Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Bryant Nieling

Gestart door Bens, juni 08, 2024, 10:03:12

Vorige topic - Volgende topic

Bens

Welkom bij deze mooie club |:)

zeewolde

Welkom!

Zeer benieuwd wat deze man ons gaat brengen.

Scc4-ever

Welkom en veel succes  |:)

Noordcambuur

Welkom Bryant en heel veel succes bij Cambuur  |:)

joop 33

Welkom en veel succes

Grijskijkert

CENTRALE VERDEDIGER BRYANT NIELING KOMEND SEIZOEN IN HET GEEL-BLAUW
8 juni 2024, 11:12
Opnieuw raak! Bryant Nieling draagt komend seizoen het geel-blauw van SC Cambuur en komt over van Fortuna Sittard. De 21-jarige centrale verdediger heeft zijn handtekening gezet onder een contract voor de komende drie seizoenen, met een optie voor nog een seizoen.

Nieling doorliep de jeugdopleiding van Fortuna Sittard en kwam afgelopen seizoen op huurbasis uit voor MVV Maastricht. Voor de Sterdragers kwam hij dertig keer in actie en bij de sterke slotreeks van MVV met zes overwinningen in acht wedstrijden was hij ??n van de sterkhouders die elke minuut speelde.

?Een moderne en complete centrale verdediger?, zo omschrijft technisch manager Lars Lambooij de nieuwste aanwinst van SC Cambuur. ?Met zijn 1,94 meter heeft hij natuurlijk een mooie lengte en hij beschikt zowel verdedigend als voetballend over uitstekende voorwaarden. Dat opgeteld bij zijn karakter en wil om altijd beter te worden maakt dat hij goed bij ons past en we heel blij zijn met zijn komst.?

Welkom bij de club en veel succes, Bryant!
IN HENK WE TRUST!!!

denistel

succes en de beuk er in

michello

Vanuit Maastricht positive geluiden over deze reus. Ik ben benieuwd.

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

SCCRulez

Zeer welkom! Veel succes  |:)

Bankzitter

In het interview lijkt het mij (net als Gabi) wel een boefje in het veld.
Dat past hier prima.

Jeroen Dols

Goedemiddag allemaal,

Ik wil jullie als Fortuna Sittard supporter feliciteren met het contracteren van Bryant Nieling!
Wat zijn jullie verwachtingen van hem? Is hij gekomen als (vaste) basisspeler?
Ik zag zojuist een video van hem waar hij zichzelf voorstelt. Het lijkt erop dat hij enorm blij is met zijn nieuwe werkgever!

Mvg,
Jeroen

Grijskijkert

DE BOOMLANGE BRYANT NIELING VOEGT ONVERSCHROKKENHEID TOE AAN CAMBUUR!

Sander de Vries ? Vandaag, 11:59 ? Sport

Het wankele bouwwerk stutten. Dat was grofweg gezegd het belangrijkste doel van SC Cambuur deze zomer. Een grote rol daarbij is weggelegd voor verdediger Bryant Nieling.

Ja, zegt Bryant Nieling, natuurlijk had hij ook meegekregen dat SC Cambuur vorig seizoen liefst 74 tegentreffers had gekregen. Het kan op dat vlak alleen maar beter gaan, zegt de centrale verdediger, die onlangs werd gekocht van Fortuna Sittard. ,,En ik reken erop dat dit wel goed gaat komen.?

Wat dat betreft zorgde de 3-0 oefenzege op SV Meppen voor vertrouwen bij Cambuur. De ploeg van Henk de Jong was heer en meester tegen de Duitse club, uitkomend in de Regionalliga, het vierde profniveau van Duitsland. ,,Ik had dat eigenlijk niet verwacht?, zegt Nieling. ,,Meppen is een stuk verder dan wij in de voorbereiding, want voor hen begint de competitie volgende week al. Maar we hebben drie goals tegen ze gemaakt, de ?nul? gehouden en waren de hele wedstrijd dominant. We kunnen met een goed gevoel op dit duel terugkijken.?

Bryant Nieling. Een 21-jarige verdediger van 1,94 meter. Zie hem voetballen, zaterdag in het snikhete Harlingen, en je kunt uittekenen waarom Cambuur hem graag aan de selectie wilde toevoegen. Nieling is kopsterk, fysiek krachtig en snel bovendien. De verwachtingen die Cambuur tegenover hem uitsprak? ,,Ik moet ?mannelijk? verdedigen en in de opbouw de juiste keuzes maken. Dat laatste moet trouwens beter. Ik moet soms langer wachten voordat ik een pass geef.?

Fortuna Sittard

De pass durven uitstellen, zo heet dat in trainersjargon, om zodoende de spits van de tegenstander uit te spelen. ,,En dan komt er dus een speler van ons vrij?, legt Henk de Jong uit. ,,Daar werken we aan met Bryant. Maar dat komt goed. Hij heeft namelijk een fantastische pass.?

De Jong is bovenal tevreden over Nieling, die onlangs een driejarig contract tekende in Leeuwarden. Cambuur bedong daarbij een optie op nog een extra seizoen. ,,Bryant voegt onverzettelijkheid aan ons spel toe. Hij heeft ook de uitstraling van een ?chte verdediger. Je ziet het ook als wij een corner krijgen. Nou, dan komt er wel iemand mee naar voren, hoor.?

Nieling werd geboren en getogen in Sittard. Hij werd op jonge leeftijd supporter van Fortuna Sittard, de club uit zijn stad waar hij de jeugdopleiding doorliep. Nieling stond als jochie tweewekelijks tussen de fanatieke fans op de tribune, vurig hopend dat hij op een dag op het veld zou staan.

Zo ver kwam het echter niet. Nieling schopte het wel tot de eerste selectie van Fortuna en zat geregeld op de bank. Een offici?le minuut speelde hij echter nooit. Hij werd vorig seizoen verhuurd aan MVV. Nieling startte weifelend in Maastricht, maar eindigde het seizoen als een van de sterkhouders.

?Fantastisch stadion?

,,Ik heb eind vorig seizoen geen contact meer met de mensen bij Fortuna Sittard gehad?, vertelt Nieling. ,,Het is jammer dat ik niet bij die club ben doorgebroken, want dat was in mijn jeugd altijd het grote doel. Tegelijk weet je nooit hoe het loopt. Misschien dat ik over een paar jaar alsnog voor Fortuna speel. Maar goed, eerst maar eens presteren in Leeuwarden.?

Want dat besef leeft sterk bij deze spelersgroep, heeft Nieling gemerkt. ,,We krijgen een fantastisch stadion en hebben een grote supportersschare. Cambuur is een mooie club. We weten niet alleen dat het beter moet dan vorig seizoen. We w?llen het ook echt graag beter doen.?
IN HENK WE TRUST!!!

SCCRulez

Echt een aanwinst t.o.v. de verdedigers van vorig seizoen. Nu fit blijven en knallen in Lwd!  |:)

PePe

Het zit nu even niet mee, vanmorgen de training afgebroken.