Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De allerlaatste: SC Cambuur - Helmond Sport

Gestart door Holwerd voor Cambuur, mei 03, 2024, 22:46:09

Vorige topic - Volgende topic

oost

Ik heb al de hele week zoveel zin in dit potje, niet zo zeer in de wedstrijd maar wel alles daaromheen. Laatste keer dat je lampen zien branden laatste keer caf? cambuur laatste keer naar het hertsje. Ergens heb ik nual heimwee maar man ik kijk ook echt uit naar de toekomst  |:) Hopelijk meer budget en betere spelers iets meer stabiliteit qua spel. 1 ding is wel zeker vrijdag wordt een heel erg vreemde dag |:)

Galdiano

Ik verzamel sneakers. En vis regelmatig ook achter het net. Vet kut! Maar als je dan eens wat hebt weet je wel dat je echt iets unieks in handen hebt. (zonder deze voor veel te veel weer te verpatsen).

Ik gun het de medesupporters van harte. Zelf heb ik er ook geen ??n.

De kracht van dit concept is dat het snel is verkocht. Ik had wel willen zien of er 585 waren verkocht zonder veel marketing en unieke nummering.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

oost

Citaat van: Galdiano op mei 08, 2024, 19:19:41
Ik verzamel sneakers. En vis regelmatig ook achter het net. Vet kut! Maar als je dan eens wat hebt weet je wel dat je echt iets unieks in handen hebt. (zonder deze voor veel te veel weer te verpatsen).

Ik gun het de medesupporters van harte. Zelf heb ik er ook geen ??n.

De kracht van dit concept is dat het snel is verkocht. Ik had wel willen zien of er 585 waren verkocht zonder veel marketing en unieke nummering.

Zo is het vaak vind ik dingen veel te duur of ik vind het gewoon niet waard. Dit soort acties vind ik wel mooi en zo'n shirt wat uniek is helemaal. De commerci?le afdeling van cambuur is de laaste jaren echt een stuk beter geworden  |:)

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: oost op mei 08, 2024, 19:35:16
Zo is het vaak vind ik dingen veel te duur of ik vind het gewoon niet waard. Dit soort acties vind ik wel mooi en zo'n shirt wat uniek is helemaal. De commerci?le afdeling van cambuur is de laaste jaren echt een stuk beter geworden  |:)

Jah zeker veeel beeeter van een 1 naar een 3 :|

Destroyer

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 08, 2024, 19:13:58
Ja hier wordt ik ook helemaal zat van, ik wil ook graag een kans hebben, alles heb je voor je club over maar nooit een kans als je overdag werkt .
Zelfde als met dat mooie Anthem trainingsjack en noem maar op. Trouwens dat boek over het stadion zouden ook maar 1000 van komen en dat is inmiddels ook al verhoogd naar 1964. Die hele merchandising van ons krijgt een hele dikke vette kut onvoldoende. Baal alweer als een stekker. :(

Helemaal mee eens man!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Vlampiep

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 08, 2024, 19:13:58
Ja hier wordt ik ook helemaal zat van, ik wil ook graag een kans hebben, alles heb je voor je club over maar nooit een kans als je overdag werkt .
Zelfde als met dat mooie Anthem trainingsjack en noem maar op. Trouwens dat boek over het stadion zouden ook maar 1000 van komen en dat is inmiddels ook al verhoogd naar 1964. Die hele merchandising van ons krijgt een hele dikke vette kut onvoldoende. Baal alweer als een stekker. :(
Persoonlijk had ik ook wel iets meer van een club verwacht die zich het predikaat volksclub aan wil meten.
Het normale volk werkt overdag om hun SK kaart en andere leuke merchandischings spullen aan te kunnen schaffen.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Vlampiep op mei 08, 2024, 20:27:45
Persoonlijk had ik ook wel iets meer van een club verwacht die zich het predikaat volksclub aan wil meten.
Het normale volk werkt overdag om hun SK kaart en andere leuke merchandischings spullen aan te kunnen schaffen.

