Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eindhoven - Cambuur [vrijdag 24 januari 20:00]

Gestart door Noordcambuur, januari 20, 2025, 22:20:44

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Wisselen moeten we doen om een goed resultaat vast te houden, niet om iets om te draaien. Dat lukt al jaren niet.

Galdiano

#286
Ik ben totaal niet in paniek, en zie dit ook even als een wijze/dure les. Niet alles gaat vanzelf, en je wint niet zomaar van een ploeg als Eindhoven. Beide beentjes weer mooi op de grond.

Waar ik wel van baal  is dat het weer pijnlijk bloot wordt gelegd dat er geen goede mensen achter Henk staan als assistenten. Wat voor wissels waren dit gister in vredesnaam?
Met een tactisch sterkere bank was dit gister niet gebeurd.

Sandor, Arne of een Sipke hadden dit soort wissels nooit toegepast.

Ik hoop dat in de visie van Henk voor volgend seizoen een paar nieuwe assistenten gaan komen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Een gekke wedstrijd met onnodig verlies we helaas wel vaker meemaken dit seizoen. Toch zie ik geen reden om heel pessimistisch te zijn over de promotiekansen.

We verliezen door persoonlijke fouten, dat kun je nooit helemaal uitsluiten.
Wij voetballen ook makkelijker tegen directe  concurenten dan tegen de kleintjes.
Eindhoven bleef volledig op hun eigen helft en dat is moeilijk kansen cree?ren met zo weinig ruimte. Het team krijgt nu te maken met een ander verwachtingspatroon en druk. En na goede resultaten dat het juist een keer te makkelijk lijkt te gaan met rondtikken waardoor slordige fouten ontstaan.

Maar bedenk wel:  hier krijgen onze concurenten ook mee te maken en dat gaat ze net zo goed onverwacht puntverlies opleveren.

Waarom ik wel optimistisch ben?
Het eerste kwartier was mischien wel het beste voetbal van dit seizoen. Het team wordt steeds beter.
Ook individueel worden zie je enorme ontwikkeling bij oa Nartey, Mercera en R?lke.
Galvez brengt extra kwaliteit en dat geldt straks ook voor Hilterman.
Pauwels heeft en vormdip, ook heel normaal voor zijn leeftijd, geen reden tot zorg.
Thijs Jansen heb ik al helemaal geen twijfels over. Ik zie de wedstrijd als een incident, als team stijgt de kwaliteit nog steeds.

nog wel kritiekpunten:
Het opbouwen  vanuit de eigen 16 meter, schijnt modern te zijn maar kost meer goals dan het oplevert.

Er is geen plan B, dat is altijd al een zwak punt bij De Jong. Na de wissels en omzetting krijgen we vaak juist minder kansen dan daarvoor. Afolabi , De Leeuw en Smand brachten het niveau omlaag. 

We scoren te weinig, niet alleen door het missen van een spits maar ook omdat de spelhervattingen nooit wat opleveren. Met zoveel corners hadden we dit seizoen al veel vaker moeten scoren.

Als we de riskante opbouw, plan B en spelhervattingen ook nog beter voor elkaar krijgen dan wordt het een mooi seizoen.

Huizen

Sterk stuk Bankzitter.

Wil graag aanvullen dat we amper gevaar cre?ren uit corners, hoge ballen kansloos zijn en het schrikbarend is dat we met een viermans voorhoede De Leeuw, Afolabi, Alhaft en Pauwels geen enkele 100% kans meer kregen. Verhaal Afolabi is bekend, maar ook De Leeuw draait helaas een heel matig seizoen. Wat hoop ik dat Hilterman voor dit laatste stukje fit genoeg is! Kom op Cambuur!!!!  |:)

wiekie1969

Afolabi- weggegooid geld, dramatisch slecht.
Alhaft- koekje bij de koffie
De Leeuw- vergane glorie.
Pauwels- speelt voornamelijk voor zichzelf.
Kooistra- waarom speelde hij gisteravond niet, deed het prima tegen Roda.
Balk- te weinig rendement en overzicht.
Hilterman- dit seizoen 189 minuten in de benen bij Bielefeld. Afwachten dus.

Voorhoede is het grote probleem dus dit seizoen. 


Destroyer

Citaat van: Bussum op januari 25, 2025, 09:39:12
Sterk stuk Bankzitter.

Wil graag aanvullen dat we amper gevaar cre?ren uit corners, hoge ballen kansloos zijn en het schrikbarend is dat we met een viermans voorhoede De Leeuw, Afolabi, Alhaft en Pauwels geen enkele 100% kans meer kregen. Verhaal Afolabi is bekend, maar ook De Leeuw draait helaas een heel matig seizoen. Wat hoop ik dat Hilterman voor dit laatste stukje fit genoeg is! Kom op Cambuur!!!!  |:)

Eigenlijk goed samengevat. Ben ook zeer benieuwd als Hilterman straks is basis komt wie geslachtofferd wordt en hoe het dan komt te staan.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: wiekie1969 op januari 25, 2025, 09:53:56
Afolabi- weggegooid geld, dramatisch slecht.
Alhaft- koekje bij de koffie
De Leeuw- vergane glorie.
Pauwels- speelt voornamelijk voor zichzelf.
Kooistra- waarom speelde hij gisteravond niet, deed het prima tegen Roda.
Balk- te weinig rendement en overzicht.
Hilterman- dit seizoen 189 minuten in de benen bij Bielefeld. Afwachten dus.

Voorhoede is het grote probleem dus dit seizoen.

Yep, vanaf het begin
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

wiekie1969

Citaat van: Bankzitter op januari 25, 2025, 08:51:29
Een gekke wedstrijd met onnodig verlies we helaas wel vaker meemaken dit seizoen. Toch zie ik geen reden om heel pessimistisch te zijn over de promotiekansen.

Onnodig verlies. Dat vind ik ook. Maar het is structureel. Dus we leren er niks van helaas. En het zijn ook constant dezelfde spelers die de fout in gaan, met name Van Mullem. Zijn assistent Nieling durft de duels niet in te gaan, zodra het wat spannend wordt dan trekt hij zijn pootjes terug. Kwaliteit. 

wiekie1969


Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

okkele

Citaat van: sunderland op januari 25, 2025, 06:53:28
Je bent zoveel beter en maakt een fantastisch doelpunt. Toen kwam die 1 e blunder en was eigenlijk alles klaar. Door die blunder was opeens alles weg en Eindhoven kreeg vertrouwen . Dat is in mijn ogen de samenvatting.
klopt helemaal.
dit soort potjes heb je nou eenmaal.
2 blunders en een afgewaaide bal die er in valt.
tel daar een ontbrekende spits(doelpuntenmaker) bij op en de samenvatting is compleet.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Bankzitter

Twijfel je er dan aan dat we met een spits beter gaan spelen dan zonder?

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op januari 25, 2025, 11:43:58
Twijfel je er dan aan dat we met een spits beter gaan spelen dan zonder?
Als een spits niet goed wordt aangespeeld krijgt hij weinig scorings mogelijkheden. Dat is namelijk als tijden het geval. Dit is iets wat de trainerstaf en vleugelspelers ( met name Pauwels )zich aan mogen rekenen.