Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

mark1989

Citaat van: FrisianOutlaw op maart 27, 2026, 16:28:15
Er zijn constructies - al komen die zelden voor en helamaal al niet openbaar - dat de hurende club een x persentage meeprofiteerd vuj een uiteindelijke verkoop bij de club waar hij onder contract staat. Wellicht is dit een interessante constructie?

5% van een miljoen is toch ook al 50k.
En zeker bij Engelse clubs is een miljoentje niets.
Een Ferrah wordt gewoon verkocht voor >5 miljoen. Wat dan 250k opllevert.

(Ver)huren wordt dan voor beide partijen interessanter. Hurende club leidt niet alleen op voor een andere partij en verhurende club krijgt meer zekerheid op speeltijd

Dit soort constructies zijn totaal niet interessant.  50k - 250k  versus een Sjostrand waar we 2 mln voor krijgen (minus aankoop 500k = 1,5 mln winst)
Daarbij kun als je een speler koopt hem voor meerdere jaren ook houden en kan hij zich verder ontwikkelen en heb je meer vastigheid in je team. Als spelers maar 1 jaar blijven, moet je elk jaar weer bouwen en op elkaar ingespeeld raken.

Harrekiet

Citaat van: mark1989 op maart 27, 2026, 15:27:22
Cambuur moet in principe niet huren. maximaal 1 of 2 spelers, maar dan moeten ze wel van de buitencategorie zijn zoals Ferrah.
Het probleem van huren is dat het op lange termijn niks oplevert en je als club ook niet kan groeien. Cambuur heeft transferinkomsten nodig de komende jaren. Op het moment dat je een speler huurt en ook al is die beter dan anderen. Dan staat hij de ontwikkeling en transferwaarde van een eigen speler in de weg. Daarbij zijn er bepaalde posities in het team die interessant zijn qua transfer. Een spits of buitenspeler kun je makkelijker winst op maken dan een linksback.
Maar dit is ook het beleid van Cambuur dus ze doen het heel goed. Ferrah was niet te koop, maar zo goed dat ze toch gingen huren. En hij heeft zeker het verschil gemaakt in dit team.

Bedankt voor je input. Wat je zegt over dat spitsen meer waard kunnen worden dan linksbacks, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ik ben 't er wel mee eens dat Cambuur moet proberen waarde te cre?ren. Maar als je alleen jonge spelers in de basis zet, dan mis je toch wel stabiele spelers, denk ik. Spelers die standaard een zesenhalf halen, zoals Diemers. Maar dat staat los van het huren natuurlijk.

Specuveter

Monteiro mag transfervrij weg bij Zwolle
Iets voor ons?

sunderland

Citaat van: Specuveter op maart 28, 2026, 19:16:44
Monteiro mag transfervrij weg bij Zwolle
Iets voor ons?
nee

V-man

Monteiro is te licht? Letterlijk en figuurlijk?

mark1989

Ik vind monteiro wel en goede speler. Hij zou een goede aanvulling zijn voor nu.
Maar het is geen goalgetter en verdedigend twijfel ik. Dus dan is het een beetje zoals met souren eigenlijk op de positie van Diemers.

sunderland

Citaat van: mark1989 op maart 28, 2026, 21:29:14
Ik vind monteiro wel en goede speler. Hij zou een goede aanvulling zijn voor nu.
Maar het is geen goalgetter en verdedigend twijfel ik. Dus dan is het een beetje zoals met souren eigenlijk op de positie van Diemers.
precies verdedigd. Met Diemers op 1 middenveld kan niet. Diemers is ook al kwetsbaar. Uitstekende voetballer die 3 goede wedstrijden per jaar speelt.

Andy King

Citaat van: Specuveter op maart 28, 2026, 19:16:44
Monteiro mag transfervrij weg bij Zwolle
Iets voor ons?

Waarom mag hij weg bij Zwolle...?

sunderland

Moeten niet dezelfde fout maken als toen onder Foeke. We lieten spelers gaan waaronder Oratmagoen en we zouden betere terug halen maar dat gebeurde helemaal niet. Onze jonkies zou ik er zoveel mogelijk bijhouden of ze moeten het echt niet in deze speler zien.

PePe

Laat de nieuwe trainer mee beslissen over aantrekken en vertrekken van spelers.

mark1989

Citaat van: PePe op maart 30, 2026, 17:26:51
Laat de nieuwe trainer mee beslissen over aantrekken en vertrekken van spelers.

Nee juist niet. En zeker niet over het wel of niet vertrekken van spelers. De club heeft een lange termijn visie en momenteel een heel goed scouting systeem.
Een nieuwe trainer moet zich daarin schikken. Als cambuur 5 of 6 miljoen voor Baoef kan krijgen dan moet het toch niet zo zijn dat de nieuwe trainer zegt. Hij gaat niet weg, want ik wil hem houden. De nieuwe trainer is korte termijn en zit er ook vooral voor zichzelf. Dus de belangen zijn niet helemaal gelijk. En dat was anders met Henk de Jong.

Bankzitter

Je moet wel rekening mer het type spelers dat een trainer graag opstelt.
Bij Henk wist je dat wel... 2 voetballende CV's, een lopende middenvelder en diepgaande. Een snelle vleugelspeler en een dribbelaar.

Maar Lambooij bepaalt uiteindelijk ... Henk wilde ook een ervaren CV en kreeg Baouf. Prima gezien door de scouting.

sunderland

Citaat van: Bankzitter op maart 30, 2026, 19:33:08
Je moet wel rekening mer het type spelers dat een trainer graag opstelt.
Bij Henk wist je dat wel... 2 voetballende CV's, een lopende middenvelder en diepgaande. Een snelle vleugelspeler en een dribbelaar.

Maar Lambooij bepaalt uiteindelijk ... Henk wilde ook een ervaren CV en kreeg Baouf. Prima gezien door de scouting.
Henk kreeg Berkhout die al 70 wedstrijden kkd had gespeeld

sunderland

Citaat van: PePe op maart 30, 2026, 17:26:51
Laat de nieuwe trainer mee beslissen over aantrekken en vertrekken van spelers.
Word vast wel mee gedacht. Als de nieuwe trainer Schreuder voetbal wil spelen zullen daar ook de spelers naar worden gehaald. Anders heeft het van beide kanten geen zin. Dus ja bepaalt trainer mee wb types en nee bepaalt trainer niet mee wie.

Stiens

Viertal opties niet gelicht, ??n formele opzegging en verlenging voor Marsman
Het is bijna 1 april en in het betaald voetbal is dat de uiterste datum waarvoor contracten formeel moeten worden opgezegd. In het geval van SC Cambuur gaat het om slechts ??n formele opzegging en zijn er daarnaast vier opties niet gelicht.

Het gaat dan over Remco Balk (opzegging), Tony R?lke, Kian Visser, Toni Jonker en Diyae Jermoumi.

Voor Bram Marsman geldt juist het tegenovergestelde. De optie in zijn contract is gelicht en de club gaat bovendien in gesprek met de linksback over een verlenging van de samenwerking.

Technische staf
Binnen de technische staf van het eerste elftal gaat het om ??n contract dat formeel is opgezegd. Dit betreft performance coach Nicky Boonstra, die deze zomer na acht seizoenen trouwe dienst op zoek zal gaan naar een nieuwe uitdaging.

Bron: Cambuur.nl