Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Fedde de Jong

Gestart door Huizen, juni 20, 2023, 19:06:23

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Noordcambuur op augustus 06, 2025, 11:29:34
Ik ben er wel klaar mee en Cambuur weg met hem veel te duur anders loopt hij nog een seizoen hier rond.

Ik denk dat Cambuur het helemaal met je eens is.

Lore

Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 11:30:52
Dat staat voorop. Denk wel dat ondanks alles duidelijke communicatie hierover wel beter is, ook voor de club. We hebben nu situaties gehad met Vd Water, Gabi en Fedde. Als je 1x met een krachtig statement komt is gelijk alle onduidelijkheid klaar. Nu moet je het vaak via de media lezen ipv de club zelf.

Zou  dat mogen binnen de AVG? Extern communiceren over een arbeidsconflict met een medewerker?

Ben ook wel benieuwd wat Cambuur dan precies zou moeten communiceren? Ze zijn in onderhandeling met het management van Fedde, dus moet je wel rekening houden met wat je zegt?

Sonnema

Huizen

Citaat van: Lore op augustus 06, 2025, 12:02:34
Zou  dat mogen binnen de AVG? Extern communiceren over een arbeidsconflict met een medewerker?

Ben ook wel benieuwd wat Cambuur dan precies zou moeten communiceren? Ze zijn in onderhandeling met het management van Fedde, dus moet je wel rekening houden met wat je zegt?

Daar heb je een punt. Dat is met de communicatie wat betreft blessures ook veranderd de afgelopen jaren. Lastig. Ergens zou het wel duidelijker zijn om vanuit het officiele kanaal iets kenbaar te maken dan de kranten die dan stukken gaan schrijven

Ik zie nu bij Google dit artikel:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/sport/sport-ijmond/teruggezette-fedde-de-jong-dit-is-zijn-kant-van-het-verhaal.-ik-ben-de-moeilijkste-niet-maar-zij-vonden-van-wel/53599388.html

Sonnema

Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 12:09:33
Daar heb je een punt. Dat is met de communicatie wat betreft blessures ook veranderd de afgelopen jaren. Lastig. Ergens zou het wel duidelijker zijn om vanuit het officiele kanaal iets kenbaar te maken dan de kranten die dan stukken gaan schrijven

https://www.noordhollandsdagblad.nl/sport/sport-ijmond/teruggezette-fedde-de-jong-dit-is-zijn-kant-van-het-verhaal.-ik-ben-de-moeilijkste-niet-maar-zij-vonden-van-wel/53599388.html

Kan het stuk niet lezen maar staat er ook in wat hij heeft gedaan?

Huizen

Hahahahaha het "verhaal" van zijn kant. Nietszeggend. Hier het stuk:

Teruggezette Fedde de Jong: dit is zijn kant van het verhaal. ?Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel?
16-04-25, 18:00
Fedde de Jong als speler van Cambuur.
Fedde de Jong als speler van Cambuur. ? Foto Proshots/Perry van de Leuvert
AlkmaarOp 26 maart jongstleden meldde technisch directeur Lars Lambooij van Cambuur dat het voor beide partijen beter was als Fedde de Jong niet meer bij de selectie van Cambuur trainde. De 21-jarige Uitgeester laat nu van zich horen. ,,Men dacht dat ik een stoorzender zou kunnen zijn, omdat ik te horen had gekregen dat ik weg moet. Ik denk van niet.?

,,Laat ik beginnen met te zeggen dat er geen specifiek voorval is geweest. Eigenlijk begon het verhaal al rond de winterstop. Toen belde de technische directeur van Cambuur, Lars Lambooij, met mijn zaakwaarnemer. Hij had de mededeling dat ik niet meer in zijn plannen voorkom en dat ik per direct moest vertrekken. Ik zou geen minuut meer in het eerste krijgen. Dat kwam voor ons onverwachts. Het deed pijn en liet mij zien dat de voetballerij ook echt heel hard kan zijn.?

,,Voor mijn eigen bestwil zou ik naar een andere club moeten, zei Lambooij, of worden verhuurd. Dat lukte op het laatste moment niet, omdat we weinig tijd hadden. In de periode erna bleef Cambuur aandringen op een vertrek. Trainer Henk de Jong heeft daar overigens niets over gezegd en ik heb van hem zelfs nog wat minuten gekregen.?
De Jong in cijfers

Fedde de Jong kwam als negentienjarige in 2023 over van Jong AZ naar Cambuur. In 67 wedstrijden scoorde de centrale middenvelder acht keer en had zes assists. In zijn periode in Jong AZ kwam hij 78 duels in actie, waarin hij acht keer scoorde en acht keer de beslissende eindpass gaf.
Transferverzoek

,,Toch bleef Lambooij erop hameren dat ik geen minuut meer zou krijgen, terwijl ik eigenlijk nog een contract voor een jaar heb. Ik snap wel dat ze de focus willen leggen op de jongens met wie ze wel door willen en in wie ze willen investeren. Ik heb het ook zeker naar mijn zin in Leeuwarden. Maar doordat ik geen speeltijd meer zou krijgen en omdat de club zo graag wil dat ik vertrek, hebben we besloten een transferverzoek in te dienen en gaan we op zoek naar een club waarbij ik van de zomer kan spelen.?

Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel

,,Omdat Cambuur meedoet om de prijzen en ik zeker zou weggaan, was de directie bang dat ik niet meer de focus had en een stoorzender zou zijn. Ik denk dat dat niet zo is. Ik ben de moeilijkste niet, maar zij vonden van wel. Dat is jammer.?

