Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Vrijdag 30 augustus FC Dordrecht - SC Cambuur 20.00 uur

Gestart door Kuzmanovic-Apeldoorn, augustus 24, 2024, 11:27:34

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: sunderland op augustus 31, 2024, 08:51:55
Ik ga eerlijk bekennen dat ik de wedstrijd niet heb gezien door omstandigheden. Blij toe achteraf. Ga zo in de wedstrijd op en dan was ik nu weer heel erg gefrustreerd geweest. Nu is dat een stukje minder. Als je bij de training al slappe hap ziet, nooit eens op de flikker geeft terwijl een paar maar wat doen. Daar begint veel, Henk moet er weer tussen en aanpakken. De assistenten staan er ook maar wat bij en een camera neemt wat op. Tja en dan later bespreken en ja en amen zeggen.., de zweep moet erover en ophouden met iedereen te vriend te houden. Met veel strijd en beleving kom je heel ver en dan komt het voetbal vanzelf. We kunnen een goede ploeg neerzetten met 2 of 3 nieuwe erbij..

zo is het

Vlampiep

De twee doelpunten komen voort uit dode spelmomenten, het lijkt dat hier totaal geen aandacht is geweest tijdens de voorbereiding en dat de meeste spelers niet over kwaliteit beschikten om de juiste positie te kiezen bij deze momenten. Henk lijkt wel een roepende in de woestijn met zijn twee machteloze en apathische assistenten en zeer matige selectie. Er is geen beleving en dat vertaalt zich in het spel in gelatenheid en plichtmatigheid.

Bankzitter

Citaat van: sunderland op augustus 31, 2024, 08:51:55
Ik ga eerlijk bekennen dat ik de wedstrijd niet heb gezien door omstandigheden. Blij toe achteraf. Ga zo in de wedstrijd op en dan was ik nu weer heel erg gefrustreerd geweest. Nu is dat een stukje minder. Als je bij de training al slappe hap ziet, nooit eens op de flikker geeft terwijl een paar maar wat doen. Daar begint veel, Henk moet er weer tussen en aanpakken. De assistenten staan er ook maar wat bij en een camera neemt wat op. Tja en dan later bespreken en ja en amen zeggen.., de zweep moet erover en ophouden met iedereen te vriend te houden. Met veel strijd en beleving kom je heel ver en dan komt het voetbal vanzelf. We kunnen een goede ploeg neerzetten met 2 of 3 nieuwe erbij..

Klinkt alsof we wat doorslaan met de moderne trainingmethodes.
Je moet spelers prikkelen en raken? dat is op het moment zelf dat ze iets goed of fout doen.
Niet achteraf , klinisch aan een tafel met laptop.

Individuele sportieve prestaties komen uit emoties. Michael Jordan zocht altijd iets om zich kwaad over te maken (The Last Dance) om tot een topprestatie te komen.

Dat miste ik vorig jaar. Dat je als aanvoerder denkt we gaan gvd met deze club toch geen play offs missen. Maar je zag alleen gelatenheid.

Wat Nieling deed wat niet goed, maar wel goed dat spelers zich kwaad maken als ze verliezen.

Het kweken van winnaarsmentaliteit begint met scouten van de juiste karakters en het elkaar aan durven spreken in trainingen. Zou jammer zijn als dat laatste te weinig gebeurt.


AL

De 1-0 kan gebeuren. Dat gebeurt bij zoveel clubs.
De 2-0 zie je alleen in de keldeklasse.
Het begint al bij vd Water. Omhaal die volledig mislukt, daarna wel in achtervolging maar dan weer als een blinde een sliding inzet.
Vervolgens glijdt Ottensen uit en vervolgens sliden van Mullem (dacht ik) en Casas heel dom i.p.v. gewoon blokken of meelopen.
Dit had bij een normaal centrum nooit gekund.

