Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Voorbereiding 2022/2023

Gestart door Collingwood, mei 25, 2022, 16:43:20

Vorige topic - Volgende topic

Bolle

Citaat van: Tanjajeah op juli 13, 2022, 11:13:39
Iemand die dit premium artikel van het LC kan delen?

https://lc.nl/sport/Het-kan-nog-alle-kanten-op-met-Bangura-en-Hoedemakers-27814328.html

Meteen oefenen op niveau. Druk op spelers, weerstand kweken. ,,We moeten snel beter worden??, zei Henk de Jong al voor aanvang van de voorbereiding van SC Cambuur. Daarom begon zijn ploeg de oefencampagne meteen tegen profclubs, tegen sterke tegenstanders uit de tweede en derde Bundesliga. Eerst even freewheelen tegen amateurclubs was er deze zomer niet bij.

Voor een wedstrijd maakte De Jong een uitzondering. Cambuur en Henk de Jong in het bijzonder hebben een hechte band met de Tilster familie Waaksma en Rienk in het bijzonder. ,,Rienk en Bert hielpen me al bij FC Groningen, bij Harkemase Boys en bij de voetbalschool??, zei De Jong.

Door twee coronaseizoenen was de traditionele oefenpot twee jaar niet gespeeld. Daardoor was er nog geen tijd geweest om op het veld van Kootstertille stil te staan bij het overlijden van Rienk Waaksma. De trouwe sponsor van de Leeuwarder profclub en voorzitter van Kootstertille viel in 2019 plotseling weg. ,,Daarom m?est deze wedstrijd gespeeld worden??, wist De Jong.

Eerbetoon aan overleden Rienk Waaksma

Dinsdagavond stond Cambuur in het bijzijn van de familie Waaksma stil bij het overlijden. De Jong had het er zichtbaar moeilijk mee. Als eerbetoon aan Waaksma werd de tribune op het sportcomplex naar Waaksma vernoemd. ,,Dat was echt geweldig??, vond De Jong.

De sfeer was door het eerbetoon aanvankelijk wat bedrukt, merkte De Jong. De oefenwedstrijd tussen de profs van Cambuur en het team dat samengesteld werd uit spelers van de amateurclubs uit de regio van Kootstertille kwam maar moeizaam op gang.

Pas na een dik half uur spelen zette Mitchel Paulissen met een rake kopbal Cambuur op voorsprong. Daarna ging het snel. Zeven minuten later stond het 0-3 na doelpunten van Robin Maulun en Michael Breij. Op slag van rust benutte Gerbrand Waaksma in tweede instantie een strafschop, nadat de nieuwe Leeuwarder doelman Joao Virginia de eerste inzet nog stopte, 1-3.

Na de pauze tilden Milan Smit (twee keer), Sam Hendriks en Tom Boere de uitslag naar 1-7. ,,Eigenlijk hadden we wat meer moeten scoren??, vond De Jong. ,,Maar complimenten voor het regioteam. Ze waren sportief en probeerden te voetballen.??

Ook in de derde oefenwedstrijd van de voorbereiding droegen Alex Bangura en Mees Hoedemakers nog gewoon het shirt van Cambuur. De club gaat binnenkort in gesprek met beide spelers die zich afgelopen seizoen vooral voor de winterstop in de kijker speelden. ,,Onze insteek is verlengen??, zei technisch manager Foeke Booy. ,,Dat ze openstaan voor een gesprek is positief.??

Geen concrete interesse voor Hoedemaker

Volgens Booy is er op dit moment geen concrete interesse voor de twee. Het is echter nog lang geen 1 september en de transfermarkt komt maar langzaam op gang, constateerde hij. En ja, Cambuur gunt iedereen een transfer, als het maar wel voor alle partijen goed is.

Met die insteek verlengde Mees Hoedemakers een jaar geleden zijn contract. ,,Dan kan Cambuur er ook nog wat aan overhouden.?? Misschien is het na drie jaar Leeuwarden wel tijd voor een stap omhoog, zei de middenvelder dinsdag in Kootstertille. ,,Ik denk dat ik daar wel klaar voor ben.??

Hij gaat er vanuit dat Cambuur eerst met een aanbieding komt. ,,En dan is het aan mij om ja of nee te zeggen. Maar als er een mooie club komt, wil ik die stap wel maken.??

Voorlopig speelt hij zijn wedstrijden nog in het geel en blauw. ,,Dit is altijd leuk om te doen??, zei hij na het potje tegen de amateurs. ,,Amusement, daar is voetbal voor bedoeld.??

Deur open naar nieuw avontuur voor Bangura

Ook Bangura genoot van de zomeravondpot ,,Voor mij is elke wedstrijd hetzelfde. Ik ga altijd voluit. Bovendien zijn wedstrijden leuker dan trainingen.??

