Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mimoun Mahi

Gestart door Drumfather SCC, januari 14, 2023, 21:45:49

Vorige topic - Volgende topic

veteraan

Citaat van: Vlampiep op januari 18, 2023, 09:14:53
In theorie zouden wij met Vd Water, Uldrikus en Mahi een boven gemiddeld voorhoede moeten hebben.
Als TS zou ik hiervoor gaan en Maulun met architect op het middenveld.
Hiermee kunnen de bovengenoemde spelers in hun kracht komen wat punten gaat opleveren.

In theorie staan we op de 10de of 12de plaats met een frisse en aanvallende ploeg !
In de praktijk hebben we een niet meer ze frisse selectie waarvan we een paar op het juiste moment hadden moeten laten gaan voor wat gretige en vooral frisse spelers. Nu staan we in de voetbalkringloop om in Godsnaam niet te degraderen !

Er zijn fouten gemaakt en grote fouten
Maar we staan achter Ultee om deze klus toch te laten slagen !

James

Het lijkt mij dat Cambuur niet de eerste keus heeft in spelers. Hooguit een Volendam, Excelsior of Go Ahead ben je voor qua geld, maar ook daar zullen nu spelers eerst voor kiezen omdat ze dan bijvoorbeeld niet tijdelijk hoeven te verhuizen, kunstgras een rol speelt en de plaats op de ranglijst.

Mahi is een grote gok vanwege zijn wedstrijdritme. Ook vind ik dat hij een goede speler is voor Cambuur maar om nou te zeggen dat hij veel goals maakt. Haal 1 seizoen Groningen eraf en z?n gemiddelde stelt in mijn ogen niet zoveel meer voor. Hij straalt wel zelfvertrouwen uit en kan wat teweeg brengen hopelijk is dat wat waard want wij zijn ook niet slechter dan de eerder genoemde clubs.

Het probleem ligt naar mijn idee heel ergens anders, er wordt nl. geen kans gecre?erd. Die van Jacobs had erin gemoeten maar als dat het enige is wat je cre?ert?! Uldrikis vond ik niet super slecht maar je zag zijn zelfvertrouwen dalen doordat hij nooit een fatsoenlijke bal voor de goal
kreeg en/of scoorde. Boere doet het nu niet beter en is dan helemaal een twaalf in dozijn voetballer. Zolang Cambuur niet in staat is om kansen te cre?ren maakt het niks uit wie ze hebben. Dus allemaal wat dieper staan, want dit inzakken heeft ook geen zin, en eerder op die goal schieten dan kun je ook zelfvertrouwen krijgen. Verdedigend doen ze het volgens mij bovengemiddeld voor een nr. laatst?

sunderland

Citaat van: James op januari 18, 2023, 10:27:51
Het lijkt mij dat Cambuur niet de eerste keus heeft in spelers. Hooguit een Volendam, Excelsior of Go Ahead ben je voor qua geld, maar ook daar zullen nu spelers eerst voor kiezen omdat ze dan bijvoorbeeld niet tijdelijk hoeven te verhuizen, kunstgras een rol speelt en de plaats op de ranglijst.

Mahi is een grote gok vanwege zijn wedstrijdritme. Ook vind ik dat hij een goede speler is voor Cambuur maar om nou te zeggen dat hij veel goals maakt. Haal 1 seizoen Groningen eraf en z?n gemiddelde stelt in mijn ogen niet zoveel meer voor. Hij straalt wel zelfvertrouwen uit en kan wat teweeg brengen hopelijk is dat wat waard want wij zijn ook niet slechter dan de eerder genoemde clubs.

