Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Thomas Poll

Gestart door Stiens, september 01, 2023, 22:33:51

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Citaat van: Grijskijkert op september 02, 2023, 11:29:15
Huren en dan contracteren, slim vooral voor de portemonnee...

Precies
** Poolwinner 18/19 - 21/22

AL

Hoe kun je in godsnaam zo'n speler aantrekken.
Slechter dan dit ga je niet meer meemaken.

Noordcambuur

Citaat van: AL op september 29, 2023, 22:22:14
Hoe kun je in godsnaam zo'n speler aantrekken.
Slechter dan dit ga je niet meer meemaken.
deze kan er helemaal niks van ben ik volledig met jou eens :(

Trainert!

Citaat van: Noordcambuur op september 29, 2023, 23:03:44
deze kan er helemaal niks van ben ik volledig met jou eens :(

Dit zei ik op voorhand al, een wissel van Almere aantrekken. Dan snap je er werkelijk waar niks van.

Bob Paisley

Dit was niet best gister.

Stiens

Zo ziet SC Cambuur-verdediger Thomas Poll (22) zijn toekomst na het voetbal: 'Dit is het eerste deel van mijn carri?re'

Voor Thomas Poll (22), vrijdagavond basisdebutant bij SC Cambuur in de uitwedstrijd tegen FC Dordrecht, is er meer dan voetbal. ,,Profvoetbal is het eerste deel van mijn carri?re.?

Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar stel dat Thomas Poll de tijd vijftien jaar vooruit kan spoelen. Wat voor werk doet hij dan?

De linksback van SC Cambuur glimlacht. ,,Hopelijk zit ik dan in de nadagen van mijn voetballoopbaan en speel ik bij een leuke club in Nederland. Ik wil dan ook mijn bachelor en wellicht mijn masteropleiding psychologie hebben afgerond. En dan begint, na het eerste en sportieve deel van mijn carri?re, mijn maatschappelijke loopbaan.?

Naast profvoetballer is Poll namelijk student psychologie, aan de open universiteit. Groot voordeel van deze universiteit, vertelt hij, is dat hij zijn eigen leertempo bepaalt. ,,Ik moet alleen mijn tentamens op locatie maken. Dat kan in Groningen of Utrecht, maar volgens mij ook in Leeuwarden. Mijn lesuren mag ik zelf inplannen.?

,,Psychologie heeft mij altijd geboeid?, vervolgt Poll. ,,Hoe zitten mensen in elkaar? Waarom reageren ze op een bepaalde manier op situaties? Waarom doen mensen, kortom, wat ze doen? Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met mijn studie en merk dat ik hier ?cht verder mee wil.?

Welke richting Poll het meest intrigeert? ,,Veel mensen vragen me of ik later sportpsycholoog word?, zegt hij. ,,Ik snap de vraag, hoor. En misschien denk ik er over vijf jaar heel anders over. Maar zoals ik er nu in sta, is die kans klein. Mensen helpen met bepaalde problematiek of mentale problemen, dat lijkt me veel interessanter.?

Statistiek
Poll schat dat hij wekelijks zo?n tien tot veertien uren studeert. Hij begon ruim een jaar geleden met zijn opleiding. Zijn eerste lessen vond hij ronduit pittig. ,,Dit doe ik wel even, dacht ik?, zegt Poll. ,,Maar ik moest weer leren hoe je moest studeren. Na het behalen van mijn middelbareschooldiploma lag mijn focus twee jaar lang alleen op voetballen.?

Wat ook niet hielp: Poll begon zijn psychologiestudie meteen met statistiek. ,,Nou, dat was een verschrikking, want ik heb geen aanleg voor cijfers. Na anderhalve maand ben ik met die module gestopt. Ik zie het maar als leergeld. Ik heb inmiddels alle andere vakken die ik heb gevolgd w?l gehaald. Als ik statistiek opnieuw moet volgen red ik het, denk ik, deze keer wel.?

Profvoetballers hebben best veel vrije tijd, vervolgt Poll. ,,Als we twee keer op een dag trainen, zijn we ongeveer om 4 uur klaar. Maar als we ??n keer trainen, zijn we na de lunch al vrij. Ik vind het heerlijk mijn dagen op deze manier te vullen. Mijn studie geeft mij structuur. Meestal pak ik voor en na het avondeten de lesboeken erbij. Of maak ik op vrije dagen een inhaalslag.?

