Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Toch een 2e elftal?

Gestart door Grijskijkert, mei 22, 2013, 09:48:20

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

Zoals vele weten heeft Cambuur geen 2e elftal en daardoor moet je spelers zonder wedstrijdritme laten in vallen zodat er een zichtbaar niveau verschil ontstaat en spelers met blessures hebben geen gelegenheid om rustig terug te komen,en voetballers uit de regio krijgen nu minder snel kans om bij  Cambuur te spelen..

Nu heb ik iets bedacht wat veel minder geld kost, maar toch bovenstaande "problemen" oplost..

De CAMBUUR BOKAAL


Amateurclubs(1e elftallen) kunnen het opnemen tegen het "2e elftal" van Cambuur in het Cambuur stadion en kunnen mee aan het einde van het seizoen geld verdienen o.i.d, de club met het beste resultaat gaat er vandoor met de hoofdprijs,geld o.i.d en een oefenwedstrijd(met wisselbeker) een oefenclinic voor de jeugd,2e prijs een oefenwedstrijd en een oefenclinic voor de jeugd, 3e prijs een oefenclinic voor de jeugd.
De clinic kan door spelers worden gedaan die trainerschap ambiëren en door spelers die domme (gele en rode) Kaarten pakken
Wedstrijd spelen, daarna neemt de amateurclub strafschoppen(11x) waarmee je  bij de zelfde eindstand toch een winnaar hebt..

Op deze manier spelen spelers die niet direct in aanmerking komen voor het 1e toch hun wedstrijden...Zonder dat er hele hoge kosten aan zitten..

Is dit een idee? Zeg het maar..
IN HENK WE TRUST!!!

richard

Hou maar op met bedenken want dit werkt niet en dan kan ik wel een hele uitleg geven maar daar heb ik even geen zin aan denk alleen maar aan blessures en veel te kleine selectie bij de amateurclubs en dus vele afzeggingen!!

Lore

Citaat van: grijskijker op mei 22, 2013, 09:48:20
Zoals vele weten heeft Cambuur geen 2e elftal en daardoor moet je spelers zonder wedstrijdritme laten in vallen zodat er een zichtbaar niveau verschil ontstaat en spelers met blessures hebben geen gelegenheid om rustig terug te komen,en voetballers uit de regio krijgen nu minder snel kans om bij  Cambuur te spelen..

Nu heb ik iets bedacht wat veel minder geld kost, maar toch bovenstaande "problemen" oplost..

De CAMBUUR BOKAAL


Amateurclubs(1e elftallen) kunnen het opnemen tegen het "2e elftal" van Cambuur in het Cambuur stadion en kunnen mee aan het einde van het seizoen geld verdienen o.i.d, de club met het beste resultaat gaat er vandoor met de hoofdprijs,geld o.i.d en een oefenwedstrijd(met wisselbeker) een oefenclinic voor de jeugd,2e prijs een oefenwedstrijd en een oefenclinic voor de jeugd, 3e prijs een oefenclinic voor de jeugd.
De clinic kan door spelers worden gedaan die trainerschap ambiëren en door spelers die domme (gele en rode) Kaarten pakken
Wedstrijd spelen, daarna neemt de amateurclub strafschoppen(11x) waarmee je  bij de zelfde eindstand toch een winnaar hebt..

Op deze manier spelen spelers die niet direct in aanmerking komen voor het 1e toch hun wedstrijden...Zonder dat er hele hoge kosten aan zitten..

Is dit een idee? Zeg het maar..

Oorspronkelijk was het volgens mij het idee om meer oefenwedstrijden tussendoor te spelen om zodoende wedstrijdritme te creeeeren. Dit is ook wel eens gebeurd, maar veel te weinig. Dit idee is dus in ieder geval beter dan zoals het nu gaat. Liever zou ik wel tegenstanders zien van wat beter niveau voor meer weerstand. En ik vraag mij af of tegenstanders wel willen aangezien zij elke zaterdag of zondag zelf al competitie hebben.

In ieder geval het proberen waard!

Grijskijkert

Citaat van: Lore op mei 22, 2013, 09:57:29
Oorspronkelijk was het volgens mij het idee om meer oefenwedstrijden tussendoor te spelen om zodoende wedstrijdritme te creeeeren. Dit is ook wel eens gebeurd, maar veel te weinig. Dit idee is dus in ieder geval beter dan zoals het nu gaat. Liever zou ik wel tegenstanders zien van wat beter niveau voor meer weerstand. En ik vraag mij af of tegenstanders wel willen aangezien zij elke zaterdag of zondag zelf al competitie hebben.

