Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur L. - De Graafschap vrijdag 8 Maart 20:00

Gestart door Noordcambuur, maart 05, 2024, 09:43:26

Vorige topic - Volgende topic

Specuveter

Goed rondkijken in de KKD.
Zo moeilijk is het niet om (aanstormend)talent te herkennen.

Mike SCC

Citaat van: De Gast op maart 13, 2024, 12:07:33
Allemaal smaakmakers. Hiervoor kwam je naar het stadion. Wat is er in godsnaam gebeurt in de tussentijd vraag je je af.

Inderdaad, haha. In elke linie toppers: Stevens, Schouten, Bangura, Hoedemakers, Kallon, M?hren en noem maar op. We hebben op dit moment niet ??n speler in de basis die in de buurt komt van dat niveau. Onze belangrijkste man nu was op dat moment de ideale 12e man als er wat moest gebeuren.

papier

Citaat van: Mike SCC op maart 13, 2024, 14:22:44
Inderdaad, haha. In elke linie toppers: Stevens, Schouten, Bangura, Hoedemakers, Kallon, M?hren en noem maar op. We hebben op dit moment niet ??n speler in de basis die in de buurt komt van dat niveau. Onze belangrijkste man nu was op dat moment de ideale 12e man als er wat moest gebeuren.

De selectie was ook complementair, er zijn spelers gehaald die specifieke kwaliteiten hadden en elkaar beter maakten. Jacobs bijvoorbeeld pakte perfect uit maar die zal denk ik in dit team ook verzuipen. De selectie van nu is zonder idee vastgelegd, maar weinig spelers die bij elkaar passen. Met de transfer van de Italiaan als absolute misser.

Mike SCC

Citaat van: papier op maart 13, 2024, 14:25:54
De selectie was ook complementair, er zijn spelers gehaald die specifieke kwaliteiten hadden en elkaar beter maakten. Jacobs bijvoorbeeld pakte perfect uit maar die zal denk ik in dit team ook verzuipen. De selectie van nu is zonder idee vastgelegd, maar weinig spelers die bij elkaar passen. Met de transfer van de Italiaan als absolute misser.

Zo is het inderdaad. Alle vertrouwen in Henk om volgend seizoen weer een complementair geheel neer te zetten. Nu zitten we nog steeds aan te kloten met de brokstukken van Ultee

Bankzitter

#199
Er moet een team gevormd worden voor het transferbeleid waar Henk onderdeel vanuit maakt en bijv. TM, hoofd scouting en hoofd jeugdopleiding.

Henk kan het ook niet alleen en ook hij heeft ook zijn missers gehad , net als Booij en anderen. Met een team en heldere visie moet er aan een nieuwe selectie gewerkt worden. Nieuwe TD en scouting moeten nu prio 1 zijn nu het stadion gefinancieerd is.

Mike SCC

#200
Uiteindelijk is het inderdaad een gedeelde verantwoordelijkheid en moet er vanuit verschillende perspectieven naar het selectiebeleid worden gekeken: in de eerste plaats kwalitatief, maar ook tactisch als geheel, voldoende mix van jeugd en ervaring, het opbouwen van transferwaarde, spelers met een bepaalde binding met de club/regio. Dat is dit seizoen helaas niet geslaagd.

Een dikke portemonnee helpt alleen als het gaat om de kwaliteit, maar is niet alleszeggend tov de andere factoren. Zo zie je maar, wat al eerder werd genoemd, dat je met minder geld veel kunt bereiken: 2 jaar absoluut dominant in de KKD. En andere voorbeelden zijn er ook genoeg te noemen

beam

Citaat van: papier op maart 13, 2024, 11:09:31
Nou ja een aantal jaar terug hadden we zelfs meer dan dat met Kallon, Korte, Antonia en Breij/Oratmangoen/Paulissen als opties. Wel meer teams hebben dat natuurlijk, en dat ze niet allemaal van het hoogste niveau zijn dat is inherent aan Cambuur natuurlijk.
De selectie was toen echt in balans. Terechte vraag is dan ook wat is er gebeurt de jaren erna. De technische mensen roepen nu de hele tijd er is geen geld enzo. Maar hadden we dat in het kampioens jaren wel?

Hake had echt een slechte selectie en we hadden geen geld. Hake is eruit gegooid en toen kwamen Henk en Sandor en die hadden meteen een dozijn nieuwe spelers ter beschikking en dat heeft toch ook flink geld gekost. Ik snap dat niet zo goed. Het ene seizoen geen geld en het andere opeens wel. Wie kan dat uitleggen.

sunderland

#202
Henk en Sandor kregen paar jonkies van jong AZ die helemaal niks kosten toen. Schouten was transfervrij. Paulussen wou een nieuw avontuur. Verder is er helemaal niks uitgegeven. Stevens moest wat nieuws omdat ie wat op een dood spoor zat. Ze hadden allen het geluk dat Henk en Sandor ook op 0 begonnen.  Hake haalde paar heikneuters en speelde anti voetbal( vergeet nooit weer een uitspraak van hem dat ie thuis bang was voor de counter van top Oss) en daarom zo behoudend speelde. Daar heeft ie flink van geleerd, er was geen club voor hem behalve jong Utrecht. Daar deed ie het best en nu bij Eagels speelt ie fris aanvallend voetbal en altijd vooruit

papier

Citaat van: beam op maart 15, 2024, 08:23:50
De selectie was toen echt in balans. Terechte vraag is dan ook wat is er gebeurt de jaren erna. De technische mensen roepen nu de hele tijd er is geen geld enzo. Maar hadden we dat in het kampioens jaren wel?

Hake had echt een slechte selectie en we hadden geen geld. Hake is eruit gegooid en toen kwamen Henk en Sandor en die hadden meteen een dozijn nieuwe spelers ter beschikking en dat heeft toch ook flink geld gekost. Ik snap dat niet zo goed. Het ene seizoen geen geld en het andere opeens wel. Wie kan dat uitleggen.

Dat je met een lager budget minder mogelijkheden hebt is natuurlijk een voldrongen feit, we hoeven dus ook niet te verwachten dat we weer zomaar een dominant team hebben als destijds. En volgens mij verwacht ook niemand dat. Maar we mogen best verwachten dat er logische keuzes gemaakt worden, nu worden spelers gehaald die niet bij elkaar passen en dat is gewoon technisch beleid. Er zijn gewoon foute keuzes gemaakt. Ik denk bijvoorbeeld niet dat El Hilali voor zij leeftijd en ons niveau een slechte speler is, zeker niet. Maar ik denk wel dat hij niet in ons systeem past en dat is niet alleen zonde voor hem maar ook zonde voor een andere speler en zonde van het geld van de club.

Bankzitter

Altijd lastig te beoordelen maar die jongens hadden ook meer de wil om te winnen en te presteren dan ik nu zie bij dit team.
Met name vKaam en vMullem , maar ook Bergsma, Tol, De Jong en (soms) Uldrikis... het oogt vaak zo slap.

Nu zonder Breij en Cashgilli is het heilige vuur er helemaal uit.
Dus flink doorselecteren.

oost

Hierboven kan ik mij helemaal in vinden.
Het tamme en onge?nteresseerde instelling is nog het meest kwalijke. Verliezen kan zolang er maar geknokt en gestreden word. Hopelijk wordt er komende zomer gezocht naar spelers die elkaar aanvullen en voorelkaar willen knokken.
Hopelijk dat Zwolle van der water wil overnemen en clubs als eagels De jong en van Kaam halen. Ze kunnen allemaal leuk voetballen, maar op het moment dat er meer dan dat gevraagd worden zijn deze 'lieve' Jongens de eersten die de witte vlag hijsen.
Elke selectie heeft zulke speler wij hebben daar helaas veel te veel van :rodekaart

De Gast

Citaat van: Bankzitter op maart 15, 2024, 10:24:23
Altijd lastig te beoordelen maar die jongens hadden ook meer de wil om te winnen en te presteren dan ik nu zie bij dit team.
Met name vKaam en vMullem , maar ook Bergsma, Tol, De Jong en (soms) Uldrikis... het oogt vaak zo slap.

Nu zonder Breij en Cashgilli is het heilige vuur er helemaal uit.
Dus flink doorselecteren.

Ik denk even terug aan Robert Muhren. Die pakte het hele zootje bij elkaar en vertelde hoe het ging gebeuren. Een baas. Wie is gvd nu de baas.
Al 2 jaar lang zijn die jonge knaapjes hier de aanvoerder. Dat kan toch helemaal niet. En allemaal gaan ze er aan onderdoor.

Bankzitter

Maar ook een jongen als Doke, die ook in een uitwedstrijd tegen Jong teams dwars door een tegenstander loopt als het nodig is. En dan gaan jongens als Bangura, Jacobs en Hoedemakers hetzelfde doen. Je hebt dat soort types ook gewoon nodig.

michello

Citaat van: De Gast op maart 15, 2024, 13:28:09
Ik denk even terug aan Robert Muhren. Die pakte het hele zootje bij elkaar en vertelde hoe het ging gebeuren. Een baas. Wie is gvd nu de baas.
Al 2 jaar lang zijn die jonge knaapjes hier de aanvoerder. Dat kan toch helemaal niet. En allemaal gaan ze er aan onderdoor.

Maar ook een Schouten en Mac hadden we toen staan. Wat een verschil qua leiderschap met dit seizoen.

wiekie1969