Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

FC Dordrecht - SC Cambuur 8-8-2025 20:00uur

Gestart door fred, juni 17, 2025, 17:14:33

Vorige topic - Volgende topic

mark1989

Citaat van: R058 op augustus 09, 2025, 12:44:10
Ik vond de selectie juist wel vrij goed vorig jaar (op de spits na) en ben het er ook niet echt mee eens. Den Bosch thuis was een van de weinige goede wedstrijden. Veel te veel wedstrijden waar we aanvallend totaal geen idee hadden wat we moesten doen. Balk die constant op de buiten wordt gezet terwijl het al heel lang duidelijk is dat dat niet werkt. Gewoon te weinig patronen in het positiespel (buitenspeler aanspelen, gelijk tegenstander opzoeken, over- of underlap van de back zodat je keuzes hebt, bezetting voor de goal bij voorzetten). Ook hele simpele dingen zoals naar voren dribbelen met de bal als er ruimte ligt ipv stilstaan gebeurt veel te vaak. Alleen Galvez, Diemers en Pauwels deden dat goed en zelfs daar leek het vooral te komen, omdat zij dat uit intuitie deden. Verder heb ik dat echt veel te weinig gezien.

Ben het er wel mee eens dat het beter zal gaan uiteindelijk en ik schrijf het seizoen ook niet af, maar ik zie niet wat de technische staf doet op trainingen om het spel te verbeteren en dat al veel te lang.

Ik bedoelde niet dat ik de hele selectie slecht vond, maar vooral niet in balans. Doordat er voorin te weinig scorend vermogen was. Met name doordat we geen spits hadden. Ik ben het met je eens over Balk. Balk werkt hard, doet alles, maar is geen echte rechtsbuiten die met een actie iets creeert.

Ik denk dat de selectie nu veel meer in balans is dit seizoen. Het gaat mij veel te ver om na 1 wedstrijd zo negatief te doen zoals sommige hier doen. We moeten niet vergeten dat we gewoon mee kunnen doen voor plek 1 tot 5. Maar zijn op dit moment absoluut niet de beste ploeg. We hebben daar ook de middelen niet voor. Maar Maar Cambuur is mooi aan het groeien. Kijk hoeveel transferinkomsten we binnen hebben gehaald. En dan hoor ik sommige hier zeggen dat spelers niet beter worden. Nieling wordt voor 1 mln weggekocht. Die jongen is ontzettend gegroeid onder de staf.

okkele

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 11:00:07
Na de rode kaart zie je eigenlijk het grootste probleem, en dat is niet fitheid, de algemeenheid waarmee Henk zijn eigen verantwoordelijkheid probeert weg te duwen.

Het probleem is speelwijze, dat heeft de staf gewoon wederom niet voor elkaar. Wat er na de rode kaart veranderd: speelwijze en alle tactiek overboord en op basis van opportunisme gas geven. Niet meer nadenken, of half in een speelwijze.

Henk lijkt in de interviews uitgeblust. Voor mijn gevoel speelt er iets intern staf of club. Henk is zichzelf niet.
de jong is niet uitgeblust, hij zal toch ook wel s beseffen dat iedere keer hetzelfde riedeltje (goed getraind, fijne jongen, sterke tegenstander met een goeie trainer, blablabla) niet meer word gelooft?
ik heb de jong nog nooit de hand in eigen boezem zien steken en eigen fouten of vergissingen horen toegeven.
het is nu WEER wachten op het moment dat de selectie klaar en ingespeeld is en daar kan de jong dan weer de credits voor ontvangen.
maar goed, blijf vooral de jongens die het moeten doen op het veld afbranden en de jong toezingen.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

R058

Citaat van: mark1989 op augustus 09, 2025, 12:59:34
Ik bedoelde niet dat ik de hele selectie slecht vond, maar vooral niet in balans. Doordat er voorin te weinig scorend vermogen was. Met name doordat we geen spits hadden. Ik ben het met je eens over Balk. Balk werkt hard, doet alles, maar is geen echte rechtsbuiten die met een actie iets creeert.

