Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jong Ajax - Cambuur ma 24 februari 2025 20.00 u

Gestart door Arno A, februari 16, 2025, 10:28:11

Vorige topic - Volgende topic

Huizen

Citaat van: Specuveter op februari 25, 2025, 12:35:55
Henk ziet dingen en praat over dingen die ik persoonlijk niet gezien heb.
Maar het is zijn mening moet je ook respecteren.

Het is al vaker gezegd: ik zie de oude Henk niet echt meer. Gouden punt, terwijl iedereen kan zien als je even wat meer druk zet dit Ajax zo weg kan spelen. De tijden dat we tegen Brobbey, Taylor en andere toptalenten moesten spelen zijn allang verleden tijd. Ze staan 15e in de KKD, er was volgens mij een jaar dat ze kampioen werden.

En dan dat gepamper van die waardeloze interviewer. Zo zullen ze nooit denken dat er een tandje bij moet

Noordcambuur

Henk over een gouden punt jaaaaa zeg het maar had je deze gewonnen Henk wat was het dan geweest  :?

Noordcambuur


michello

Citaat van: Bussum op februari 25, 2025, 12:42:40
Het is al vaker gezegd: ik zie de oude Henk niet echt meer. Gouden punt, terwijl iedereen kan zien als je even wat meer druk zet dit Ajax zo weg kan spelen. De tijden dat we tegen Brobbey, Taylor en andere toptalenten moesten spelen zijn allang verleden tijd. Ze staan 15e in de KKD, er was volgens mij een jaar dat ze kampioen werden.

En dan dat gepamper van die waardeloze interviewer. Zo zullen ze nooit denken dat er een tandje bij moet

Helemaal mee eens. Ik mis het vuur ook van Henk en de hele staf. We hebben van alle wedstrijden maar 2 keer overtuigend weten te winnen. (Jong Utrecht en Vitesse) het mag allemaal wel eens met wat meer lef, passie en daadkracht. Begin eens een keer met een kwartier lang vol gas en houdt iedereen daaraan.

mark1989

#259
Citaat van: Bussum op februari 25, 2025, 12:42:40
Het is al vaker gezegd: ik zie de oude Henk niet echt meer. Gouden punt, terwijl iedereen kan zien als je even wat meer druk zet dit Ajax zo weg kan spelen. De tijden dat we tegen Brobbey, Taylor en andere toptalenten moesten spelen zijn allang verleden tijd. Ze staan 15e in de KKD, er was volgens mij een jaar dat ze kampioen werden.

En dan dat gepamper van die waardeloze interviewer. Zo zullen ze nooit denken dat er een tandje bij moet

Nou niet iedereen ziet dat je dit Ajax zo wegspeelt met wat druk zetten. Ik heb een Jong Ajax gezien dat juist heel goed onder de druk uit kan voetballen. Als je dan doorstapt en druk zet, wordt je volledig weggespeeld en sta je achterin steeds 1 tegen 1 of creeren ze een overtal op het middenveld. Dus met vol druk zetten hadden we deze wedstrijd sowieso verloren.
Het is juist heel realistisch hoe Cambuur gespeeld heeft en daardoor heel knap een resultaat heeft geboekt. De realititeit is dat Cambuur geen beter team heeft dan Jong Ajax. Wel in de breedte en qua ervaring dus daarom staat Cambuur ook hoger. Maar als Jong Ajax alle wedstrijden op volle sterkte had gespeeld draaien ze mee in de top van de KKD.

Prima als iedereen hier zo negatief wil doen over de technische staf, maar niet heel realistisch.

kapseltje

Veel negatieve reacties hier, maar ik heb laatste half uur veel goeie dingen gezien. Wel teleurgesteldover het resultaat.

Aantal dingen gezien laatste halfuur: lef, opportunisme, velheid, oorlog maken en druk naar voren, wat we laatste weken niet hebben gezien. Precies wat we misten.

Daarnaast lijken er veel dingen op de goede plek te vallen: Nartey goed, richting basis. Rolke naar de bank. Caschili en Hilterman richting basis. Diemers weer terug. Mercera mag het met Galvez gaan uitvechten op links wat mij betreft. Pauwels gaat mee met de flow. Als het team draait en met flair speelt, is hij cruciaal voorin.

De laatste 30 min was weer ouderwets Cambuurvoetbal. Laat VVV maar komen vrijdag.

Pauwels, Hilterman, Balk
Diemers, Souren, Nartey
Galvez, Nieling, Mullem (Casas), Caschili
Jansen

Kun je dit bij elkaar houden, doe je mee voor top 2.

kapseltje

Citaat van: mark1989 op februari 25, 2025, 13:39:08
Nou niet iedereen ziet dat je dit Ajax zo wegspeelt met wat druk zetten. Ik heb een Jong Ajax gezien dat juist heel goed onder de druk uit kan voetballen. Als je dan doorstapt en druk zet, wordt je volledig weggespeeld en sta je achterin steeds 1 tegen 1 of creeren ze een overtal op het middenveld. Dus met vol druk zetten hadden we deze wedstrijd sowieso verloren.
Het is juist heel realistisch hoe Cambuur gespeeld heeft en daardoor heel knap een resultaat heeft geboekt. De realititeit is dat Cambuur geen beter team heeft dan Jong Ajax. Wel in de breedte en qua ervaring dus daarom staat Cambuur ook hoger. Maar als Jong Ajax alle wedstrijden op volle sterkte had gespeeld draaien ze mee in de top van de KKD.