,,Nu train ik bij de O21 van Cambuur en de afgelopen weken heb ik twee oefenwedstrijden gespeeld. Onder andere tegen ACV, een ploeg uit de tweede divisie. Ik scoorde de enige treffer waardoor we met 1-0 wonnen.?
Genoeg motivatie

,,Ik was geen moment van plan op te stappen bij Cambuur. Dat zou ook lastig zijn geweest, want dan had ik mijn contract moeten inleveren. Ik heb genoeg intrinsieke motivatie om ook bij Cambuur O21 mijn best te doen. Voor mij is het zaak fit te blijven, zodat ik straks bij een andere club geen achterstand heb.?

,,Beschadigd voel ik mij niet, maar het is wel vervelend dat het zo is gelopen. Ik probeer het positief te houden en door de situatie krijg ik zeker ook wel extra vuur om mij te bewijzen. Voor mijn gevoel kan ik nog steeds met iedereen door een deur.?

Gabster

Citaat van: Derkx R.H. op augustus 06, 2025, 11:27:21
Dat heb je wel vaker met oplichters...

Tjong wat een statement.
Zit je nu te suggereren dat Fedde een oplichter is? Verklaar je nader?.

Verdiep je in de materie, de beschikbare online informatie geeft aan waar, in mijn opinie,  de oorzaak ligt.
Cambuur nog Fedde willen zich verder uitlaten over de kwestie en tzt zullen wij zien wat de uitkomst is.

In Henk we trust!

Sonnema

Inderdaad niks zeggend, maar hij moet de hand echt in eigen boezem steken. Je teamgenoten naaien is zorgen voor onrust in de groep en dan ben je een stoorzender.

Lore

Citaat van: Bussum op augustus 06, 2025, 12:09:33

Dit is mijn grootste frustratie als werkgever. Werknemers kunnen vrij uit praten, terwijl jij als werkgever dat niet kan.

Gabster

Citaat van: Sonnema op augustus 06, 2025, 13:11:54
Inderdaad niks zeggend, maar hij moet de hand echt in eigen boezem steken. Je teamgenoten naaien is zorgen voor onrust in de groep en dan ben je een stoorzender.

Hoe kom jij erbij dat Hij teamgenoten heeft ?genaaid??
Heb jij daar bewijs / informatie van? Post dat ff hiero en anders stop met onzin de wereld in te gooien.

Nogmaals, de beschikbare publieke informatie verteld een Ander verhaal.

In Henk we trust!

Bankzitter

Bij de sportcast werd bevestigt dat zijn medespelers hem niet meer erbij willen. Weliswaar zonder details, maar daar zal de selectie een aanleiding voor hebben.

Sonnema

Citaat van: Gabster op augustus 06, 2025, 15:23:30

Hoe kom jij erbij dat Hij teamgenoten heeft ?genaaid??
Heb jij daar bewijs / informatie van? Post dat ff hiero en anders stop met onzin de wereld in te gooien.

Nogmaals, de beschikbare publieke informatie verteld een Ander verhaal.

Dus jij vind dat ik onzin de wereld in help door dat te roepen. Ja heb die informatie en dat is zeker betrouwbaar. Naar de buitenwereld wordt altijd wat anders verteld. Maar als je wat terug kan lezen worden er door anderen ook hints gegeven.

diekhuzen

Citaat van: Sonnema op augustus 06, 2025, 15:46:38
Dus jij vind dat ik onzin de wereld in help door dat te roepen. Ja heb die informatie en dat is zeker betrouwbaar. Naar de buitenwereld wordt altijd wat anders verteld. Maar als je wat terug kan lezen worden er door anderen ook hints gegeven.

Bron?

Gabster

Citaat van: Sonnema op augustus 06, 2025, 15:46:38

Kom Maar op met die bron dan,

Ik vraag mij echt af hoe betrouwbaar die bron Dan is of dat jouw bron ?zijn Kant van het verhaal? aan jouw heeft verteld om een Andere speler te schaden binnen de groep of de omgeving daarom heen.

Qua motief kun je via publieke info het knel punt vinden, uit de spelers hun eigen woorden en wensen.

Het KAN zo maar zijn dat een bepalende speler iets wil hebben dat een Andere speler heeft.
Soms gedragen bepalende spelers zich als bullies om hun zin te krijgen, net als vroeger in ons 5e/6e zaterdag team. En zij verdraaien dan de werkelijke reden naar hun omgeving.
Het is Maar een voorbeeld.

In Henk we trust!

Derkx R.H.

Citaat van: Gabster op augustus 06, 2025, 17:55:47

Kom Maar op met die bron dan,

Ik vraag mij echt af hoe betrouwbaar die bron Dan is of dat jouw bron ?zijn Kant van het verhaal? aan jouw heeft verteld om een Andere speler te schaden binnen de groep of de omgeving daarom heen.

Qua motief kun je via publieke info het knel punt vinden, uit de spelers hun eigen woorden en wensen.

Het KAN zo maar zijn dat een bepalende speler iets wil hebben dat een Andere speler heeft.
Soms gedragen bepalende spelers zich als bullies om hun zin te krijgen, net als vroeger in ons 5e/6e zaterdag team. En zij verdraaien dan de werkelijke reden naar hun omgeving.
Het is Maar een voorbeeld.
:_schater :_schater :_schater :_schater