Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Benjamin Pauwels

Gestart door WouterZz, juni 14, 2024, 15:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

En we hebben de punten laten liggen tegen de jonge elftallen ( psv,Utrecht enz)
En dat moet volgend seizoen anders.

Bernardo

Citaat van: denistel op juni 16, 2024, 06:18:04
deze jongen zelf zegt ik wil kampioen worden mooie ambitie maar we
moeten niet te hoog van de toren blazen na onze 13e plaats en top
5 in de huidige kkd is ook niet vanzelfsprekend met Volendam Exelsior
Roda D Haag de Graafschap VVV Emmen er bij.Ik zou zeggen top 8
of een periode titel dan doe je het al goed.

Wat een individuele speler roept, moet hij zelf weten. Het gaat mij erom wat  Cambuur wil en hebbben ze een duidelijk plan voor aankomend seizoen, met het nieuwe stadion en meer budget vind ik top5 wel een realistische doelstelling. Je moet als club ook wel wat meer ambitie tonen dan alleen top8 vind ik.
.

Grijskijkert

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juni 15, 2024, 23:24:44
19 en onbekend, pffff.
Haal dan liever iemand van 25-26 die al wat gepresteerd heeft. Desnoods betaal je 5 ton; dan ben je in ieder geval verzekerd van goals en assists!

Oh wacht...



Welkom Benji |:)
:_schater :_schater :zweep
IN HENK WE TRUST!!!

poelie-lwd

Citaat van: denistel op juni 15, 2024, 23:45:34
uiteraard maar met alleen jonkjes gaan we het niet redden vriend

Nee klopt daarom hebben ze Pauwels ook gehaald omdat er bij die talentvolle jonkjes uit 021 kennelijk niemand bij zit die dezelfde kwaliteiten heeft.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

sunderland

Citaat van: Bernardo op juni 16, 2024, 08:00:09
Wat een individuele speler roept, moet hij zelf weten. Het gaat mij erom wat  Cambuur wil en hebbben ze een duidelijk plan voor aankomend seizoen, met het nieuwe stadion en meer budget vind ik top5 wel een realistische doelstelling. Je moet als club ook wel wat meer ambitie tonen dan alleen top8 vind ik.
.
tuurlijk. Met een beetje team doe je mee. Willen 2 viel mij tegen en Groningen was fysiek veel beter. Of ze nu voetballend zo goed waren, nou ik vind van niet. Top 5 moet met gemak kunnen en ik reken op top 3 waarin ze hopelijk mee gaan doen

sunderland

Citaat van: poelie-lwd op juni 16, 2024, 09:03:06
Nee klopt daarom hebben ze Pauwels ook gehaald omdat er bij die talentvolle jonkjes uit 021 kennelijk niemand bij zit die dezelfde kwaliteiten heeft.
precies

denistel

Citaat van: poelie-lwd op juni 16, 2024, 09:03:06
Nee klopt daarom hebben ze Pauwels ook gehaald omdat er bij die talentvolle jonkjes uit 021 kennelijk niemand bij zit die dezelfde kwaliteiten heeft.

dezelfde kwaliteiten idd niet we gaan het zien.ik heb wel alle vertrouwen maar top
3 of 5 is niet zo simpel.

Grijskijkert

#52
ALS CAMBUUR-NIEUWELING BENJAMIN PAUWELS AANZET, DAN GAAN DE GEDACHTEN DIRECT TERUG NAAR ISSA KALLON!
Reon Boeringa ? Gisteren, 21:52 ? LC-Sport


SC Cambuur heeft in zijn tweede oefenwedstrijd een afgetekende overwinning geboekt op Drachtster Boys: 1-9. De 19-jarige nieuweling Benjamin Pauwels sprong in het oog.

Het duel met Drachtster Boys is pas een kwartier oud als de rechtsback van de eersteklasser al drie keer de hielen van Cambuurs nieuwe linksbuiten heeft gezien. Door zijn explosiviteit en snelle dribbel is Pauwels voor hem niet te houden.

Pauwels? dreiging betaalt zich uit. Met een mooie passeeractie en dito assist op Jeremy van Mullem staat hij aan de basis van de eerste Cambuur-goal van de avond. Wat later trapt de watervlugge Belg de bal zelf tegen de touwen.

Overigens was dat doelpunt niet het eerste van de avond. Dat was namelijk van Drachtster Boys ?n een verhaal op zich. Sicco Bouwer was de gevierde man. Hij is niet alleen oud-speler van Cambuur, maar treedt er over een paar weken ook in dienst als accountmanager.