In ieder geval het proberen waard!
Leuke prijzen, spelen in het Cambuur stadion en je misschien in de kijker spelen bij Cambuur zijn motivatie genoeg voor een amateurspeler.. En doordat er iets te winnen is, zal een amateurclub er alles aan doen om een representatief elftal op de been te brengen..
En om de "kinderziektes" er uit te krijgen heb ik het in het forum gezet zodat er zoveel mogelijk mensen mee kunnen denken..
IN HENK WE TRUST!!!

richard

Citaat van: grijskijker op mei 22, 2013, 10:04:42
Leuke prijzen, spelen in het Cambuur stadion en je misschien in de kijker spelen bij Cambuur zijn motivatie genoeg voor een amateurspeler.. En doordat er iets te winnen is, zal een amateurclub er alles aan doen om een representatief elftal op de been te brengen..
En om de "kinderziektes" er uit te krijgen heb ik het in het forum gezet zodat er zoveel mogelijk mensen mee kunnen denken..


Hoe lang lopen jullie nu al mee bij cambuur zeg........pfffffff heeft totaal maar dan ook totaal geen zin dit, onzinnige domme wedstrijden spelen die 9 vd 10 niet doorgaan!!

Grijskijkert

#5
Citaat van: richard op mei 22, 2013, 10:08:08

Hoe lang lopen jullie nu al mee bij cambuur zeg........pfffffff heeft totaal maar dan ook totaal geen zin dit, onzinnige domme wedstrijden spelen die 9 vd 10 niet doorgaan!!
Heb je vanochtend weer je litertje azijn naar binnen geklokt... Ik hoor/lees de laatste maanden bijna alleen maar negativiteit van je en als er om uitleg wordt gevraagd dan geef je niet thuis..

Kom op man denk gewoon mee, zodat er misschien iets van de grond komt..
IN HENK WE TRUST!!!

Galdiano

Grijskijker, er zit al een behoorlijke druk op amateurspelers! Verplicht trainen, beker, voetballen in het weekend, gezin, inhaal door de week. Kun je wel een amateurteam samen stellen maar qua kwaliteit zal dit nooit veel zijn. In Leeuwarden eo lopen heel weinig talenten, en al helemaal die het niveau van cambuur 1 aankunnen. Kun je beter een bepaald jeugd toernooi houden met A en B jeugd in de zomer.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Grijskijkert

Citaat van: Galdiano op mei 22, 2013, 10:17:25
Grijskijker, er zit al een behoorlijke druk op amateurspelers! Verplicht trainen, beker, voetballen in het weekend, gezin, inhaal door de week. Kun je wel een amateurteam samen stellen maar qua kwaliteit zal dit nooit veel zijn. In Leeuwarden eo lopen heel weinig talenten, en al helemaal die het niveau van cambuur 1 aankunnen. Kun je beter een bepaald jeugd toernooi houden met A en B jeugd in de zomer.
De clubs hoeven niet alleen uit Leeuwarden of het noorden te komen.. Clubs kunnen zich vrijwillig aanmelden zodat ze het met hun achterban kunnen overleggen..
Ben blij dat je mee denkt,op deze manier komen we misschien ergens.. Want zonder een 2e elftal voor zie ik wat probleempjes..
IN HENK WE TRUST!!!

Dokkumer

Citaat van: richard op mei 22, 2013, 10:08:08

Hoe lang lopen jullie nu al mee bij cambuur zeg........pfffffff heeft totaal maar dan ook totaal geen zin dit, onzinnige domme wedstrijden spelen die 9 vd 10 niet doorgaan!!
Wat wil je dan Richard? Gewoon alles zijn gangetje laten gaan en dan straks noodgedwongen spelers opstellen die totaal geen wedstrijdritme in de benen hebben?

Neem een voorbeeld aan Broekhof, nauwelijks gespeeld dit seizoen en zijn invalbeurten waren niet bepaald van een fatsoenlijk niveau. Kan hij dan niet voetballen? Nee, hij mist heel veel wedstrijdritme.

Sonnema

je kunt je ideeën erop los laten maar het heeft geen enkele zin. Dit verhaal wat jij nu roept is al veel vaker naar voren gekomen en heeft de afgelopen jaren al laten zien dat het niet werkt. Veel clubs zitten gewoon  met spelers die werken en prive ook gewoon hun verplichtingen hebben. Je zult sowieso elke week een wedstrijd moeten spelen en dat is gewoon niet mogelijk en dat is niet negatief het is realistisch denken.

