Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nicky Souren

Gestart door Peetts, mei 27, 2024, 21:04:08

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

De pech voor Souren was dat Diemers beschikbaar kwam op zijn positie.  Dan bleef alleen 6 over en samen met Diemers is dat geen ideale combi (oa fysiek). Prima speler verder.

TheDutchman

Iemand die het stuk in de LC kan plaatsen?  :D

Derkx R.H.

Nicky Souren realistisch over reserverol bij SC Cambuur en winters vertrek: ?Op een gegeven moment moet je om jezelf denken?

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 09:58 ? SC Cambuur

Hij kwam binnen als de beoogde aanvoerder, maar gaat hoogstwaarschijnlijk weg als reserve. Nicky Souren (26) aast op een winters vertrek bij SC Cambuur. ?We proberen een oplossing te vinden.?

Even was daar weer de glimlach op het gezicht van Nicky Souren. De glimlach die de afgelopen maanden zeldzaam was, omdat de middenvelder overwegend genoegen moest nemen met een rol als reserve. Soms werd er helemaal geen beroep op hem gedaan.

Op bezoek bij Willem II mocht Souren vroeg opdraven als vervanger van de geblesseerde Jochem Nap. Nee, zeker in de eerste helft ging het niet geweldig, ging hij mee in de algehele malaise van het team. Maar Souren voelde zich eindelijk wel weer eens voetballer.

Lastig
Op een positie - de zes, als meest verdedigende middenvelder - die hem van nature vreemd is, dat dan weer wel. ?Tja, dat moet ik accepteren?, zegt Souren, meer een box-to-box-middenvelder. ?Ik probeer het zo goed als mogelijk uit te voeren. Dat is mijn rol.?

Zijn trainer, Henk de Jong, geeft op zijn natuurlijke positie de voorkeur aan zijn aanvoerder en verlengstuk Mark Diemers. Op de ?zes? prefereert De Jong een meer verdedigend ingestelde middenvelder, zoals Jochem Nap en eerder de zwaar geblesseerde Daan Visser.

?De trainer kiest voor een ander type. Dat is zijn kijk op het spel en die moet ik accepteren. Dat wil niet zeggen dat ik het er altijd mee eens ben. Maar het gaat goed, dus dat bewijst zijn gelijk. Aan mij om ervoor te zorgen dat ik er sta als hij mij nodig heeft.?

Tijdens trainingen geeft Souren naar eigen zeggen alles wat hij heeft, vechtend voor een plekje in de basis. Dat hij desondanks al twee keer zijn basisplaats verloor, doet hem pijn. Niet voor niets was hij in de zomerstop al dichtbij een vertrek uit Leeuwarden.

?Ik ervaar dit seizoen opnieuw als vrij lastig, moet me steeds terugvechten. Het is, kortgezegd, niet de beste fase in mijn carri?re. Ik mis ritme, moet het doen met invalbeurten. Ik probeer desondanks positief te blijven en klaag niet. Ik ben geen dwarsligger.?

Cura?ao
Zijn huidige rol heeft Souren evenwel doen besluiten in de winterstop te willen vertrekken, op huurbasis dan wel definitief. ?Op een gegeven moment moet je om jezelf gaan denken?, zegt de Cura?ao?naar. ?Daarom proberen we nu een oplossing te vinden.?

?Ik ben inmiddels 26, wil net als iedereen het liefst week in week uit spelen. Begrijp me niet verkeerd: ik heb het hier super naar mijn zin bij Cambuur. En als er in de winter niets voorbij komt, blijf ik gewoon hier. Alleen ben je voetballer geworden om te voetballen. ?

Souren zegt in de winterstop alle opties open te houden. ?Het is niet zo dat ik per se terug wil naar Limburg, waar ik vandaan kom. Nee, het moet gewoon goed aanvoelen, dat is het allerbelangrijkste. En, zoals gezegd, wil ik gewoon weer lekker minuten maken.?

Niet in de laatste plaats omdat hij hoop koestert komende zomer met Cura?ao naar het WK in Canada, de Verenigde Staten en Mexico te gaan. Souren maakte vorig jaar zijn debuut voor Cura?ao, maar raakte mede door zijn rol bij Cambuur weer uit de gratie.

?Dat is echter niet d? hoofdreden dat ik wil vertrekken. Ik wil me gewoon blijven ontwikkelen. Natuurlijk wil je als voetballer naar het WK, ik ook. Maar dan moet ik eerst weer gaan spelen en dan zien we daarna wel of ik weer een kans krijg van de bondscoach.?

Souren is apetrots op zijn landgenoten voor het bereiken van het WK, voor de eerste keer in de geschiedenis van het land. ?Het is ??n grote familie. Zij, of wij, zijn van ver gekomen, moesten op slechte velden spelen. Dan is dit een bijzonder, prachtig resultaat.?

Twijfel

Over bijzondere, prachtige resultaten gesproken: het moet gek lopen als Cambuur dit seizoen promotie misloopt. Natuurlijk, niets is onmogelijk, maar met een voorsprong van tien punten op de nummer drie heeft de club haar eigen lot vrij stevig in eigen handen.

Een mogelijke promotie is volgens Souren, naast een gebrek aan interesse, de enige reden dat hij deze winter in Leeuwarden zou blijven. ?Natuurlijk wil je spelen, maar een promotie maak je ook niet ieder seizoen mee. Dat is de enige twijfel die ik nog heb.?

