Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jort van der Sande

Gestart door Destroyer, juli 30, 2025, 22:10:42

Vorige topic - Volgende topic

Sorry foutje, verkeerde topic, en ik kan hem niet verwijderen

Kuzman is geniaal (en ik wil graag extra punten in de Pool)
3 (75%)
Kuzman is dom
0 (0%)
Kuzman is best wel intelligent, maar maakt soms wel foutjes
1 (25%)

Totaal aantal stemmen: 4

Stemmen gesloten: maart 09, 2026, 00:43:03

Derkx R.H.

Na Schots avontuur ligt Jort van der Sande met Cambuur op promotiekoers: ?De focus is al verlegd?

Jort van der Sande ligt met Cambuur aardig op koers richting de Vriendenloterij Eredivisie. De club snakt naar promotie en voor de 29-jarige aanvaller uit Oisterwijk ontbreekt het nog op een verder indrukwekkend cv, met een Schots avontuur als onvergetelijk hoogtepunt. ?Ik heb zelfs een hekel aan Engelsen gekregen.?

Bob Hermus
17 december 2025, 11:45

?Een interview met het Brabants Dagblad? Da?s mooi, daar hoeven ze me niet te ondertitelen?, begint Van der Sande met een lach. Het Fries is hij nog verre van machtig en dat zal vermoedelijk wel zo blijven. ?Het is ook g??n dialect, maar een offici?le taal. Daar ben ik in het begin al regelmatig op gecorrigeerd.?

De noeste werker uit Oisterwijk wordt gewaardeerd in Leeuwarden. In het kielzog van ADO Den Haag overtuigt het frivole Cambuur in de Keuken Kampioen Divisie en op bezoek bij Willem II verzekerde de ploeg zich met een 0-1 zege zelfs al van een play-offticket via de tweede periode. ?Ik mag het misschien niet zeggen, maar...? De aanvaller weegt zijn woorden en spreekt zich voorzichtig uit: ?De focus is al wel een beetje verlegd.?

Promotie is het enige dat telt met de voorsprong die Cambuur op de concurrentie heeft. ?Het had sowieso wel bizar moeten lopen als wij de play-offs niet zouden halen. Het belangrijkste is voor ons gewoon om een zo groot mogelijk gat voor de winterstop te slaan met de concurrenten onder ons.?

Buitenlands avontuur
Zo riant als Van der Sande er nu met zijn club voorstaat, maakte hij niet eerder mee. Bij NAC en ADO was er ook druk om te promoveren, maar zover kwam het voor de aanvaller nog niet. Na turbulente jaren bij die clubs koos hij voor een avontuur in Schotland, bij Dundee United. En hoewel het sportief misschien niet werd wat hij gehoopt had - Van der Sande was vooral invaller en scoorde niet ??n keer - nemen ze die ervaringen nooit meer van hem af.

Ik heb zelfs een beetje een hekel aan Engelsen gekregen en heb staan juichen toen Schotland zich plaatste voor het WK

Jort van der Sande
?Er zijn meerdere dingen in het leven die belangrijk zijn. Ik heb daar een fantastische band opgebouwd met die gasten en heb me zelfs de Schotse cultuur een beetje eigen gemaakt. Mijn zoontje is er geboren, dus zeg ik altijd dat ik vader van een Schot ben. Ik heb zelfs een beetje een hekel aan Engelsen gekregen en heb staan juichen toen Schotland zich plaatste voor het WK.?

Terug naar Nederland
?En het schijnt dat het Fries qua taal heel erg op Oudengels lijkt, heb ik me laten vertellen.? De keuze om afgelopen zomer naar Cambuur te vertrekken, was dan ook niet zo spannend. ?Beide talen versta ik niet, dus ik zou het niet weten. Nee joh, ik kan overal altijd wel snel aarden. Ik maak het mezelf snel naar de zin. En ik denk dat mijn manier van doen en laten overal wel als positief ervaren wordt.?

?En met Cambuur kan je weer spreken van een echte volksclub.? Daarmee past zijn huidige ploeg perfect in zijn verdere loopbaan. ?Voor veel clubs zijn wij de leukste uitwedstrijd, denk ik. Het is geweldig om daar elke keer te mogen spelen. Een fanatieke aanhang, een mooi stadion. Wat dat betreft zijn al mijn clubs fantastisch om op je naam te hebben.?

Rest hem nog ??n belangrijk vakje om af te vinken, al zou hij promotie zelf absoluut als bonus zien. ?Ik wil niet zeggen dat er een vloek op mij rust. Maar toen ik net weg was bij NAC, promoveerden zij. Met ADO lijkt nu hetzelfde te gebeuren...?

In het gedroomde scenario volgt hij zelf met Cambuur. Daarvoor is er nog een half seizoen te spelen, dat beseft hij ook wel. Toch begint het langzaam al te kriebelen. ?Ook zonder een promotie, vind ik dat ik een heel mooie carri?re heb als je kijkt waar ik vandaan kom. Maar ja, het zou geweldig zijn. De hele beleving, de feestjes die erbij horen, ik wil dat wel meemaken. En het eredivisieniveau, daar ben ik nu ook weleens benieuwd naar.?

Oud Cambuur

Zijn beste pot die hij heeft gespeeld voor Cambuur

AL

Holwerd voor Cambuur

Zeker!

W?t een energie vandaag |:)
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

anderszchristian

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 03, 2026, 22:57:51
Zeker!

W?t een energie vandaag |:)
Ik liep net voor de hoofdtribune langs en zag Jort nog in zijn wedstrijd tenue in de gym squads doen met een kettlebell. En dat nadat je zoveel kracht en energie in de wedstrijd hebt gelegd. Hulde

michello

Veel sympathie voor Jort als persoon, maar ook zeker als voetballer. Er gaat ook wel eens iets fout maar in de basis is hij een prima voetballer en zal nooit opgeven. Toch wel lekker om er volgend jaar nog bij te hebben, al zal dat niet als basisspeler zijn.

Trainert!

Klasse Jort! Hoe je de 3-1 nog binnenknikt is gewoon knap!

Bernardo

Speelde vandaag zijn beste wedstrijd tot nu toe.

Beul B

misschien wel basisspeler volgend jaar.............

rody rules

hij was zonder meer de man gister. won vrijwel elk duel, was aanspeelpunt en wist elke keer de bal goed door te kaatsen. en belangrijk met 2 goals

Stiens

Iemand Jort vanochtend om 07:15 nog gespot op het station in Leeuwarden richting Schiphol?  :_schater :_schater

Lore

Citaat van: Stiens op maart 25, 2026, 09:03:45
Iemand Jort vanochtend om 07:15 nog gespot op het station in Leeuwarden richting Schiphol?  :_schater :_schater

Dat  kan toch haast niet anders! \

upweer

Citaat van: Lore op maart 25, 2026, 11:43:37
Dat  kan toch haast niet anders! \

Hahaha met drank op achter het stuur gaat hem niet worden, dan maar ouderwets met de trein.

Lore

Citaat van: upweer op maart 25, 2026, 11:44:38
Hahaha met drank op achter het stuur gaat hem niet worden, dan maar ouderwets met de trein.

:proost :proost

Ik had hem graag gebracht, maar ik had hetzelfde probleem vanmorgen