Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur-FC Volendam

Gestart door nee,wel?, oktober 05, 2024, 20:11:49

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Noordcambuur

Citaat van: Grijskijkert op oktober 17, 2024, 15:30:50
Is fit en kan spelen...
oke bedankt :thumbsup
Dan hebben we wel een redelijke bank morgen.

Bankzitter

Pfff, zegt wel wat over Souren dat R?lke de voorkeur krijgt.
Maar verder weinig geschuif en dat is mooi om te zien.

Deze basis 60 minuten laten staan ongeacht de score en dan komen de automatismen in het team.

AL

Rolke en Balk.... dat gaat weer zeer aan de ogen doen...

Bankzitter

Poll en vMullem zijn ook geen hoogvliegers.

Maarde rest zie ik verder graag spelen. Nileling vs Veerman. De tandem Mercera/Nartey. Het slimme spel van de Leeuw. De wisselwerking tussen Diemers en Pauwels. En er staat een keeper op de goal.

Grijskijkert

Dit is hoe SC Cambuur het levensgevaarlijke spitsenduo van FC Volendam aan banden wil leggen

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 19:32 ? Sport

SC Cambuur staat vrijdagavond de uitdagende opdracht te wachten om het op doelpunten beluste duo Henk Veerman en Robert M?hren in bedwang te houden. Dit is hoe de Leeuwarders dat willen doen.

Wie een blik werpt op de ranglijst met doelpuntenmakers in de eerste divisie, ziet in de top vijf maar liefst twee spelers van Volendam staan. Henk Veerman bezet met zes doelpunten de derde plaats en voormalig Cambuurspits Robert M?hren heeft met vijf doelpunten beslag gelegd op plaats vier. Het moge duidelijk zijn dat de Volendammers dit seizoen over een vrij dodelijk spitsenduo beschikken.

Maar als het aan spelers en staf van Cambuur ligt, blijven zowel Veerman en M?hren de komende speelronde droog staan. De ploeg van trainer Henk de Jong is op jacht naar de tweede zege op rij en daarmee de bevestiging dat na weken van aanmodderen de juiste weg is ingezet ?n zijn vruchten afwerpt. E?n ding lijkt in ieder geval zeker: aan de intenties van de Leeuwarders zal het niet liggen.

?Wij gaan uit van eigen kracht?, zegt Bryant Nieling vol vertrouwen na de laatste training richting het duel. ?We hebben tegen VVV-Venlo (0-1 zege, red.) laten zien hoe goed we eigenlijk zijn en dat gevoel van onoverwinnelijkheid heerst nog steeds binnen de groep. De trainingen zijn goed en iedereen oogt scherp. We zijn gewoon voor niemand bang en kunnen ook deze wedstrijd zeker winnen.?

De overtuiging spat ervan af bij de 21-jarige mandekker die afgelopen zomer overkwam van Fortuna Sittard. Hij heeft zin om duels uit te vechten met de twee gehaaide, ervaren spitsen van Volendam. Nieling en zijn teamgenoten namen de afgelopen twee weken de tijd om zich aan de hand van de nodige videobeelden voor te bereiden op de wedstrijd tegen de nummer acht van de eerste divisie.

Een overtal cre?ren

?Met Veerman kan ik lekkere duelletjes uitvechten?, zegt de Limburger. ?Hij is dan wel iets langer dan ik, ik heb voldoende sprongkracht om dat te compenseren. Veerman is daarnaast een specifieke loper. Eigenlijk loopt hij niet zo heel veel, maar op de juiste momenten weet hij wel w??r hij moet lopen. Het is cruciaal dat ik dan bij hem sta en de juiste beslissingen maak, anders kan hij dodelijk zijn.?

Teamgenoot Jonathan Afolabi, een sterke spits, kroop afgelopen week tijdens trainingen in de rol van Veerman om Nieling voor te bereiden. ?Dat levert dan mooie duels op, haha. M?hren is weer een speler die meer loopt dan Veerman. Lange ballen van de doelman worden vaak op Veerman gespeeld en daaromheen is het M?hren die dan op de tweede bal loert en van daaruit gevaarlijk wil zijn.?

Hoe de Leeuwarders de twee in bedwang moeten houden? ?Met onze verdedigende middenvelder moeten Jeremy van Mullem en ik een overtal van drie tegen twee cre?ren?, legt Nieling uit. ?We moeten er dan achtereenvolgens voor zorgen dat Veerman het eerste duel niet kan winnen en dat M?hren het tweede duel niet wint. Als we genoeg blijven praten, moeten we dat wel kunnen oplossen.?