Prima als iedereen hier zo negatief wil doen over de technische staf, maar niet heel realistisch.

Als je half druk zet met spelers die dat niet kunnen (Rolke, Pauwels) . Nee dan niet. Dus eens dat je dan beter wat kan inzakken. Maar zo geweldig is dit jong Ajax niet. In de laatste fase speelde ze het slecht uit, want ze hadden zeker veel meer mogelijkheden om grote kansen te cre?ren.

mark1989

#262
Citaat van: kapseltje op februari 25, 2025, 13:43:56
Als je half druk zet met spelers die dat niet kunnen (Rolke, Pauwels) . Nee dan niet. Dus eens dat je dan beter wat kan inzakken. Maar zo geweldig is dit jong Ajax niet. In de laatste fase speelde ze het slecht uit, want ze hadden zeker veel meer mogelijkheden om grote kansen te cre?ren.

Ze hebben inderdaad half druk gezet en ging niet altijd even goed. Rolke en Pauwels vulden dat inderdaad niet goed in. Mee eens. Maar dat ziet de TS ook wel. Dus daar zijn ze echt wel mee bezig. Ik denk dat de opdracht wel was om een beetje druk te zetten, maar niet vanuit het middenveld vol door te stappen. En dan te accepteren dat je soms uitgespeeld wordt daar.
Cambuur had inderdaad geluk dat Jong Ajax het niet goed uitspeelde anders hadden we verloren.
Maar door hoe we gespeeld hebben had Cambuur de kans om de wedstrijd te winnen. Dus ik vind dat Henk het juist wel goed neergezet heeft. En dan gaat het om de uitvoering.
Er lagen voor Cambuur een aantal mogelijkheden om Jong Ajax pijn te doen. Maar dan moet je voorin de juiste keuze aan de bal maken. En daar zit het probleem. Ik zie wel dat het iets beter wordt. En ik denk echt als een goede spits hebt. Veel problemen opgelost zijn. Rolke is ook geen echt spits. Kan ook niet goed een bal vasthouden.

Zo geweldig is Jong Ajax niet inderdaad. maar zo geweldig is Cambuur ook niet. Anders maak je die kansen af en win je gewoon met 0-2. Dat had prima gekund. Maar het elftal is nog niet zo ver.

PePe


papier

Citaat van: PePe op februari 25, 2025, 13:56:03
Waarom Galvez en geen Poll?

Voorlopig lijkt Galvez de bal vaker naar dezelfde kleur te spelen.

Trainert!

Een gouden punt, maar na het laatste fluitsignaal vloekend je dugout lopen... 8P

Poetser

Citaat van: Trainert! op februari 25, 2025, 14:42:04
Een gouden punt, maar na het laatste fluitsignaal vloekend je dugout lopen... 8P

Dat is toch de emotie van de niet gegeven handsbal vrije trap. Na een half uurtje kun je weer relativeren.

sunderland

Citaat van: Trainert! op februari 25, 2025, 14:42:04
Een gouden punt, maar na het laatste fluitsignaal vloekend je dugout lopen... 8P
precies dat.

denistel

#268
veel te positief die interwieuws met de intervieuwer voor op maikel je hebt
je prima laten zien je stond je mannentje en je wilt vaker spelen natuurlijk
ja uiteraard maar we hebben zo,n goed team wie ben ik dan om te zeggen
dat ik moet spelen,ppffff man man man en dan een gouden punt en kan nog
wel eens een belangrijk punt worden enz enz,
ik hoor niks over hoe we speelden hoe we druk gaven en daar gaat het om
we gaven half druk de hele 1e helft en die lui kwamen er steeds makkelik langs
klets er dan eens 15 min vol op en neem wat risico,s dat zie ik liever krijg
je misschien eens 1 tegen maak je er 3.balletjes dan weer te hard dan weer
te zacht enz enz,ik blijf er bij het moet allemaal scherper en pak elkaar
eens aan in het veld dat zie je nooit,die pauwels liep zich keer op keer vast
wordt niks mee gedaan.rolke liep als kip zonder kop en niemand zet die
jongen even te plak echt ik snap dat totaal niet,

Vlampiep

Citaat van: denistel op februari 25, 2025, 15:25:39
veel te positief die interwieuws met de intervieuwer voor op maikel je hebt
je prima laten zien je stond je mannentje en je wolt vaker spelen natuurlijk
ja uiteraard maar we hebben zo,n goed team wie ben ik dan om te zeggen
dat ik moet spelen,ppffff man man man en dan een gouden punt en kan nog
wel eens een balngrijk punt worden enz enz,
ik hoor niks over hoe we speelden hoe we druk gaven en daar gaat het om
we gaven half druk de hele 1e helft en die lui kwamen er steeds makkelik langs
klets er dan eens 15 min vol op en neem wat risico,s dat zie ik liever krijg
je misschien eens 1 tegen maak je er 3.ballatjes dan weer te hard dan weer
te zacht enz enz,ik blijf er bij het moet allemaal scherper en pak elkaar
eens aan in het veld dat zie je nooit,die pauwels liep zich keer op keer vast
wordt niks mee gedaan.rolke liep als kip zonder kop en niemand zet die
jongen even te plak echt ik snap dat totaal niet,
Mijn ergernis goed verwoord Denistel..  _O_