Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Remco Balk

Gestart door Huizen, juni 02, 2022, 13:08:00

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

We misten een middenvelder die er 10-15 maakt... dat experiment met Balk op 10 is toch nog zo gek niet.

Yellow Army

Citaat van: Bankzitter op oktober 04, 2025, 08:43:53
We misten een middenvelder die er 10-15 maakt... dat experiment met Balk op 10 is toch nog zo gek niet.

Zeker. We misten een loper op het middenveld en Balk vult dat uitstekend in
Area 58

Noordcambuur

Het blijft een mannetje hoor voor Cambuur geweldig maar voor de scheidsrechters  :gelekaart

Eewal

Hij is niet in vorm, maar heeft gister een hoop vieze meters gemaakt en blijft gaan! Hopelijk vind hij iets van zijn vorm terug, dat gun ik hem wel.

denistel

Citaat van: Eewal op november 02, 2025, 08:46:38
Hij is niet in vorm, maar heeft gister een hoop vieze meters gemaakt en blijft gaan! Hopelijk vind hij iets van zijn vorm terug, dat gun ik hem wel.

loopt elke wedstrijd tig kilometer maar voetballen enorm zwak gister ook
amper wat laten zien.zou em gewoon eens op het bankje zetten maar
de ts ziet het anders denk ik

Eewal

Werkelijk een fantastische assist bij de 3-0!

Derkx R.H.

Remco Balk baalt van nieuwe rol bij SC Cambuur, maar prefereert gedroomd afscheid boven voortijdig vertrek
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 07:10 ? SC Cambuur
Deel dit artikel:

Remco Balk (24) baalt van zijn nieuwe rol bij SC Cambuur, maar wimpelt de interesse van andere clubs af. De aanvaller geeft de voorkeur aan een gedroomd afscheid boven een voortijdig vertrek.

Zeven doelpunten en vier assists. Dat zijn statistieken waar veel aanvallers in de eerste divisie behoorlijk jaloers op zijn. Remco Balk is er vooral trots op, deze statistieken behoren tenslotte aan hem toe. Balk is dit seizoen ontegenzeggelijk waardevol gebleken. In de punt van de aanval, daarachter ?n op rechts: met zijn energie en diepgang was hij niet zelden een plaag voor tegenstanders.

Twee weken geleden nog had hij met een doelpunt een groot aandeel in de zege op koploper ADO Den Haag , waardoor de strijd om het kampioenschap in de eerste divisie nieuw leven in werd geblazen. ?Ik speelde goed?, zegt Balk. ?Ik scoorde en aan de andere kant van het veld haalde ik nog een bal van de lijn, waardoor een tegendoelpunt werd voorkomen. Beter kan toch eigenlijk niet.?

Acceptatie
Dat hij tegen Jong PSV genoegen moet nemen met een reserverol, doet hem pijn. ?Toen ik dat vorige week hoorde, voorafgaand aan het later afgelaste duel met FC Emmen, vond ik dat moeilijk te accepteren. Moeilijker dan voor de winterstop, toen ik tegen MVV op de bank zat. Ik vind dat ik altijd moet spelen, zeker als ik scoor en goed speel. Daar ben ik tenslotte een voetballer voor.?

De voorkeur van trainer Henk de Jong gaat voorin evenwel uit naar Jort van der Sande en Tony R?lke, die door de basisplaats van Ethan Apkakou naar de punt van het middenveld schuift. Balen doet Balk nog altijd, maar een paar dagen vrijaf hebben hem goed gedaan. Als er een beroep op hem wordt gedaan, blijft hij ?gewoon? alles geven; als basisspeler dan wel als invaller.

?Je moet het accepteren en weer doorgaan?, vervolgt de Groninger, die benadrukt dat het voor een trainer ook niet altijd makkelijk is bepaalde keuzes te maken en dat altijd in het belang van het team wordt gedacht. Om daar met een veelzeggende lach aan toe te voegen: ?Dan schiet ik er maandag tegen Jong PSV als invaller wel twee in. Misschien sta ik er dan die week erna wel weer in.?