Natuurlijk moeten de overige spelers van Volendam niet over het hoofd worden gezien. Zo maakt ook Bilal Ould-Chikh dit seizoen de nodige indruk op de rechterflank. Hij heeft inmiddels drie assists achter zijn naam staan. Daarnaast beschikken de Noord-Hollanders over de ervaren Brandley Kuwas en voormalig Cambuur-speler Jamie Jacobs, die afgelopen zomer terugkeerde uit het buitenland.

Pure voetballiefde
?Een goede ploeg?, vult De Jong aan. ?Dus het wordt een lastige pot. Maar wij moeten gewoon onze wedstrijden winnen, ongeacht de tegenstander. Wij gaan dan ook ons normale spel spelen en moeten niet vergeten dat we de laatste vier wedstrijden drie keer de nul hebben gehouden. Zo?n nederlaag tegen Emmen neemt dat gevoel bij sommigen misschien weg, maar het is wel wat het is h?.?

De Jong kijkt uit naar het weerzien met M?hren, die onder zijn hoede met maar liefst 38 doelpunten een groot aandeel had in het kampioenschap van Cambuur in het seizoen 2020/2021. En onlangs maakte M?hren tegen Vitesse zijn 100ste voor Volendam. ?Maar ik kijk er alleen naar uit als we winnen, haha. Geintje. We hebben regelmatig contact met elkaar. De liefde tussen ons zal altijd blijven.?

Liever heeft de Drachtster trainer het in aanloop naar de wedstrijd niet al te veel over M?hren en Veerman, laat hij doorschemeren. ?Die jongens zijn gewoon dodelijk, dat is duidelijk. Ik kan ze alleen nu wel heel groot gaan maken, maar ik maak liever mijn eigen spelers groot. Want ik wil deze wedstrijd winnen en voortborduren op het goede spel dat we eerder dit seizoen al hebben laten zien.?
IN HENK WE TRUST!!!

Noordcambuur

Citaat van: Bankzitter link=topic=2683.msg370158#  date=1729187707
Poll en vMullem zijn ook geen hoogvliegers.

Maarde rest zie ik verder graag spelen. Nileling vs Veerman. De tandem Mercera/Nartey. Het slimme spel van de Leeuw. De wisselwerking tussen Diemers en Pauwels. En er staat een keeper op de goal.
waarom is van Mullem geen hoogvlieger   :?
Tegen Emmen was hij er niet bij en wat was de uitslag?..
Van Mullem is een echte verdediger en kan niet goed opbouwen maar zijn taak is om de aanvallers van scoren af te houden.

Bankzitter

IK vond het vorig seizoen niks, dit seizoen al beter. Zo hebben we allemaal wel wat meer of minder met een speler.
Maar er staat een heel aardig elftal en hoop dat de puzzel nu in elkaar valt.

denistel

Citaat van: Noordcambuur op oktober 17, 2024, 20:23:57
waarom is van Mullem geen hoogvlieger   :?
Tegen Emmen was hij er niet bij en wat was de uitslag?..
Van Mullem is een echte verdediger en kan niet goed opbouwen maar zijn taak is om de aanvallers van scoren af te houden.

verdedigend ok aan de bal zeer zwak op de training ook van de week
denkt regelmatig dat ie alle tijd heeft en lange ballen zijn zeer zwak
en juist daar moet ons spelletje beginnen,

Bankzitter

Dus niet opbouwen vanuit de eigen 16 want bij balverlies staan die 2 spitsjes dan te dicht op onze goal als vMullem verkeerd inspeelt.

Lekker opschuiven naar de middellijn, bal naar voren peren en dan hopen dat de Duitse beer de 2e bal wint.
En zo niet dan lopen Veerman en Muhren heus niet op snelheid naar de goal.

denistel

de biertappen open tot 22.30 gaat de goeie kant uit

Noordcambuur

Noordtribune is uitverkocht  |:)

AL

Balk tegenover de 2 reuzen.
Dat heeft alleen zin als je op de counter gaat spelen toch?

Galdiano

Ouderwets zin in! Voor mijn gevoel eeuwen geleden ook dat we thuis speelden.  |:)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets