Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Mimoun Mahi

Gestart door Drumfather SCC, januari 14, 2023, 21:45:49

Vorige topic - Volgende topic

Bernardo

Citaat van: Tanjajeah op januari 17, 2023, 17:56:43
Cambuur/Foeke Booy: Mahi (28) kende dit seizoen het nodige blessureleed, maar is inmiddels weer helemaal fit. Hij mist nog wel wat wedstrijdritme, maar kan wel direct aansluiten bij de groep en hopelijk snel minuten gaan maken.

Mahi zelf, in de LC: 'Ik train nu individueel op het veld en ga proberen zo snel mogelijk aan te sluiten'


Het lijkt erop dat Foeke het wat mooier brengt dan de werkelijkheid is. Mahi heeft alleen individueel getraind de afgelopen tijd en kan nog niet aansluiten bij de groep, zoals Foek zegt. Dat scheelt nogal (een paar week).

Onbegrijpelijk.

De Gast

Blijkbaar moeten we het van niet fitte spelers hebben. Een fitte vd Water was wellicht ook niet haalbaar geweest. In elk geval is Mimoun wat tonnetjes goedkoper.

Tanjajeah

De hunkering van Mimoun Mahi: 'Dit is een reset van mijn carri?re'


Door Reon Boeringa
SC Cambuur snakt naar doelpunten en Mimoun Mahi hunkert naar speeltijd. Met de 28-jarige aanvaller heeft de club uit Leeuwarden in elk geval een bijzonder gretige nieuweling binnengehaald.

Zijn laatste basisplaats in de Eredivisie dateert van februari vorig jaar. Dit seizoen viel hij bij FC Utrecht slechts twee keer in. Nee, in fysiek opzicht heeft het Mahi het afgelopen jaar bepaald niet meegezeten. Zijn komst zorgde daardoor voor gemengde reacties bij de Cambuur-aanhang. Dat hij kan voetballen heeft hij ruimschoots bewezen bij Sparta Rotterdam, FC Groningen en in Utrecht, maar in hoeverre gaat die Mahi zich laten zien in Leeuwarden?

De aanvaller weet dat zijn fysieke situatie een thema is. Hij brengt het tijdens de kennismaking zelf ter sprake. 'Dit gaat lukken', zegt hij daarna vastberaden. 'Ik heb een plan in mijn hoofd en daar ga ik het komende half jaar volle bak voor. Dit is een reset van mijn carri?re. Mijn gezin blijft in het westen wonen en ik ga de komende maanden volle bak om te slagen in Leeuwarden. Ik wil weer knallen, Cambuur heeft goals nodig. Dit moet een win-win worden.'

De interesse van Cambuur speelde volgens Mahi al een tijdje. 'De laatste weken kwam het steeds dichterbij, omdat ik ook steeds verder kwam in mijn revalidatie. Ik ben heel blij dat het uiteindelijk van een transfer gekomen is.' De voormalige speler van FC Groningen en Sparta Rotterdam gaat zich in Leeuwarden voornamelijk op de linksbuitenpositie richten. Mahi: 'De trainer (Sjors Ultee, red.) heeft gezegd dat ik voorin overal kan spelen, maar dat hij me vooral op links wil gaan gebruiken. Op die plek heb ik mijn topjaren beleefd en dat niveau wil ik weer gaan halen. Ik heb al veel ervaring, maar ben pas 28.'

'Ik ben niet het type dat veel tijd nodig heeft om topfit te worden, dus ik denk dat ik snel kan leveren.'

Cambuur staat laatste en met wedstrijden tegen Sparta Rotterdam (thuis), FC Groningen (uit) en Fortuna Sittard (thuis) komen er weken aan waarin punten gepakt moeten worden. Mahi: 'Ik ben ervan overtuigd dat deze selectie goed genoeg is om te gaan klimmen. Ik ben zelf een aanvaller en ik weet dat voor een aanvaller alles om vertrouwen draait. Deze club scoort zo moeilijk, de aanvallers zitten in een bepaald patroon. Dat patroon herken ik, want ik heb het zelf ook weleens ervaren. Dat moeten we doorbreken. Dan gaan er dingen veranderen, want deze spelers zijn goed genoeg.'

Of hij zaterdag tegen Sparta al kan debuteren weet Mahi nog niet. 'Ik heb een langere periode niet gespeeld, dus ik heb wel een bepaalde opbouw nodig. Alleen ben ik niet het type dat veel tijd nodig heeft om topfit te worden, dus ik denk dat ik snel kan leveren. Dat is gunstig voor mij ?n voor de club. Want ik wil mijn steentje bijdragen, deze club hoort niet zo laag te staan.'