Het probleem ligt naar mijn idee heel ergens anders, er wordt nl. geen kans gecre?erd. Die van Jacobs had erin gemoeten maar als dat het enige is wat je cre?ert?! Uldrikis vond ik niet super slecht maar je zag zijn zelfvertrouwen dalen doordat hij nooit voor de goal kwam en/of scoorde. Boere doet het nu zeker niet beter. Zolang Cambuur niet in staat is om kansen te cre?ren maakt het niks uit wie ze hebben. Dus allemaal wat dieper staan en eerder op die goal schieten dan kun je ook zelfvertrouwen krijgen. Verdedigend doen ze het volgens mij bovengemiddeld voor een nr. laatst?
prima stuk, zo is het ook. Luisterde laatst de podcast van Sandor, die omschreef dat soms ook even het kwartje moet vallen en dat soms al met 1 speler. Hij refereerde aan lukoki die opeens opleefde door Manu en daar door ook de rest van het team.

James

Je hoorde ook wat vd Heide van Boere vond. En wat hij zij over Balk die de bal verkeerd breed legt op Uldrikis maar waar Uldrikis wel de schuld van krijgt dat hij die kans mist. Uldrikis is 1 fout gaan maken en dat is dat hij harder is gaan werken en zich daardoor meer terug liet zakken. De aanvoerdersband was volgens mij een last voor hem.

Wat vd Heide in die podcast allemaal zei was bijna Cruijfiaans, allemaal heel logisch. Het beste stuk wat ik in jaren vanuit iemand met een Cambuur hart heb gehoord.

SCC

Met alle respect, dat zagen wij toch allemaal ook wel?
Zowel dat die bal van Balk verkeerd teruggetrokken was als dat onze buitens ?n geen individuele actie in huis hebben ?n de pasjes schuin aangesneden vanaf het middenveld zouden moeten krijgen (of incidenteel cross pass om het spel te verleggen) ipv een rechte pass vanaf achteren (de back) waardoor ze niet open staan?

Ben het ermee eens dat vd Heide tactisch sterk is en zeker in wedstrijden het spel snel zou kunnen zien a la Slot en Lodeweges, waardoor je kunt anticiperen op een tegenstander z'n tactische plan. Maar alhoewel hij het mooi verwoorde in de podcast, vind ik dat er wel wat overdreven wordt gereageerd op w?t hij zei, want je mag toch binnen een BVO verwachten dat er meer zijn die dit kunnen zien (of op z'n minst kunnen analyseren na een wedstrijd)?
Dus dat vd Heide het direct in een wedstrijd ziet, dat kunnen niet alle mensen, maar het zou toch een grove schande zijn dat wij dit ook zien en onze TS dit niet zou zien/ kunnen concluderen na een X aantal wedstrijden?

PePe

Citaat van: SCC op januari 18, 2023, 12:34:19
Met alle respect, dat zagen wij toch allemaal ook wel?
Zowel dat die bal van Balk verkeerd teruggetrokken was als dat onze buitens ?n geen individuele actie in huis hebben ?n de pasjes schuin aangesneden vanaf het middenveld zouden moeten krijgen (of incidenteel cross pass om het spel te verleggen) ipv een rechte pass vanaf achteren (de back) waardoor ze niet open staan?

Ben het ermee eens dat vd Heide tactisch sterk is en zeker in wedstrijden het spel snel zou kunnen zien a la Slot en Lodeweges, waardoor je kunt anticiperen op een tegenstander z'n tactische plan. Maar alhoewel hij het mooi verwoorde in de podcast, vind ik dat er wel wat overdreven wordt gereageerd op w?t hij zei, want je mag toch binnen een BVO verwachten dat er meer zijn die dit kunnen zien (of op z'n minst kunnen analyseren na een wedstrijd)?
Dus dat vd Heide het direct in een wedstrijd ziet, dat kunnen niet alle mensen, maar het zou toch een grove schande zijn dat wij dit ook zien en onze TS dit niet zou zien/ kunnen concluderen na een X aantal wedstrijden?

De assistent van Dijkhuizen bij Excelsior kan ook een wedstrijd goed analyseren.

