Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Daan Visser

Gestart door Arno A, mei 11, 2025, 06:57:49

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: De Gast op oktober 17, 2025, 09:26:44
Echt mooi nieuws. Heb de beelden gezien. Zou een mogelijke operatie al van tafel zijn dan?

Dat lijkt mij haast een zekerheid. Vooral omdat hij met de bal trainde. Voor een operatie lijkt mij krachttraining heel zinvol. Hoe sterker de operatie in, hoe sterker je eruit komt. Maar dit lijkt niet op een voorbereiding op een operatie.

Maar goed, ik lul mijn fysio ook maar wat na

EdsjeSCC

Citaat van: Lore op oktober 17, 2025, 18:15:57
Dat lijkt mij haast een zekerheid. Vooral omdat hij met de bal trainde. Voor een operatie lijkt mij krachttraining heel zinvol. Hoe sterker de operatie in, hoe sterker je eruit komt. Maar dit lijkt niet op een voorbereiding op een operatie.

Maar goed, ik lul mijn fysio ook maar wat na

Ervaringsdeskundige met 2 keer een gescheurde kruisband, maar dat klopt inderdaad.

michello

De twee weken zijn bijna om.  Benieuwd of er al uitsluitsel is!

Lore

Citaat van: michello op oktober 22, 2025, 13:51:20

Hij trainde op het veld toch? Als het afgescheurd is dsn lijkt het mij dat hij in de sportschool zou zijn

sunderland

Citaat van: michello op oktober 22, 2025, 13:51:20
ben ook erg benieuwd wat een nieuwe scan laat zien. Of ze ?berhaupt iets kunnen zien.

michello

Er was meer goed nieuws: deze week bleek dat Daan Visser, ondanks de aanvankelijke vrees dat de Sneker voor de tweede keer in zijn prille loopbaan de kruisband in zijn rechterknie had afgescheurd, voorlopig niet hoeft te worden geopereerd. ?De komende zes weken proberen we hem op te trainen?, aldus De Jong. ?Er zit stabiliteit in zijn knie. Het is natuurlijk allemaal nog afwachten, maar we zijn in ieder geval positief verrast. Hopelijk zien we ?m gauw steeds vaker op het veld.?

Lore

Top, wanneer is dit gepubliceerd?

okkele

ik ga me toch echt niet abonneren op dat plee-papier hoor.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

