Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jort van der Sande

Gestart door Destroyer, juli 30, 2025, 22:10:42

Vorige topic - Volgende topic

Sorry foutje, verkeerde topic, en ik kan hem niet verwijderen

Kuzman is geniaal (en ik wil graag extra punten in de Pool)
3 (75%)
Kuzman is dom
0 (0%)
Kuzman is best wel intelligent, maar maakt soms wel foutjes
1 (25%)

Totaal aantal stemmen: 4

Stemmen gesloten: maart 09, 2026, 00:43:03

Lore

Citaat van: denistel op augustus 06, 2025, 21:07:04
topfit ju slappe

Dan zeg ik:

direct opstellen, met zijn linkerbeen nog fitter dan de puppies die er nu lopen

Mp

Citaat van: Galdiano op augustus 06, 2025, 11:24:44
2+1 zeer blij mee.

Supporters vinden het een aderlating. Ondanks geen doelpunten en 1 assist. Was het iemand die altijd voorop ging.

Volgens mij is het vooral sarcastisch bedoeld als de posts op X leest.

HansKazan

Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 11:26:14
Zeer populair bij de fans daar. Dat soort gasten moeten wij hebben. Krijg er gelijk gevoel van bijv. een Vytas of Yuri Rose bij.

Klasse  |:)

Haha integendeel. Werd juist gezien als een verschrikkelijke miskoop. Al die opmerkingen zijn sarcastisch bedoeld.

Derkx R.H.


Derkx R.H.

Jort van der Sande hoopt bij SC Cambuur de beste versie van zichzelf te laten zien: ?Er is nog ruimte voor verbetering?

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 08:12 ? SC Cambuur

Na een sportief teleurstellend verlopen avontuur in Schotland, hoopt Jort van der Sande (29) bij SC Cambuur de beste versie van zichzelf te laten zien.

Hij woonde in Dundee, de op drie na grootste stad van Schotland. Bezocht Edinburgh, de volgens hem mooiste stad van Europa. Speelde voor tienduizenden toeschouwers in Celtic Park, de droom van menig voetballer. En hij werd vader van zoontje Fender. Ja, het avontuur van Jort van der Sande in Schotland bij Dundee United was er eentje waar hij met een goed gevoel op terugkijkt.

?Ik heb genoten van elke minuut?, zegt de geboren Bosschenaar over afgelopen seizoen. Hij voelde zich geliefd, niet in de laatste plaats omdat supporters al snel de term Jort Nation in het leven riepen. ?In het begin dacht ik wel even: ze houden me voor de gek. Maar het bleek oprecht. Als ik ergens met teamgenoten binnenkwam, dan was ik degene op wie de supporters al snel afkwamen.?

?Kan mezelf niets verwijten?
Waarom? Vermoedelijk omdat hij met zijn rossige haar een opvallende verschijning is, grapt Van der Sande. Om daar lachend aan toe te voegen: ?Al valt dat in Schotland natuurlijk wel mee.? Bovenal heeft het volgens hem te maken met zijn karakter. ?Ik ben wel sociaal, benaderbaar, neem de tijd voor mensen. De drempel om als supporter met mij te spreken is denk ik niet zo heel groot.?

Zo op het eerste gezicht heeft Cambuur met Van der Sande een goede aankoop gedaan. Hij is sociaal, mengt zich makkelijk in een groep en heeft de nodige ervaring opgedaan bij clubs als FC Den Bosch, FC Eindhoven, NAC Breda, ADO Den Haag en Dundee United. De aanvaller scoorde de vier seizoenen voorafgaand aan zijn buitenlandse avontuur achtereenvolgens 8, 13, 13 en 11 keer.

Maar hoe fijn zijn tijd in Schotland ook was, sportief had Van der Sande er veel meer van gehoopt. Hij begon in de basis, maar werd al na vijf wedstrijden naar de bank verwezen. Omdat zijn concurrent het goed deed, kwam Van der Sande er niet meer in. Aan het einde van het seizoen stond de teller na 29 wedstrijden, waarvan voornamelijk korte invalbeurten, op nul doelpunten en ??n assist.

