Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Isma?l Baouf

Gestart door zeewolde, augustus 12, 2025, 10:15:01

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Napoli kan wel een goede verdediger gebruiken. ( bleek gisteravond )

Lore

Cambuur-verdediger Isma?l Baouf oogst lof na winnen WK Onder 20. ?Een goed bod is lastig te weigeren?

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 18:30 ? SC Cambuur
Deel dit artikel
SC Cambuur-verdediger Isma?l Baouf (rechts) viert feest nadat Marokko onder 20 het WK wint.
SC Cambuur-verdediger Isma?l Baouf (rechts) viert feest nadat Marokko onder 20 het WK wint. Foto: ANP
Bij SC Cambuur werd de afgelopen weken likkebaardend naar de prestaties van Isma?l Baouf (19) gekeken. Wordt de Marokkaanse wereldkampioen de volgende die de Leeuwarder club voor een recordbedrag gaat verlaten?
Lees meer over
SC Cambuur

Nee, voor de finale van het WK Onder 20 in Chili zei Isma?l Baouf er zelf niet mee bezig te zijn. Met de spotlights, met de interesse. Met een mogelijke transfer in de winter, dan wel zomerstop. ?Ik focus me op mijn spel en wat ik wil laten zien op het veld?, zei de verdediger van Cambuur tegen ESPN . ?Dat er veel scouts aanwezig zijn, maakt me niet uit. Ik geef hoe dan ook altijd 100 procent.?
Toch kon het Baouf onmogelijk ontgaan zijn: de vele loftuitingen over zijn spel voor Marokko, waarmee hij in de nacht van zondag op maandag beslag legde op de wereldtitel. Veel van zijn landgenoten zagen hem tijdens het toernooi als uitblinker van het team en hopen zelfs dat hij wordt geselecteerd voor het ?grote? Marokko, dat in december en januari deelneemt aan de Afrika Cup.

Ook in Nederland, en uiteraard bij Cambuur, zijn de prestaties van Baouf niet onopgemerkt gebleven. Al was het alleen al omdat trainer Henk de Jong hem in de landelijke pers neerzette als ?speciale jongen?. Hij durfde zelfs zover te gaan om de Marokkaan ?in zijn leeftijdscategorie een van de beste verdedigers ter wereld? te noemen. ?Die woorden betekenen veel voor mij?, aldus Baouf.
Isma?l Baouf, uiterst links, met een welverdiende kampioensmedaille om zijn nek.
Isma?l Baouf, uiterst links, met een welverdiende kampioensmedaille om zijn nek. Foto: ANP