NRG

Dat we kwaliteit missen is duidelijk en erg vervelend, maar waar ik me momenteel het meeste aan stoor is het totale gebrek aan beleving. Het oogt allemaal zo plichtmatig. Geen strijd, geen inzet. Wat een ergernis. Als je kwaliteiten te kort komt om het voetballend op te lossen, is het minste wat je kan doen het gras opvreten. Op dat gebied heeft Henk het ook nog niet echt aan de gang gekregen. Dat stoort me nog meer dan het gebrek aan goed voetbal.

sunderland

Citaat van: NRG op augustus 31, 2024, 09:33:58
Dat we kwaliteit missen is duidelijk en erg vervelend, maar waar ik me momenteel het meeste aan stoor is het totale gebrek aan beleving. Het oogt allemaal zo plichtmatig. Geen strijd, geen inzet. Wat een ergernis. Als je kwaliteiten te kort komt om het voetballend op te lossen, is het minste wat je kan doen het gras opvreten. Op dat gebied heeft Henk het ook nog niet echt aan de gang gekregen. Dat stoort me nog meer dan het gebrek aan goed voetbal.
mij ook. En als dat er wel is maak je die kansen ook af . 1+1 =2

Specuveter

Wat wil Henk met zijn team?
Hij speelde altijd met een systeem dat we probeerden de 6 vrij te spelen En van daaruit door en verder voetballen.
Dat zie ik niet meer terug.
In de voorbereiding is er daarnaast heel veel aandacht geweest in het hoog drukken zetten
Ook dat zie ik niet (meer) terug.
Als ik zo'n wedstrijd als gisteren zie dan lijkt het meer op een een ren je rot wedstrijd.
Ik kan er totaal geen chocolade van maken.

R058

Dit was misschien wel de slechtste wedstrijd (vooral 1e helft) die ik ooit heb gezien. Die gasten van Dordrecht waren qua positiespel en felheid in de duels zoveel beter en ik geloof niet dat het kwaliteitsverschil zo groot is.
Bij ons was het aan de bal ook echt verschrikkelijk. Het lijkt alsof iedereen een paar seconden na moet denken wat ze willen doen met de bal en dan maar een tikkie terug geven en dan gaat de bal maar dom lang. Ook qua loopacties van alle spelers is het ontzettend statisch.
Er gaat tactisch en/of mentaal iets enorm mis.

wiekie1969

Voor het spelletje wat Henk wil spelen heb je spelers nodig die dat snappen en die dat kunnen.Maar die hebben we niet. Met deze selectie moet je 4-4-2 gaan spelen. Momenteel doen wij maar wat. De winnaarsmentaliteit ontbreekt ook. Dat hele elftal heeft nul uitstraling. Jammer. Maar we houden hoop. Altied.

De Gast

Stappen we over op 4-4-2 dan verliezen we onze geloofwaardigheid. Maar het had wellicht wel punten opgeleverd..

wiekie1969

Henk ook zeer kritisch. Het is net of je met een stel kleine kinderen op pad bent zegt hij. Dit is gvd nog maar de 4e wedstrijd. Niet best.

wiekie1969

Citaat van: De Gast op augustus 31, 2024, 10:58:37
Stappen we over op 4-4-2 dan verliezen we onze geloofwaardigheid. Maar het had wellicht wel punten opgeleverd..

Ik hef liever punten en hoe we dan spelen zal mij een zorg zijn. Dit kan zo niet langer doorgaan. Bist volkomen kansloos.   

DayDreamer

Citaat van: wiekie1969 op augustus 31, 2024, 11:11:07
Henk ook zeer kritisch. Het is net of je met een stel kleine kinderen op pad bent zegt hij. Dit is gvd nog maar de 4e wedstrijd. Niet best.

Zag het interview op OA net ook even, je merkt dat Henk in dat interview zicht niet echt durft uit te spreken, vooral over de doelstelling, hij weet dondersgoed dat hij een erg matig elftal heeft en dat PO halen al een hele uitdaging is.

michello

Waar Henk vaak zijn spelers beschermde is dit al een aantal weken niet meer zo. Dan weet je wel voldoende.

diekhuzen

Zowat elke club begint opnieuw en wellicht hebben verenigingen in de randstad het voordeel van jong talent. Met het huidige budget en de mogelijkheden moeten wij gewoon top 5 kunnen eindigen. Dat is een gezonde doelstelling.
Het niet uitspeken van doelstellingen komt ook niet ten goede van het aantrekken van spelers. Gewoon ambities tonen en uitspreken. Ook met deze selectie kan Henk de Jong punten pakken. Het niveau van de KKD is niet extreem hoog.