Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jong Ajax - Cambuur ma 24 februari 2025 20.00 u

Gestart door Arno A, februari 16, 2025, 10:28:11

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Het grote probleem is dat we uit veldspel amper tot uitgespeelde kansen komen. En dat kun je niet alleen wijten aan het gemis van een spits.
Goals komen vooral uit de omschakeling. Voor de winter vanuit de actie van Pauwels en verder vooral gescoord door het doorzettingsvermogen van Balk.

Er moet toch meer uit te halen zijn aanvallend. Nartey en Diemers hebben een prima pass. R?lke en Diemers schieten makkelijk.
Alhaft en Kooistra komen nog amper aan bod en blijven ook onder hun niveau.

Ik kan niet zijn wat nu het aanvalsplan is of hoe spelers op hun kwaliteiten worden gebruikt.

Verdedigend staat het wel vrij goed en jansen scheelt ook nog eens een goal per wedstrijd waardoor we maar weinig verliezen.
Maar wel mee eens dat het aanvallend niet leuk is om naar te kijken zo.

Sakas

Er is totaal geen samenspel met de backs, waar je voorheen met bangura en kallon mooie aanvallen zag waar de ene keer kallon voor de actie ging en de andere keer hem aan Bangura gaf, is er nu totaal geen samenspel. De keren dat de back mee gaat wordt de bal niet afgegeven en 99 procent van de keren gaat de vleugelaanvaller naar binnen de drukte in. Dat in combinatie met de stand op de ranglijst (lees ploegen worden voorzichtig) krijg je dit gebreij. Hoevaak zien we nog dat de achterlijn gehaald wordt, een enkele keer per wedstrijd. Heel makkelijk te verdedigen als tegenstander als je het mij vraagt.
Laat sien ast foor Cambuur bist!

beam

Citaat van: Bankzitter op februari 25, 2025, 20:57:25
Het grote probleem is dat we uit veldspel amper tot uitgespeelde kansen komen. En dat kun je niet alleen wijten aan het gemis van een spits.
Goals komen vooral uit de omschakeling. Voor de winter vanuit de actie van Pauwels en verder vooral gescoord door het doorzettingsvermogen van Balk.

Er moet toch meer uit te halen zijn aanvallend. Nartey en Diemers hebben een prima pass. R?lke en Diemers schieten makkelijk.

Ik kan niet zijn wat nu het aanvalsplan is of hoe spelers op hun kwaliteiten worden gebruikt.

Verdedigend staat het wel vrij goed en jansen scheelt ook nog eens een goal per wedstrijd waardoor we maar weinig verliezen.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
Ik kan ook geen lijn zien in ons spel. We scoren vaak uit omschakel momenten door een erg goede Balk en soms een bevlieging van Pauwels. Maar hoe lang is het geleden dat wij een goed uitgespeelde aanval tot een goal hebben zien worden.

Ik heb het gevoel dat er toch teveel jongens op een positie staan wat toch niet echt hun plek is. Mercera is in mijn ogen niet echt een rechtsback meer een middenvelder en R?lke is ook geen spits.

Het word tijd dat de spitsen eens echt fit worden en dat je dan aan goede aanvalsplannen kan gaan werken. Dan hoop ik dat dit op tijd is voor de nacompetitie.

De angst om te verliezen lijkt groter te zijn dan wil om te winnen. Ik snap dat in deze fase van de competitie waar iedereen zo dicht bij elkaar zit je niet wilt verliezen. Maar warm word ik er niet van als ik op de tribune zit.

michello

Citaat van: Bankzitter op februari 25, 2025, 20:57:25

Ik denk dat voetballend het grootste probleem ons centrale verdedigingsduo is. Waar we in onze betere jaren altijd iemand hadden (Bakens, Vd Laan, Leeuwin, MacInTosh,
Schouten) die konden inschuiven naar het middenveld en we op die manier voetballend verder konden. Nu lukt dat niet omdat ze de kwaliteiten niet hebben en het niet durven. Hebben we ook nog eens Jansen staan die best onzeker is met meevoetballen.
Als we dan ook nog eens niet goed druk zetten, blijft er weinig over en krijg je voetbal te zien zoals we veel zien in thuiswedstrijden.

Ik denk dat we meer aan een Bergsma hadden gehad dan Van Mullem. Notabene van origine een middenvelder, die is voetballend wel zo verschrikkelijk slecht, naast Nieling (die kan echt wel een pass van achteruit geven) zou een type Schouten moeten staan.