Recordtransfer?
Waar Baouf zelf niet bezig zegt te zijn met een transfer, zijn de mensen om hem heen dat wel. Sterker, intern wordt bij Cambuur een bedrag van 5 miljoen realistisch geacht. In dat geval zou de verdediger de duurste uitgaande transfer in de geschiedenis van de club worden. Nu is dat nog Benjamin Pauwels, die afgelopen zomer voor om en nabij de 1,3 miljoen euro naar Spanje vertrok.
?Ik denk dat Isma?l er bij veel clubs goed op staat?, zegt technisch manager Lars Lambooij. Hij durft niet te zeggen op hoeveel geld hij rekent bij een eventuele transfer. ?Dat hangt af van het soort club dat zich meldt, hoeveel dat er zijn, en welke competitie. Het is een stukje marktwerking. Er speelt overigens nog niets concreets hoor. Maar er zal bij zijn agentschap flink ge?nformeerd worden.?
Lambooij bekeek het finaleduel tussen Marokko en Argentini? naar eigen zeggen met gezonde spanning. ?Ik voelde met hem mee. Maar het hele toernooi speelde hij al zeer sterk, op een hoog niveau, tegen spitsen uit grote competities als de Ligue 1 en Serie A. Ja, hij had een goed team om zich heen; daar kun je niet zonder. Maar Isma?l was misschien wel de beste verdediger op het WK.?
Isma?l Baouf in actie namens Marokko tegen Argentini? tijdens de finale van het WK Onder 20 in Chili.
Isma?l Baouf in actie namens Marokko tegen Argentini? tijdens de finale van het WK Onder 20 in Chili. Foto: ANP
De technisch manager staaft zijn uitspraak met het aantal tegendoelpunten dat Marokko tijdens het toernooi kreeg. Dat waren er welgeteld vier. ?En volgens mij waren dat allemaal doelpunten die voortkwamen uit standaardsituaties, niet uit open spel. Dat zegt uiteraard wat over een team in z?n geheel, maar specifiek ook wat over een defensie, waarin hij een heel belangrijk onderdeel was.?
?Sterk in balbezit en coaching?
Ook dertig kilometer zuidelijker werd met bewondering naar de prestaties van Baouf gekeken. ?Een heel interessante speler?, zegt Robin Veldman. De trainer van SC Heerenveen had de jonge verdediger onder zijn hoede tijdens zijn tweede jaar als trainer van de beloften van Anderlecht. ?Baouf kwam in de zomer over van Charleroi. Ik heb hem dat jaar laten debuteren bij de beloften.?
Ondanks zijn jonge leeftijd oogt de centrale verdediger volgens hem al behoorlijk volwassen. ?Zeker in balbezit en coaching is hij kwalitatief sterk?, vervolgt Veldman. ?Hij kan ook passes breken, door zich goed in de passlijnen te positioneren ?n is hard in de duels. Vaak zie je dat een verdediger slechts een van beide aspecten goed beheerst. Baouf kan beide en dat zie je niet zo vaak.?
Al plaatst de trainer van Heerenveen wel een kanttekening. ?Ik heb wel mijn vraagtekens over het verdedigen van ruimtes in zijn rug en vooral over zijn lengte. Ik praat nu over de top van het voetbal, maar daar staan meestal kleerkasten in het centrum van de verdediging. Met zijn 1,83 meter is Baouf dat niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij na Cambuur een volgende stap gaat maken.?
Isma?l Baouf is zijn doelman zichtbaar dankbaar tijdens de finale van het WK Onder 20 tussen Marokko en Argentini?.
Isma?l Baouf is zijn doelman zichtbaar dankbaar tijdens de finale van het WK Onder 20 tussen Marokko en Argentini?. Foto: ANP
?Goed bod lastig te weigeren?
Lambooij snapt waar de twijfel vandaan komt, maar is het er niet helemaal mee eens. ?Een sterk punt van Isma?l is zijn timing. Als je daarover beschikt, hoef je niet 1,95 meter te zijn. Timing is het belangrijkste. Bovendien zit ik niet zo erg in over het verdedigen van ruimtes in zijn rug. Isma?l stelt zich positioneel vaak goed op en beschikt over voldoende snelheid om dingen te compenseren.?
De technisch manager hoopt Baouf niet nog eens een x-aantal wedstrijden te moeten afstaan voor deelname aan de Afrika Cup. Hij acht de kans daartoe ook niet heel groot. ?Natuurlijk, het zou mooi zijn voor Isma?l, en je weet het nooit helemaal zeker. Maar de bondscoach van Marokko is er over het algemeen niet heel happig op zijn team relatief kort voor het toernooi nog te wijzigen.?
En die eventuele transfer? Lambooij: ?Zeg nooit, nooit. Een goed bod is lastig te weigeren. Maar ik verwacht niet dat hij tijdens de winter vertrekt.? Bovendien is verkopen en terughuren volgens hem ook een optie. ?E?n ding is zeker: zijn missie is met Cambuur te promoveren naar de eredivisie. Om het geloof dat wij in hem hebben getoond, de kans die wij hebben gegeven, terug te betalen.?
Of Baouf vrijdag in actie te komt tegen RKC Waalwijk is evenwel nog een groot vraagteken. In de tussentijd staat er namelijk een huldiging in Marokko op het programma. ?En reken maar dat het kampioenschap daar flink gevierd gaat worden?, lacht Lambooij. ?Maar het is niet voor niets dat Isma?l kort na de finale aan zijn zaakwaarnemer vroeg wanneer hij weer naar Leeuwarden kon

Tanjajeah

Al bekend wanneer hij terug wordt verwacht?

michello

Huldiging is vanavond nog in Marokko in ieder geval. Ik denk dat hij dus pas aansluit tegen RKC beker.

Specuveter

Citaat van: Tanjajeah op oktober 22, 2025, 13:45:29
Al bekend wanneer hij terug wordt verwacht?
Hij is er Maandag weer bij op de training!

Harry L.

Ik lees net dat er geen doorverkoop percentage afgedragen hoeft te worden. Zou top zijn.

De mandekker kwam afgelopen zomer transfervrij over van Anderlecht, waardoor SC Cambuur bij een vertrek geen rekening hoeft te houden met een doorverkooppercentage. Het volledige bedrag, min de solidariteitsbijdrage, verdwijnt in de zakken van SC Cambuur.

PePe

En daarmee kan Pieter Kooi alsnog zijn financi?le plan realiseren?

Lore

Citaat van: PePe op oktober 22, 2025, 23:55:44
En daarmee kan Pieter Kooi alsnog zijn financi?le plan realiseren?

