Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Leon Broekhof

Gestart door WouterZz, april 26, 2013, 11:50:07

Vorige topic - Volgende topic

WouterZz

Ook Cambuurs reservisten genieten   

Leon Broekhof kwam naar Cambuur om veel te spelen, maar zit vooral op de bank. Na de jaarwisseling zette hij de knop om. ,,Down blijven helpt ook niet.''

Hoeveel spelers van Cambuur kunnen zeggen dat zij ooit de winnende in de Kuip tegen Feyenoord maakten? Alleen Leon Broekhof. Op 23 januari 2011, het was de herdenkingswedstrijd voor de legendarische Coen Moulijn, dompelde Broekhof vlak voor tijd Rotterdam in sportieve rouw. Hij speelde als centrale verdediger bij De Graafschap.  Na een mislukt jaar in Limburg wilde de Gelderlander in Friesland de draadweer oppakken. Met Bakens was hij het beoogd centrale verdedigingsduo van Cambuur. ,,Ik wil spelen, dat is voor mij prioriteit één'', zei hij op 7 juli 2012 in deze krant. Het liep anders. Martijn van der Laan en Martijn Dijkstra staan dit seizoen hoger in de pikorde.  Opnieuw zit Broekhof op de bank. ,,Voor mij persoonlijk is het een teleurstellend seizoen en het eerste half jaarwas heel moeilijk. Ik ontken niet dat ik ook wel eens strontchagrijnig ben geweest.''  Hij wilde dolgraag van waarde zijn voor zijn nieuwe club. Na de jaarwisseling heeft hij de knop omgezet. ,,Ik heb toen gezegd: 'je kan wel down blijven, maar dat helpt ook niet'. Ik probeer nu te genieten van trainingen.''  Nuchter: ,,Als ik elke training de beste was geweest, had ik wel gespeeld. Ik heb wedstrijden nodig om op niveau te komen, maar als je niet speelt is alles onwennig.'' Voorlopig staat de teller op drie basisplekken en vijf relatief korte invalbeurten.  Met de technische staf heeft Broekhof, die een contract heeft tot 2015, zijn situatie besproken. ,,Hun uitleg was dat het centrum goed stond en ik nog niet mijn niveau haalde.'' Nu Alfons Arts er niet meer is, is er in de situatie van Broekhof niks veranderd. Wel in het groepsproces, merkt hij. Voorzichtig: ,,Zonder Alfons te kort te doen, maar de sfeer is iets meer ontspannen geworden. Al is het lastig er precies de vinger op te leggen.''  Maar Broekhof kan relativeren. Tweeënhalf jaar geleden overleed zijn jeugdvriend Mathijs, op sinterklaasavond. Zijn levenloze lichaam werd na een zoektocht in het bos gevonden. Acht kilometer van het huisje waar hij de avond met een stel vrienden had doorgebracht.  Het had een grote impact op het dorp Brummen, waar Broekhof geboren en opgegroeid is. Zoiets maakt alle sportieve sores weer betrekkelijk. ,,Ik kan inderdaad relativeren'', zegt Broekhof. Na de wedstrijd van De Graafschap tegen PSV (0-0) regelde hij persoonlijk dat Ibrahim Afellay (toen nog vedette bij PSV) zijn shirt aan de zus van Mathijs schonk. Opgewekt: ,,Dit is de mooiste baan van de wereld. Als je niet speelt moet je maar zorgen dat je wel speelt.'' Maandagavond maakte hij de gekte op het Cambuurplein mee, toen enthousiaste fans de spelersbus uit Emmen begroetten. ,,Prachtig om te zien hoe het hier leeft.''
Broekhof is optimistisch over Cambuurs kansen. ,,Ik heb zo'n ge voel dat Volendam punten verspeelt. Ik geloof dat er wat moois gaat gebeuren.'' Mijmerend: ,,Het zou wat zijn, volgend jaar weer de winnende in de Kuip maken.''

LC

MP4L

Mocht hij zijn oude niveau halen. Dan gun ik het hem van harte. Laat maar zien waarom hij volgend jaar in de basis moet :)

SportClubCambuur

Kunnen we Broekhof niet verhuren aan Achilles'29 ofzo? Vast meer toegevoegde waarde dan nu...