Lang hield de voorsprong die hij op het scorebord zette dus geen stand, mede door toedoen van Pauwels, die zich deze voorbereiding manifesteert als nieuwsgierig makende nieuweling.

Gent en Beerschot
Pauwels doorliep de jeugdopleiding van AA Gent, maar een doorbraak bij die club zat er uiteindelijk niet in. Daarop beproefde hij zijn geluk vorig jaar in Antwerpen, bij tweedeklasser Beerschot. Hij kreeg er na een proefperiode een tweejarig contract.

Hij proefde bij Beerschot het voorbije seizoen aan het vak van profvoetballer, maar echt zijn stempel drukken zat er niet in. Pauwels mocht weliswaar achttien keer meedoen, maar slechts twee keer daarvan betrof het een basisplaats. ,,Het was mijn eerste jaar als prof, het was wennen. Ook aan het niveau??, blikt Pauwels terug.

Dirk Kuijt
Heel rustig was het bovendien niet bij Beerschot. Halverwege het seizoen stapte trainer Andreas Wieland op vanwege een meningsverschil met de Saoedische eigenaar, die daarop Dirk Kuijt aanstelde als opvolger.

Onder Kuijt belandde Beerschot in rustiger vaarwater. Pauwels: ,,Het was voor mij ook een eer om onder Dirk Kuijt te werken. Omdat hij zelf ook aanvaller is geweest, kon ik bovendien veel van hem opsteken.?? Kuijt leidde de Antwerpse club bovendien naar sportief succes; promotie naar het hoogste niveau. ,,Dat was heel bijzonder om mee te maken.??

Ondanks het promotiefeest ?n een doorlopend contract besloot Pauwels voor zichzelf dat het goed zou zijn om deze zomer te verkassen. Hij had simpelweg meer speelminuten nodig, specifiek bij een club met aanvallende intenties.

De interesse van SC Cambuur kwam dan ook als geroepen. ,,Voordat ik bij Cambuur tekende, ben ik een keer bij de club op bezoek geweest. Toen hebben we het ook gehad over de manier van spelen. Balbezit, attractief spel, de aanval zoeken. Dat past precies bij wat ik wilde. De keuze werd daardoor heel makkelijk.??

Oude bekende Lambooij
Ook al omdat Pauwels enthousiast werd van de ambities die Cambuur uitsprak. ,,De club heeft me ook het nieuwe stadion laten zien, verteld wat ze daar willen bereiken. Dat klonk heel erg goed. Het gaf me het gevoel dat hier echt wat te gebeuren staat.??

Wat Pauwels ook aansprak, is dat de man die namens Cambuur interesse in hem toonde ? technisch manager Lars Lambooij ? voor hem geen onbekende was. Bij zijn vorige club RKC Waalwijk had Lambooij de linksbuiten namelijk al op de radar staan. Via via was er al eens contact geweest.

,,Toen hij nog in het tweede van Gent speelde, heb ik Benjamin voor het eerst bekeken??, vertelt Lambooij. ,,Daarna ging hij naar Beerschot. Afgelopen seizoen kreeg ik een tip dat hij zich daar goed ontwikkelde, toen ben ik hem weer gaan volgen. Toen zag ik een speler met heel interessante wapens.??

Kallon-factor
Met zijn explosiviteit, dribbel en neiging om van links naar binnen te snijden, doet Pauwels denken aan voormalig Cambuur-succesnummer Issa Kallon. Het driejarige contract dat de Belg kreeg, getuigt van de potentie die Cambuur in hem ziet.

,,Linksbuiten is mijn beste positie??, vertelt Pauwels. ,,Ik ben rechtsbenig. Dan kan ik vanaf links naar binnen snijden en de een tegen een opzoeken, dat ligt me goed.?? Een verbeterpunt stipt de jongeling nog wel aan. ,,Ik moet aan mijn statistieken werken, vaker betrokken zijn bij doelpunten.?? Lambooij: ,,Als Benjamin in dat opzicht stappen gaat maken, gaan we heel veel plezier aan hem beleven.??

Pauwels tekende drie weken geleden in Leeuwarden. Inmiddels heeft hij er een appartement. Het is voor het eerst dat hij helemaal op zichzelf woont. ,,Mijn ouders wonen in Knokke-Heist, aan de Belgische kust. In mijn jaar bij Beerschot woonde ik in Antwerpen samen met een ploeggenoot.??

