Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Daan Visser

Gestart door Arno A, mei 11, 2025, 06:57:49

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Woorden schieten tekort???beterschap Daan.

Holwerd voor Cambuur

Kun je zo snel al weer vrij normaal lopen bij zo'n blessure? Goed om te zien in ieder geval :thumbsup
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

hobbes

Mogelijk goed nieuws meldt het LC

Zuid1991

Blessure lijkt misschien mee te vallen:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: de knieblessure van Daan Visser blijkt mogelijk mee te vallen. SC Cambuur en de speler rekenen zich nog niet rijk, maar een operatie is misschien niet nodig. Mogelijk was het een verrekking.

Yellow Army

Dat zou fantastisch nieuws zijn
Area 58

diekhuzen

Citaat van: Zuid1991 op oktober 10, 2025, 14:13:19
Blessure lijkt misschien mee te vallen:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: de knieblessure van Daan Visser blijkt mogelijk mee te vallen. SC Cambuur en de speler rekenen zich nog niet rijk, maar een operatie is misschien niet nodig. Mogelijk was het een verrekking.

Fijn nieuws. Wel apart dat Daan met behulp van een brancard het veld verlaat indien het een verrekking betreft,

Bernardo

Zou fantastisch zijn, vooral voor hem

Poetser

Citaat van: diekhuzen op oktober 10, 2025, 14:55:10
Fijn nieuws. Wel apart dat Daan met behulp van een brancard het veld verlaat indien het een verrekking betreft,

Weet je wel hoeveel pijn dat doet? Je kan er echt niet meer op lopen hoor.

Het zou echt super mooi nieuws zijn, voor ons, maar vooral voor die jongen zelf.

oost

Dat zou echt fantastisch zijn beter 3 maand weg dan pak weg 12 maand of langer  |:)

Bernardo

Medisch wonder bij SC Cambuur? Knieblessure Daan Visser (20) mogelijk minder ernstig dan gedacht

De wonderen lijken de wereld nog niet uit. Althans, daar heeft het alle schijn van: de knieblessure van SC Cambuur-middenvelder Daan Visser (20) is mogelijk minder ernstig is dan gedacht

Waar in eerste instantie werd gedacht dat Daan Visser de voorste kruisband in zijn rechterknie had afgescheurd, wordt nu serieus rekening gehouden met het scenario dat het ?slechts? een zware verrekking was. Dat zou betekenen dat een operatie waarschijnlijk niet nodig is. Achter de schermen werkt de middenvelder uit Sneek onder begeleiding van de medische staf fanatiek aan zijn herstel

Visser ging anderhalve week geleden tijdens de wedstrijd tegen Roda JC naar de grond, kermend van de pijn en zijn beide handen om zijn rechterknie geklemd. Het leek alsof hij zijn knie had verdraaid in duel met zijn directe tegenstander. Onderzoek wees een dag later uit dat hij voor de tweede keer in zijn prille loopbaan de voorste kruisband in zijn rechterknie zou hebben afgescheurd.

De mogelijke verwarring is te verklaren doordat het beeld dat gemaakt wordt met een MRI-scan doorgaans troebel is bij iemand die eerder zwaar knieletsel heeft opgelopen, zoals in het geval van Visser. Dat maakt het lastiger te beoordelen. De club en de speler rekenen zich evenwel vooralsnog niet rijk. De komende twee weken zal blijken hoe het traject van Visser eruit zal zien.

?Het zou een wonder zijn?, zegt trainer Henk de Jong verheugd, zijn blik gericht op Visser die op de achtergrond krachtoefeningen afwerkt. ?Hoe het precies zit? De knie ?slaat aan? zeggen ze dan zo mooi. Dus als je, zeg maar, aan de knie trekt, dan slaat-ie vast. Vergelijk het met een schuiflade die je opentrekt, blijft haken en er niet uitvalt. Dat is positief. Maar we wachten het gewoon geduldig af.?

Daar waar in eerste instantie werd gemeld dat Visser er minimaal negen maanden uit zou liggen, zou hij volgens zijn trainer nu in het gunstigste geval over twee weken voorzichtig zijn eerste stapjes op het veld kunnen zetten. ?Maar ik wil hier niet te veel op de zaken vooruitlopen?, benadrukt De Jong. ?In het slechtste geval kan het zo zijn dat er alsnog een operatie aan te pas moet komen.?

Tanjajeah

Bij een verrekte kruisband (graad 1 of 2, dus geen volledige scheur) hangt het herstel van een profvoetballer af van de ernst van de verrekking en de kwaliteit van de revalidatie. Voor een graad 1 (lichte verrekking) duurt het meestal 4 tot 8 weken om wedstrijdfit te zijn, met intensieve fysiotherapie en progressieve belasting. Bij een graad 2 (matige verrekking, gedeeltelijke schade) kan het 2 tot 4 maanden duren, omdat de knie meer stabiliteit en kracht nodig heeft om weer op profniveau te presteren.

Voor een profvoetballer zoals Daan Visser is het cruciaal dat de knie volledig stabiel is en de spieren eromheen (zoals quadriceps en hamstrings) weer topfit zijn. Dit betekent dat ze vaak iets langer wachten met wedstrijden spelen om risico op terugval te minimaliseren. Gemiddeld genomen: 1,5 tot 3 maanden voor een lichte tot matige verrekking, mits alles soepel verloopt. Als het herstel trager gaat of er complicaties zijn, kan het richting de 4 maanden gaan. Fysiotherapie en discipline zijn alles.

sunderland

Citaat van: Tanjajeah op oktober 10, 2025, 15:59:11
Bij een verrekte kruisband (graad 1 of 2, dus geen volledige scheur) hangt het herstel van een profvoetballer af van de ernst van de verrekking en de kwaliteit van de revalidatie. Voor een graad 1 (lichte verrekking) duurt het meestal 4 tot 8 weken om wedstrijdfit te zijn, met intensieve fysiotherapie en progressieve belasting. Bij een graad 2 (matige verrekking, gedeeltelijke schade) kan het 2 tot 4 maanden duren, omdat de knie meer stabiliteit en kracht nodig heeft om weer op profniveau te presteren.

Voor een profvoetballer zoals Daan Visser is het cruciaal dat de knie volledig stabiel is en de spieren eromheen (zoals quadriceps en hamstrings) weer topfit zijn. Dit betekent dat ze vaak iets langer wachten met wedstrijden spelen om risico op terugval te minimaliseren. Gemiddeld genomen: 1,5 tot 3 maanden voor een lichte tot matige verrekking, mits alles soepel verloopt. Als het herstel trager gaat of er complicaties zijn, kan het richting de 4 maanden gaan. Fysiotherapie en discipline zijn alles.
dank voor de info. Het is hopen dat hij in de cruciale fase maart weer erbij is

PePe

Laten we van het positieve scenario uit gaan. Als er alsnog geopereerd moet worden, dan duurt het herstel helaas langer dan eerst werd gedacht.

Bernardo

Daan Visser staat alweer op het veld bij #Cambuur. Uiteraard nog los van de groep, maar de Sneker traint zelfs alweer voorzichtig met de bal.

Andor F op X.

De Gast

Echt mooi nieuws. Heb de beelden gezien. Zou een mogelijke operatie al van tafel zijn dan?