Jah alleen de mooiste merchandise is alleen al op als je thuis bent en op je scherm kijkt. Zon uniek shirt met deze beperkte uitgave hadden ze per inschrijving moeten doen, iedereen een kans geven, week tijd om in te schrijven en dan gewoon eerlijk loten . Dan had ik der best vrede mee gehad als ik dan ernaast gevist had. Nu ben ik pissed. Begrijp het niet verkeerd he, iedereen die 1 bemachtigd heeft gefeliciteerd van harte gegund hoor !

Destroyer

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 08, 2024, 20:52:36
Jah alleen de mooiste merchandise is alleen al op als je thuis bent en op je scherm kijkt. Zon uniek shirt met deze beperkte uitgave hadden ze per inschrijving moeten doen, iedereen een kans geven, week tijd om in te schrijven en dan gewoon eerlijk loten . Dan had ik der best vrede mee gehad als ik dan ernaast gevist had. Nu ben ik pissed. Begrijp het niet verkeerd he, iedereen die 1 bemachtigd heeft gefeliciteerd van harte gegund hoor !

Nogmaals zo is het.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

moodygrunn

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 08, 2024, 20:52:36
Jah alleen de mooiste merchandise is alleen al op als je thuis bent en op je scherm kijkt. Zon uniek shirt met deze beperkte uitgave hadden ze per inschrijving moeten doen, iedereen een kans geven, week tijd om in te schrijven en dan gewoon eerlijk loten . Dan had ik der best vrede mee gehad als ik dan ernaast gevist had. Nu ben ik pissed. Begrijp het niet verkeerd he, iedereen die 1 bemachtigd heeft gefeliciteerd van harte gegund hoor !
Jammer inderdaad. Mooi shirt. Had eerlijk gezegd wel verwacht/gehoopt dat ze een voorinschrijving zouden doen onder seizoenkaarthouders.

Nu moet je maar net door hebben dat er zo'n shirt is.
In Henk en Sandor we trust

sunderland

Wel weer typisch Cambuur. Dit zomaar midden op de dag naar buiten te brengen. Velen werken en kunnen niet op hun telefoon kijken onder hun werk.# slecht

Vlampiep

Citaat van: sunderland op mei 08, 2024, 22:55:23
Wel weer typisch Cambuur. Dit zomaar midden op de dag naar buiten te brengen. Velen werken en kunnen niet op hun telefoon kijken onder hun werk.# slecht
Ze staan verder van hun trouwe supporters af dan Pluto van Liwwadden. :R

Stiens

Volgens voetbalshop.nl is er nog voorraad in de voetbalshop winkel in het centrum. Zie bijgevoegd screenshot van de website.


Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Stiens op mei 09, 2024, 08:44:14
Volgens voetbalshop.nl is er nog voorraad in de voetbalshop winkel in het centrum. Zie bijgevoegd screenshot van de website.


Nou die voorraad zal ook wel weg zijn voordat ik in liwadden ben...
Henk, held, bedankt

Grijskijkert

Henk de Jong, Johan Abma en Jan Bruin over de liefde voor het Cambuurstadion. 'De warmte en de rauwheid, prachtig!'

Van onze verslaggevers ? Vandaag, 07:02 ? Sport


Vrijdagavond is het zover: dan speelt SC Cambuur voor de aller-, allerlaatste keer een officieel duel in het Cambuurstadion. Een plek waar supporters, medewerkers, vrijwilligers en zo veel meer mensen talloze dierbare herinneringen hebben liggen. Zo ook deze vijf iconen. Dit zijn h?n herinneringen.

Johan Abma
,,Die grote stalen hekken, waar de velden van het oude VV Leeuwarden begonnen. Dat is het eerste waaraan ik denk bij het Cambuurstadion. Ik heb daar heel wat zweetdruppels liggen. Heb de verbouwing van dit oude stadion nog meegemaakt. Moesten we omkleden in de sporthal, tussen de West- en Noordtribune.

Het kampioensjaar van 1992. Excelsior-thuis, waarin ik twee keer scoorde ?n rood kreeg. De overwinningen op Ajax in 1996 en 1999. Een oefenduel met FC Barcelona. Zomaar een paar herinneringen die me altijd bijblijven. Het mooie van thuiswedstrijden tegen topclubs vond ik altijd dat je die spelers, bij aankomst in Leeuwarden altijd zag denken: ?Wat komen we hier in godsnaam doen?? Dat zorgde voor een onoverwinnelijk gevoel. Al waren we dat uiteindelijk niet altijd, haha.