De Gast

Citaat van: James op januari 18, 2023, 10:27:51

Het probleem ligt naar mijn idee heel ergens anders, er wordt nl. geen kans gecre?erd. Die van Jacobs had erin gemoeten maar als dat het enige is wat je cre?ert?! Uldrikis vond ik niet super slecht maar je zag zijn zelfvertrouwen dalen doordat hij nooit een fatsoenlijke bal voor de goal
kreeg en/of scoorde. Boere doet het nu niet beter en is dan helemaal een twaalf in dozijn voetballer. Zolang Cambuur niet in staat is om kansen te cre?ren maakt het niks uit wie ze hebben. Dus allemaal wat dieper staan, want dit inzakken heeft ook geen zin, en eerder op die goal schieten dan kun je ook zelfvertrouwen krijgen. Verdedigend doen ze het volgens mij bovengemiddeld voor een nr. laatst?

Het lukt gewoon niet. Alles is al geprobeerd. Het zit er niet in met deze spelers. Er zitten bepaalde kwaliteiten gewoon niet in dit elftal. Henk en de rest hebben het niet willen zien terwijl ze het voor hun ogen zagen gebeuren.
Je kunt eens een succesje behalen, de week erop ga je er weer kansloos af.

Vlampiep

Citaat van: De Gast op januari 18, 2023, 16:42:43
Het lukt gewoon niet. Alles is al geprobeerd. Het zit er niet in met deze spelers. Er zitten bepaalde kwaliteiten gewoon niet in dit elftal. Henk en de rest hebben het niet willen zien terwijl ze het voor hun ogen zagen gebeuren.
Je kunt eens een succesje behalen, de week erop ga je er weer kansloos af.
Er is meer aan de hand binnen de selectie dan gebrek aan kwaliteit. Ik heb wel een vermoeden, maar kan dit niet staven.
Spelers die 2,5 jaar een topprestatie kunnen brengen, kunnen het niet verleerd zijn. Dus zal inzichtelijk moeten worden welke invloeden hierin de oorzaak van zijn. En voordat dit niet boven water is, kun je van alles aankopen en huren, maar lost niets op.

De Gast

Ze hebben zoveel zitten kutten met spelers en speelwijze dat eigenlijk niemand weet wat nou de basis elf is. Eigenlijk waren alleen Bangura, vd Water en misschien Bergsma zeker van hun plek.

Bankzitter

Is het niet heel simpel dat Henk de Jong zich tot  een van de beste trainers in Nederland had ontwikkeld ? Zijn vervangers (Haar, Boschaart) waren gewoon een paar klassen minder en daarmee de prestaties ook.

diekhuzen

Cambuur presteert nu al ruim ??n jaar ondermaats en ook onder Henk de Jong. Ik denk dat we al eerder hadden moeten doorselecteren.

Het is ook lastig om de huidige spelers af te vallen, want die hebben ons ook genoeg gegeven. De sleur zit er in en het is lastig om weer maximaal resultaat neer te zetten met het huidige materiaal.  Jammer dat we nog geen nieuwe spits hebben mogen verwelkomen.

Toch denk ik dat we met nog 2/3 team moeten gaan uitvechten wie er rechtstreeks gaat degraderen en nacompetitie gaat spelen. Helaas zit er meer niet in. Dan is het ook jammer dat een spelers zoals El?as M?r ?marsson naar NAC gaat. Had voor ons van meerwaarde kunnen zijn.

ruubmac

Wat ik me dan afvraag, heeft zo'n Mahi ook een wettelijke 2 weken bedenktijd?

Stiens

Hoe staat het met Mahi? Traint ie al volledig mee?  :0= Klaar voor z'n eerste minuten in het geel blauw tegen z'n oude ploeg?

denistel

Citaat van: Stiens op januari 24, 2023, 14:30:07
Hoe staat het met Mahi? Traint ie al volledig mee?  :0= Klaar voor z'n eerste minuten in het geel blauw tegen z'n oude ploeg?

ga morgen naar de training dus dan meld ik wel ff

Stiens

Citaat van: denistel op januari 24, 2023, 15:30:04
ga morgen naar de training dus dan meld ik wel ff

|:)  _O_  :proost