Bankzitter

Denk dat het inderdaad niet zozeer aan de kwaliteiten van aanvallende spelers of ontbreken van een echte spits ligt ligt maar het probleem achterin zit...  de opbouw en geen overlaps door backs. We hebben echt wel handige spelers en spelers met een pass of goed schot, alleen we krijgen ze niet in positie. En dat doet de vorm ook niet goed, Alhaft is geen schim van de speler die hij vroeger was, Pauwels valt ver terug, Kooistra zien we nooit.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op februari 26, 2025, 10:16:59
Denk dat het inderdaad niet zozeer aan de kwaliteiten van aanvallende spelers of ontbreken van een echte spits ligt ligt maar het probleem achterin zit...  de opbouw en geen overlaps door backs. We hebben echt wel handige spelers en spelers met een pass of goed schot, alleen we krijgen ze niet in positie. En dat doet de vorm ook niet goed, Alhaft is geen schim van de speler die hij vroeger was, Pauwels valt ver terug, Kooistra zien we nooit.
De tijd dat de Ts spelers beter liet voetballen lijkt voorbij te zijn. Het lijkt mij onzekerheid troef binnen de Ts en gaan ze  spelers op ( weliswaar soms noodgedwongen )  posities laten spelen waarin ze minder presteren. Ook het feit dat spelers ondanks wekelijks falen verzekerd lijken te zijn van hun basisplaats is  voor mij onbegrijpelijk. Henk is geen schim meer van de trainer die ik ken.  Hiervoor zullen wel aannemelijke verklaringen zijn, maar het lijkt dat niemand binnen de Ts dit kan ondervangen.

denistel

Citaat van: beam op februari 26, 2025, 08:44:24
Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
Ik kan ook geen lijn zien in ons spel. We scoren vaak uit omschakel momenten door een erg goede Balk en soms een bevlieging van Pauwels. Maar hoe lang is het geleden dat wij een goed uitgespeelde aanval tot een goal hebben zien worden.

Ik heb het gevoel dat er toch teveel jongens op een positie staan wat toch niet echt hun plek is. Mercera is in mijn ogen niet echt een rechtsback meer een middenvelder en R?lke is ook geen spits.

Het word tijd dat de spitsen eens echt fit worden en dat je dan aan goede aanvalsplannen kan gaan werken. Dan hoop ik dat dit op tijd is voor de nacompetitie.

De angst om te verliezen lijkt groter te zijn dan wil om te winnen. Ik snap dat in deze fase van de competitie waar iedereen zo dicht bij elkaar zit je niet wilt verliezen. Maar warm word ik er niet van als ik op de tribune zit.

de angst om te verliezen klopt idd maar ja 6 x gelijk spelen is 6 pt maar 3 x winst en 3 x verlies
is punten, en ik ben er van overtuigd dat als je vol op de aanval speelt je er meer wint.
de ploegen in de kkd zijn verdedigend allemaal niet zo goed dus pak ze daar aan zou ik zeggen

PePe

Ik bedenk me ineens, dat we geen spitsen trainer meer hebben? (scoren we daarom zo moeilijk?)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: PePe op februari 26, 2025, 23:37:47
Ik bedenk me ineens, dat we geen spitsen trainer meer hebben? (scoren we daarom zo moeilijk?)
Nee ik denk dat het meer is dat er geen spitsen zijn om training aan te geven.  :proost
Henk, held, bedankt

sunderland

De intentie was iig vooruit, na 10 minuten zag je dat aan alles. Als ze dan fouten maken maakt helemaal niks uit als die beleving er maar is. En dan zie je ook dat de ene speler de andere zijn fout oplost. Zo moet het ook. Vond Souren erg goed en ook Galvez speelde prima. Vond hun wissels echt waardeloos maar misschien ook met een reden. Goaltje Afolabi was genieten. Goede aanval en heel simpel. 5-0 mooi om te zien dat iedereen vooruit wou

denistel

Citaat van: sunderland op maart 01, 2025, 02:40:18
De intentie was iig vooruit, na 10 minuten zag je dat aan alles. Als ze dan fouten maken maakt helemaal niks uit als die beleving er maar is. En dan zie je ook dat de ene speler de andere zijn fout oplost. Zo moet het ook. Vond Souren erg goed en ook Galvez speelde prima. Vond hun wissels echt waardeloos maar misschien ook met een reden. Goaltje Afolabi was genieten. Goede aanval en heel simpel. 5-0 mooi om te zien dat iedereen vooruit wou

sist verkeerd maar is je vergeven.