Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur in de media

Gestart door punkman, april 16, 2013, 18:05:38

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Su... LC maar opseit.

Reden: De immer negatieve en vaak onjuiste berichtgeving omtrent Cambuur afkomstig uit de pen van de heer Kloosterman. De druppel was het artikel "jaaroverzicht Cambuur" in de LC van 29 december. Waar men verwacht een mooie terugblik te lezen van Cambuurs meest succesvolle jaar ooit vindt eerdergenoemde persoon het nodig om, op de laatste 2 regels na, het gehele artikel te wijden aan het vertrek van Lodeweges. Erg jammer van de LEEUWARDER Courant
Area 58

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op december 29, 2014, 17:07:34
Als je het vertrek van DL zo naar voren haalt in een terugblik op een van de meest succesvolle jaren van SCC, ben je niet goed bij de wekker. Die eindredacteur van dat suffertje is trouwens ook geen knip voor de neus waard als je zo'n stuk broddelwerk opneemt. Geen wonder dat ze op de rand van bankroet staan....
En wat nog het allerminste is, geen woord over het schandalig handelen van DL en die jarretankjes verderop.

Len Cantello

Citaat van: Dokkumer op december 29, 2014, 17:39:22
En wat nog het allerminste is, geen woord over het schandalig handelen van DL en die jarretankjes verderop.
Dat hoort ook niet thuis in een SCC terugblik.

Ben trouwens best wel nieuwsgierig wat er in het hoofd van zo'n man omgaat om dit verhaal voor de 10e keer in de krant te zetten. Terwijl er zoveel andere, leukere, minder benoemde, zaken gepasseerd zijn.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op december 29, 2014, 22:44:11
Dat hoort ook niet thuis in een SCC terugblik.

Ben trouwens best wel nieuwsgierig wat er in het hoofd van zo'n man omgaat om dit verhaal voor de 10e keer in de krant te zetten. Terwijl er zoveel andere, leukere, minder benoemde, zaken gepasseerd zijn.
Het handelen van DL wel degelijk, hij was op dat moment nog wel in dienst van onze mooie club. Nu wordt het wederom buiten beschouwing gelaten.

Ik zou zeggen, vraag het zijn aanstaande schoonzoon, die stuitert hier ook wel eens rond.

Len Cantello

#319
Op twitteraccount van een LC ' journalist' gelezen: reden om het DL gebeuren wederom uit te vergroten is 'omdat het gebeurt is, moet het worden benoemd'. Die sjimmies snappen er dus wederom geen snars van.

Nogmaals, heren stukjesschrijvers. Je mag het best benoemen, maar het behalen van de sportieve en financiële hoogtepunten maken het jaar. Niet het vertrek van DL. En als je wel het verhaal van DL voor de tiende keer in de krant zet, vertel dan het hele verhaal. En niet de helft.

Prutsers.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Galdiano

Je doelt op "stageloper" Rene Smid? Zie wel verdedigende woorden op twitter inderdaad.
Misselijk makend mannetje, die tot zijn elleboog bij Kloosterman in zijn reet zit!  :R
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Ja die inderdaad.. Zal me inhoudelijk niet te veel uitlaten over de persoon René Smid, anders lijkt het of ik bezig ben met een vendetta jegens mensen met die achternaam (inclusief Jan en Monique SmiT) :devil

Len Cantello

Nee. Die bedoel ik niet. Zoek maar ff op 'cambuur' op twitter, dan kom je het wel tegen.

En buiten dat, ik heb geen moeite met de mensen die dit soort verhalen verdedigen onder het mom van 'het verhaal dient te worden verteld'. Slechts medelijden. Omdat ze zich zelf als verheven nieuwsbrengers zien. Terwijl ze niets anders kunnen dan ouwe koeien uit de sloot halen. En halve verhalen brengen alsof dat het enige was wat er in een jubileumjaar is opgevallen.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Marc S

dat het is gebeurt en je het benoemd daar kan ik mee leven, maar niet als je het hele artikel er aan wijd  dat is trieste aandacht zoekerij. we moeten alleen wel begrijpen dat die fodden gerecycled toiletpapier verkocht moeten worden en voor de neutrale (lees niet cambuursupporter/geïnteresseerd in voetbal) is het een stuk interessanter om een sensatieverhaal te lezen en dat zijn nou eenmaal vaker negatieve gebeurtenissen, daarom. hoor je ook vaker slecht nieuws dan goed nieuws. want goed nieuws in geen nieuws zeggen ze. Vooral media met een hoog telegraaf gehalte

oostside

Ik ben gestopt met lezen van lc.nl en zoek mijn heil voor lokaal nieuws wel op andere websites.