FC Groningen
Poll combineerde zijn vwo-studie met voetballen in de jeugdopleiding van FC Groningen. ,,De club had dat perfect geregeld voor de jeugdspelers. Ze brachten ons met busjes naar de training.? Hij schopte het tot de eerste selectie van Groningen, maar kwam niet verder dan een handvol invalbeurten. Vervolgens werd hij verhuurd aan FC Dordrecht. De voorbije twee jaren voetbalde Poll bij Almere City FC, dat hem aan het einde van de transferperiode naar Cambuur liet vertrekken.

,,Almere City haalde na de promotie een nieuwe linksback. Ik had daardoor minder perspectief op speeltijd?, vertelt Poll ,,Bij Cambuur was dat er wel, na het vertrek van Alex Bangura. Mijn aanvallende manier van voetballen past bij Cambuur. Dit is een volksclub, je voetbalt tweewekelijks in een stampvol stadion en merkt aan alles dat voetbal leeft in Leeuwarden. Bovendien woon ik weer dichter bij mijn ouders. Voor mijn gevoel was dit in alles de juiste stap.?

Concurrentie
Toch moest Poll tijdens zijn eerste weken geduld hebben. Sekou Sylla kreeg namelijk op linksback de voorkeur van trainer Sjors Ultee. ,,Sekou gaf mij geen reden om hem te wisselen?, zegt Ultee. Poll krijgt, doordat Sylla is geschorst ?n volgende week interlandverplichtingen heeft met Guinee, nu de kans. Ultee: ,,Thomas mag het nu laten zien. En speelt hij twee topwedstrijden? Dan bezorgt hij me straks een lastige keuze.?

Zie hier Polls persoonlijke doel voor de komende weken. Vlammen aan de linkerkant bij Cambuur, samen met vleugelaanvaller Remco Balk, met wie hij vroeger al samenspeelde in de jeugd van Groningen. ,,Ik ben naar Cambuur gekomen om veel speelminuten te maken en om veel wedstrijden te winnen. Hopelijk is Dordrecht-uit het begin.?

Stiens

Ben benieuwd naar Poll de komende twee wedstrijden. Revancheert hij zich voor z'n mindere optredens of zakt hij verder door het ijs? Hij mag het nu 2x 90 minuten laten zien met de afwezigheid van Sylla. Hoop dat hij een goede tandem kan vormen met Balk.

Bernardo

Citaat van: Stiens op oktober 06, 2023, 08:45:35
Ben benieuwd naar Poll de komende twee wedstrijden. Revancheert hij zich voor z'n mindere optredens of zakt hij verder door het ijs? Hij mag het nu 2x 90 minuten laten zien met de afwezigheid van Sylla. Hoop dat hij een goede tandem kan vormen met Balk.
2x? Sylla is 1 wedstrijd geschorst

Stiens

"Poll krijgt, doordat Sylla is geschorst ?n volgende week interlandverplichtingen heeft met Guinee, nu de kans."   :proost

Bernardo

Wie heeft hem gescout? :X

anderszchristian

In mijn ogen echt een pure verdediger die weinig tot geen aanvallende intenties heeft, maar misschien zijn we ook verwend de afgelopen jaren met Bangura

oost

Als hij zijn poot niet intrekt sta je niet 0-1 achter en ja hij kreeg een ziekenhuis bal. Maar je poot terug trekken kan echt niet :_spank

AL

Tja ik ben vooral blij dat Sylla de volgende keer weer mee kan doen.
Je had net zo goed die van O21 op linksback kunnen zetten (als back-up van Sylla).
Dit is gewoon amateurniveau.

YellowBlue

Citaat van: AL op oktober 15, 2023, 20:54:33
Tja ik ben vooral blij dat Sylla de volgende keer weer mee kan doen.
Je had net zo goed die van O21 op linksback kunnen zetten (als back-up van Sylla).
Dit is gewoon amateurniveau.

Ik vond het zo slecht niet.  Hele verdediging loopt nog op eieren, dat heeft tijd nodig. Hij had ook een mooie.assist.

Bernardo

Hebben we het bonnetje nog?   :zucht