Soms denk ik nog weleens: had ik maar zelf geschoten
?Dat is de grootste smet op mijn tijd bij Dundee United?, klinkt het gedecideerd. ?Ik weet het nog goed. In de tweede wedstrijd van het seizoen legde ik de bal ??n op ??n met de doelman breed. Soms denk ik nog weleens: had ik maar zelf geschoten. Maar goed, zo?n speler ben ik nou eenmaal niet. Ik kan mezelf verder ook weinig verwijten. Heb elke wedstrijd de volle 100 procent gegeven.?

Dat laatste is ook wat de supporters van Cambuur van Van der Sande mogen verwachten, tenminste als het aan de aanvaller zelf ligt. ?Ik denk dat je doordeweeks op trainingen en ook tijdens wedstrijden moet laten zien dat je in de basis hoort te staan. En als je dat in de ogen van de trainer niet laat zien, moet je knokken tot je er weer in komt. Zo heb ik er altijd ingestaan en sta ik er nog in.?

Van der Sande spendeerde de eerste weken in dienst van Cambuur voornamelijk aan het herstellen van een kuitblessure die hij in de voorbereiding bij Dundee had opgelopen. Maandag maakt hij op bezoek bij Jong AZ zijn langverwachte debuut. De aanvaller kreeg van ruim tien minuten om zich te laten zien. Hij kon het verschil weliswaar niet maken, maar knokte voor wat hij waard was.


?Er is ruimte voor verbetering?
Hoewel Van der Sande zijn potentie nog niet heeft kunnen waarmaken, is trainer Henk de Jong lyrisch over zijn pupil. ?Jort wordt goed, jongens. Jort kan goed voetballen.? Als voorbeeld wordt het boogballetje genoemd waarmee de geslepen aanvaller een uur eerder tijdens de training wist te scoren. ?Dat vind ik nou leuke dingen. Daar zou ik als supporter voor naar het stadion gaan.?

Van der Sande hoopt zo snel mogelijk ook tijdens wedstrijden iets van zijn klasse te laten zien, als centrumspits dan wel de meest vooruitgeschoven middenvelder. ?Het klinkt ironisch, gezien de voorbije weken, maar ik heb in mijn carri?re weinig last gehad van blessures. Ik voel me nog fit, heb het idee dat er ruimte is voor verbetering en hoop hier mijn beste versie tot nu toe te laten zien.?

Het liefst als onbetwiste basisspeler, erkent Van der Sande. Tegelijkertijd kan hij in welke rol dan ook teren op zijn ervaring. Ook dat is namelijk waarvoor de Leeuwarder eerstedivisionist de negenvoudig international van Bonaire deze zomer heeft gehaald: het op sleeptouw nemen van de jongere spelers, in de kleedkamer het woord nemen, de rust en kalmte bewaren in moeilijke situaties.

?Ik denk en hoop dat ik ook op dat gebied een positieve impact op deze selectie kan hebben?, besluit Van der Sande. ?Kijk, ik ben zelf erg van de hi?rarchie, maar ik denk wel dat er nu sneller iets van mij wordt aangenomen dan toen ik nog 22 en vrij onervaren was. En al schiet ik niet zo snel uit mijn slof, ik ben redelijk fanatiek en als het moet dan kan ik iemand wel de waarheid zeggen.?

denistel

scoorde gister idd een prachtige goal met een stiftje

Oud Cambuur

Zit op de tribune bij dkv 1 minpuntje  :)

PePe

Als het helpt om dkv te laten verliezen, mag hij er vaker heen wat mij betreft.

Johan-12

Citaat van: Oud Cambuur op augustus 30, 2025, 18:51:56
Zit op de tribune bij dkv 1 minpuntje  :)
En jij weet dat omdat je naar dkv zit te kijken?

Oud Cambuur


Noordcambuur

Citaat van: PePe op augustus 30, 2025, 19:32:58
Als het helpt om dkv te laten verliezen, mag hij er vaker heen wat mij betreft.
staan voor 2-1


Lore

Citaat van: Noordcambuur op augustus 30, 2025, 20:43:34
staan voor 2-1

Het liep toch nog goed af. Nu daar Feyenoord, nec en Utrecht op rij.  :koffie

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op augustus 30, 2025, 23:47:49
Het liep toch nog goed af. Nu daar Feyenoord, nec en Utrecht op rij.  :koffie

Kunnen morgen al op degradatie staan
Henk, held, bedankt

Lore