Ik weet nog goed dat ik mijn eerste wedstrijden in het Cambuurstadion speelde. Tussen de gevestigde orde, onder het licht van de lichtmasten. Fantastisch. De zaterdagavonden, die waren voor mij magisch. Want die lichten moeten aanstaan. Ik reed een tijd geleden op de snelweg bij Leeuwarden, toen ik lampen zag. Tikte ik mijn kienders in de auto aan. ?Shit man, ik heb weer zin om te voetballen.? Dat gevoel is moeilijk uitlegbaar, maar iedereen die onder die lampen heeft gespeeld zal het herkennen.?

Johan Abma speelde tussen 1988 en 2003 452 competitiewedstrijden voor SC Cambuur.

Johan Groote
,,Een ouderwets Engels stadion, met de supporters dicht bij het veld. De sfeer, die je alleen in dit soort stadions hebt. Ja, het oude Cambuurstadion is voor mij nostalgie. We hadden vroeger ook een geweldige grasmat. Een van de beste matten van de eerste divisie.

We hebben daar zoveel meegemaakt. Zowel positief als negatief. Persoonlijk springt de wedstrijd tegen VVV Venlo eruit. Scoorde ik vier keer, inclusief een eigen doelpunt, in de stromende regen. Het nacompetitieduel met DS ?79 in 1987 weet ik ook nog goed. Potver, we dachten allemaal dat we zouden promoveren. Werd een enorme teleurstelling. In aanloop naar die wedstrijd zat ik een week bij een magnetiseur in Amsterdam. Had een verkleving in mijn knie, waarvoor ik vier keer per dag een uur werd behandeld. En tussendoor maar hardlopen in het Vondelpark. Ach, die week vergeet ik nooit meer.

Ik bezoek nog altijd geregeld trainingen van Cambuur. Laatst keek ik om me heen in het stadion. En toen drong het besef door: binnenkort is deze plek er gewoon niet meer. Ik begrijp het, want de club staat in het huidige stadion al jaren stil. Maar ik vind het wel heel erg jammer.?

Johan Groote speelde tussen 1975 en 1988 372 competitiewedstrijden voor SC Cambuur

Jan Bruin
,,Ik kom als scout in veel stadions, maar het Cambuurstadion blijft bijzonder. Dat supporters door al die kleine straatjes in de wijk naar het voetbal gaan, zie je niet veel meer. Het heeft iets warms en dat gevoel blijft je bij.

Ik vind het lastig om er bepaalde wedstrijden uit te pikken. Misschien komt het omdat ik veel ballen heb gekopt en daardoor veel ben vergeten haha. Maar dat mijn goede vriend Ren? van Rijswijk in 1996 scoorde tegen Ajax in de beker (Cambuur won met 2-0, red.) was natuurlijk heel mooi. Voor mijzelf is het vooral het gevoel dat ik altijd heb gebikkeld voor het publiek het eerste dat bovenkomt.

Mijn afscheid als speler van Cambuur was wel heel speciaal. Het was een gedwongen afscheid, omdat het geld bij de club op was. Supporters hebben nog wel geld ingezameld, zodat ik een contract kon krijgen. In mijn laatste wedstrijd hingen er spandoeken en ging ik op de schouders. Later speelde ik met Telstar nog tegen Cambuur. Ik scoorde en we wonnen, maar ik werd de hele tijd toegezongen door de supporters. Het voelde alsof ik een thuiswedstrijd speelde. Dat zal ik nooit vergeten.

Ik heb voor het thuisduel met Dordrecht nog even een rondje gemaakt door het stadion om in m?n eentje herinneringen op te halen. Daar is vrijdag vast geen tijd voor, maar bijzonder wordt het sowieso. Ik denk wel dat de vertrouwde sfeer terugkomt in het nieuwe stadion.?

