Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Tomas Galvez

Gestart door Noordcambuur, januari 12, 2025, 12:57:56

Vorige topic - Volgende topic

ChantiSCC

Citaat van: zeewolde op oktober 12, 2025, 17:38:57
je weet dat hij bij onder 21 zit?

Heeft 5 interlands achter zijn naam dus ging er van uit dat ie gewoon bij het eerste elftal zat nu

Arno A

Galvez gister net verloren tegen Jong Spanje ( uit) Na een voorsprong toch nog twee tegentreffers in blessuretijd.
Goed voor zijn ontwikkeling denk ik, om te spelen tegen misschien wel de beste jeugdploeg van Europa. 




Noordcambuur

Hoop dat hij a.s. vrijdag er weer is :y

Specuveter

Vandaag even bij training geweest
Klein groepje
Zelfde elf als tegen De Graafschap denk ik.

Lore

Citaat van: Specuveter op oktober 15, 2025, 13:00:09
Vandaag even bij training geweest
Klein groepje
Zelfde elf als tegen De Graafschap denk ik.

Waarom klein groepje?

Specuveter

Citaat van: Lore op oktober 15, 2025, 19:55:27
Waarom klein groepje?
gisteren heeft ??n mix van reserves en onder 21 oefenwedstrijd gespeeld tegen Groningen
Deze jongens ( van Veen...Kooistra...Henstra..vissser ) waren vandaag vrij.

Lore

Citaat van: Specuveter op oktober 15, 2025, 22:48:58
gisteren heeft ??n mix van reserves en onder 21 oefenwedstrijd gespeeld tegen Groningen
Deze jongens ( van Veen...Kooistra...Henstra..vissser ) waren vandaag vrij.

Ah, dank je wel!

Derkx R.H.

Citaat van: Specuveter op oktober 15, 2025, 22:48:58
gisteren heeft ??n mix van reserves en onder 21 oefenwedstrijd gespeeld tegen Groningen
Deze jongens ( van Veen...Kooistra...Henstra..vissser ) waren vandaag vrij.
Waren niet vrij, ze waren in het stadion voor verzorging, krachttraining en uitloop...

RG

Staat morgen gewoon weer in de basis. Verder dezelfde namen als de laatste wedstrijd.

010 blijdorp

Uit Leeuwarder Courant 17/2:


Tomas Galvez (21) is een van de steunpilaren in het elftal van Henk de Jong. Blijft de talentvolle linksback ook komend seizoen, hoogstwaarschijnlijk in de eredivisie, behouden voor SC Cambuur?


Tomas Galvez lacht. ?Uitgerekend nadat ik twee van mijn minste wedstrijden van het seizoen heb gespeeld, wil jij mij spreken?? Het is de lach van een boer met kiespijn. De Engelse Fin, gehuurd van Manchester City, is allesbehalve tevreden over zijn meest recente prestaties, die hem tegen FC Eindhoven op een wissel kwamen te staan. ?Nou vooruit, kom maar op?, vervolgt hij grappend.

Sinds Galvez halverwege vorig seizoen in Leeuwarden neerstreek, is hij uitgegroeid tot een van de steunpilaren in het elftal van trainer Henk de Jong. Opbouwend sterk, verdedigend degelijk. Met Mark Diemers en Oscar Sj?strand vormt hij de doorgaans sterke linkerkant van Cambuur. Tekenend: alle wedstrijden die Galvez dit seizoen in de reguliere competitie speelde, startte hij in de basis.

Vermoeidheid
?Zo slecht is het nou ook weer niet?, zegt Galvez. ?Maar tegen het einde van vorig jaar, na de duels met Helmond en MVV, voelde ik dat ik mijn vorm terugvond. Tijdens de duels met ADO Den Haag en Jong PSV voelde ik me goed. Tegen Jong Ajax, RKC Waalwijk en FC Eindhoven merkte ik dat het gebrek aan wedstrijden mijn ritme en vorm heeft be?nvloed. Ik hoop dat snel terug te vinden.?