Grijskijkert

Citaat van: Sonnema op mei 22, 2013, 12:23:49
je kunt je ideeën erop los laten maar het heeft geen enkele zin. Dit verhaal wat jij nu roept is al veel vaker naar voren gekomen en heeft de afgelopen jaren al laten zien dat het niet werkt. Veel clubs zitten gewoon  met spelers die werken en prive ook gewoon hun verplichtingen hebben. Je zult sowieso elke week een wedstrijd moeten spelen en dat is gewoon niet mogelijk en dat is niet negatief het is realistisch denken.
Er moet toch een manier zijn om wel een 2e elftal te laten voetballen zonder dat het tonnen kost(heb dit meerdere keren voor bij zien komen). En het lijkt mij als je het interessant maakt,dat er wel degelijk interesse is..
Want zonder 2 elftal(Dokkumer zegt het al), komen veel spelers niet aan spelen toe en moeten ze spelen doen ze dat zonder wedstrijdritme en dat kan veel punten kosten. En daarbij gun je geblesseerde spelers geen geleidelijke come back..
IN HENK WE TRUST!!!

richard

Citaat van: Sonnema op mei 22, 2013, 12:23:49
je kunt je ideeën erop los laten maar het heeft geen enkele zin. Dit verhaal wat jij nu roept is al veel vaker naar voren gekomen en heeft de afgelopen jaren al laten zien dat het niet werkt. Veel clubs zitten gewoon  met spelers die werken en prive ook gewoon hun verplichtingen hebben. Je zult sowieso elke week een wedstrijd moeten spelen en dat is gewoon niet mogelijk en dat is niet negatief het is realistisch denken.

|:) |:)

richard

Citaat van: Dokkumer op mei 22, 2013, 12:23:18
Wat wil je dan Richard? Gewoon alles zijn gangetje laten gaan en dan straks noodgedwongen spelers opstellen die totaal geen wedstrijdritme in de benen hebben?

Neem een voorbeeld aan Broekhof, nauwelijks gespeeld dit seizoen en zijn invalbeurten waren niet bepaald van een fatsoenlijk niveau. Kan hij dan niet voetballen? Nee, hij mist heel veel wedstrijdritme.

Dokkumer dit is nu al zo vaak geprobeerd en zo vaak mislukt in al die jaren dat ik bij cambuur kom en het is gewoon een feit dat amateurclubs snel afbellen of met een belabberd elftal komen waardoor het nut van een wedstrijd vervalt!! Maar denk er lekker met z'n allen over na, slimmer is om je gezicht eens bij trainingen te laten zien(niet persoonlijk bedoeld) en het er dan eens over te hebben met de staf of na afloop in het hertje ipv hier op een forum want zodra je negatief bent volgens velen moet je je bek houden of weet ik wat.......nogmaals REALISTISCH DENKEN is niet negatief!!

Grijskijkert

Citaat van: richard op mei 22, 2013, 12:57:01
Dokkumer dit is nu al zo vaak geprobeerd en zo vaak mislukt in al die jaren dat ik bij cambuur kom en het is gewoon een feit dat amateurclubs snel afbellen of met een belabberd elftal komen waardoor het nut van een wedstrijd vervalt!! Maar denk er lekker met z'n allen over na, slimmer is om je gezicht eens bij trainingen te laten zien(niet persoonlijk bedoeld) en het er dan eens over te hebben met de staf of na afloop in het hertje ipv hier op een forum want zodra je negatief bent volgens velen moet je je bek houden of weet ik wat.......nogmaals REALISTISCH DENKEN is niet negatief!!
Het is maar net hoe je het brengt Richard.. En ik zou eens gaan nadenken, als meerdere mensen zeggen dat je negatief overkomt, dat er misschien een kern van waarheid in zit..
Maar slimmer om op een training te komen daar krijgen spelers ritme van? Of met jouw in het hertje te zitten?
Ik vraag liever een breed publiek om hun mening en mee te denken..
Meedenken is aan jouw te veel gevraagd dus.. Jij zeikt liever spelers af die zonder ritme in moeten vallen...
IN HENK WE TRUST!!!

Yellow Army

Citaat van: richard op mei 22, 2013, 10:08:08Hoe lang lopen jullie nu al mee bij cambuur zeg........pfffffff heeft totaal maar dan ook totaal geen zin dit, onzinnige domme wedstrijden spelen die 9 vd 10 niet doorgaan!!

Citaat van: richard op mei 22, 2013, 12:57:01
Dokkumer dit is nu al zo vaak geprobeerd en zo vaak mislukt in al die jaren dat ik bij cambuur kom en het is gewoon een feit dat amateurclubs snel afbellen of met een belabberd elftal komen waardoor het nut van een wedstrijd vervalt!! Maar denk er lekker met z'n allen over na, slimmer is om je gezicht eens bij trainingen te laten zien(niet persoonlijk bedoeld) en het er dan eens over te hebben met de staf of na afloop in het hertje ipv hier op een forum want zodra je negatief bent volgens velen moet je je bek houden of weet ik wat.......nogmaals REALISTISCH DENKEN is niet negatief!!

Realisme is niks mis mee. Echter is het de toon die de muziek maakt en die is nou niet bepaald positief te noemen. Actie -> reactie...
Area 58