Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur - Heracles Almelo 23-9-21

Gestart door Holwerd voor Cambuur, september 18, 2021, 23:04:48

Vorige topic - Volgende topic

hobbes

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 23, 2021, 22:30:22
:?

Ik had mijn ogen weer in de broekzak zeker :X

Met zijn dreiging bindt hij twee man, alleen zijn voortzetting moet beter.

RON

Citaat van: zeewolde op september 23, 2021, 22:04:27
moet ik alweer voor Skolten opkomen. Lees zijn laatste 10-15 bijdrages eens. Mag je daarna even sorry zeggen.
Dat zal dus nooit gebeuren!!!
Altijd die negatieve ondertoon.....
Azijnzuiper eerste klas!!

D.H.Skolten

Citaat van: Gasgeve op september 23, 2021, 21:56:02
1e goal komt voor mede op het conto van Maulun. Hij is de enige die met zo'n bal het spel kan verleggen/open brengen. By far onze beste speler.
Beste weet ik niet maar meest onderschatte zeker.

D.H.Skolten

Leuk voor v/d Meer deze ervaring. Nu weet hij waar hij aantoe is. Ik hoop de nieuwe Bangura.

Vlampiep

Ontzettend blij en opgelucht met deze overwinning en daarmee in het linker rijtje gekomen.
We hebben niet over geluk te klagen gehad en Stevens heeft de drie punten voor ons weten te behouden.
Een aantal spelers haalden niet het niveau wat ze kunnen brengen en Kallon kan wel dreigend lijken, maar met die dubbele dekking  kon hij geen potten breken.
Maar met mindere wedstrijden wel de punten pakken, is ook een kwaliteit. w:)

sunderland

Citaat van: D.H.Skolten op september 24, 2021, 01:07:14
Leuk voor v/d Meer deze ervaring. Nu weet hij waar hij aantoe is. Ik hoop de nieuwe Bangura.
dat zei mijn maat ook al. Zo begon Bangura ook zoals vd meer de eerste 30 min speelde.

sunderland

Als ik even aan gister terug denk dan vind ik het toch wel heel bijzonder dat je wint na die klap. Henk heeft dat toch maar superknap gedaan

Collingwood

Perfecte speelronde voor ons. Zelf winnen, bijna alle concurrenten verliezen, alleen Sparta en PEC (tegen elkaar) een puntje.
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

Citaat van: hobbes op september 23, 2021, 22:35:57
Met zijn dreiging bindt hij twee man, alleen zijn voortzetting moet beter.

Hij geeft hem vaak goed af en dan ligt het aan de rechterkant helemaal open. Daar doen we niet genoeg mee, maar is al wel veel beter dan in de oefencampagne. Breij wordt met de week beter in die rol.

Grijskijkert

Een getergd en gretig Cambuur jaagt met succes op eerherstel en boekt tegen Heracles Almelo de derde thuiszege op rij

SC Cambuur wilde donderdagavond tegen Heracles Almelo revanche nemen voor de 9-0 nederlaag van enkele dagen eerder tegen Ajax. Die missie slaagde glansrijk: de 2-1 winst betekende voor Cambuur de derde thuiszege op rij.



Gerard Bos • Gisteren, 20:42 • Sport


Misschien nog wel meer dan anders toonden de supporters van Cambuur donderdag hun affectie voor de ploeg. De steun van het thuispubliek was voor de in Amsterdam murw gebeukte spelers de ultieme deken van troost en hoop. Het had z'n effect: van meet af aan stond er een getergd en gretig Cambuur aan de aftrap. Klaar voor een negentig minuten durende jacht op eerherstel.

Voor rust was het in eerste instantie aftasten. Van veel kansen was voor beide clubs geen sprake, of het moet de kopbal van Mats Knoester namens de gasten zijn geweest. Gesteund door de aanhang trok Cambuur op haar beurt vooral ten strijde met de snelheid van Issa Kallon als wapen. Het eerste echte gevaar van de Leeuwarders volgde halverwege de eerste helft en dat leverde meteen de 1-0 op.

Een fraaie pass van Robin Maulun belandde aan de overkant van het veld bij Michael Breij. De rechtsbuiten ging een een-tweetje aan met Jamie Jacobs en na het terugkrijgen van de bal krulde Breij met zijn linkerbeen fraai de openingstreffer binnen achter de kansloze Heracles-doelman Janis Blaswich.

