Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

Sonnema

Klopt wat je zegt, maar je zult ook ervaring moeten hebben. Kent de club en de trainer. Zou een mooie versterking zijn.

DeBruyne

Citaat van: PePe op maart 25, 2026, 14:37:01
Prima voetballer, maar geen restwaarde

Dat hoeft ook niet met elke speler. Je moet ook een paar spelers met ervaring hebben die de kar gaan trekken.

Als je hem transfervrij kan halen, prima toch

anderszchristian

Basisspeler bij Antalyaspor, scoorde twee weken terug nog tegen Fenerbahce. Denk dat je dat financieel niet moet willen voor iemand met zijn leeftijd.

Noordcambuur

Deze spelers gaan begreep ik,

Sjostrand Malm?
Balk
K.Visser
Souren (Roda JC)?
Jonker ( de Graafschap)?
Jermoumi
Galvez huur?
Ferrah huur?
Binder?

SCC

Citaat van: Noordcambuur op maart 25, 2026, 16:39:21
Deze spelers gaan begreep ik,

Sjostrand Malm?
Balk
K.Visser
Souren (Roda JC)?
Jonker ( de Graafschap)?
Jermoumi
Galvez huur?
Ferrah huur?
Binder?

Zet Baouf ook maar bij dat rijtje.

Wensenlijstje wordt dan:

1x CV basis (backup Berghout)
1x CV backup (extra cv nodig)
1x LVV basis
1x RVV basis/backup (uitvechten met Mulders)
1x CVM basis (backup onze Franse vriend en mogelijk Berghout)
1x AM basis (backup R?lke of vd Sande)
1x RV basis (Henstra backup)
1x LV basis (Kvan backup)
1x Spits basis (vd Sande backup)

Zekerheidjes (op basis geluiden Henk)?
T. Janssen
Amofa
Diemers

Oud Cambuur

Diemers is toch ook onzeker ze moeten de eerste gesprekken nog voeren

Oud Cambuur

El Kadiri hier ook wel genoemd blijft bij de Graafschap

Harrekiet

Hoe denken jullie over huur eigenlijk?
Met de huidige financi?le situatie kunnen we niet alleen maar spelers kopen, denk ik. Misschien weer wat huren van de top 3/4 met optie tot koop? In 2013 haalden we Ritzmaier, Manu en Lukoki. Dat pakte niet verkeerd uit.
Ik hoop eigenlijk dat als Jan Sierksma komt, dat hij wat talentvolle jongens meeneemt die het net niet gaan redden bij AZ1. Bij AZ hebben ze met Goes, Penetra, Ichihara, Duijl op dit moment wel genoeg CV's. Misschien dat Maxim Dekker nou eindelijk wel eens in de eredivisie wil spelen.

Oud Cambuur

22 juni opent de transfermarkt dat wordt nog 3 maanden wachten en speculeren. Maar neem aan dat de lijntjes er wel liggen

papier

Citaat van: Harrekiet op maart 26, 2026, 21:52:52
Met de huidige financi?le situatie kunnen we niet alleen maar spelers kopen, denk ik. Misschien weer wat huren van de top 3/4 met optie tot koop? In 2013 haalden we Ritzmaier, Manu en Lukoki. Dat pakte niet verkeerd uit.
Ik hoop eigenlijk dat als Jan Sierksma komt, dat hij wat talentvolle jongens meeneemt die het net niet gaan redden bij AZ1. Bij AZ hebben ze met Goes, Penetra, Ichihara, Duijl op dit moment wel genoeg CV's. Misschien dat Maxim Dekker nou eindelijk wel eens in de eredivisie wil spelen.

Als een speler daadwerkelijk iets kan toevoegen dan is huur prima. Een speler huren die zich niet kan onderscheiden en je alleen maar opleidt voor een ander dat hebben we niet nodig. Legio goede huurvoorbeelden te noemen zoals je zelf al noemt. En nu ook met Ferrah en Galvez.

Huurdeals met niet fitte spelers als Mahi graag aan ons voorbij laten gaan.

Bens

Voor welke datum moet Cambuur aangeven niet verder te willen met een speler?

Oud Cambuur

Citaat van: Bens op maart 27, 2026, 10:39:11
Voor welke datum moet Cambuur aangeven niet verder te willen met een speler?
Voor 1 april

mark1989

Citaat van: Harrekiet op maart 26, 2026, 21:52:52
.....

Cambuur moet in principe niet huren. maximaal 1 of 2 spelers, maar dan moeten ze wel van de buitencategorie zijn zoals Ferrah.
Het probleem van huren is dat het op lange termijn niks oplevert en je als club ook niet kan groeien. Cambuur heeft transferinkomsten nodig de komende jaren. Op het moment dat je een speler huurt en ook al is die beter dan anderen. Dan staat hij de ontwikkeling en transferwaarde van een eigen speler in de weg. Daarbij zijn er bepaalde posities in het team die interessant zijn qua transfer. Een spits of buitenspeler kun je makkelijker winst op maken dan een linksback.
Maar dit is ook het beleid van Cambuur dus ze doen het heel goed. Ferrah was niet te koop, maar zo goed dat ze toch gingen huren. En hij heeft zeker het verschil gemaakt in dit team.

Andy King

Een huurspeler kan andere spelers ook beter maken. Lastige keuzes. Ook iets met financi?n, natuurlijk.

FrisianOutlaw

Er zijn constructies - al komen die zelden voor en helamaal al niet openbaar - dat de hurende club een x persentage meeprofiteerd vuj een uiteindelijke verkoop bij de club waar hij onder contract staat. Wellicht is dit een interessante constructie?

5% van een miljoen is toch ook al 50k.
En zeker bij Engelse clubs is een miljoentje niets.
Een Ferrah wordt gewoon verkocht voor >5 miljoen. Wat dan 250k opllevert.

(Ver)huren wordt dan voor beide partijen interessanter. Hurende club leidt niet alleen op voor een andere partij en verhurende club krijgt meer zekerheid op speeltijd