Hag  :devil

Derkx R.H.

Citaat van: michello op maart 23, 2026, 17:18:15
Twente gaat never 5 miljoen voor Baouf betalen denk ik.  De duurste inkomende transfer ooit bij hen is  7.5 miljoen. Maar je weet het nooit met de nieuwe TD Ten Hag  :devil
Dan geen Baouf voor Twente..

sunderland

Citaat van: Bankzitter op maart 23, 2026, 08:42:34
Een grote club kan een jonge speler ook nog een jaar verhuren. Wellicht hier zelfs. De stap naar (sub)top is best nog groot, het KKD niveau is dit seizoen niet heel hoog.
dat gaan ze echt niet doen.

mark1989

Citaat van: Lore op maart 23, 2026, 17:13:32
Ja, ik ben wel benieuwd wat de strategie is van Cambuur. Ik denk dat het verstandig is de definitieve selectie van Marokko af te wachten. Stel dat hij mee kan naar het wk (of beter nog speelt) dan gaat de prijs weer omhoog

Er zijn in mijn ogen 2 goede opties voor Cambuur.
1. deze zomer het beste bod afwachten en dan verkopen. Een bod van boven de 4,5 mln is dan interessant
2. Hem nog 1 jaar in de eredivisie houden. En dan na dat jaar verkopen.

Scenario 2 heeft als risico dat ie geblesseerd raakt. Of dat cambuur ergens onderaan de ranglijst bungelt en dan zal de transferwaarde lager worden. Aan de andere kant kan scenario 2 ook positief uitvallen. Mocht cambuur ergens rond de middenmoot eindigen tussen plek 10 en 14 dan Kun je Baoeff makkelijk verkopen voor boven de 5 mln.

Terughuur opties moet je niet aan beginnen. Is niet interessant.

Specuveter

Hopelijk word hij geselecteerd voor wk
En als hij daar goed gaat spelen gaat Cambuur pas ?cht Cashen!!

Lore

Citaat van: mark1989 op maart 23, 2026, 19:37:05
Er zijn in mijn ogen 2 goede opties voor Cambuur.
1. deze zomer het beste bod afwachten en dan verkopen. Een bod van boven de 4,5 mln is dan interessant
2. Hem nog 1 jaar in de eredivisie houden. En dan na dat jaar verkopen.

Scenario 2 heeft als risico dat ie geblesseerd raakt. Of dat cambuur ergens onderaan de ranglijst bungelt en dan zal de transferwaarde lager worden. Aan de andere kant kan scenario 2 ook positief uitvallen. Mocht cambuur ergens rond de middenmoot eindigen tussen plek 10 en 14 dan Kun je Baoeff makkelijk verkopen voor boven de 5 mln.

Terughuur opties moet je niet aan beginnen. Is niet interessant.

Ja, maar bij optie twee moet je wel dekking op de begroting hebben. Het ligt dus aan je werkkapitaal en verwachtte verliezen of dat ?berhaupt kan. Daarnaast vind ik het onverantwoord om met onze financi?le situatie het risico op een blessure of vormcrisis te nemen.

Continu?teit komt voor sportief succes. En, met pijn in mijn hart, is dus verkoop de enige optie

Kuzmanovic-Apeldoorn

Is het ook mogelijk om ergens Marokko te zien spelen vanavond? Lijkt me veel leuker dan Oranje eerlijk gezegd  :D
Henk, held, bedankt

michello

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 27, 2026, 17:36:57
Is het ook mogelijk om ergens Marokko te zien spelen vanavond? Lijkt me veel leuker dan Oranje eerlijk gezegd  :D

Hier straks even kijken!

https://livetv.sx/enx/eventinfo/355038919_marokko_ekvador/

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt