Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Seizoen 2023-2024

Gestart door Kuzmanovic-Apeldoorn, maart 08, 2023, 13:14:40

Vorige topic - Volgende topic

bommel

Voorlopig mut er eerst nog meer versterking komen ... Hopelijk hebben ze van afgelopen jaren geleerd dat ze niet weer zo lang moeten wachten. Een goede voorbereiding met een nagenoeg complete selectie zou lekker wezen.

Galdiano

Citaat van: Grijskijkert op juni 27, 2023, 20:15:16
yep, de oefenwedstrijd 4 augustus zal wel niet doorgaan of verplaatst naar een vroege datum in de voorbereiding.

Die is al geannuleerd van wat ik begreep.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Kuzmanovic-Apeldoorn

Update na het contract voor Balk:

Selectie Cambuur 2023/2024               

Keepers               
   Brett Minnema      2023/2024          
   Yanick van Osch      2025/2026         

Verdedigers               
   Alex Bangura      2023/2024         
   Marco Tol       2023/2024         
   Jhondly van der Meer       2023/2024         
   Sekou Sylla       2023/2024         
   Leon Bergsma       2024/2025         
   Floris Smand      2023/2024      optie voor nog een jaar   

Middenvelders               
   Michael Breij      2023/2024      optie voor nog een jaar   
   Daniel van Kaam      2024/2025         
   Vincent Pichel      2024/2025      optie voor nog een jaar   
   Fedde de Jong      2025/2026         

Aanvallers               
   Milan Smit      2023/2024      optie voor nog een jaar   
   Silvester van der Water      2024/2025      optie voor nog een jaar   
   Roberts Uldrikis      2023/2024         
   Remco Balk      2024/2025      optie voor nog een jaar   

Trainers               
   Sjors Ultee      2023/2024      hoofdtrainer   
   Martijn Barto      2024/2025      Assistent trainer (optie voor ??n jaar)   
   Peter van der Vlag      2023/2024      Keeperstrainer (optie voor ??n jaar)   
   Nicky Boonstra      2025/2026      Performance trainer (fysiek trainer)   
   Ruben de Jong      2023/2024      Video analist (optie voor ??n jaar)   
   Jeroen Burghout      2024/2025      Assistent trainer (optie voor ??n jaar)   
Henk, held, bedankt

De Gast

Ik ben nog niet overtuigd van de aanval die allemaal goed waren voor ??n doelpunt dit seizoen.

Grijskijkert

Citaat van: De Gast op juni 28, 2023, 17:45:35
Ik ben nog niet overtuigd van de aanval die allemaal goed waren voor ??n doelpunt dit seizoen.
Dit komt omdat jij denkt dat het in de KKD moeilijker scoren is dan in de eredivisie?
IN HENK WE TRUST!!!

De Gast

Stel dat ze hun doelpunten aantal verdrievoudigen.. dan is dat ook niet echt hoopvol.

Grijskijkert

De puzzel van technisch directeur Eti?nne Reijnen bij SC Cambuur: jong talent de kans geven of aantrekken van buitenaf?

Een glimp van het vernieuwde SC Cambuur is zaterdag op te vangen tijdens de eerste training. Technisch directeur Eti?nne Reijnen drukt voorzichtig zijn stempel door jong talent de kans te geven en aan te trekken.
Marissa de Jong ? Vandaag, 06:30 ? Sport

In alle linies wil Cambuur zich nog versterken, maar wanneer doe je dat? Moet technisch directeur Eti?nne Reijnen haastig handelen of is het verstandiger om nog even te wachten? Jeugdspelers die meedoen in de voorbereiding moeten wel het idee hebben dat ze een eerlijke kans krijgen en niet dat ze meteen al op een tweede plan staan. ,,Ik voel nog geen haast?, zegt Reijnen.

Het is voortdurend schakelen. ,,Welk type hebben we nog niet? Willen we dat type aantrekken? Kunnen we die speler aantrekken? Hoe ver willen we daarvoor gaan? Hebben we eventueel al zo?n speler in huis, dus moeten we nog even wachten??, zo schetst Reijnen zijn denkwijze. ,,Dat maakt het wel heel leuk en dynamisch.?

Tegelijkertijd wachten potenti?le nieuwkomers ook niet eeuwig, die kijken totdat ze ergens een krabbel hebben gezet ook om zich heen. Dan zit Reijnen ook nog met een beperkt budget. ,,Daar wil je niet na twee weken al doorheen zijn.??

Rustig op de markt

Een linksbenige centrale verdediger, een rechtsback, een meer defensief ingestelde middenvelder en versterking in de aanval. Zomaar wat dingen waarnaar Reijnen op zoek is. ,,Maar het is nog vrij rustig op de markt, dus je wilt niet te snel zijn?, stelt de technisch directeur. ,,Dan kom je in de situatie dat je over twee weken denkt: oei, dit was een interessantere optie geweest.?

Omdat de selectie nog te krap zou zijn, besloot Cambuur dit jaar niet in het begin van de voorbereiding naar Ameland te gaan. Nu staan er zaterdag toch minimaal 21 spelers op het veld. Aardig wat, als je je bedenkt dat Reijnen en trainer Sjors Ultee graag willen werken met een wat smallere kern dan vorig seizoen. Toen stonden er bij tijd en wijle zo?n dertig spelers op het veld. Nu gaat de ploeg eind juli op trainingskamp naar Zeeland.

Met Yanick van Osch, Fedde de Jong en sinds dinsdag ook Remco Balk heeft Cambuur er volgens Reijnen weer een drietal sterkhouders bij. ,,We hebben bovendien ook nog hele ervaren en goeie spelers op veel posities?, aldus Reijnen. ,,Als een seizoen niet goed is gegaan, is men al snel geneigd om veel nieuwe spelers te willen, maar ik geloof niet dat dat gelijk heel veel verandering brengt.?

,,Remco en Fedde zijn jonge jongens die nog beter gaan worden. Je hoopt dat je daarmee waarde op het veld cre?ert?, gaat Reijnen verder. ,,Buiten dat: als je een hele ervaren speler wilt hebben en hij is ook nog eens heel goed, dan kost dat veel geld. Dan zit je met de situatie waarin de club zit, want er is financieel niet heel veel mogelijk.?

Balk gaat voor basis

Balk wordt definitief overgenomen van FC Utrecht, waar hij nog tot en met juni 2025 onder contract stond. Dinsdag tekende de 22-jarige buitenspeler een contract voor twee seizoenen, met een optie voor nog een seizoen. Balk: ,,Speeltijd konden ze me bij Utrecht niet beloven, dus dan is dit denk ik de beste oplossing.?

Bij Cambuur kwam Balk afgelopen seizoen in veel wedstrijden binnen de lijnen, maar dan wel vaak als wisselspeler. ,,Dit jaar wil ik wel voor die basisplaats gaan, maar dat ligt ook aan mijzelf?, weet hij. ,,Ik moet meer scoren en meer assists geven, dan stelt de trainer mij wel op.?

Hij komt in het eerste deel van de voorbereiding zijn jeugdvriend Milan de Koe tegen, die als testspeler voor een plek in de selectie mag gaan. De Koe speelde afgelopen seizoen voor Harkemase Boys. Beide spelers komen uit Zuidhorn. ,,Een goeie voetballer?, noemt Balk hem. ,,Ik denk dat hij dit niveau wel aankan.?

Eigen jeugd

Onder de spelers die zaterdag op het veld staan, zitten zeven spelers uit de jeugd: Yoram van der Veen, Bjarn Zorgdrager, Tom van der Werff, Wiebe Kooistra, Chima Anyasi, Myles Veldman en Marcel Schaapman. Reijnen wil het zevental niet te snel afschrijven. ,,Er gaan echt nog wel jongens bij komen, maar vooropgesteld hoop ik dat jonge jongens hun kans pakken.?

Alex Bangura heeft bij de club aangegeven graag een stap te willen maken. Cambuur staat daar welwillend tegenover. ,,Maar het is aan mij om daarin zeker het onderste uit de kan te halen?, aldus Reijnen. Naar Bangura wordt veelvuldig ge?nformeerd. ,,Dat is natuurlijk een interessante speler en de verwachting is dan ook wel dat hij vertrekt.?

Het beperkte budget past wel bij het type speler waar Reijnen naar op zoek is: spelers die graag bij Cambuur willen spelen, omdat ze in zichzelf willen investeren. ,,We willen van jongens betere spelers maken, jongens die dat niet willen, daar is ook geen plek voor. We zijn druk bezig om dat klimaat te cre?ren.?
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Ik vraag me af welke 21 spelers op het veld staan...
IN HENK WE TRUST!!!

Specuveter

Citaat van: Grijskijkert op juni 29, 2023, 08:06:53
in het verslag staat dat er 7 jongens van onder 21 mee gaan doen.
En Milan de koe als teamspeler.
Houd je nog 13 jongens van eerste elftal over.
Dat zal wel kloppen dus.

Grijskijkert

Citaat van: Specuveter op juni 29, 2023, 08:26:22
in het verslag staat dat er 7 jongens van onder 21 mee gaan doen.
En Milan de koe als teamspeler.
Houd je nog 13 jongens van eerste elftal over.
Dat zal wel kloppen dus.
Bangura, Bergsma(ze zoeken voor hem een vervanger), van Kaam, Uldrikis en v/d Water moeten/mogen weg, en zullen i.v.m. kans op blessures geen risico meegenomen worden lijkt mij.
IN HENK WE TRUST!!!

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op juni 29, 2023, 08:34:52
Bangura, Bergsma(ze zoeken voor hem een vervanger), van Kaam, Uldrikis en v/d Water moeten/mogen weg, en zullen i.v.m. kans op blessures geen risico meegenomen worden lijkt mij.
als die allemaal ook nog vertrekken blijft er weinig kwaliteit over. Dan word het echt wat ik al vreesde. Plek 7-12 Het zal dan voor Henk een hele klus worden om nog te repareren

Grijskijkert

Citaat van: sunderland op juni 29, 2023, 08:42:09
als die allemaal ook nog vertrekken blijft er weinig kwaliteit over. Dan word het echt wat ik al vreesde. Plek 7-12
Er komen toch spelers voor terug....
IN HENK WE TRUST!!!

Montana

Citaat van: Grijskijkert op juni 29, 2023, 08:06:53

Er staan 16 spelers onder contract, er komt een proefspeler en 4 van de beloften.

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op juni 29, 2023, 08:43:26
Er komen toch spelers voor terug....
ik vind het onvoorstelbaar dat Bergsma weg moet( of hij wil zelf weg om Ultee)

Bankzitter

Kapitaalvernietiging, nooit weg laten gaan. Reijnen was zelf een linksbenige CV die beter was in de opbouw dan in puur verdedigen, net als Bergsma.
Dus nu heb je de rare situatie dat we een opbouwend sterke linksbenige CV gaan zoeken terwijl die al gewoon al langdurig onder contract staat.
Reijnen moet op zijn strepen gaan staan en zeggen: Bergsma blijft en los het samen maar op.

Verder zo snel mogelijk handelen wat betreft vKaam en Bangura zodat er budget vrijkomt.
Dan geeft dat lucht om aan bijv. Uldrikis of vdWater nog wat te verdienen. En zo niet, dan moeten die het niveau KKD makkelijk aankunnen.