Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Voorbereiding 25/26

Gestart door Tanjajeah, juni 06, 2025, 10:36:16

Vorige topic - Volgende topic

Derkx R.H.

Citaat van: michello op juli 16, 2025, 09:01:09
Je hebt gelijk. Was even vergeten dat het om sterspelers uit de regio betrof. :koffie
Je kan het ook zien als het testen van onze jonge spelers, als het goed is worden die beter van deze potjes. Dat het voor ons supporters niet leuk is, is vaak zo in de voorbereiding.

Derkx R.H.

Vijf vragen en antwoorden over de voorbereiding van SC Cambuur na de oefenwedstrijd in Kootstertille
Sander de Vries ? Vandaag

SC Cambuur stelde teleur met slechts een 4-1 oefenzege op de regioselectie van SC Kootstertille. Vijf vragen en antwoorden na afloop van dit duel.

Moeizaam. Dat kwam deels door het stroeve veld, waardoor Cambuur het spel over de grond niet snel kon verplaatsen. Het lag ook aan de amateurs, een mix van clubs als FC Surh?sterfean, Buitenpost, Drogeham en Kootstertille, die vooral in de eerste helft naar hun mogelijkheden goed partij boden. De waslijst aan geblesseerden bij Cambuur speelde ook mee.

Maar het lag bovenal ook aan Cambuur zelf. De ploeg voetbalde het gros van de wedstrijd in een veel te laag tempo. Verrassende aanvallen waren schaars. Al ging dat na rust wel beter, opmerkelijk genoeg toen er alleen maar jonge spelers op het veld stonden.

Na de 1-1 ruststand, door goals van Matthias Nartey en Michel Weisser (Surh?sterfean) liep Cambuur in de tweede helft uit naar een 4-1 overwinning. Doelpuntenmakers waren Iwan Henstra, Oscar Sj?strand en Toni Jonker.

Hoe zit het met de ziekenboeg?

Dat is een thema deze weken. Thijs Jansen. Jamal Amofa. Jorn Berkhout. Nicolas Binder. Jelte Priem. Yoram van der Veen. Diyae Jermoumi. Kian Visser. Daan Visser. Allemaal ontbraken ze in Kootstertille door blessures. Bizar maar waar: de amateurs hadden een bredere bank dan Cambuur.

Tijdens de wedstrijd vielen bovendien Amar Bakkati en Nicky Souren geblesseerd uit. Souren had een dik jukbeen na een botsing.

Volgens assistent-trainer Rik Reinsma keert het gros van deze spelers overigens weer terug, zaterdag als Cambuur in Stiens tegen Telstar oefent. Dat geldt in ieder geval voor Jansen, Berkhout, Binder, Jermoumi, Priem en Van der Veen. ?De jongens die er vanwege blessures nu niet bij waren leveren woensdag hun vrije dag in om te trainen. Ze zijn allemaal van super goede wil om zo snel mogelijk weer fit te zijn.?

Waarom voerde Reinsma het woord?

Henk de Jong was ook niet fit. De trainer van Cambuur had last van een ontsteking in zijn onderlichaam en liep zichtbaar moeizaam naar de kleedkamers. ?Ik moet hier eigenlijk niet zijn?, zei De Jong na afloop van het oefenduel. Hij liet de coaching tijdens de wedstrijd dan ook over aan Reinsma.

Wat voor indruk maakte Oscar Sj?strand?

De 20-jarige vleugelaanvaller maakte na rust zijn officieuze debuut voor Cambuur. Dat verliep hoopgevend voor speler en club. Sj?strand had binnen een paar minuten zijn eerste assist te pakken en tekende zelf voor de derde treffer van Cambuur.

Sj?strand is, voor zover je kunt oordelen op basis van 45 minuten tegen amateurs, een technisch vaardige linksbuiten. Hij heeft snelheid en een makkelijke passeeractie. Met zijn komst heeft Cambuur ingespeeld op een naderende transfer van Benjamin Pauwels, die overigens in Kootstertille nog ?gewoon? van de partij was en de eerste helft speelde.

Wat is de belangrijkste conclusie na een paar weken voorbereiding?

Zowel Reinsma als De Jong benadrukken het hoge niveau dat geregeld op trainingen wordt aangetikt. ?We zijn verder dan vorig jaar rond deze tijd?, zei De Jong deze week in ?t Hertenkamp, de podcast over Cambuur van deze krant.

Niettemin verwacht je van oefenpotjes tegen Drachtster Boys en Kootstertille meer dan respectievelijk drie en vier doelpunten. Feyenoord was tijdens de opening van het Kooi Stadion logischerwijs veel te sterk: Cambuur liep dat duel vooral achter de bal aan. Ronduit triest: de oefenwedstrijd bij Kickers Emden werd door de Duitse autoriteiten om veiligheidsredenen afgelast. Vanuit de club werd erkend dat de vernielingen aan het oude stadion ?niet meegeholpen? hebben in dit besluit.

Voeg daar de volle ziekenboeg aan toe, plus de smalle selectie die er nu nog staat, en het is duidelijk dat de voorbereiding van Cambuur vooralsnog allesbehalve rimpelloos verloopt.

Oud Cambuur

Ik heb het hoge niveau op de training niet gezien en ik ben er bijna altijd 

De Gast

Wie stond(en) er in de spits eigenlijk? Natuurlijk niet ??n van onze beoogde spitsen maar wie dan wel?

Gasgeve

Citaat van: De Gast op juli 16, 2025, 09:57:29
Wie stond(en) er in de spits eigenlijk? Natuurlijk niet ??n van onze beoogde spitsen maar wie dan wel?
R?lke gok ik?

Noordcambuur

Citaat van: De Gast op juli 16, 2025, 09:57:29
balk eerste helft :?

wiekie1969

Citaat van: Lore op juli 15, 2025, 22:52:05
Wat gebeurd er dan precies als je dat wel doet? Want jij zegt het zo wat in elke post, dus jij moet het dan toch weten?

Goedpraterij en wegkijken.

Derkx R.H.

Citaat van: wiekie1969 op juli 16, 2025, 10:40:29
Is altijd nog beter dan dompraat en blind zijn.. :zweep

Lore

Citaat van: wiekie1969 op juli 16, 2025, 10:40:29

Dus volgens jou is het beter om dat niet te zeggen? Alleen jouw mening is de juiste?

wiekie1969

Ik respecteer ieders mening. Maar dat is hier wel bekend. Misschien kijk ik er wat anders tegenaan, dat kan. Nieuw seizoen, nieuwe kansen. 

wiekie1969

Specuveter

Zaterdag tegen Telstar zijn we weer bijna compleet
Maar even kijken hoe we het dan doen.

Noordcambuur

Citaat van: Specuveter op juli 16, 2025, 12:26:12
Zaterdag tegen Telstar zijn we weer bijna compleet
Maar even kijken hoe we het dan doen.
Amofa is nog steeds geblesseerd.

okkele

Citaat van: wiekie1969 op juli 16, 2025, 12:09:59
Ik respecteer ieders mening. Maar dat is hier wel bekend. Misschien kijk ik er wat anders tegenaan, dat kan. Nieuw seizoen, nieuwe kansen.

:_schater :_schater
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.