Jan Bruin speelde tussen 1991-1995 en 2000-2005 228 wedstrijden (88 goals) voor SC Cambuur

Klaus Roosenburg
,,Ik moest het als voetballer hebben van hard werken en slidings. Er is een keer uitgerekend hoeveel slidings ik heb gemaakt tijdens mijn carri?re, dat waren er meer dan 100.000. Ik maakte er per wedstrijd zeker wel dertig, op de training ook. Het Cambuurstadion is dus een plek waar ik heel veel meters gegleden heb.

De wedstrijden in de beker en de nacompetitie waren voor mij de krenten in de pap in dit stadion. Het zat toen volgepropt met wel 13.000 tot 14.000 mensen. Mensen stonden op bankjes en stoelen, dat kun je je nu nauwelijks meer voorstellen. Dat was heel erg leuk om te beleven. Het waren mooie momenten, die ik zeker koester.?

Cambuur is een stukje Roosenburg. Mijn vader Andr? heeft er gevoetbald, mijn broers Febo en Andr? en mijn zoon Martijn ook. De naam Roosenburg is dus verbonden met Cambuur. Wij zijn trots dat we die verbinding hebben, ook met het stadion.

Ik volg Cambuur nog steeds, maar kom niet vaak meer in het stadion. Wel heb ik nog altijd meer dan warme herinneringen bij de club. Het is een deel van mijn leven geweest. Ik kwam er toen ik een jaar of twintig was, en ging weg toen ik over de dertig was. Mijn toptijd als voetballer heb ik in dit stadion meegemaakt. Het vertrek betekent dan ook dat er een stukje nostalgie verloren gaat.?

Klaus Roosenburg speelde tussen 1973 en 1984 321 competitiewedstrijden voor SC Cambuur

Henk de Jong
,,De warmte, de rauwheid. Dat zijn de eerste dingen die bij mij opkomen als ik aan het Cambuurstadion denk. Prachtig! De supporters, immer kritisch maar fanatiek, kunnen hier een boel lawaai maken. Ze gaan door het vuur voor hun club. Mede daarom heeft menig tegenstander angst om hier te komen. Dit stadion leeft gewoon.

Ik weet nog wel dat ik zo?n twintig jaar geleden, toen ik trainer was van VV Sneek, met mijn vrouw in de auto zat voor een stoplicht ter hoogte van FrieslandCampina-fabriek, voor ons in de verte de lichtmasten van het Cambuurstadion. Terwijl we wachtten op groenlicht, zei ik tegen haar: ?Van die mooie, aparte club wil ik ooit nog eens trainer worden?. Gelukkig is het uiteindelijk gelukt.

Ik heb hier legendarische wedstrijden meegemaakt. Neem de zege op SC Heerenveen in 2013, dankzij een assist en een doelpunt van Bartholomew Ogbeche. Het jaar erop wonnen we ?m weer door twee doelpunten van Sander van de Streek. Of neem datzelfde seizoen de 4-3 zege op Vitesse. Maar ook de titel in coronatijd en het feest midden in de nacht op het plein. Ongelooflijk mooi.

We zijn hoognodig toe aan een nieuw onderkomen, dat is wel duidelijk, maar er zou op z?n minst een gedenkteken of iets dergelijks moeten komen op de plek van het oude stadion; een plek vol herinneringen.?

Henk de Jong is bezig aan zijn 3e termijn (2014-2016, 2019-2022, 2023-heden) als hoofdtrainer van SC Cambuur
IN HENK WE TRUST!!!

Ollie

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 08, 2024, 20:52:36
Jah alleen de mooiste merchandise is alleen al op als je thuis bent en op je scherm kijkt. Zon uniek shirt met deze beperkte uitgave hadden ze per inschrijving moeten doen, iedereen een kans geven, week tijd om in te schrijven en dan gewoon eerlijk loten . Dan had ik der best vrede mee gehad als ik dan ernaast gevist had. Nu ben ik pissed. Begrijp het niet verkeerd he, iedereen die 1 bemachtigd heeft gefeliciteerd van harte gegund hoor !
Als ze slim zijn doen ze nog een keer 585 shirts, of in totaal 1964 ofzo. Ken genoeg mensen die nog een shirt willen kopen?