Roofvogel

Citaat van: SportClubCambuur op juli 31, 2013, 23:18:26
Kunnen we Broekhof niet verhuren aan Achilles'29 ofzo? Vast meer toegevoegde waarde dan nu...

Afbranden zijn we hier goed in.

Dokkumer

Heeft een rampseizoen achter de rug.. Nu kijken of hij sterk genoeg is om terug te vechten.. Ik geef hem zeker de kans nog.

Galdiano

Met wedstrijd ritme kan hij een ieder verbazen! Dit seizoen zullen we hem nog wel eens hard nodig kunnen hebben! Feyenoord uit ofzo  |:)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

piene hassus

tis heel simpel, as ie de beste cv oppe trening is, speult ie

KristCambuur

Ik vind dat (bijna) iedereen (iets) te negatief over hem is.
Vind niet dat hij het slecht doet tot nu toe in de voorbereiding.
Cambuur till I die!

Leovardiascc

#8
Leon kan naar oud spelers:

Leon Broekhof en SC Cambuur gaan per direct uit elkaar. In goed overleg is het 2 jarige contract ontbonden. Wii wensen Leon veel succes.

Bron : officiele Twitter van Cambuur

Cambuur Liwwadden

Update 31 augustus 16.58 uur - Cambuur neemt afscheid van overbodige verdediger
Leon Broekhof is vrij om te gaan en staan waar hij wil. De verdediger had nog een contract voor twee seizoenen bij Cambuur, maar de Friese club meldt via Twitter dat deze verbintenis in onderling overleg is ontbonden. Broekhof speelde sinds de zomer van 2012 voor Cambuur en kwam vorig seizoen al niet verder dan acht competitieduels, waarvan drie als basisspeler.

Goede beslissing voor beide partijen. het gaat je goed Leon in je verdere prof carriere

Salaris kosten wat nu vrij komt ook mooi besteden voor de broodnodige versterking voorin.  ben zeer benieuwd wat er nu allemaal  mogelijk is en wie er zsm zal komen.
Why these little hearts on your shirt,
are you a gay club?

Vanuit Helmond

Leon succes in je verdere loopbaan.

el haj

Tja wat moet je hier nu van zeggen? Had 'm meer kansen gegund, maar om heel eerlijk te zijn weet ik niet of 'ie die op basis van z'n (schamele) speelminuten heeft verdiend.
Had erg goede hoop vwb Broekhof, heeft in het verleden wel een redelijk goede indruk gemaakt, kocht zijn contract af om bij Cambuur te komen en had er dus (denk ik dan maar) erg veel zin in.
Naja, jammer. Maar deze oplossing is voor beide partijen het beste. Ik hoop wel dat een (JL) club hem nog oppikt, ben namelijk érg nieuwsgierig naar hoe die gaat presteren als ie een paar wedstrijden achter elkaar basis staat.

Dokkumer

Leon, we hebben je weinig in actie gezien. Jammer dat je talent hier niet tot uiting is gekomen. Heel veel succes bij een nieuwe club en ik hoop voor jou dat je het ongelijk kunt bewijzen van de huidige en vorige TS ;)

cambuurlegend

Citaat van: Cambuur Liwwadden op augustus 31, 2013, 17:13:48


Salaris kosten wat nu vrij komt ook mooi besteden voor de broodnodige versterking voorin.  ben zeer benieuwd wat er nu allemaal  mogelijk is en wie er zsm zal komen.

Jij denkt dat hij een 2 jarig contract a 80.000 euro zo even laat varen , moet gewoon een afkoopsom voor betaald worden hoor ! Dus een groot gedeelte van dat geld word daar al in gestoken , verder zal de huur van Boxel ook wel het nodige kosten dus er komt zo goed als niks extra vrij om te besteden. Daarnaast kan je mij niet wijsmaken dat wanneer je vanaf mei die broodnodige versterking niet hebt gevonden dat je die nu terwijl de markt sluit wel zal vinden. Wie er ook eventueel bijkomt het zal een vraagteken zijn.

kgscc

Het zou kunnen dat hij al een nieuwe club heeft. Als hij dan weer wil voetballen kan hij ook alleen zijn contract ingeleverd hebben.