TheDutchman

Dankjewel! Interessant stukje om te lezen

Oud Cambuur

Nog maar ff lekker blijven of er moet een echt goede 6 komen speelde sober maar goed

Huizen

2e helft goed tegen WII, vandaag ook meer dan prima. Lekker bezig Nicky

wiekie1969

Mag heel blij zijn dat ie bij Cambuur speelt. Ophouden met janken en zorg ervoor dat je promoveert.

Bankzitter

Ik vind die vertrekwens ook wat overdreven, het is niet zo dat?ie nooit speelt, gewoon belangrijk in de selectie.

Zo vaak pak je niet een prijs als voetballer. Ik snap de haast niet om weg te komen, lekker in de zomer.

Poetser

Citaat van: Bankzitter op december 20, 2025, 09:35:20
Ik vind die vertrekwens ook wat overdreven, het is niet zo dat?ie nooit speelt, gewoon belangrijk in de selectie.

Zo vaak pak je niet een prijs als voetballer. Ik snap de haast niet om weg te komen, lekker in de zomer.

Ik snap het volkomen. Hij wil naar het WK

Lore

Citaat van: Bankzitter op december 20, 2025, 09:35:20

Ik zou direct weg gaan als ik hem was. Hij zit dicht bij de selectie en naar het wk gaan zou het absolute hoogtepunt van zijn carri?re zijn.

Go Souren!

Bernardo

Volgens Lambooij blijft Souren bij Cambuur nu Nap is teruggezet naar de beloften en waarschijnlijk vertrekt

mark1989

Ik snap de vertrekwens niet echt. Hij heeft vanuit MVV een stap omhoog gemaakt naar Cambuur.
Maar is op sommige vlakken niet goed genoeg. Als middenvelder is het handig dat je ook goed kan verdedigen.
Of je moet een heel goed schot hebben en doelgericht zijn. Dat heeft ie ook niet.
Het is beetje type Van Kaam.
Bij cambuur is hij eigenlijk de vervanger van diemers, maar die is nooit geblesseerd en dus zijn ze met hem gaan schuiven.
Ik vraag me wel af welke club en niveau dan. Middenmoot KKD of het buitenland.

sunderland

Citaat van: mark1989 op januari 04, 2026, 17:50:34
Ik snap de vertrekwens niet echt. Hij heeft vanuit MVV een stap omhoog gemaakt naar Cambuur.
Maar is op sommige vlakken niet goed genoeg. Als middenvelder is het handig dat je ook goed kan verdedigen.
Of je moet een heel goed schot hebben en doelgericht zijn. Dat heeft ie ook niet.
Het is beetje type Van Kaam.
Bij cambuur is hij eigenlijk de vervanger van diemers, maar die is nooit geblesseerd en dus zijn ze met hem gaan schuiven.
Ik vraag me wel af welke club en niveau dan. Middenmoot KKD of het buitenland.
hij heeft bij mvv altijd in de as gespeeld en ook vaak meer naar voren. Diemers speelt niet in de as. Van Kaam moest juist niet in de as en speelde daar wel bij ons.
Waar het omgaat is wat Sandor een paar maand geleden heeft uitgelegd. Hij moet meer met de blik open spelen, bal aanname naar voren en niet in de breedte of met het hoofd naar achteren. En hij moet vaker dingen herkennen als de tegenstander in de omschakeling weggaat moet hij vaker goed staan. Je zag dat Souren dat allemaal heel goed deed in de laatste wedstrijden. Met beelden heeft hij dat goed opgepakt.

papier

Naar mijn idee was hij wel de verbindende speler toen hij kwam. tussen de 6 en 10 als het ware. Ook aanvoerder, dat zegt wel wat. Dat Diemers op 8 speelt en aanvoerder is is natuurlijk terecht maar daar was nog geen sprake van toen Souren kwam. Dat het hem dus onderaan de streep tegenvalt snap ik wel, en ik kan me ook wel indenken dat hij het gevoel heeft niet de kans te hebben gehad die hij wellicht voor ogen had bij het tekenen.

Overigens doet hij dat op een hele fatsoenlijke manier. Geen Fedde/Nap praktijken hier. Voorbeeldprof.

mark1989

Citaat van: papier op januari 04, 2026, 18:49:53
Naar mijn idee was hij wel de verbindende speler toen hij kwam. tussen de 6 en 10 als het ware. Ook aanvoerder, dat zegt wel wat. Dat Diemers op 8 speelt en aanvoerder is is natuurlijk terecht maar daar was nog geen sprake van toen Souren kwam. Dat het hem dus onderaan de streep tegenvalt snap ik wel, en ik kan me ook wel indenken dat hij het gevoel heeft niet de kans te hebben gehad die hij wellicht voor ogen had bij het tekenen.

Overigens doet hij dat op een hele fatsoenlijke manier. Geen Fedde/Nap praktijken hier. Voorbeeldprof.

Hij heeft best wel potentie en doet ook veel goed. Maar er zijn genoeg dingen die beter kunnen.
Ik vind overigend wel dat hij kansen heeft gekregen. Cambuur had in sommige wedstrijden of een 6 of 10 nodig. En op beide posities komt hij (nu nog) tekort. Daarmee bedoel ik dat het logisch is dat Henk soms een andere keuze maakte. 
Het is ook helemaal zijn eigen keuze. Hele goede gast vind ik het.
Maar ik snap ook vanuit zijn perspectief de keuze niet echt. Want wat hij hier tekort komt is bij aan andere club niet anders.  Bij Cambuur heeft hij de kans om zich te ontwikkelen. En Henk gunt hem alles. Maar hij zal het zelf moeten laten zien.