Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur-Jong AZ

Gestart door nee,wel?, december 14, 2024, 15:05:31

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: denistel op december 22, 2024, 06:54:30

tuurlijk is ie er wel net als zo velen maar het moet en kan anders vind ik.
wat ik al eerder zei af en toe eens wat opportunistischer voetballen niet
altijd breien terug spelen enz.knal eens op goal leg ballen in de 16 en
sluit aan met de middenvelders ,wissel acties van je buiten af met
een back die af en toe overheen komt,laat centrale verdedigers af en
toe inschuiven en laat spelers soms maar eens uitdelen ipv dat slappe
gedoe in duels.je moet een wisselwerking krijgen tussen team en supporters
en heb het id dat het door het vaak saaie voetbal niet los komt.
Hest helemaal geliek hierin. _O_

Beul B

Denistel heeft gelijk. De meeste wedstrijden die je het laatste jaar ziet op tv en werkelijkheid, zijn saai. Het is steeds meer geprogrammeerd voetbal geworden. Spontaniteit is vaak weg. Dat gedoe, dat wissels eerst een heel boekwerk moeten doornemen voordat ze in het veld mogen!!  En dat dat warmlopen met een trainer er bij. Daar erger ik mij ook dood aan.

Het plan als team bedenk je eerder in de week. In die 90 minuten er vol op. Goals maken en voor de rest goed verdedigen. Dat kan ook zonder een boekwerk vol instrukties.

De Gast

Voor jongens als Michael Breij kom ik naar het stadion. Een clubman, strijd en passie, onvoorspelbaar en kon ook nog eens een goal maken. Die missen we enorm. Daar moet je er 2 van hebben en dan ben je klaar. Doe je ook nog eens mee om promotie. Nu zit iedereen met zn handen in het haar hoe we die bal in vredesnaam in de goal moeten krijgen.

zeewolde

Citaat van: De Gast op december 22, 2024, 10:20:25
Voor jongens als Michael Breij kom ik naar het stadion. Een clubman, strijd en passie, onvoorspelbaar en kon ook nog eens een goal maken. Die missen we enorm. Daar moet je er 2 van hebben en dan ben je klaar. Doe je ook nog eens mee om promotie. Nu zit iedereen met zn handen in het haar hoe we die bal in vredesnaam in de goal moeten krijgen.
Balk is er al 1, heb je nog 1 extra nodig ;)

De Gast

Springt er wel uit wat inzet betreft, maar toch niet op kwaliteit.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: De Gast op december 22, 2024, 10:20:25
Voor jongens als Michael Breij kom ik naar het stadion. Een clubman, strijd en passie, onvoorspelbaar en kon ook nog eens een goal maken. Die missen we enorm. Daar moet je er 2 van hebben en dan ben je klaar. Doe je ook nog eens mee om promotie. Nu zit iedereen met zn handen in het haar hoe we die bal in vredesnaam in de goal moeten krijgen.

Benieuwd hoe blij die nog is met zijn buitenlandse avontuur. Hoe zou de reservebank zitten in Roemeni?? :|
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

zeewolde

Citaat van: De Gast op december 22, 2024, 10:38:55
Springt er wel uit wat inzet betreft, maar toch niet op kwaliteit.
breij ook niet, viel op door totaal gebrek aan kwaliteit in hele selectie  vorig seizoen.

Grijskijkert

Citaat van: denistel op december 22, 2024, 00:00:21
jong az speelde gewoon aanvallend toch.
Een enkele knappe aanval en voor de rest reactie voetbal..
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Citaat van: Beul B op december 22, 2024, 09:32:48
Denistel heeft gelijk. De meeste wedstrijden die je het laatste jaar ziet op tv en werkelijkheid, zijn saai. Het is steeds meer geprogrammeerd voetbal geworden. Spontaniteit is vaak weg. Dat gedoe, dat wissels eerst een heel boekwerk moeten doornemen voordat ze in het veld mogen!! En dat dat warmlopen met een trainer er bij. Daar erger ik mij ook dood aan.