Niet alleen brengen ze Cambuur als LEEUWARDER courant negatief in beeld alles wat ze bij DKV doen wordt min of meer verdraaid.

Afgelopen week Heerenveen in de landelijke media:

Heerenveen lijdt fors verlies - Telegraaf.nl - ‎26 dec. 2014‎
4,2 miljoen euro verlies voor sc Heerenveen - NU.nl - ‎25 dec. 2014‎
Verlies voor SC Heerenveen - Financieele Dagblad - ‎25 dec. 2014‎
SC Heerenveen heeft nettoverlies van 4,2 miljoen euro - Blik op Nieuws - ‎25 dec. 2014‎
Sc Heerenveen boekt ruim vier miljoen euro verlies - De Morgen - ‎24 dec. 2014‎
Heerenveen zwaar in het rood - AD.nl - ‎24 dec. 2014‎
Heerenveen dik in rode cijfers - Sportdome - ‎24 dec. 2014‎
Heerenveen lijdt nettoverlies van 4,2 miljoen euro - NUsport.nl - ‎24 dec. 2014‎
SC Heerenveen schrijft fors verlies in de boeken - FCUpdate.nl - ‎24 dec. 2014‎
Rode cijfers in jaarverslag sc Heerenveen - ELFvoetbal.nl - ‎24 dec. 2014‎
Heerenveen boekt 4,2 miljoen euro verlies - BD.nl - ‎24 dec. 2014‎
Voetbalclub Heerenveen boekt 4,2 miljoen euro verlies - RTL Nieuws - ‎24 dec. 2014‎

Nu staat er in de jaarcijfers wel dat er mogelijk dit lopend jaar wel winst wordt gemaakt vanwege een aantal verkochte spelers. Wat maken ze er dan maar bij de dkvlc.nl van?

SC Heerenveen: winst dankzij transfers - lc.nl - 24 dec. 2014

Hallo! dat is niet het nieuws, maar een verwachting! Het nieuws is dat ze NU 4,2 miljoen verlies hebben geleden en VOLGEND JAAR misschien weer wat winst kunnen schrijven! Hebben ze bij de lc een stage in Rusland gevolgd: Hoe verdraai ik het nieuws?

lc.nl  :rodekaart

Len Cantello

Treffende weergave van het niveau waarop de LC zich bevind. Geen weergave van nieuws, maar een weergave van eventueel nieuws. De LC doet dus aan 'glazen bol journalistiek'.
:_schater
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Vedetski

Dat de LC de h**renveense versie van Telegraaf is wisten we toch allang. :insane
Dat is pas oud nieuws.
:koffie

Holwerd voor Cambuur

Van Gaal waakt voor onderschatting: 'Het is de Death or the Gladioli'

"We weten dat onze klassering in de Premier League niets zegt in de beker, dat hebben we in de Capital One Cup wel kunnen zien. Maar zo was het ook bij Ajax en Barcelona", vervolgt Van Gaal. "Met Ajax verloor ik in 1996 eens van Cambuur en met Barcelona verloor ik van een derdeklasser. De kritiek was enorm. In Nederland zien we de FA Cup als een van de mooiste competities."
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Marc S

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 03, 2015, 12:31:03
Van Gaal waakt voor onderschatting: 'Het is de Death or the Gladioli'

"We weten dat onze klassering in de Premier League niets zegt in de beker, dat hebben we in de Capital One Cup wel kunnen zien. Maar zo was het ook bij Ajax en Barcelona", vervolgt Van Gaal. "Met Ajax verloor ik in 1996 eens van Cambuur en met Barcelona verloor ik van een derdeklasser. De kritiek was enorm. In Nederland zien we de FA Cup als een van de mooiste competities."

Hier is het interview ook in beeld.

http://www.offside.nl/nieuws/404167/taalvirtuoos-louis-van-gaal-goochelt-weer-met-engelse-taal.html

Sander Scc

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 03, 2015, 12:31:03
Van Gaal waakt voor onderschatting: 'Het is de Death or the Gladioli'

Hij doet wel heel erg zijn best om een nieuwe Nederlandse uitspraak te introduceren in Engeland. Probeerde hij in Duitsland ook al.

Cruijff werd een legende in Spanje met de uitspraak 'Un Momento Dado' (Op een gegeven moment)
Maar v. Gaal maakt m zelf compleet belachelijk. Wat een figuur je... :_schater