Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Gabi Caschili

Gestart door Stiens, juli 25, 2023, 09:13:35

Vorige topic - Volgende topic

HansKazan

Citaat van: Poetser op september 18, 2023, 05:54:51
Ik zei gister tegen mien maat, het ie eigenluk wel skeenbeskermers an?

Niet nodig. Die knul is een blok beton.

sunderland

Citaat van: HansKazan op september 18, 2023, 17:16:15
Niet nodig. Die knul is een blok beton.
zonder scheenbeschermers mag je niet eens het veld op?zelfs bij de amateurs is dat verplicht

Stiens

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

Stiens

Nieuwe wingback van SC Cambuur is Italiaans, Servisch en Nederlands, maar er gaat niets boven een pastaatje bolognese van pa Caschili

Onder luid applaus verliet Gabi Caschili zondag het veld. De verdediger van SC Cambuur heeft de supporters snel voor zich gewonnen.

De ogen van Gabi ?Gabriel? Caschili twinkelen als hij hoort hoe trainer Sjors Ultee hem net heeft beschreven als voetballer. Een powerhouse, die met zijn krachtige motor telkens maar weer opstoomt over de flank.

De naam van Denzel Dumfries is ook gevallen ter vergelijking. ,,Zoals Dumfries wil ik ook spelen??, zegt de 20-jarige nieuwe rechtsback van SC Cambuur. ,,Ik moet alleen nog wat meer betrokken zijn bij goals en assists.??

De moderne wingback bestrijkt de hele flank aan zijn kant van het veld. Dumfries doet het bij zijn club Internazionale en het Nederlands elftal. Hij is een voorbeeld van hoe goed Gabi Caschili wil worden. ,,Opstomen vind ik echt fijn.??

Dat deed hij bij zijn vorige club PEC Zwolle ook wel als de verdedigende centrale middenvelder. En ook als nummer 8 of 10 was de blik immer naar voren gericht. Van origine is Caschili een middenvelder, zo stond hij ook te boek in de computergame FIFA 22.

Afgezakte kousen
Zijn ogen twinkelen weer. ,,Elke voetballer wil zichzelf terugzien in FIFA??, zegt hij. Dat hij dat seizoen de laagste rating had in de eredivisie maakt hem niet uit. Hij zat er toch maar mooi in. Vorig seizoen was dat niet het geval, omdat hij met PEC degradeerde naar de eerste divisie.

De Zwollenaren promoveerden meteen weer, maar gaan verder zonder Caschili. Die kreeg in de voorbereiding wel door dat er maar weinig zicht was op speeltijd. De jeugdinternational trok zijn conclusies. Een jaar bij de Onder-21 zag hij niet zitten en hij vertrok naar Leeuwarden voor nog een jaar eerste divisie.

Mede op aanraden van technisch directeur Eti?nne Reijnen. Die werkte vorig seizoen ook bij PEC en vertelde Caschili dat hij precies het type speler is dat de supporters in Leeuwarden graag zien. Energiek, nooit opgeven, een winnaar.

Met afgezakte kousen om zijn imposante kuiten leek Caschili zondag in de met 1-0 gewonnen wedstrijd tegen Willem II onvermoeibaar. Toen hij vlak voor tijd een tik tegen de kuit kreeg en niet verder kon, verliet hij onder luid applaus het veld. ,,Kippenvel??, zegt hij. ,,Iedereen ging staan en klapte. Dat voelde echt heerlijk.??

Geheim recept
Omdat hij een Italiaanse vader heeft, werd na afloop van die wedstrijd even geopperd dat hij mooi kon tolken voor matchwinnaar Youns El Hilali. De Italiaan spreekt nauwelijks Engels. ,,Maar ik spreek geen Italiaans??, zegt Caschili op zijn beurt.

Servisch verstaat hij beter. De in Emmen geboren Caschili heeft een Servische moeder. ,,Een mooie combo toch???, zegt hij lachend. Zijn ouders ontmoetten elkaar in een Italiaans restaurant waar ze werkten en begonnen later hun eigen restaurant. Inmiddels is dat er niet meer. ,,Maar mijn vader kookt nog wel.??

En hoe? Een dag eerder heeft hij net drie bakjes pasta bolognese gebracht in Leeuwarden, waar Caschili het appartement van Alex Bangura heeft overgenomen. ,,Heerlijk??, zegt Caschili. ,,Er gaat niets boven zijn pasta. Soms maak ik er zelf ook wel eentje, maar dan bel ik even met hem voor tips.?? Het geheim van die lekkerste pasta die er is? ,,Dat blijft geheim.??

Moeilijk kiezen
Er is nog iets waar Caschili zich niet over uitspreekt. Geboren in Nederland uit een liefde tussen een Italiaan en een Servische heeft hij de landen voor het uitkiezen. Als Servi? tegen Itali? speelt, voor wie juicht hij dan? ,,Ik kan niet kiezen. Ook niet tussen Nederland en Servi? of Itali?. Het zijn alle drie mooie landen waar ik graag voor zou willen spelen.??

Voorlopig voetbalt hij echter in het geel en blauw van Cambuur. Een bewuste keuze. In de eerste divisie verwacht hij veel te kunnen spelen en zich verder te kunnen ontwikkelen tot de nieuwe Dumfries.

Dat hij daardoor dit jaar afwezig is in de nieuwste editie van de voetbalgame die deze maand verschijnt, neemt hij voor lief. De eerste divisie zit er doorgaans niet in. ,,Volgend jaar zit ik er weer in.?? Het tekent de ambities die hij heeft met zijn nieuwe club.

Mike SCC

Leuk artikel, mooie gozer. Kan wat mij betreft uitgroeien tot een publiekslieveling en meegroeien met de club naar de Eredivisie  :thumbsup

Bankzitter

Dit soort slimme transfers geeft ook wel vertrouwen in de visie van Reijnen. Hij snapt goed wat voor club dit is.

Noordcambuur

Speelt de wedstrijd weer niet uit?.hoe kan het dat  :?

FrancoLWD

Puike wedstrijd chef!

Bernardo

EdsjeSCC

Echt een aanjager. Maar bij die 0-1, ga toch eerder naar de zijkant jongen

PePe

Citaat van: Noordcambuur op september 23, 2023, 11:59:19
Speelt de wedstrijd weer niet uit?.hoe kan het dat  :?

Altijd vol gas, maar soms is de pijp leeg.

michello

wiekie1969

Stiens

Mister positivo hierboven  :_schater

Prima potje van Gabi, deze mentaliteit en drive zouden meer spelers moeten hebben, dan komen we een heel eind!