Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

FC Dordrecht - SC Cambuur 8-8-2025 20:00uur

Gestart door fred, juni 17, 2025, 17:14:33

Vorige topic - Volgende topic

CaseP

Er zaten een paar hele goede voetballende momenten tussen gister, met name op links in de combi Diemers-Galvez die smaken naar meer. Keepertje weer prima gister. Mulders speelde een erg goede pot tegen Excelsior, gister drama. Ik blijf overtuigd dat wanneer je Rolke 10 potjes in de basis laat staan dat hij een van de beteren zal zijn. Vergeet ook niet dat Dordt al 31 potjes thuus niet had verloren. Centrum achterin baart mij wel zorgen en hoe profs die elke dag trainen nog niet fit kunnen zijn is ook mij een raadsel!  8P

sjaak

Ik heb wel respect voor iedereen die naar de uitdwedstrijden gaat of thuis de hele uitwedstrijd volgt. Ik vind de thuiswedstrijden al een hele opgave dus ik hou het daar maar bij.

Yellow Army

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 11:00:07
Na de rode kaart zie je eigenlijk het grootste probleem, en dat is niet fitheid, de algemeenheid waarmee Henk zijn eigen verantwoordelijkheid probeert weg te duwen.

Het probleem is speelwijze, dat heeft de staf gewoon wederom niet voor elkaar. Wat er na de rode kaart veranderd: speelwijze en alle tactiek overboord en op basis van opportunisme gas geven. Niet meer nadenken, of half in een speelwijze.

Henk lijkt in de interviews uitgeblust. Voor mijn gevoel speelt er iets intern staf of club. Henk is zichzelf niet.

Dit is iets wat ik al vaker heb geroepen, maar na zijn ziekte is hij in mijn ogen nooit meer de oude geworden. Waar daarvoor het enthousiasme er altijd afspatte tijdens interviews zo anders is hij nu
Area 58

Bankzitter

Henk  moet duidelijke keuzes maken en daar vol achter staan. En dat zie ik niet.

Als je kiest voor je beste 11 (op papier) en die zijn niet fit, zeg dan gewoon dat je accepteert dat het team moet groeien maar verschuil je daar niet achter.

En als je zegt dat je resultaat wilt in de eerst wedstrijden, dan pas je het elftal en speelwijze (tijdelijk) aan.
Nu is het een beetje van beide en dus helemaal niks.

Er komt nog een kwaliteitsinjectie (ruim voor einde transferperiode) en dan staat er weer een heel andere team.

De Gast

Ik denk dat Henk gigantisch baalt van die ontzettend slecht geplande wedstrijd tegen Feyenoord waar een aantal blessures uit zijn gekomen.

Maar Henk zal jongens als Nartey of Balk ook niet laten vallen en kiest er dus zelf voor. Teveel knuffelen, pappen en nathouden omdat het zg. transferwaarde heeft of moet krijgen.

mark1989

Mateloos geirriteerd aan het interview van omroep fryslan. Het lijkt alsof iemand van de harde kern van DKV de vragen stelt. En wat voor vragen..... Begint het interview met ik heb geen lichtpuntjes gezien. Lekker negatief. Ik sla de omrop dit seizoen over. Waar hebben ze deze gast vandaan gehaald. Wat een ramp.

Er zijn genoeg lichtpunten te zien. Om na 1 wedstrijd alles en iedereen af te branden gaat mij te ver. Bovendien had ik iedereen vooraf wel kunnen voorspellen dat de kans klein was dat we zouden winnen hier. Toch lagen de mogelijkheden er wel. En dan bedoel ik niet zozeer kansen, want daar zijn veel te weinig van gecreeerd. Maar er liggen mogelijkheden om tot kansen te komen. Ik hoop wel dat er dan gekozen wordt voor een echte rechtsbuiten ipv Balk die te weinig rendement heeft. Ik zou Balk gebruiken als je 2-0 voor staat en de ruimtes groter worden. Verder was het middenveld met Daan Visser niet goed genoeg.

De Gast

Willen komt uit dkv gebied maar zegt een voetballiefhebber te zijn.. dus dan weet je het wel.

Die jongen moet nog even de switch maken van dkv naar een tobbend kkd clubje.

denistel

Ik blijf er bij er wordt te veel gepamperd en gemeten en juist daar door
ben je volgens mij niet fit.laat die gasten tijdens de training lekker in het rood
gaan daarna hebben ze 16 uur om weer bij te komen.zelfde met blessures
ze hoeeven maar wat te hebben of je gaat aan de kant en dan weer 2 a 3 weken
wachten.Bikkels heb je niet meer.
En we doen alles weer net als afgelopen seizoen terwijl je weet dat zo,n
middenveld niet kan vooral diemers en souren passen totaal niet bij elkaar
vind ik.alles gaat zo traag pas de laatste 20 minuten werden we gevaarlijk
omdat we meer risico nemen en opportunisme laten zien zelfs met 10 man
en natuurlijk krijg je ook kansen tegen maar dat krijg je met dat afwachtende
spel ook

R058

Citaat van: denistel op augustus 09, 2025, 12:08:31
Ik blijf er bij er wordt te veel gepamperd en gemeten en juist daar door
ben je volgens mij niet fit.laat die gasten tijdens de training lekker in het rood
gaan daarna hebben ze 16 uur om weer bij te komen.zelfde met blessures
ze hoeeven maar wat te hebben of je gaat aan de kant en dan weer 2 a 3 weken
wachten.Bikkels heb je niet meer.
En we doen alles weer net als afgelopen seizoen terwijl je weet dat zo,n
middenveld niet kan vooral diemers en souren passen totaal niet bij elkaar
vind ik.alles gaat zo traag pas de laatste 20 minuten werden we gevaarlijk
omdat we meer risico nemen en opportunisme laten zien zelfs met 10 man
en natuurlijk krijg je ook kansen tegen maar dat krijg je met dat afwachtende
spel ook
Mag toch hopen dat de mensen die daarvoor geleerd hebben er meer verstand van hebben dan jij.
Ben het er wel mee eens dat het vrij raar is dat zoveel spelers blijkbaar niet fit zijn na een voorbereiding, maar het is dan ook gewoon de schuld van de technische staf om ze dan op te stellen. Stel dan wel spelers op die fit zijn en de intensiteit kunnen brengen.