Ik hoop zo dat ze dat doen. Dan zou er structureel zoveel meer spelersbudget komen en komen na volgend seizoen ook nog de inkomsten van de skyboxen erbij. Dan ziet de wereld er echt anders uit

Vlampiep

Citaat van: Lore op oktober 23, 2025, 09:29:11
Ik hoop zo dat ze dat doen. Dan zou er structureel zoveel meer spelersbudget komen en komen na volgend seizoen ook nog de inkomsten van de skyboxen erbij. Dan ziet de wereld er echt anders uit
Het lijkt er op dat de club voor het eerst in een positie komt dat spelers droombedragen gaan opleveren en hiermee zich kan opwerken tot een stabiele eredivisie club.
Als Daan Visser geen ernstig letsel heeft opgelopen aan zijn kruisbanden is dat de volgende goudvink.
Dir gegeven moet voor zowel bestuur., spelers, trainerstaf en supporters een mooie toekomst zijn.waarin de club voor sponsoren een aantrekkelijk  wordt om zich aan te conformeren.

Lore

Citaat van: Vlampiep op oktober 23, 2025, 11:46:00
Het lijkt er op dat de club voor het eerst in een positie komt dat spelers droombedragen gaan opleveren en hiermee zich kan opwerken tot een stabiele eredivisie club.
Als Daan Visser geen ernstig letsel heeft opgelopen aan zijn kruisbanden is dat de volgende goudvink.
Dir gegeven moet voor zowel bestuur., spelers, trainerstaf en supporters een mooie toekomst zijn.waarin de club voor sponsoren een aantrekkelijk  wordt om zich aan te conformeren.

Ja, De Graaf zei ook in het interview dat met het nieuwe stadion "spelers nu willen komen die anders ons deurtje voorbij lopen". Dat weten wij natuurlijk wel, maar het is wel lekker dat het zo uit werkt.

En op het moment komt het wel even van alle kanten. Je zou maar in de opleiding werken en al die spelers in het eerste zien debuteren of zelfs transfersommen opleveren of je bent scout en je ziet voor welke bedragen Pauwels, Nieling en straks Baouf vertrekken. De motivatie moet sky high zijn op het moment.

Ben heel benieuwd of wij dit vol kunnen houden, want dan zijn de schulden ineens veel minder problematisch!

Vlampiep

Citaat van: Lore op oktober 23, 2025, 14:48:09
Ja, De Graaf zei ook in het interview dat met het nieuwe stadion "spelers nu willen komen die anders ons deurtje voorbij lopen". Dat weten wij natuurlijk wel, maar het is wel lekker dat het zo uit werkt.

En op het moment komt het wel even van alle kanten. Je zou maar in de opleiding werken en al die spelers in het eerste zien debuteren of zelfs transfersommen opleveren of je bent scout en je ziet voor welke bedragen Pauwels, Nieling en straks Baouf vertrekken. De motivatie moet sky high zijn op het moment.
Ben heel benieuwd of wij dit vol kunnen houden, want dan zijn de schulden ineens veel minder problematisch!
w:)

mark1989

Citaat van: Lore op oktober 23, 2025, 14:48:09

Allemaal waar, maar ik denk dat de schulden nog steeds problematisch zijn. Zeker als we promoveren naar de eredivisie. Dan moet je enerzijds aflossen, maar ook alles doen om niet te degraderen. En dat vraagt ook forse investering. Dus het dilemma is dan steeds hoeveel los je af en hoeveel investeer je in je selectie. Daarbij moet je ook nog voorkomen dat ergens bij de laatste plekken bungelt, want dan is het weer heel lastig om spelers te verkopen.
Ik denk dat Cambuur pas echt een stap naar de middenmoot ED kan doen als de schulden zijn afgelost. Dan hebben we veel lagere lasten dan vergelijkbare clubs en kun structureel mee doen rond plek 10.

Derkx R.H.

Citaat van: mark1989 op oktober 24, 2025, 18:04:23
Allemaal waar, maar ik denk dat de schulden nog steeds problematisch zijn. Zeker als we promoveren naar de eredivisie. Dan moet je enerzijds aflossen, maar ook alles doen om niet te degraderen. En dat vraagt ook forse investering. Dus het dilemma is dan steeds hoeveel los je af en hoeveel investeer je in je selectie. Daarbij moet je ook nog voorkomen dat ergens bij de laatste plekken bungelt, want dan is het weer heel lastig om spelers te verkopen.
Ik denk dat Cambuur pas echt een stap naar de middenmoot ED kan doen als de schulden zijn afgelost. Dan hebben we veel lagere lasten dan vergelijkbare clubs en kun structureel mee doen rond plek 10.
Die komen dan uit o.a. de veel hogere tv/sponsor gelden...

Lore

Citaat van: mark1989 op oktober 24, 2025, 18:04:23

Uiteindelijk draait het ok spelerebudget (in combinatie met je propositie). De kosten moeten nu eerst duidelijk worden, zodat wij inzicht krijgen in wat ons spelersbudget is.

Maar ik ben met je eens dat de schulden naar beneden moeten. Voor elke euro aflossing komt er 0.10 cent bij voor het spelersbudget (uitgaande van 5% rente en 20 jaar aflossing)

Noordcambuur

Woensdag mee doen Baouf we hebben je nodig.