Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Seizoen 2024-2025

Gestart door Grijskijkert, maart 07, 2024, 08:31:25

Vorige topic - Volgende topic

papier

Minimaal 2 jaar verlengen. Drikus kan zeker van waarde zijn dat laat hij het laatste half jaar wel weer zien, en de interesse komt dan ook wel denk ik. Daarbij denk ik eerder dat Smit nu een stap gaat maken, als dat gaat gebeuren dan zit Drikus hem ook niet per se in de weg op de positie als centrumspits.

Mike SCC

Uldrikis is voor Cambuur natuurlijk een hele goede spits, mits je de juiste mensen om hem heen hebt staan, oftewel buitenspelers en backs met een goede voorzet. Die hebben we helaas niet of nauwelijks waardoor de enige andere manier waarop we hem gebruiken, met een verticale bal van achteruit is. Dan moet hij doorkoppen of als kapstok dienen en dat kan hij ook wel aardig, ware het niet dat we vaak tekort komen bij de tweede bal. Het team is niet om hem heen gebouwd en daarom rendeert hij niet optimaal.

Bankzitter

Excact. Hij heeft ook best minpunten maar welke speler heeft dat niet  ... je moet hem mentaal bij de les houden en hij is afhankelijk van zijn medespelers. Ik denk niet dat je heel snel een betere vind. Als hij zelf wil bijtekenen voor nog eens een seizoen met optie dan gewoon houden. Smit kun je na dit seizoen aardig verkopen, of dat na volgend seizoen nog steeds zo is, moet je ook maar weer afwachten.

De Gast

Dus we willen onze coming man Smit verkopen en doorgaan met Uldrikis. Volgens mij is dat een beetje wat hier mis gaat.

Ok even op een rijtje de kwaliteiten en tekortkomingen van Uldrikis:
Kwaliteiten:
- is lang waardoor hij kan koppen (is eigenlijk niet kopsterk)
- kan lastig zijn voor verdedigers door z'n trekken en sleuren
- verdedigd goed mee

Minpunten:
- maakt veel overtredingen
- de bal springt veel te vaak van z'n voeten
- heeft geen schot in de benen (of schiet gewoon nooit)
- vaak buitenspel (omdat hij niet snel is)
- heeft geen actie
- heeft geen neusje voor de goal
- is nog nooit boven de 10 per seizoen uitgekomen (misschien dit jaar nog)
- in drie jaar niet of nauwelijks progressie
- geen transferwaarde
- geen leiderstype. Zal het elftal niet bij de hand nemen.

Balans opmakend: het is niet genoeg

Bernardo

Smit zou ik ook verkopen bij een goed bod aankomende zomer, we hebben wel vaker te lang aan spelers vastgehouden waardoor ze uiteindelijk transfervrij weggingen of het seizoen daarop niet meer presteren. Verkoop spelers nou eens op het juiste moment en dat is wat mij betreft voor Smit wel aankomende transferperiode.

Of

janou

Citaat van: De Gast op maart 14, 2024, 10:00:57
Dus we willen onze coming man Smit verkopen en doorgaan met Uldrikis. Volgens mij is dat een beetje wat hier mis gaat.

Ok even op een rijtje de kwaliteiten en tekortkomingen van Uldrikis:
Kwaliteiten:
- is lang waardoor hij kan koppen (is eigenlijk niet kopsterk)
- kan lastig zijn voor verdedigers door z'n trekken en sleuren
- verdedigd goed mee

Minpunten:
- maakt veel overtredingen
- de bal springt veel te vaak van z'n voeten
- heeft geen schot in de benen (of schiet gewoon nooit)
- vaak buitenspel (omdat hij niet snel is)
- heeft geen actie
- heeft geen neusje voor de goal
- is nog nooit boven de 10 per seizoen uitgekomen (misschien dit jaar nog)
- in drie jaar niet of nauwelijks progressie
- geen transferwaarde
- geen leiderstype. Zal het elftal niet bij de hand nemen.

Balans opmakend: het is niet genoeg

Juist bij Smit twijfel ik aan heel veel aspecten. Voetballend brengt hij echt veel minder voor het team dan Uldrikis. Smit scoort heel veel, maar als hij dat niet doet blijft er imo niet veel over. Daarom dit jaar ook verkopen naar mijn idee. Dan kan je voor de zijkanten een betere speler halen met diepgang. Gaat echt wel boven 10 uitkomen in de KKD als hij vertrouwen krijgt. Heeft onder Ultee niet veel gespeeld. Daarnaast kan Uldrikis een bal vasthouden.

denistel

Een heugelijk moment voor onze Jeugdopleiding en Daan Visser in het bijzonder: de 19-jarige middenvelder heeft namelijk zijn handtekening gezet onder zijn eerste profcontract en blijft daarmee tot de zomer van 2026 (met een optie voor nog een seizoen) verbonden aan SC Cambuur.


Visser mag met recht een ?kind van de club? worden genoemd, want al in 2015 stroomde hij vanuit de Voetbalschool door naar de Jeugdopleiding van SC Cambuur. Vanuit de Onder 13 doorliep hij alle jeugdteams en dit seizoen was hij vaste basisspeler bij SC Cambuur Onder 21. Ook kwam hij al eens in actie in een oefenwedstrijd voor het eerste elftal.

Momenteel is de geboren en getogen Sneker herstellende van een zware blessure, maar vanaf de winterstop ?24/?25 zal hij weer volledig inzetbaar zijn.