Het plan als team bedenk je eerder in de week. In die 90 minuten er vol op. Goals maken en voor de rest goed verdedigen. Dat kan ook zonder een boekwerk vol instrukties.
Daar is de man voor en met een goede warming up voorkom je blessures. En dan doet een tegenstander iets wat ze het hele seizoen niet hebben gedaan waardoor je verrast bent, maar heb in de gaten dat de oude garde niets heeft met innovaties...
IN HENK WE TRUST!!!

denistel

Citaat van: Grijskijkert op december 22, 2024, 12:01:32
Een enkele knappe aanval en voor de rest reactie voetbal..

zetten regelmatig druk op ons toch.

Grijskijkert

Citaat van: denistel op december 22, 2024, 12:26:58
zetten regelmatig druk op ons toch.
En vaak voetbalden we er onder uit en als voor ons mis gingen was het gelijk raak.
IN HENK WE TRUST!!!

Zuid1991

#221
Citaat van: Grijskijkert op december 22, 2024, 12:06:56
Daar is de man voor en met een goede warming up voorkom je blessures. En dan doet een tegenstander iets wat ze het hele seizoen niet hebben gedaan waardoor je verrast bent, maar heb in de gaten dat de oude garde niets heeft met innovaties...
Gaat erom dat de mensen die het voetbal van ?vroeger? kennen, hier doorheen prikken en het ?woke? vinden.
Spelers krijgen allerlei opdrachten, kunnen niks zelf bepalen omdat dat ze niet geleerd is. Alles wordt maar voorgekauwd en voor hun beslist waardoor spelers o.a niet zelf keuzes meer kunnen maken.
Van Basten gaf dit laatst nog aan bij Ziggo sport.
En een hele simpele, kleine warming up voor de tweede helft kunnen ze niet eens zelf en wordt ook bepaald door sun sneu figuur die dat moet geven en daar oek nog geld voor krijgt.
Innoveren prima, maar in veel (simpele) dingen slaat het door.

rudie

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 22, 2024, 11:04:55
Benieuwd hoe blij die nog is met zijn buitenlandse avontuur. Hoe zou de reservebank zitten in Roemeni?? :|
Ja, sinds half augustus 1x ingevallen in de 90e minuut in 15 wedstrijden

Bankzitter

Trainers (en sporters) willen alle toeval uitsluiten, omdat ze onzeker zijn.
Natuurlijk is innoveren mooi, maar is al het gedoe met instructies, warming up enzo niet een moderne vorm van bijgeloof... zo van we hebben er alles aan gedaan, nu kan er niks meer mis gaan?




Lore

Citaat van: De Gast op december 21, 2024, 18:19:19
Gewoon benoemen hoe het nu is moet kunnen toch.
Het is thuis gewoon oersaai. Je weet wat je krijgt, je weet wat de spelers kunnen en vooral wat ze niet kunnen. Ik heb een seizoenkaart maar je zult maar een los kaartje kopen en voor 20 a 25 euro naar dit voetbal moeten kijken.
Tegen de meeste tegenstanders valt er ook nog eens niks te beleven. Jong AZ, Helmond Sport. Verschrikkelijk om daar tegen te moeten voetballen. Ze graven zich in wachten tot je de fout maakt. Dan is het enige waar je nog naar uit kunt kijken de artiesten op het veld. En juist die artiesten hebben we nauwelijks of niet. De spits, de scorende 10. Je kunt niet zonder en dat merk je nu elke thuiswedstrijd.

Dit is zeker waar en er is gelukkig nog een waarheid. Dit seizoen is de selectie voor het eerst in drie jaar echt veel beter dan het jaar ervoor. Wij moesten eigenlijk vanaf 0 beginnen ten opzichte van het jaar er voor. DE transferperiode lijkt erg goed te zijn geweest en er ligt nu echt een basis om op verder te bouwen. Misschien worden er spelers verkocht, maar dan wel voor de hoofdprijs. Ze zijn jong en staan allemaal nog lang onder contract. Er is tenminste, eindelijk, iets om op door te bouwen.

Daarnaast heeft deze ploeg wel iets. Als zij op het juiste moment pieken dan kunnen wij in de playoffs echt mee doen.