Of hij die wedstrijden komend seizoen in het shirt van Cambuur speelt, is ook voor Bangura nog de vraag. ,,Iedereen verwacht maar dat ik wegga??, zei hij lachend. ,,Maar ik sta open om te blijven, we gaan in gesprek.?? In het contract van Bangura zit een optie voor nog een seizoen na het komende.

Maar ook hij houdt de deur naar een nieuw avontuur open. ,,Mocht er iets concreets voorbijkomen, dan ga ik kijken. Maar ik ga er vanuit dat ik het seizoen ga beginnen bij Cambuur. Ik zit hier goed op mijn plek en kan er na vier seizoenen zomaar een vijfde aan vastplakken.??

Tanjajeah

Bedankt voor het delen Bolle!

Als je het zo leest is er een grote kans dat Bangura blijft, hij staat er duidelijk anders in dan Hoedemakers die wel weg wil.

sunderland

Citaat van: Tanjajeah op juli 13, 2022, 12:05:36
Bedankt voor het delen Bolle!

Als je het zo leest is er een grote kans dat Bangura blijft, hij staat er duidelijk anders in dan Hoedemakers die wel weg wil.
ik vind het appart dat Bangura nog niet links centraal heeft gespeeld. Zat gister aan de kant waar hij speelde, wat een power en versnelling in de versnelling. Indrukwekkend vond ik dat.

EdsjeSCC

Citaat van: sunderland op juli 13, 2022, 13:33:58
ik vind het appart dat Bangura nog niet links centraal heeft gespeeld. Zat gister aan de kant waar hij speelde, wat een power en versnelling in de versnelling. Indrukwekkend vond ik dat.

Pure kapitaalvernietiging. Die jongen is een linksback, hopelijk nog een top jaar op de linkerflank en dan een mooie stap maken en wij flink cashen

papier

Citaat van: EdsjeSCC op juli 13, 2022, 14:38:37
Pure kapitaalvernietiging. Die jongen is een linksback, hopelijk nog een top jaar op de linkerflank en dan een mooie stap maken en wij flink cashen

Wel geinig dat Sunderland eerst een vraag stelt en in de volgende zin het antwoord geeft :P

sunderland

Dat jullie dat niet zien kan ik niks aan doen. Sylla op de back en Bangura naar de centraal. Weet zeker dat ie dat goed kan. Opgelost probleem

Treb

Citaat van: sunderland op juli 13, 2022, 19:30:51
Dat jullie dat niet zien kan ik niks aan doen. Sylla op de back en Bangura naar de centraal. Weet zeker dat ie dat goed kan. Opgelost probleem

Bangura moet razen over de hele linkerkant.

poelie-lwd

Citaat van: sunderland op juli 13, 2022, 19:30:51

Echt niet. Bangura in de as posteren is vragen om problemen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

sunderland

Citaat van: poelie-lwd op juli 13, 2022, 22:39:21
Echt niet. Bangura in de as posteren is vragen om problemen.
en Mac dan? Dat is niet vragen om problemen?  Wat voor problemen dan, die jongen kan van alles wat en heeft ook zeker de verdedigende kwaliteiten wat de anderen missen. Als er nog een linker centraal komt dan ist ook opgelost

Lore

Citaat van: sunderland op juli 14, 2022, 09:04:05
en Mac dan? Dat is niet vragen om problemen?  Wat voor problemen dan, die jongen kan van alles wat en heeft ook zeker de verdedigende kwaliteiten wat de anderen missen. Als er nog een linker centraal komt dan ist ook opgelost

Mac lijkt mij prima als derde man. Dus hangt alles een beetje af van wie er nog meer aangetrokken wordt. Bangura is net doorgebroken op de back, lijkt mij onverstandig om dan nu weer een risico te nemen op een andere positie. Daarnaast zou ik graag wat meer leiderschap centraal willen en dat zie ik bij Bangura nog niet,

Eewal

Citaat van: sunderland op juli 14, 2022, 09:04:05
en die komt ook. En dat wordt niet Bangura. Jij begon erover dat er een probleem is.

Bankzitter

In de oefencampagne zouden de TS het best kunnen uit proberen en dan blijkt wel of Bangura ook centraal kan spelen. We hebben nu niemand op LCV en 3 linksbacks.

Beul B

Die Floris Smand als linkerverdediger in het centrum proberen.

sunderland

Citaat van: Eewal op juli 14, 2022, 09:08:36
en die komt ook. En dat wordt niet Bangura. Jij begon erover dat er een probleem is.
ja en poelie ook als ie er komt te staan. Dan denk ik wie anders en dat hij een goede oplossing is

sunderland

Citaat van: Beul B op juli 14, 2022, 09:35:46
Die Floris Smand als linkerverdediger in het centrum proberen.
in de eredivisie?