Galvez is niet de enige bij Cambuur die zijn gewenste vorm nog niet heeft teruggevonden. Neem Ichem Ferrah of Oscar Sj?strand. ?Maar ik kan alleen controleren wat ik zelf doe. Ik focus op wat ik zelf kan verbeteren. Misschien speelt vermoeidheid ook wel een rol, gezien dit drukke speelschema. Dat merk je fysiek wel. We zijn tenslotte van ??n wedstrijd in de maand naar acht gegaan.?

Het tegenvallende spel van Cambuur de laatste wedstrijden? Dat neemt Galvez maar op de koop toe. Het zijn de punten die tellen. Ook tegen FC Eindhoven werd met hangen en wurgen vlak voor tijd de zege gepakt. ?Hopelijk kunnen we in de volgende wedstrijd, op bezoek bij TOP Oss, zowel beter spelen ?n de drie punten pakken. Maar voor nu nemen we de winst en gaan we weer door.?

We moeten gewoon klinischer worden
De mindere fase heeft er volgens de linksback niet voor gezorgd dat er onzekerheid in de groep is geslopen. Hij benadrukt dat de de tegenstanders in de voorbije wedstrijden op voorhand ?niet makkelijk? waren. Neem FC Eindhoven, een verdedigend ingestelde ploeg. Toch is Galvez realistisch genoeg om te erkennen dat Cambuur ondermaats speelde, slordig en niet scherp bovendien.

?Maar we hebben vertrouwen. Dit seizoen lukt het ons, beter dan vorig seizoen, om punten te pakken als we niet goed spelen. En we cre?ren wel degelijk kansen. Maar we moeten gewoon klinischer worden. Als we die kansen afmaken, is het een makkelijke en comfortabele overwinning. Nu maken we het onszelf moeilijk. Tegelijkertijd: het is wat het is, vrijdagavond een nieuwe poging.?


Dan staat er in Noord-Brabant een duel op het programma met TOP Oss, de ploeg van voormalig Cambuurtrainer Sjors Ultee. ?Het wordt weer geen makkelijke wedstrijd?, aldus Galvez. ?Maar we moeten positief blijven. Als we met terneergeslagen koppies gaan rondlopen, wordt het alleen maar erger. En niet te vergeten: de voorsprong op de concurrentie voor plek twee is nog comfortabel.?


Het lijkt alsof de gedachten aan een mogelijk kampioenschap weer even terzijde zijn geschoven, gezien de huidige vorm. Promotie wordt evenwel als realistisch beschouwd. Met nog twaalf wedstrijden te spelen, twee minder dan koploper ADO Den Haag en ook naaste achtervolger De Graafschap, is het gat naar de derde plaats negen punten. In Oss kan de volgende stap worden gezet.

De vraag is echter: als Cambuur promoveert, gaat Galvez dan mee naar de eredivisie? ?Vooropgesteld: ik ben van deze club gaan houden. Van de spelers, de staf en de supporters. Ik heb het hier naar mijn zin. Maar het is te vroeg om hier antwoord op te geven. Er zijn ook nog geen gesprekken geweest. Ja, de club heeft hier wel wat over gezegd, maar dat houd ik op dit moment priv?.?

Al wil Galvez er verder niet op ingaan, het ligt in de lijn der verwachting dat Cambuur een poging gaat doen om hem langer van Manchester City te huren dan wel definitief over te nemen. ?Het is februari?, zegt de verdediger. ?Gesprekken tijdens deze drukke periode zijn bovendien niet ideaal. Na deze reeks gaan we misschien praten, kijken wat de toekomst brengt. Eerst promoveren.?

010 blijdorp

sorry, niet 17 maar 27 februari


Derkx R.H.

Was verdedigend niet best vandaag...

Drumfather SCC

Niet heel erg verbazend dat ook hij weg gaat
Dit zie ik net online staan

Bankzitter

#224
Het was een huurling en we hebben al 2 vervangers met langlopende contracten vastgelegd op linksback.
Logisch dat hij niet weer gehuurd word dan.

Leuke voetballer om te zien vond ik, beetje onderschat misschien.