Noordcambuur

Citaat van: denistel op maart 14, 2024, 13:10:29
Een heugelijk moment voor onze Jeugdopleiding en Daan Visser in het bijzonder: de 19-jarige middenvelder heeft namelijk zijn handtekening gezet onder zijn eerste profcontract en blijft daarmee tot de zomer van 2026 (met een optie voor nog een seizoen) verbonden aan SC Cambuur.


Visser mag met recht een ?kind van de club? worden genoemd, want al in 2015 stroomde hij vanuit de Voetbalschool door naar de Jeugdopleiding van SC Cambuur. Vanuit de Onder 13 doorliep hij alle jeugdteams en dit seizoen was hij vaste basisspeler bij SC Cambuur Onder 21. Ook kwam hij al eens in actie in een oefenwedstrijd voor het eerste elftal.

Momenteel is de geboren en getogen Sneker herstellende van een zware blessure, maar vanaf de winterstop ?24/?25 zal hij weer volledig inzetbaar zijn.
prachtig nieuws denistel
Daan Visser gefeliciteerd kerel en hoop op een goed herstel kerel :thumbsup

poelie-lwd

Citaat van: Mike SCC op maart 14, 2024, 09:37:55
Uldrikis is voor Cambuur natuurlijk een hele goede spits, mits je de juiste mensen om hem heen hebt staan, oftewel buitenspelers en backs met een goede voorzet. Die hebben we helaas niet of nauwelijks waardoor de enige andere manier waarop we hem gebruiken, met een verticale bal van achteruit is. Dan moet hij doorkoppen of als kapstok dienen en dat kan hij ook wel aardig, ware het niet dat we vaak tekort komen bij de tweede bal. Het team is niet om hem heen gebouwd en daarom rendeert hij niet optimaal.

Ik had het niet beter kunnen zeggen  _O_
Iedereen heeft recht op mijn mening.

poelie-lwd

Citaat van: De Gast op maart 14, 2024, 10:00:57
Dus we willen onze coming man Smit verkopen en doorgaan met Uldrikis. Volgens mij is dat een beetje wat hier mis gaat.

Ok even op een rijtje de kwaliteiten en tekortkomingen van Uldrikis:
Kwaliteiten:
- is lang waardoor hij kan koppen (is eigenlijk niet kopsterk)
- kan lastig zijn voor verdedigers door z'n trekken en sleuren
- verdedigd goed mee

Minpunten:
- maakt veel overtredingen
- de bal springt veel te vaak van z'n voeten
- heeft geen schot in de benen (of schiet gewoon nooit)
- vaak buitenspel (omdat hij niet snel is)
- heeft geen actie
- heeft geen neusje voor de goal
- is nog nooit boven de 10 per seizoen uitgekomen (misschien dit jaar nog)
- in drie jaar niet of nauwelijks progressie
- geen transferwaarde
- geen leiderstype. Zal het elftal niet bij de hand nemen.

Balans opmakend: het is niet genoeg

Heb je wel eens een bril overwogen?
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bankzitter

Transferwaarde fluctueert de laaste 5 jaar tussen de 1 miljoen en 5 ton.
Niet bij einde contract natuurlijk maar wel bij verlening van 1 jaar en een optie.

papier

Citaat van: Bankzitter op maart 14, 2024, 09:44:20
Excact. Hij heeft ook best minpunten maar welke speler heeft dat niet  ... je moet hem mentaal bij de les houden en hij is afhankelijk van zijn medespelers. Ik denk niet dat je heel snel een betere vind. Als hij zelf wil bijtekenen voor nog eens een seizoen met optie dan gewoon houden. Smit kun je na dit seizoen aardig verkopen, of dat na volgend seizoen nog steeds zo is, moet je ook maar weer afwachten.

Precies, Drikus heeft specifieke kwaliteiten en die moet je tot wasdom laten komen. Andersom moet je de kwaliteiten van Drikus weer gebruiken om een andere speler tot wasdom te laten komen. Ik schrijf het met enige regelmaat, spelers moeten complementair aan elkaar zijn.

De Gast

Citaat van: poelie-lwd op maart 14, 2024, 15:27:54
Heb je wel eens een bril overwogen?

Topargumenten poelie. Daar kun je wat mee.

okkele

Citaat van: De Gast op maart 14, 2024, 10:00:57
Dus we willen onze coming man Smit verkopen en doorgaan met Uldrikis. Volgens mij is dat een beetje wat hier mis gaat.

Ok even op een rijtje de kwaliteiten en tekortkomingen van Uldrikis:
Kwaliteiten:
- is lang waardoor hij kan koppen (is eigenlijk niet kopsterk)
- kan lastig zijn voor verdedigers door z'n trekken en sleuren
- verdedigd goed mee

Minpunten:
- maakt veel overtredingen
- de bal springt veel te vaak van z'n voeten
- heeft geen schot in de benen (of schiet gewoon nooit)
- vaak buitenspel (omdat hij niet snel is)
- heeft geen actie
- heeft geen neusje voor de goal
- is nog nooit boven de 10 per seizoen uitgekomen (misschien dit jaar nog)
- in drie jaar niet of nauwelijks progressie
- geen transferwaarde
- geen leiderstype. Zal het elftal niet bij de hand nemen.

Balans opmakend: het is niet genoeg

onzin toch?
je kan op veel manieren zo`n lijstje maken.
ik kan ook wel 3 minpunten en 9 pluspunten opschrijven, beetje sturend dit.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: papier op maart 14, 2024, 18:37:28
Precies, Drikus heeft specifieke kwaliteiten

Hij kan goed afwassen heb ik gehoord.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021