Ik denk dat de selectie nu veel meer in balans is dit seizoen. Het gaat mij veel te ver om na 1 wedstrijd zo negatief te doen zoals sommige hier doen. We moeten niet vergeten dat we gewoon mee kunnen doen voor plek 1 tot 5. Maar zijn op dit moment absoluut niet de beste ploeg. We hebben daar ook de middelen niet voor. Maar Maar Cambuur is mooi aan het groeien. Kijk hoeveel transferinkomsten we binnen hebben gehaald. En dan hoor ik sommige hier zeggen dat spelers niet beter worden. Nieling wordt voor 1 mln weggekocht. Die jongen is ontzettend gegroeid onder de staf.
Scorend vermogen is niet alleen dat je bewezen doelpuntenmakers haalt, maar ook dat je op een duurzame en constante manier kansen creeert. Als je geen kansen creeert, kun je ook geen doelpunten maken. Daar ontbrak t naar mijn mening meer aan.

Verder ben ik het wel met je eens en ik vind ook zeker dat de aankopen van Lambooij tot nu toe goed uitpakken, maar ik ben gewoon erg gefrustreerd door het spel van gisteren. Je hoopt zo erg dat er verbetering inzit tov van vorig seizoen en dan krijg je dit. En dan komt Van der Veen erin en die laat in 5 min meer zien dan de andere buitenspelers door gewoon zijn tegenstander op te zoeken en acties te maken. Ik snap daar niks van. Wat zijn dan de instructies van de staf voor de basiself? Of doen die het op de training wel goed en schijten ze tijdens de wedstrijd ineens in hun broek en durven ze niks meer? Als technische staf moet je dat er gewoon goed in kunnen krijgen naar mijn mening.

mark1989

Citaat van: R058 op augustus 09, 2025, 13:16:01
Scorend vermogen is niet alleen dat je bewezen doelpuntenmakers haalt, maar ook dat je op een duurzame en constante manier kansen creeert. Als je geen kansen creeert, kun je ook geen doelpunten maken. Daar ontbrak t naar mijn mening meer aan.

Verder ben ik het wel met je eens en ik vind ook zeker dat de aankopen van Lambooij tot nu toe goed uitpakken, maar ik ben gewoon erg gefrustreerd door het spel van gisteren. Je hoopt zo erg dat er verbetering inzit tov van vorig seizoen en dan krijg je dit. En dan komt Van der Veen erin en die laat in 5 min meer zien dan de andere buitenspelers door gewoon zijn tegenstander op te zoeken en acties te maken. Ik snap daar niks van. Wat zijn dan de instructies van de staf voor de basiself? Of doen die het op de training wel goed en schijten ze tijdens de wedstrijd ineens in hun broek en durven ze niks meer? Als technische staf moet je dat er gewoon goed in kunnen krijgen naar mijn mening.

Het creeeren van kansen was zwaar onder maats tegen Dordrecht. Daar heeft iedereen zich aan geirriteerd. Het team had duidelijk moeite met de opbouw en elkaar vinden. En voorin vond ik het probleem dat er veel ruimte lag aan de kant van Balk, maar daar kwam steeds niks uit. Er is denk ik bewust gekozen toch het systeem te spelen waar ze dit seizoen in willen groeien en dat ze dat uiteindelijk het meest gaat helpen. Ik denk dat het volgende wedstrijd alweer een stuk beter is. Ik denk dat we ook Nartey missen op het middenveld.

Ik zag in stukjes wel goede combinaties en snel handelen. Alleen het vervolg ontbrak dan. Er zijn nu meer spelers in het team die snel kunnen handelen en iemand uitkappen. Ook verdedigend hebben we meer voetbal in de opbouw. Ik vind die Sjostrund ook een interessante speler.

sunderland

Citaat van: Galdiano op augustus 09, 2025, 10:49:39
Henk moet eens leren de beste spelers van het moment op te stellen.

Als je niet fit bent speel je niet. De jongens van O21 gaan als de brandweer.
Die zijn beter dan een half fitte speler.