R058

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 11:00:07
Na de rode kaart zie je eigenlijk het grootste probleem, en dat is niet fitheid, de algemeenheid waarmee Henk zijn eigen verantwoordelijkheid probeert weg te duwen.

Het probleem is speelwijze, dat heeft de staf gewoon wederom niet voor elkaar. Wat er na de rode kaart veranderd: speelwijze en alle tactiek overboord en op basis van opportunisme gas geven. Niet meer nadenken, of half in een speelwijze.

Henk lijkt in de interviews uitgeblust. Voor mijn gevoel speelt er iets intern staf of club. Henk is zichzelf niet.
Ik begin er ook wel genoeg van te krijgen. Zoveel excuses maar tactisch hoor ik eigenlijk nooit iets zinnigs voor waarom iets misgaat. Altijd persoonlijke fouten of gebrek aan fitheid, intensiteit. Het lukt de staf gewoon al meer dan een jaar niet om er patronen en spelprincipes in te krijgen.

mark1989

Citaat van: R058 op augustus 09, 2025, 12:19:59
Ik begin er ook wel genoeg van te krijgen. Zoveel excuses maar tactisch hoor ik eigenlijk nooit iets zinnigs voor waarom iets misgaat. Altijd persoonlijke fouten of gebrek aan fitheid, intensiteit. Het lukt de staf gewoon al meer dan een jaar niet om er patronen en spelprincipes in te krijgen.

Maar het is de staf afgelopen seizoen wel gelukt om,
ondanks dat de selectie niet helemaal in balans was en in mijn ogen een redelijk matige selectie hadden en vooral om er op bepaalde posities te weinig kwaliteit was,
Toch de 3e plaats te veroveren en inde nacompetitie thuis Den Bosch bijna 2x 45 met de rug tegen de muur te zetten. En we hebben een geweldige wedstrijd gezien.

Het is veel te vroeg om nu na 1 wedstrijd allerlei conclusies te trekken en het hele seizoen af te schrijven. Ik denk dat dit team nog veel gaat groeien en beter wordt dan vorig seizoen.

De Gast

Eind vorig seizoen is er echt gepiekt en heeft een gebrek aan scorend vermogen je opgebroken. Vraag is of je dat 2x gaat lukken met dezelfde manco?s. Ik denk het niet.

Trainert!

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 11:00:07
Na de rode kaart zie je eigenlijk het grootste probleem, en dat is niet fitheid, de algemeenheid waarmee Henk zijn eigen verantwoordelijkheid probeert weg te duwen.

Het probleem is speelwijze, dat heeft de staf gewoon wederom niet voor elkaar. Wat er na de rode kaart veranderd: speelwijze en alle tactiek overboord en op basis van opportunisme gas geven. Niet meer nadenken, of half in een speelwijze.

Henk lijkt in de interviews uitgeblust. Voor mijn gevoel speelt er iets intern staf of club. Henk is zichzelf niet.

Wat denk je, zelf uitspreken voor top 2 te gaan, en terug worden gefloten met proberen top 5 te spelen.

R058

Citaat van: mark1989 op augustus 09, 2025, 12:25:53
Maar het is de staf afgelopen seizoen wel gelukt om,
ondanks dat de selectie niet helemaal in balans was en in mijn ogen een redelijk matige selectie hadden en vooral om er op bepaalde posities te weinig kwaliteit was,
Toch de 3e plaats te veroveren en inde nacompetitie thuis Den Bosch bijna 2x 45 met de rug tegen de muur te zetten. En we hebben een geweldige wedstrijd gezien.

Het is veel te vroeg om nu na 1 wedstrijd allerlei conclusies te trekken en het hele seizoen af te schrijven. Ik denk dat dit team nog veel gaat groeien en beter wordt dan vorig seizoen.
Ik vond de selectie juist wel vrij goed vorig jaar (op de spits na) en ben het er ook niet echt mee eens. Den Bosch thuis was een van de weinige goede wedstrijden. Veel te veel wedstrijden waar we aanvallend totaal geen idee hadden wat we moesten doen. Balk die constant op de buiten wordt gezet terwijl het al heel lang duidelijk is dat dat niet werkt. Gewoon te weinig patronen in het positiespel (buitenspeler aanspelen, gelijk tegenstander opzoeken, over- of underlap van de back zodat je keuzes hebt, bezetting voor de goal bij voorzetten). Ook hele simpele dingen zoals naar voren dribbelen met de bal als er ruimte ligt ipv stilstaan gebeurt veel te vaak. Alleen Galvez, Diemers en Pauwels deden dat goed en zelfs daar leek het vooral te komen, omdat zij dat uit intuitie deden. Verder heb ik dat echt veel te weinig gezien.

Ben het er wel mee eens dat het beter zal gaan uiteindelijk en ik schrijf het seizoen ook niet af, maar ik zie niet wat de technische staf doet op trainingen om het spel te verbeteren en dat al veel te lang.

Bankzitter

Ondertussen is men druk bezig met versterkingen. En als je Henk  voor de wedstrijd hoorde is ook Kooij en de directie betrokken, dus kan best dat het budget weer wat opgerekt wordt en er serieuze kwaliteitsinjectie komt.