Balk blijft bovenal het hogere doel voor ogen houden: promotie naar de eredivisie. Bij winst op de Eindhovenaren neemt Cambuur de koppositie over van ADO Den Haag. De Hagenezen wisten al vijf keer op rij niet te winnen, waardoor het gat tussen beide ploegen geslonken is tot drie punten. Cambuur heeft door de afgelastingen vanwege het winterweer twee duels minder gespeeld.

Mooi einde
?De buitenwereld is nu natuurlijk heel enthousiast. Vooropgesteld: het is fijn om te zien dat ADO punten verspeelt, maar een stoere houding zou misplaatst zijn. Wij moeten het zelf ook eerst nog maar even laten zien. E?n nederlaag en de wereld kan er weer heel anders uitzien. Wij kijken daarom hoofdzakelijk naar onszelf. En als we van Jong PSV weten te winnen, dan doen we goede zaken.?

De afgelopen jaren had Balk naar eigen zeggen niets te klagen over zijn teamgenoten. Zo goed als dit seizoen is de balans in het team echter niet geweest. ?Met een mooie mix van jonge en wat oudere spelers, goede spelers met veel kwaliteit en ook harde werkers. Niet te vergeten: een topkeeper. De chemie is gewoon goed, er zijn geen groepjes. We zijn ??n, strijden voor hetzelfde.?

Dolgraag zou Balk willen promoveren met de club waar hij zich na drie?nhalf seizoen meer dan thuis voelt. Donderdag wimpelde hij nog de interesse van een andere club af. Balk heeft geen zin in een winters vertrek. Promotie is wat hij wil, de titel zou de kers op de taart zijn. ?Dat zou ik een mooi einde bij de club vinden, aangezien mijn contract bij Cambuur komende zomer afloopt.?

Afgelopen zomer stond hij al open voor een nieuw avontuur. Er was ook wel wat interesse in de clubtopscorer van vorig seizoen (17 goals), maar van een vertrek kwam het niet. ?Op voorhand zei ik al dat ik het ook niet erg zou vinden hier te blijven, integendeel zelfs. En met terugwerkende kracht is het ook goed geweest dat ik ben gebleven. We beleven een bijzonder seizoen met z?n allen.?

sunderland

Moeten ook niet overdrijven. Hij speelt heel veel en maakt belangrijke goals.
Logisch dat een voetballer wil spelen. Gaat vandaag ook weer minuten maken

kapseltje

Ik snap het wel als je ziet dat Rolke voor je staat.

Lore

Wat een prachtig mannetje!

Holwerd voor Cambuur

Wat mij betreft 5 wedstrijden schorsing. Dan mag hij in de laatste wedstrijd nog wel even 10 minuten invallen.

Die gast is 88 minuten bezig met zeuren op van?lles en nog wat. De scheidsrechter, grensrechter, de tegenstander: iedereen is de lul (vooruit, vandaag was dat ook zo :devil). Maar hij praat zichzelf daarmee totaal de wedstrijd uit.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Derkx R.H.

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 21, 2026, 00:23:00
Wat mij betreft 5 wedstrijden schorsing. Dan mag hij in de laatste wedstrijd nog wel even 10 minuten invallen.

Die gast is 88 minuten bezig met zeuren op van?lles en nog wat. De scheidsrechter, grensrechter, de tegenstander: iedereen is de lul (vooruit, vandaag was dat ook zo :devil). Maar hij praat zichzelf daarmee totaal de wedstrijd uit.
Dat valt wel mee, het is geen domme jongen, hij wil winnen en doet daar alles voor. Zag hem vandaag ook goede dingen doen en vooral hard werken. Zal wel 1 of 2 wedstrijden worden heb ik het op...

Johan-12

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 21, 2026, 00:23:00

Su ist. Is al weken zo  :rodekaart

Bernardo

Citaat van: Derkx R.H. op maart 21, 2026, 00:49:35
Dat valt wel mee, het is geen domme jongen, hij wil winnen en doet daar alles voor. Zag hem vandaag ook goede dingen doen en vooral hard werken. Zal wel 1 of 2 wedstrijden worden heb ik het op...

Is altijd 1.