R058

Citaat van: sunderland op januari 17, 2023, 19:02:34
Tis toch wel weer onvoorstelbaar. Halen ze een speler, kan ie pas met 3/4 weken echt mee doen. Wat een bende hier. Niet om die jongen maar we hebben er 1 nodig die er gelijk moet en kan staan. Nog verder achterop raken kan NIET. !
Waar komen die 3/4 weken vandaan? In het VI artikel geeft Mahi juist aan dat hij niet lang nodig heeft om wedstrijdfit te worden. Laten we nou pas boos worden als het echt zo blijkt te zijn. En daarnaast denk ik dat hij ook bij invalbeurten meteen al invloed kan hebben.

Stiens

Mooi artikel op VI maar die jongen weet natuurlijk hoe het werkt. Die zegt precies wat alles en iedereen die Cambuur een warm hart toedraagt wil horen.

?Ik kan snel leveren? ?Deze club hoort niet zo laag te staan? ?Dit gaat lukken?

Mooie woorden, nu nog waarmaken! Hopelijk krijgt hij het voor elkaar en kunnen we een half jaartje van hem genieten!  |:) |:) |:)

nee,wel?

Citaat van: Stiens op januari 17, 2023, 20:12:04
Mooi artikel op VI maar die jongen weet natuurlijk hoe het werkt. Die zegt precies wat alles en iedereen die Cambuur een warm hart toedraagt wil horen.

?Ik kan snel leveren? ?Deze club hoort niet zo laag te staan? ?Dit gaat lukken?

Mooie woorden, nu nog waarmaken! Hopelijk krijgt hij het voor elkaar en kunnen we een half jaartje van hem genieten!  |:) |:) |:)

precies dat altijd van dat standaard trainers spelers prietpraat, verder wens ik hem succes en hoop ik dat ie zijn woorden waarmaakt

Bankzitter

#21
Het is wel een erg goede speler, niveau linkerrijtje ... daar zijn we het toch wel over eens?

Montana

"Ik ben redelijk fit, ik kan in principe trainen", zegt Mahi bij zijn presentatie. "Vanuit daar moeten we wedstrijdfit worden. Hopelijk kan ik hier binnenkort vlammen."
"We moeten een goed plan maken"
"Ik kan in principe alles doen, maar je moet wel topfit zijn om het verschil te kunnen maken. Ik heb de afgelopen maanden niet veel gespeeld en dus moeten we een goed plan maken hoe we dat gaan oppakken", zegt Mahi.

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1187901/sc-cambuur-huurt-aanvaller-mimoun-mahi-van-fc-utrecht-ik-wil-hier-vlammen

Bob Paisley

Tja. Ik weet het niet hoor?..
Mits fit een topper voor ons
Maar ben bang dat het eerst wedstrijden lang minuten maken wordt.
En dan zijn we eigenlijk weer te laat.
Ik hoop dat ik er naast zit
Desondanks welkom

Bob Paisley

Nu nog een versterking die er direct staat.   

PePe

We gaan zijn voortgang volgen. Als hij nog wat tijd nodig heeft, en hij is nog niet nodig is om een wedstrijd te winnen, dan moet hij vooral nog een week de tijd nemen. Als hij wel nodig is, dan hoop ik van harte dat hij heel blijft.

wiekie1969

Hier hebben we toch helemaal niets aan. Hij is niet wedstrijdfit dus kan hij voorlopig niet meedoen. Echt onvoorstelbaar dit. Tot snel zegt ie op twitter. Bij de Febo zeker.

wiekie1969

Citaat van: Bob Paisley op januari 17, 2023, 22:58:40
Tja. Ik weet het niet hoor?..
Mits fit een topper voor ons
Maar ben bang dat het eerst wedstrijden lang minuten maken wordt.
En dan zijn we eigenlijk weer te laat.
Ik hoop dat ik er naast zit
Desondanks welkom

Eigenlijk te laat??? Hij is niet fit. Dat zegt ie zelf. Dus voordat het zover is is het april.

Bob Paisley

Citaat van: wiekie1969 op januari 18, 2023, 07:30:25
Eigenlijk te laat??? Hij is niet fit. Dat zegt ie zelf. Dus voordat het zover is is het april.

Dat is toch wat ik aangeef.     Hij moet waarschijnlijk eerst veel minuten maken om fit te worden.     En daar is geen tijd voor.    Moet er direct staan

Vlampiep

In theorie zouden wij met Vd Water, Uldrikus en Mahi een boven gemiddeld voorhoede moeten hebben.
Als TS zou ik hiervoor gaan en Maulun met architect op het middenveld.
Hiermee kunnen de bovengenoemde spelers in hun kracht komen wat punten gaat opleveren.