Afgelopen seizoen hebben de jonge jongens ook te weinig kansen gekregen. Zet Henstra en Kooistra er gewoon eens in.
als je niet fit bent speel je niet? dan houden we 2 spelers over. Wat een gejank over niet fitte spelers. R?lke was op de training al prima en op de goal aan het rossen. Niet fit , wordt je toch hartstikke gek van. Wat een softe wereld bij Cambuur.
De Ts heeft gewoon zwaar gefaald met Visser op te stellen. Jongen kon het lang niet belopen. Het MIDDENVELD klopte wederom van geen kant

denistel

Citaat van: mark1989 op augustus 09, 2025, 12:25:53
Maar het is de staf afgelopen seizoen wel gelukt om,
ondanks dat de selectie niet helemaal in balans was en in mijn ogen een redelijk matige selectie hadden en vooral om er op bepaalde posities te weinig kwaliteit was,
Toch de 3e plaats te veroveren en inde nacompetitie thuis Den Bosch bijna 2x 45 met de rug tegen de muur te zetten. En we hebben een geweldige wedstrijd gezien.

Het is veel te vroeg om nu na 1 wedstrijd allerlei conclusies te trekken en het hele seizoen af te schrijven. Ik denk dat dit team nog veel gaat groeien en beter wordt dan vorig seizoen.

ik zie geen vastigheden en patronen waarin ik een logische spel opvating zie.

sunderland

Citaat van: mark1989 op augustus 09, 2025, 11:26:11
Mateloos geirriteerd aan het interview van omroep fryslan. Het lijkt alsof iemand van de harde kern van DKV de vragen stelt. En wat voor vragen..... Begint het interview met ik heb geen lichtpuntjes gezien. Lekker negatief. Ik sla de omrop dit seizoen over. Waar hebben ze deze gast vandaan gehaald. Wat een ramp.

Er zijn genoeg lichtpunten te zien. Om na 1 wedstrijd alles en iedereen af te branden gaat mij te ver. Bovendien had ik iedereen vooraf wel kunnen voorspellen dat de kans klein was dat we zouden winnen hier. Toch lagen de mogelijkheden er wel. En dan bedoel ik niet zozeer kansen, want daar zijn veel te weinig van gecreeerd. Maar er liggen mogelijkheden om tot kansen te komen. Ik hoop wel dat er dan gekozen wordt voor een echte rechtsbuiten ipv Balk die te weinig rendement heeft. Ik zou Balk gebruiken als je 2-0 voor staat en de ruimtes groter worden. Verder was het middenveld met Daan Visser niet goed genoeg.
eindelijk iemand die een vraag stelt zoals het is geweest. Ophouden met dat knuffel gedoe. Het was bar en bar slecht. kijk maar terug Mark

denistel

Citaat van: R058 op augustus 09, 2025, 12:13:44
Mag toch hopen dat de mensen die daarvoor geleerd hebben er meer verstand van hebben dan jij.
Ben het er wel mee eens dat het vrij raar is dat zoveel spelers blijkbaar niet fit zijn na een voorbereiding, maar het is dan ook gewoon de schuld van de technische staf om ze dan op te stellen. Stel dan wel spelers op die fit zijn en de intensiteit kunnen brengen.

zal vast wel maar ik kan er soms geen touw aan vast knopen.als ze er verstand van hebben hoe
kan het dan dat we zoveel hebben die nit fit zijn en waar ligt de grens??

sunderland

Citaat van: Bankzitter op augustus 09, 2025, 12:51:26
Ondertussen is men druk bezig met versterkingen. En als je Henk  voor de wedstrijd hoorde is ook Kooij en de directie betrokken, dus kan best dat het budget weer wat opgerekt wordt en er serieuze kwaliteitsinjectie komt.
klopt . Die 2 nieuwe jonkjes zullen heus goed kunnen voetballen. Wat denk je wat er gebeurt als je als 18 en 19 jarige in een ander land komt. Alles is anders en daar is wel een half jaar voor nodig om te wennen. Zie liever een speler als van de Sande , goede leeftijd en weet hoe het is.