Het was de opmaat voor een paar hectische minuten, want meteen na de goal kreeg Heracles drie grote kansen op de 1-1. Eerst zag spits Kaj Sierhuis zijn kopbal tegen de lat belanden, daarna was het Cambuur-keeper Sonny Stevens die met een uiterste reflex de gelijkmaker van de gasten voorkwam. Even later schoot verdediger Giacomo Quagliata in vrije positie naast het Leeuwarder doel.

Cambuur, waar Jhondly van der Meer centraal achterin een basisplaats had door de afwezigheid van de geblesseerde verdedigers Erik Schouten en Marco Tol, sloeg meteen na rust opnieuw toe. Wederom was een goede combinatie de aanleiding voor een treffer. Ditmaal kaatste spits Tom Boere goed op de instormende Mees Hoedemakers. De middenvelder schoot hard en laag de 2-0 binnen.

Na de droomstart ging Heracles op zoek naar de aansluitingstreffer, de Leeuwarders werden daartoe onder druk gezet. Het bood voor Cambuur via de omschakeling ruimte op juist een derde doelpunt. Issa Kallon was daar een kwartier voor tijd nog dichtbij met een goed schot, maar Blaswich redde.

De gasten uit Almelo gaven ondertussen niet op, maar in hele grote problemen kwam Cambuur nooit echt. In de slotminuut werd het nog wel 2-1 door invaller Sinan Bakis, maar de Leeuwarders gaven de zege niet meer weg.

Zo nam de ploeg van trainer De Jong sportieve revanche voor het echec bij Ajax én staat ze er door de derde thuiszege op rij keurig voor met 9 punten uit 6 wedstrijden.
IN HENK WE TRUST!!!

moodygrunn

Redelijke pot gespeeld, toch 3 punten. Maar we hadden geluk dat Heracles de kansen niet afmaakte. Zelf vrij weinig echte kansen gecreëerd, maar dat is een zorg voor de volgende pot!

https://mobile.twitter.com/11tegen11_plots/status/1441119187288555526/photo/1
In Henk en Sandor we trust

Ollie

Citaat van: moodygrunn op september 24, 2021, 10:16:01
Redelijke pot gespeeld, toch 3 punten. Maar we hadden geluk dat Heracles de kansen niet afmaakte. Zelf vrij weinig echte kansen gecreëerd, maar dat is een zorg voor de volgende pot!

https://mobile.twitter.com/11tegen11_plots/status/1441119187288555526/photo/1
Ik was al benieuwd naar de expected goals. Hebben tegen de verhouding in gewonnen dus (was mijn beeld gister vanaf de tribune ook wel). Ook wel eens lekker!

Specuveter

Bij ingang Oost ging gisteren avond een meneer door scheve stoeptegel hard tegen de vlakte.
Was allemaal bloed.
We hebben de Ehbo er bij geroepen
Iemand hier wat van meegekregen of gehoord of gezien hoe het is afgelopen?

Delfzijl/Cambuur

#148
Citaat van: RON op september 23, 2021, 22:38:19
Dat zal dus nooit gebeuren!!!
Altijd die negatieve ondertoon.....
Azijnzuiper eerste klas!!
Zelfs na deze mooie avond vind je t nog nodig mensen persoonlijk aan te vallen en te beledigen :X
Skolten was vroeger altijd een beetje veel negatief ook ik heb me er wel eens aan geergerd, maar een mens is een mens, en juist nu Skolten de laatste tijd leuk meedoet op t forum, probeer jij t weer te verzieken.
Nou bedankt. Man wees toch blij met onze 3 punter en hou op met dat gedoe.





denistel

verbaasd over sommige reacties hier gewoon weer 3 bonus punten toch.

op cruciale positie een 19 jarige basis debutant
een goede tegenstander die het al jaren goed doet en eigenlijk
onze voorbeeld club is.

een beste klap gehad zaterdag en dan zo voor de dag komen
met soms goed voetbal maar vooral een team dat er alles aan
deed om de punten in eigen huis te houden en 2 fantastische goals
hulde voor de TS en spelers groep.