waldkip

Een heel seizoen lang over een volledig fitte selectie kunnen beschikken is een utopie. Dat blijkt wel weer voorafgaand aan de wedstrijd tussen SC Cambuur en RKC Waalwijk.
Lees meer over
SC Cambuur
Wie donderdagochtend de laatste training in aanloop naar het vrijdagavondduel bekeek, zag dat Rik Mulders nog altijd ontbrak. De rechtsback kreeg vorige week in Almere tijdens de warming-up last van zijn lies, waardoor last-minute werd besloten hem te vervangen door Bram Marsman. Ook in Waalwijk kan Henk de Jong niet over Mulders beschikken. Volgens de oefenmeester sluit de Bosschenaar op zijn vroegst eind volgende week weer aan bij de rest van de selectie.
Dumfries
Mulders is niet de enige bij Cambuur met lichamelijk ongemak. Wat tijdens training ook opviel, was dat Jorn Berkhout apart trainde. De Jong zei daar na afloop van de training over dat de centrale verdediger niet helemaal fit is. Naar zijn verwachting reist Berkhout overigens wel af naar Waalwijk, waar ter plekke zal worden besloten of en in welke mate hij inzetbaar is. Het is dus niet ondenkbaar dat de defensie van de Leeuwarders op bezoek bij RKC Waalwijk op meerdere plekken wordt gewijzigd.
Wereldkampioenen Isma?l Baouf en zijn teamgenoten worden feestelijk onthaald in Rabat, de hoofdstad van Marokko.
Wereldkampioenen Isma?l Baouf en zijn teamgenoten worden feestelijk onthaald in Rabat, de hoofdstad van Marokko. Foto: ANP
?We hebben geen problemen en kunnen het gewoon oplossen?, benadrukte De Jong. Over hoe de trainer dat denkt te doen, wilde hij evenwel weinig kwijt. Het is dus niet duidelijk of stijve linkspoot Marsman opnieuw de rechtsback is. Een andere serieuze optie is Wiebe Kooistra. Het zou niet voor het eerst zijn dat De Jong de aanvaller daar opstelt. Dinsdag speelde Kooistra bovendien als rechtsback ijzersterk voor Onder 21 tegen Feyenoord. ?Het is net Denzell Dumfries?, aldus de trainer.
Wie in Waalwijk geen rol van betekenis kan spelen is Isma?l Baouf. De verdediger keerde donderdag terug uit Marokko, waar hij en zijn landgenoten een dag eerder op grootse wijze werden gehuldigd voor het winnen van het WK Onder 20 in Chili. Maandag sluit Baouf weer aan bij de rest van de selectie. ?Isma?l is dit weekend bij zijn ouders. Dat jongetje is vijf weken weggeweest, heeft zelfs de koning van Marokko mogen ontmoeten, dus daar moet hij natuurlijk even naartoe.?
Tegenover de diverse vraagtekens staat ten minste ??n uitroepteken: Ichem Ferrah is ?gewoon? weer inzetbaar. De aanvaller, die dit seizoen wordt gehuurd van het Franse LOSC Lille, moest tegen Almere City voortijdig geblesseerd het veld verlaten als gevolg van een aantal forse overtredingen. Hoewel zijn vervanger Iwan Henstra het naar behoren deed, en zelfs verantwoordelijk was voor de gelijkmaker , is De Jong zeer blij om weer over zijn smaakmaker te kunnen beschikken.
Smaken
Er was meer goed nieuws: deze week bleek dat Daan Visser, ondanks de aanvankelijke vrees dat de Sneker voor de tweede keer in zijn prille loopbaan de kruisband in zijn rechterknie had afgescheurd , voorlopig niet hoeft te worden geopereerd. ?De komende zes weken proberen we hem op te trainen?, aldus De Jong. ?Er zit stabiliteit in zijn knie. Het is natuurlijk allemaal nog afwachten, maar we zijn in ieder geval positief verrast. Hopelijk zien we ?m gauw steeds vaker op het veld.?
Ichem Ferrah ligt er na de zoveelste aanslag op zijn lichaam gehavend bij tijdens het duel met Almere City.
Ichem Ferrah ligt er na de zoveelste aanslag op zijn lichaam gehavend bij tijdens het duel met Almere City. Foto: Archief/Dijks Media
Of Cambuur voldoende in huis heeft om RKC Waalwijk te verslaan? Om zodoende een concurrent in de strijd om promotie op een achterstand van twaalf punten te zetten? Dat moet blijken. Waar de Leeuwarder club elf wedstrijden ongeslagen is, is de huidige nummer zeven van de eerste divisie bezig aan een nogal wisselvallig seizoen. RKC won vorige week weliswaar van FC Dordrecht, maar slaagde er dit seizoen niet eerder in twee keer achter elkaar de volle buit te pakken.
De Jong: ?Normaal gesproken doet RKC gewoon mee om een plek bij de top vijf. Dit zijn dan ook wedstrijden op topniveau. En als je bovenin wilt meedraaien, moet je deze wel winnen. Met die instelling gaan we daarnaartoe. Dat hoort bij ons. En dat we mogelijk wijzigingen moeten doorvoeren? Daar zit ik zoals gezegd niet zo over in. Het is juist leuk met mijn collega?s te bedenken hoe we het gaan doen. We hebben bovendien voldoende smaken en kunnen meerdere kanten op.?
Ge?nteresseerd in alles over SC Cambuur? Luister hieronder naar ?t Hertenkamp, onze podcast over de Leeuwarder club.

Gasgeve

Ik hou van Henk de Jong zijn enthousiasme, maar Kooistra met Dumfries vergelijken gaat wel heel ver  :_schater

Lore

Citaat van: Gasgeve op oktober 24, 2025, 16:16:47
Ik hou van Henk de Jong zijn enthousiasme, maar Kooistra met Dumfries vergelijken gaat wel heel ver  :_schater

Hoezo baouf was ook een van de beste spelers op positie van zijn leeftijd!

:)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op oktober 24, 2025, 16:38:48
Hoezo baouf was ook een van de beste spelers op positie van zijn leeftijd!

:)

van de wereld  _O_
Henk, held, bedankt

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 24, 2025, 17:13:11
van de wereld  _O_

En rkc staat te laag op de ranglijst. Mooi ploegje, die komen er nog wel bij