Drie maanden geleden stond Pauwels met de kampioensschaal op de Grote Markt van Antwerpen. Met Cambuur is hij bij een club aanbeland met vergelijkbare promotie-ambities. Twee jaar feest op rij voor Pauwels? Hij lacht. ,,Ik hoop het wel. Het is in elk geval waar ik voor ga.??
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Er zit nog al een verschil tussen de Kallon die hier begon en de speler die hij een aantal jaren was.
Het klinkt in ieder geval als het type speler dat goed in onze speelstijl past.

Laten we hopen dat Benji ook zich hier verder ontwikkeld (net als Balk, die ook nog steeds beter wordt).


Trainert!

geweldige speler. mooi techniek.

SCC

Moet zelf ook meer doen om aan de bal te komen. Op trainingen viel me dat ook al op.
En als hij de bal heeft, dan lokt hij een tegenstander, om vervolgens veelal naar binnen te trekken en dan na veel uitstellen, toch maar de bal terug te schuiven. Hopelijk gaat hij snel meer lef tonen door ook buitenom op snelheid een man te passeren, dan is het voor een back ook niet meer in te schatten wat er nu weer gaat gebeuren.
Ik verwacht dit seizoen Pauwels en Balk op een buiten, mits Pauwels rendement krijgt. Want hoe goed vd Water ook kan voetballen met die heerlijke linker, ik zie hem niet een heel seizoen blijven voetballen. Zo veel misgebaar constant en met een verwaande/ gefrustreerde blik naar medespelers kijken. Dat wordt alleen geaccepteerd als je zelf beslissend bent ?n wanneer je elke week punten pakt.

AL

Veruit onze beste vleugelaanvaller.
Lekker op links, dan mogen vd Water en Balk het uitvechten op rechts.

Vlampiep

Citaat van: SCC op augustus 19, 2024, 14:17:46
Moet zelf ook meer doen om aan de bal te komen. Op trainingen viel me dat ook al op.
En als hij de bal heeft, dan lokt hij een tegenstander, om vervolgens veelal naar binnen te trekken en dan na veel uitstellen, toch maar de bal terug te schuiven. Hopelijk gaat hij snel meer lef tonen door ook buitenom op snelheid een man te passeren, dan is het voor een back ook niet meer in te schatten wat er nu weer gaat gebeuren.
Ik verwacht dit seizoen Pauwels en Balk op een buiten, mits Pauwels rendement krijgt. Want hoe goed vd Water ook kan voetballen met die heerlijke linker, ik zie hem niet een heel seizoen blijven voetballen. Zo veel misgebaar constant en met een verwaande/ gefrustreerde blik naar medespelers kijken. Dat wordt alleen geaccepteerd als je zelf beslissend bent ?n wanneer je elke week punten pakt.
Gisteren had vd Water alle recht om gefrustreerd en boos te zijn op zijn medespelers. Tjonge jonge onze selectie bestaat voor 65% uit spelers die nooit op dit niveau zouden mogen voetballen en zouden niet misstaan in de afdeling walging football.



SCC

Citaat van: Vlampiep op augustus 19, 2024, 16:12:09
Gisteren had vd Water alle recht om gefrustreerd en boos te zijn op zijn medespelers. Tjonge jonge onze selectie bestaat voor 65% uit spelers die nooit op dit niveau zouden mogen voetballen en zouden niet misstaan in de afdeling walging football.
Serieus? Leader by example Als hij echt zo goed is als hij zelf denkt, dan motiveert hij zijn (jonge) medespelers en trekt hij de kar. Nu maakt hij andere minder en bovendien verheft hij zichzelf boven de groep door niet mee te verdedigen.
Hij kan beter oefenen op zijn rechter, want als verdediger weet je precies wat hij gaat doen. Zo'n directe tegenstander had ik vroeger graag gehad. 3x op z'n tenen staan en je weet dat hij ontploft

YellowBlue

Citaat van: SCC op augustus 19, 2024, 16:22:14
Serieus? Leader by example Als hij echt zo goed is als hij zelf denkt, dan motiveert hij zijn (jonge) medespelers en trekt hij de kar. Nu maakt hij andere minder en bovendien verheft hij zichzelf boven de groep door niet mee te verdedigen.
Hij kan beter oefenen op zijn rechter, want als verdediger weet je precies wat hij gaat doen. Zo'n directe tegenstander had ik vroeger graag gehad. 3x op z'n tenen staan en je weet dat hij ontploft
Of zet hem eens op 10 met Pauwels en Balk op de brommer op de buitens