sunderland

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 14:21:39
Het zou Henkie sieren dit ook gewoon inhoudelijk, achteraf eens te benoemen. Maar Henk 2.0 verschuilt zich liever achter slechte stukjes gras, een kaart en fitheid. Terwijl de oorzaak veel dieper en dichterbij hemzelf ligt. Keuzes, fitheid en speelwijze
zo is het. Ons game plan is veel te doorzichtig en te langzaam. Ik denk dat Henk eens een keer naar niemand moet luisteren en zelf bepalen.

mark1989

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 14:30:58
De enige juiste conclusie. Het zou de TS en Henk sieren ook gewoon eens in de spiegel te kijken en te benoemen dat ze zelf ook verkeerde keuzes maken of hebben gemaakt. Niks mis mee. Maar Henk 2.0 wijst liever naar blessures, grassprietjes, kaartjes en fitheid. Alle
Allemaal algemeenheden en vooral ?niet bij zichzelf?. Maar feit is seizoen 3 achter elkaar niet op tijd fit ?n speelwijze er niet in

Alsof andere clubs dat wel allemaal voor elkaar hebben. De meeste teams zitten met dit soort problemen. Dordrecht was dan misschien iets verder dan ons. Maar ben er van overtuigd dat Cambuur verder is dan Dordrecht als we ze thuis treffen. Ik zie Cambuur ook meer groeien in het seizoen dan sommige andere teams. 

sunderland

Citaat van: mark1989 op augustus 09, 2025, 14:34:47
Alsof andere clubs dat wel allemaal voor elkaar hebben. De meeste teams zitten met dit soort problemen. Dordrecht was dan misschien iets verder dan ons. Maar ben er van overtuigd dat Cambuur verder is dan Dordrecht als we ze thuis treffen. Ik zie Cambuur ook meer groeien in het seizoen dan sommige andere teams.
dat zal zo zijn. Wij zien naar ons spel en dat is nu al 3.5 jaar kut   Gisteravond weer een trieste vertoning en daar valt niet om heen te lullen

sunderland

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 14:38:38
Het ?overkomt Henk allemaal maar?, zo doet hij het allemaal voor komen. Maar beste Henk; JIJ zit aan het stuur, JIJ voert de regie en JIJ bent eindverantwoordelijk. Jaar / seizoen 3 waarin we niet tijdig fit zijn en de speelwijze er gewoon weer niet (goed/tijdig) in zit.
Henk luistert naar de rest van de staf wb trainingsarbeid en dat klopt totaal niet bij ons

wiekie1969

#298
Citaat van: mark1989 op augustus 09, 2025, 12:25:53
Maar het is de staf afgelopen seizoen wel gelukt om,
ondanks dat de selectie niet helemaal in balans was en in mijn ogen een redelijk matige selectie hadden en vooral om er op bepaalde posities te weinig kwaliteit was,
Toch de 3e plaats te veroveren en inde nacompetitie thuis Den Bosch bijna 2x 45 met de rug tegen de muur te zetten. En we hebben een geweldige wedstrijd gezien.

Het is veel te vroeg om nu na 1 wedstrijd allerlei conclusies te trekken en het hele seizoen af te schrijven. Ik denk dat dit team nog veel gaat groeien en beter wordt dan vorig seizoen.

Beste man, er zit werkelijk helemaal niks in dit elftal. De enigste die het bedroevende niveau nog wat kan opkrikken is vd Sande. Die mut straks de kar trekken. Je zit hier alles maar wat goed te praten, dus je zult wel een functie bij de club hebben. Damage control noemen ze dat.

mark1989

Citaat van: wiekie1969 op augustus 09, 2025, 15:18:49
Beste man, er zit werkelijk helemaal niks in dit elftal. De enigste die het bedroevende niveau nog wat kan opkrikken is vd Sande. Die mut straks de kar trekken. Je zit hier alles maar wat goed te praten, dus je zult wel een functie bij de club hebben. Damage control noemen ze dat.

Als je conclusie is dat er helemaal niks in dit elftal zit. Ben ik blij dat jij geen scout bent.
Misschien kun jij aangeven welke spelers cambuur moet halen. Dan kunnen ze met jouw lijstje op pad.
Nee ik heb geen functie bij de club, maar ik ben heel blij dat jij die ook niet hebt. Dat zou een ramp zijn.